Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Forstand på hortensia?
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 20:10

Jeg købte i maj en stor hortensia, som var lilla da jeg købte den, den blev luynhurtigt lyserød, skiftede så til hvidlig og nu er blomsterne helt grønne.

Er der nogen der ved hvorfor min hortensia har skiftet farve - jeg har idag købt noget som hedder "farv mig blå" - kan det mon hjælpe?

Jeg ved at det er jern/sur jord, som farver hortensia blå eller lilla, så derfor har jeg stoppet rustne søm i jorden (nedefra)

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 21:33

....du kan jo i stedet for at smide gamle klamme søm i jorden give den noget godt sur spagnum i stedet for.

Det har du vel også plantet den i da du satte den i jorden?

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Jamen Nina
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 09:15

Min hortensia er jo ikke plantet ud ;-) Den står jo i en krukke, og det der farver hortensia blå, er jo faktisk jern, og det med at smide gamle "klamme" søm i jorden er nu ikke noget jeg bare selv har fundet på at eksperimentere med, det er en gartner der har rådet mig til det, og hvis du kigger rundt om på nettet så er det en helt almindelig måde at farve sine hortensia på ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Hortensia
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 10:23

Den er simpelthen blomstret af, det er derfor blomsterne er blevet grønne men du skal se, den får nok nogle nye henover sommeren, og så blir det jo spændende at se hvad farve de blir.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 12:16

Nina:

Lise: Ja den er afblomstret. Husk iøvrigt at de aldrig må tørre ud, det er de IKKE glade for. (ved det af erfaring )

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

Skønne killinger søger nye hjem. Se dem på præs.

Næstvedtræf. Se præsentationen eller tråden på Arrangementer:-)

0
0
Svar på denne tråd

Solafbleget
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 08:44

Hortensia er ikke så glad for at stå i direkte sol. Den kan lide morgen og aftensol. Hvis den står i solen hele dagen mister den farven.

Jeg købte en billig, bleg hortensia og satte den i skyggen. Den har nu en flot lilla farve!

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 08:56

.. de er farvet blå... for at den skal beholde denne fine farve, skal du til dit blomstercenter og købe noget farve... som er specielt til denne plante. Det kommer du i sammen med vandet... og så bliver den fin blå igen.

Mvh. Pia

Stutteri Redtz

When a loved one becomes a memory

Memory becomes a treasure.

Lille Putte, du vil aldrig blive glemt.

Safe-mate folealarm udlejes - fyn og omegn.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider