Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når man er forelsket.. og skal flyt
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 16:40

Ja, lige et lille 'tankeindlæg' fra mig.

Jeg har lige afsluttet gym - blev student d. 23 Juni i år, og derfor er det jo NU der er mulighed for at rejse, opleve ting osv

Jeg har fået et job som tourguide på hesteryg i det sydlige Spanien, til septemper - og helt til næste år, hjemrejse dato er ikke helt fastsat, men marts - juni går jeg ud fra.

Jeg tror det bliver rigtig spændende, og i bund og grund glæder jeg mig ufattelig meget.

Men der er et enkelt problem.. der er jo selvfølgelig den her fyr..

Jeg har prøvet at være forelsket én gang før (har haft adskillige kærester, holdt af dem osv, men ikke været forelsket første gang før januar i år). Det var i en rigtig badguy fyr, han var rigtig strid overfor mig, behandlede mig som skidt, løj overfor mig osv.. det er ret svært lige at beskrive det forhold vi havde (eller egentlig ikke havde). Men jeg tror nu jeg næsten er kommet over ham, i det jeg er begyndt at få følelser for en anden fyr. Han hedder Kasper, og gik i min parallelklasse på gymnaise.

Han er kanon sød, og virker klar på at indlede et forhold og alt muligt.. men så er det jo, at jeg skal rejse til september..

Mit spørgsmål til jer er, hvad ville i gøre?

Han ved godt jeg skal rejse..

Ville i bare holde det som en sommerflirt? det har jeg da også overvejet.. men nu det er så svært for mig at blive forelsket, og jeg måske er ved at blive det igen - hvad så?

Ja, jeg er ret forvirret.. og ret frustreret - og jeg ved godt jeg tager sorgerne på forskud, men jeg kan bare ikke rigtig holde til at blive såret én gang til lige nu :/

(Sorry hvis teenageproblemer virker for simple og åndsvage at tage stilling til ;) Jeg ved godt dette ikke er en verdenskrise problematik :))

Shanie&Baloo

Heste sælges. DV unghest, DSP ungpony, Trakehner plag, DSP ungpony. Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 17:03

åha.... Den er svær. Jeg synes, at i skal nøjes med at være venner, til du kommer hjem igen. Hold kontakten, og udvikl jeres venskab, og se så om følelserne stadig er der, når du kommer hjem igen. Så kender i også hinanden ret godt, før i indleder et forhold.

Jeg ved godt, at det er lettere sagt end gjort, når man nu er forelsket, og i kunne da også godt nyde en sommeforelskelse, for det er da bare dejligt. Men det bliver jo så bare hårdt at tage afsted fra ham, for du bliver højst sandsynligt kun gladere for ham.

Jeg kan godt forstå dit dilemma, og føler sgu med dig.

0
0
Svar på denne tråd

Bomgaardens Baloo
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 17:25

Det kan du jo have ret i.. spørgsmålet er som om han er med på den? At vente et år, før det kan blive til noget. Vi er trods alt kun 19, begge to..

Shanie&Baloo

Heste sælges. DV unghest, DSP ungpony, Trakehner plag, DSP ungpony. Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

verden venter
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 18:26

på dig og en masse fede oplevelser. Valget i mine øjne er meget enkelt, jeg ville rejse ud og så stadigvæk bevare kontakten til den søde fyr.

Held og lykke

Team Oases Professional Horse Care:

Hestepension: Hestevelfærd og adfærd

Hestevikaren Prof. Horsecare: Hesteejernes eget vikarbureau

Horseconsult: Rådgivning

http://www.teamoases.dk

0
0
Svar på denne tråd

Rejs rejs
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 18:46

Jeg ville rejse.

Er han the one, så venter han. Er han ikke så er det dælme for surt at have forspildt sit livs chance for at se verden.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

Bomgaardens Baloo
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 19:59

I får det til at lyde som et nemt valg.. det er det vel på sin vis også? men ja, jeg fortryder nok bagefter hvis jeg ikke gør det.

Shanie&Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Nemt valg
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 21:29

I er ikke kærester endnu, hvem siger i bliver det? Samt hvem siger det holder.

Er du villeg til at ofre en kæmpe oplevelse, for et forhold der måske ikke holder?

Som sagt er han the one, så er han der også når du kommer hjem. Så må i "bare" savne hinanden mens du er væk.

Så flirt du bare. Men sørg for i begge er klar ove at du skal ud og rejse.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 21:52

Efter kl. 23 finder jeg lige et link frem til dig. Det er et link til en tråd jeg skrev for lidt over 1 år siden...

Det var 2 måneder inden jeg skulle rejse tilbage til Luxembourg, hvilket jeg havde glædet mig til i 100 år og en madpakke. Men der var jo selvfølgelig også den her fyr

Problemet var bare, at han sådan set havde været der rimelig længe.

Og ja - jeg rejste. Jeg har haft meget kontakt med ham det sidste års tid, men jeg har rent faktisk ikke set ham face-to-face siden den dag jeg skrev det indlæg. Jeg har kun været hjemme julen over og der var det umuligt at få til at passe sammen

Nu kommer jeg hjem og en af de første der skal besøges er naturligvis ham! Så må tiden vise hvad der sker...

