Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Fibromyalgi og ridning
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 22:55

Hej alle

Jeg vil høre om der er nogen ryttere herinde der lider af fibromylagi, og om dette hindre lidt af jeres ridning? :)

Jeg er 22år gammel, har haft fibromyalgi næsten 1år, og er fpr nyligt (1 uge siden) begyndt og ride ordenligt igen.

Jeg har hele mit liv minus én gang redet pony, og nu rider jeg en stor hoppe på 165stg (ja den er jo stor i mine øjne) *rødme*, og hver gang jeg har redet får jeg så sindsygt ondt i min ryg/lænd :(

Hestens ejer siger det fordi jeg spænder rigtig meget, og det gør jeg nok da jeg som sagt er ponyrytter samt stadig ikke kender hesten så godt igen.

Det med ondt i lårene er væk, men for pokker min ryg og lænd gør knas hver gang jeg har været oppe :(

Skal min krop bare vænne sig til den store gang en hest har? (ejeren siger at lige Laki HAR en meget stor gang)

Jeg prøver og slappe af i kroppen, men det er jo bare mega svært :-s

Jeg får stærke smertestillende (morfinpræparat), men de kan ikke tage det, og når jeg kommer hjem er jeg nød til og ligge mig i sengen og slappe af i min krop, det hæmmer resten af min dag :(

Andre med fibro? :)

Passer af en smuk hingst og en smuk hoppe!

Æbler har kerner, piger har hjerner. Guitare har strenge, men hvad fanden har drenge??!! :-P

Marsvin og tamrotteavler: www.hartmannsdyr.dk

0
0
Svar på denne tråd

bummelum.-
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 23:04

kender to med fibro..

De har ingen problemer med deres ridning som du beskriver.

Min veninde havde i starten ligesom du, men det gik over efter noget tid..

så mon ikke kroppen bare skal vænne sig til det ?

Hilsen
Christina

- Nu med min skønne datter Yasmin
som blev født d. 30 april 08..

Nu også med en skøn lejlighed

0
0
Svar på denne tråd

Mishaa...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 23:06

Det er lidt det jeg tænker :)

Har dog for 2-3mdr siden redet en OX araber hoppe på 148stg. og der fik jeg bare ikke ondt i ryggen eller lænden, det er lidt dét der undre mig :-s

Æbler har kerner, piger har hjerner. Guitare har strenge, men hvad fanden har drenge??!! :-P

0
0
Svar på denne tråd

muskler
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 23:20

Prøv at ride den uden sadel, så slapper man ofte mere af.

Hvis jeg ikke har redet med sadel i lang tid, og rider koncentreret - i sadel, - er jeg helt færdig i op til en hel uge efter...

Kroppen styrker de muskler man bruger... og kun dem....

0
0
Svar på denne tråd

Måske...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 08:46

det ville være en ide at få en tid hos en fysioterapeut, det kan være du er låst og spænder i lænden....??

Jeg har lige været hos fysioterapeut og jeg var låst i lænden, dog fordi jeg løber forkert... men jeg fik en øvelse som skulle hjælpe til at løsne op i lænden...

Hippo skriver, at det hjælper at ride uden sadel... jeg har det dog lige omvendt, spænder rigtig meget når jeg rider uden sadel...

Gitte

Nu billeder på præsentation :-).

Hestetrailer udelejes - Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

Ride uden sadel
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 12:28

Jeg vil ikke ride hende uden sadel da hun kan blive "bange" for græs der står og svejer :-s *G*

Men jeg går til en fys pga låst skulder, og skal have spurgt ham om jeg har en skæv lænd da jeg sidder skævt når jeg køre bil, og det er ligemeget hvor meget jeg retter mig op :-s

Men pga gangen støder det jo også meget op igennem min ryg, er stadig kun ved og vænne mig til den kæmpe gang :)

0
0
Svar på denne tråd

jeg har..
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 14:57

Fibromyalgi og har haft det længe, konstateret i 2000 .. jeg er konverteret til western.. vores heste har ikke så stor en gang og sadlen er mere behageligt.. vi rider ikke med så meget i hænderne og driver ikke på samme måde som i engelsk..

jeg havde problemer med indersiden af benene ( knæslut) det punkt på mig er enormt ømt, hvis jeg skridter i over en time, kan jeg ikke støtte når jeg kommer ned, men hvis ridningen varierer er der ingen problemer..

Det med at hvile kommer du til at venne dig til desværre, det er en irriterende sygdom.. piller virker ikke på mig hvis jeg tager dem kontinuerligt, men kun for at slappe af ved sengetid, eller om natten når jeg render rundt..

Hvis du har nogen spørgsmål og hvis jeg kan svare er du velkommen til at skrive til mig

Sussie

we do it
the Hippie way !

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har fibromyalgi.
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 15:33

og har haft det i menge år.

Jeg er gået over til islænder, da de har en størrelse som jeg kan håndtere. og så kan jeg bedre med deres gang.

Nå men jeg har netop gavn af ridning fordi det løsner op for min lænd og lindre smerterne.

Det er vigtigt de er afslappet, og rider stille og roligt.

Hvis de sidder og spænder og overbelaster dine muskler, tja så gavner det jo ikke fibben.

Det er ihvertfald min erfaring.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Sussie
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 15:35

Jeg er nød til og tage mine pille morgen nogengange middag og så aften, ellers kan jeg ikke bevæge mig overhovedet :(

Jeg har alle 18 tenderpoints, men især min ryg og lænd er slem mht smerter :(

Jeg håber bare på ridning kan styrke mine muskler, men det kræver vist en del kan jeg mærke på det hele..

0
0
Svar på denne tråd

fibromyalgi
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 23:18

Jeg har ikke fået dianosen fibromyalgi, men har noget der minder om. Det er slet ikke ligemeget hvilken hest jeg rider. Bare jeg skridter en tur på min fjordhest får jeg ondt i lænden og hofter, men skridter jeg på min hoppe, der har en bedre skridt, så er det til at holde ud. Desværre får jeg ikke redet så meget. Men prøv evt nogle andre heste

Mvh Jane

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

www.nordsvensk.org/jylland

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider