Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til nyt job!
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 11:12

Hej med jer!

Jeg er i den situation at jeg skal skifte job...men jeg er helt på bar bund...jeg har ingen ideer ellr fornemmelse for hvad.

Jeg er 42 år, bor alene med mine børn og dyr.

Jeg har netop arbejdet i Kriminalforsorgen i 14 år, men skal ud at lave noget HELT andet...dvs, hvor der intet negativt er.

Om det er ny uddannelse eller nyt job....jeg ved bare, at jeg nok ikke skal læse i 3 år eller mere...det er stort set ligegyldigt hvad det er...mangler bare nogle input!!

Nogen der har nogle forslag?

Lev livet!!

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 11:17

Hvad med en kontoruddannelse, god løn og gode arbejdestider især når man har børn.

Har selv både en butiks og kontoruddannelse. Arbejder nu på kontor, da butik har nogle rædselsfulde arbejdstider og en dårlig løn.

Men det afhænger selvfølgelig også af hvor dine interesser er, det er trods alt ret vigtigt.

mvh

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Kontorudd...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 11:19

Hej Annette!

Hvad kræver det mht en kontorudd?

Er måske ikke så god til at sidde ned hele dagen....

Og hvad er lønnen ca?

Lev livet!!

0
0
Svar på denne tråd

hej....
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 11:32

All round kontor ligge pt på omkring 25000 kr. pr. md.

Men du har mulighed for at komme i voksenlære pga din alder og her er jeg ikke sikker om lønnen er mindstlønnen eller højeste understøttelse, men det må de vide ved din fagforening.

mht at sidde stille - ja - det har du så ret i, til dels, dog er der da flere ting man rejser efter i løbet af dagen, men lidt motion efter arbejdstid vil ikke skade (smiler)

Jeg kender ikke din skolebaggrund, men jeg mener at man i dag kan komme i en form for mesterlære inden for kontor, så man ikke skal sloges med den der SU indkomst, som jo er så godt som ingenting.

mvh

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Åhjo..
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 11:35

Jeg har en handel- og kontoruddannelse, 1-årig, fra det forrige århundrede....:-)

Dyrker sport til daglig, så det er ikke problemet!

men dvs. at selve uddannelsen er ikke lønnet?

Lev livet!!

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 11:49

Finder du en læreplads er du lønnet fra dag et.

Det er perfekt at du har handel- og kontor, går ud fra det er EFG-bassis år fra handelsskolen. Det er også den jeg havde inden jeg fik læreplads, for mange år siden, jeg er 45 år.

Jeg mener så samtidig, at du får en noget højre elevløn, da du er voksenlærling. Her er det så, jeg ikke kan huske om du vil få mindste lønne eller højeste understøttelse, selve uddannelsen varer 2 år.

mvh

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Jo, det er
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 11:52

EFG handel- og kontor jeg har!

Det er værd at tage med...kan jo sjovt nok huske mange af de ting jeg lærte den gang..desuden har jeg jo også lavet meget kontorarbejde på mit nuværende job!

Men det må de kunnehjælp med at svare på på jobcentret, vedr. løn!

Tak for hjælpen....

Lev livet!!

0
0
Svar på denne tråd

Kontoruddannelse
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 13:00

Ikke alle kontoransatte får 25000 kr/mdl!

Jeg har en veninde der er kontoruddannet indenfor økonomi, blev færdig for 2 år siden. Hendes startløn som nyansaat/nyuddannet lå på 19.800 kr!!!

Så det kommer vist heeelt an på, hvor i landet og hvilket firma...

Med venlig hilsen Heidi

"Ingen kan give dig mindreværdsfølelse uden din tilladelse"

0
0
Svar på denne tråd

www.ug.dk
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 13:35

Du kan evt. prøve at læse mere på ug.dk.

Jeg er uddannet lægesekretær og der skal man have noget handelsskole og derefter være elev i 2 år (jeg mener det er det samme selvom det er en anden kontoruddannelse).

Under elevtiden får man elevløn, før i tiden kunne man blive voksenelev og få en noget højere elevløn, men var det ikke det de afskaffede her i foråret???

Jeg synes at en løn på 25.000 kr. om måneden er højt sat, det er bestemt ikke alle kontoransatte der får så høj løn, men som der er en anden der har skrevet kommer det nok an på hvilket firma og hvor i landet man er ansat.

Mht. hvor stillesiddende kontorarbejdet er tror jeg også det svinger alt efter hvilket firma og hvilket kontorjob man har.

Når man har et kontorjob har man som regel nogle rimelig gode arbejdstider og der er så vidt jeg ved en del jobs at få...

Gitte

Nu billeder på præsentation :-).

Hestetrailer udelejes - Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

Hvad er
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 13:51

rimelige gode arbejdstider?

Jeg har stort set altid arbejdet med skiftende vagter, så er noget usikker på hvad der er gode arbejdstider....

Lev livet!!

0
0
Svar på denne tråd

Arbejdstider
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 15:04

Sådan et 8-16 job.... det er i hvert fald ikke som når man arbejder i butik hvor man nogle steder først har fri ved 20-21 tiden... men med et kontorjob tror jeg at man en del steder selv kan være med til at påvirke arbejdstiderne...

Gitte

Nu billeder på præsentation :-).

Hestetrailer udelejes - Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 19:59

Jeg har lige været inde på Jobindex og se hvad lønnen er sat til for en kontorass. med 0 års erfaring på fyn, der siger den mellem 23.000 og 24.000 kr.

Jobindex er faktisk en god rettesnor, hvis man søger nyt job og ikke rigtig ved hvad man kan tillade sig at forlange eller man ikke rigtig kender lønnen på området.

Kan selvfølgelig også bruges ved lønforhandlinger.

Jeg tror dessværre også, at der er mange på kontor der slet ikke får over 20.000 kr. i løn, men måske det skyldes, at vi kvinder simpelthen er for dårlige til at forhandle løn og fortælle hvor gode vi er, med andre ord vi skal lære at sælge os selv.

Med hensyn til voksenlære, vil jeg bestemt ikke udelukke nye regler, det kommer der jo så tit.

mvh

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider