Arbejder jo på bagsiden af roskidle festivalden, så når jeg skal hjem, ja så er der en hel del trafik.
De unge mennesker, syntes at vejen skal bruges til fortov, men det er helt ok, for de hygger sig jo og man får mange søde smil, når man trækker til side for dem.
Dem der sidder som vagt på de mange poster, ja de ser også ud til at hygge sig og da jeg i morgens kl 6.15 kørte forbig roskilde rideudstyrs pakeringsplads, ja så kunne jeg se de var igang med morgenmaden og dagens avis.
Hygge og store smil, glade unge mennesker, der slæber på oppaking og drikke varer. sol og godt vejr, jamen så kan det da kun blive et godt roskilde festival i år.
men kraæsss... så knækker filmen godt nok. For hvorfor bliver bilister dog så ondskabsfulde i disse festivaldage.
Er i da tovlige, hvor folk går amok.
Jeg skulle kun ind i dyr i centrum for at hente ny forsyning af RC foder, men flere gange, ja der måtte jeg undvige bilister, som var til fare for både dem selv og mig.
Folk dyttede og skældte ud, truede andre bilister og opførte sig som om helvede var løs.
på vej ud igen af roskilde, ja der var der jo en hel del trafik, men også her, måtte jeg flere gange hoppe på bremsen, for folk skulle frem, koste hvad det ville.
Endelig nåede jeg ud af roskilde og regnede så med, at resten af hjemturen ville foregå i ro og mag. Men nææ ! det kunne jeg godt glemme alt om, det går galt det her, var min første tanke og rigtigt nok, få sekunder efter, kom politiet i fuld fart og overhalede os alle.
så gik trafikken helt i stå, flere forsøgte at overhale og køre uden om, men de nåede ikke ret langt frem, før de blev gennet væk af politiet. For knagen da, kan folk ikke fatte at blåblink, en lang kø med biler og folk midt på kørebanen, jo nok betyder at der er sket en ulykke.
Da vi endelig blev gennet langsomt uden om, ja der måtte jeg endnu engang hoppe på bremsen, for gudhjælpemig om ikke politiet, måtte hoppe rundt imellem biler der forsøgte at overhale midt i et ulykkes område.
Hvad fanden går der af folk.
Kan man ikke bare tage det stille og roligt og give sig tid. Ja der er festval og mange mennesker på vejen. Men slip dog spideren lidt og ruld vinduet ned. nyd synet af alle de glade unge mennesker og i vil hurtigt opdage, at det hele glider meget nemmere.
så kære bilister, jagten i roskilde er gået ind, så pas på.