Karen
"Gestüt Pallerhaff"
"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

0
0
Svar på denne tråd

romantikken blomstrer i spanien...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 22:48

En guidet tur af dig på hesteryg under den Spanske solnedgang - det er det du må stille ham i udsigt.

Håber at sommerflirten udvikler sig, og at han har mulighed for at rejse til Spanien og besøge dig - så du kan vise ham hvad du som et selvstændigt individ går og beskæftiger dig med.

Jeg har tidl. haft kæresteforhold på distance, dog inden for DK - hvor vi pendlede igennem 1½ år ( var 18 år og skulle være færdig med gymnasiet ).

prøver lige at vende det lidt på hovedet også : i bliver kærester, du tager ikke til Spanien, for du kan ikke undvære ham - 5 år senere er du er træt af at leve livet på hans præmisser ( hvorfor tog jeg ikke til Spanien??? - har ikke været på det ønskede udlandsophold her 5 år senere, er gravid, og nu kommer jeg aldrig afsted øv ).

Du må granske dit indre for, hvad din fremtid skal bringe - hvor vil du gerne være om 5 år???

God vind herfra med fremtiden

Mvh Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

nyd livet
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 23:03

Kys, kærst og hvad det nu udvikler ig til her hen over sommeren, det kan give så meget gost. Og så længe i begge er klar over hvodan kalenderen ser ud for dig er det jo bare at nyde følelsen så længe det vare ved.

Og så rejs og nyd alle de oplevelser du får dernede, kan huske min egen tid i Østrig efter gym. det var det bedste.

Men hjemme var de samme folk stadig da jeg kom hjem.

Udvikler det sig her i sommer og i holder kontakt efter du er rejst kan han jo besøge dig ret billigt efterhånden, med fly for et par hundrede kroner.

Og holder forelskelsen ikke så var det bare en oplevelse - af de gode her i livet.

Og hvad er det værste der kan ske????

Mvh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 23:05

Vær' så artig www.heste-nettet.dk/forum/1/1406895/ 1406895/

Mit forpulede kærlighedsliv til offentligt skue ;)

Karen
"Gestüt Pallerhaff"
"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

0
0
Svar på denne tråd

Bomgaardens Baloo
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 23:22

Karen - dejligt med en der har oplevet det samme - ser lige dit link igennem :)

Birgitte - ja okay, jeg havde faktisk ikke set det på den måde. Det kan jo sagtens være at jeg kommer til at se tilbage og fortryde.. og som mine forældre også har prædiket om, er dette min eneste chance for at opleve de ting. Og der er jo selvfølgelig mulighed for at han kan besøge mig dernede.. og at jeg kan rejse hjem indimellem.. det bliver da bare hårdt, men det kan vel lade sig gøre.

Mette - det værste der kan ske, er vel et knust hjerte? Fra min/og eller hans side? Men ja.. det koster jo egentlig ikke så meget efterhånden

Shanie&Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Bomgaardens Baloo
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 23:33

Karen - det har da på mange måder været den samme situation du har stået i. Det jeg ikke helt forstår er, hvor lang tid var/ er du i luxembourg?

Kasper og jeg har også sådan været.. flirtende?? jeg ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive det.. i et ½ års tid. Det er bare først nu vi lissom har turde skride til aktion. Vi e rbegge to enormt generte, og meget tilbageholdene. Derfor har det mest været skjulte blikke i biologitimerne, og beskedne knusere når vi mødtes i byen. At han så har været vild med mig i over et halvt år, og at jeg har haft det på samme måde - fandt vi begge to først ud af for et par måneder siden.. men et desideret forhold er der ikke endnu.. vi har endda 'kun' (det er ret vildt, når det er os to :P) kysst hinanden endnu.

Shanie&Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 23:45

Der må været noget med kærligheden, der skal komme på tværs inden man rejser til f.eks. Lux ;)

Står i samme situation som dig, Shanie, jeg rejser dog bare allerede om knap 2 uger. Og når jeg kommer hjem næste år, er det med garanti ikke i nærheden af ham. Må bare håbe at der er tid til at vi kan ses når jeg kommer hjem på besøg - vil ikke bindes af et langdistanceforhold, og det vil han heller ikke.

Om ikke andet kan jeg glæde mig over at hele den næste uges tid mere eller mindre skal tilbringes i hans selskab, inden han tager på ferie med nogle venner.

Men hvor er det øv, når man møder en, der er det, man ellers altid kun drømmer om (bortset fra hårfarven, men det kan der hurtigt gøres noget ved ).

Håber du kan finde hoved og hale i mit indlæg - tømmermænd, for lidt søvn og "kærlighedsproblemer" er altså en dårlig cocktail!

- Helena, der vil prøve at sove i det mindste et af problemerne fra sig til i morgen.

"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney

- Uden Lakaj... Sov godt du smukke - jeg savner dig!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider