Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nyheden - Ridesiden's Farex genfundet...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 20:54

www.heste-nettet.dk/nyheder/4074/

Uha - så bliver sagen vist ikke mere åbenlys...

Gad vide hvor de andre 5 heste er blevet solgt hen til uvidende ejere.

Men det må da være dejligt for Gert endelig at kunne ligge hele mistanken om forsikringssvindel bag sig - og komme videre.

Hvor er det skræmmende...

I tilfælde af at sagen udvikler sig anderledes end jeg forventer - så undskylder jeg, at jeg nu har dømt sælger i historien som svindler i min verden, men jeg tror den er helt lige for...

Det er da altid noget at alle hestene ikke var kørt til slagtning et eller andet kummerligt sted som jeg husker var en af mistankerne dengang.

Så hvis du stadig læser med herinde Gert - så håber jeg du har mod på at komme videre fra nu af. Det ser jo ud til du endelig får svar på dine spørgsmål om dine hestes forsvinden.

Milla

Min elskede Basse - nu den smukkeste stjerne i natten!
!
Frøsanggård - knabheste med fremtid!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 21:03

Sikke noget rod... Hvad mon der sker med hesten nu? Tilhører den mon ham Gert eller??

Det er da heldigt, at hende, der købte hesten ikke var nået at blive glad for den, for så var hun da for alvor kommet i klemme.

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

Gert.....
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 21:09

..har oprettet denne tråd, hvor man kan læse lidt mere: www.heste-nettet.dk/forum/7/108540/ 108540/

Mvh Mette
If you do not succeed... Redefine succes!
Skriv under:
---> Stop lange dyretransporter <---
0
0
Svar på denne tråd

der er vist en eks. kone..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 21:27

som har et rimeligt stort forklarings problem over for politiet

MOBBEN IMC.
0
0
Svar på denne tråd

syns det...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 21:32

...er lidt vildt, jeg er i gang med at kigge efter hest og ringede faktisk på hesten og havde forberedt mig på at ville ned og se den, men da var den så "uheldigvis/heldigvis" solgt :S

Det er da noget rigtig rod må man sige!

Men ja man kan hurtig få sin mistanke, men omvendt kan det også være helt tilfældigt!

M.V.H
Tine

***Vær dit eget ikon***

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

hm......
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 21:36

sys nu altid den historie var ulden!

Tine85, har lige sendt dig en PB...

Mvh Nadia

"Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet"...

0
0
Svar på denne tråd

Hest forsvundet
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 21:38

Sikke en historie - og den ser da stadig ud til at være på markedspladsen - jeg havde overvejet at ringe på den for den ser skøn ud.

Godt at det blev opdaget.

- Yuki

Med salathesten - nu i fol med Quaterback

AFSLAG VED HURTIG HANDEL! Andelslejlighed på Amager sælges - skriv for info

4-værelses på 93 kvm. Billig (2980kr/md). 1.54mill. + forbedringer

0
0
Svar på denne tråd

Man må jo antage...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 21:49

.. at hvis man har købt hest fra samme sælger - eller blot en hest der har været formidlet af vedkommende - inden for de seneste år, så må man jo få kontrolleret om der er en "ukendt" chip i den eller om der er rester efter brændemærker!

Men hvor er det da dejligt at i det mindste en af hestene er fundet, så Gert får renset sit navn!

Stakkels køber, er uforvarende har købt en stjålet hest. Gad vide hvordan hun er stillet, for hun har jo tydeligvis været i god tro.

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels hest
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 22:08

Lisbeth:

Køberen skal aflevere hesten tilbage og selvfølgelig have sine penge tilbage.

Surt men godt at det blev opdaget hurtigt så hesten kan komme tilbage til rette ejer.

- Yuki

Med salathesten - nu i fol med Quaterback

AFSLAG VED HURTIG HANDEL! Andelslejlighed på Amager sælges - skriv for info

4-værelses på 93 kvm. Billig (2980kr/md). 1.54mill. + forbedringer

0
0
Svar på denne tråd

hmmm....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 00:57

sad også og kiggede på hesten for bare et par dage siden... syntes den så lækker ud til prisen

sikke da noget rod de har rodet sig ud i....

Mvh.Kristina

Nu med bondegård!

Jonas 1/9-02

Nicklas 10/9-08

0
0
Svar på denne tråd

køber..
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 08:09

Gert og køber finder vel ud af at få hesten tilbage til ham og hun får sine penge enten af ham, "sælger" eller en anden stans.

Godt man selv lige har fået chippet sine heste, hvis de skulle "forsvinde".

Der må være en sælger som har det skidt lige nu, måske skulle andre som har købt heste der inden for de sidste to år få chekket deres for chip og mærkelige brændmærker, jeg går går ud fra når man vil slette sådan et så brænder man igen

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Tja havde jeg
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 09:44

Hentet ham, så var han aldrig blevet fundet, for jeg chipper ikke mine heste.

Illum

NØJ jeg har meget TID....

0
0
Svar på denne tråd

Næh, men det...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 09:50

... kunne være et godt incitament til at gøre det!

Men nu ved jeg så ikke, hvor mange heste, der blevet stjålet i lille DK.

Men hvor er det dog en kedelig historie, så stor ros til en opmærksom dyrlæge og en kvik køber (y)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 09:52

Det er vel forsikringsselskabet der ejer hestene nu og så er Gert der får tilbudt at købe hesten retur.

Man må ikke dømme folk før beviserne er i orden, men min første tanke var da - pyhh hvor er det pinligt for Karen Skovmand.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

www.youtube.com/watch?v=3KdsoAB1Pvs

0
0
Svar på denne tråd

Handelsundersøgelse
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 13:06

Er det ikke en normal del af en handelsundersøgelse, at man tjekker om hesten er chippet???

Men en pinlig sag!

BR Vivaldi 17½ dressursadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Det BURDE....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 13:16

... være en del af handelsundersøgelsen - men om det kun er hvis hesten har chipnummeret opgivet i sine papire at man så tjekker at den har rette nummer i chippen, eller om de slet ikke tjekker det - det er så spørgsmålet.

Efter min mening burde chipnummeret jo kontrolleres i forbindelse med hvert eneste dyrlægebesøg - så man ved at det er den rette hest der behandles, og at hesten er chippet og kan få den medicin den nu får. Og derudover selvfølgelig når en hest sælges eller transporteres over grænsen - og måske endda i forbindelse med stævner, så man kunne tjekke at det var den rette hest der deltog?

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

Super godt
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 13:25

Så mangler der kun 5... Dejligt for dig, Gert.

Jeg vil mene, at køber man en hest uden papirer, er det helt naturligt at tjekke for chip, hvis den ikke er brændt.

Det var det første jeg gjorde, sidst jeg købte "bastarden"..

For tænk sig at stå med en hest, man senere må sende retur.

Men nu håber jeg da, der kommer hul på bylden og de sidste kommer frem i lyset.

Kat 1 pony sælges

Allround - super stabil/ærlig pony

148 stg - dun farvet

13 år - LB/LA

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 13:29

Ja hold da op noget rod.....men godt hesten blev fundet i go behold.

og det er bar ikke sjovt jeg har selv prøvet næsten det samme. ( politi sagen kører endnu ) og det er bar så tidskrævende for alle parter.

Bokse Udlejes I Ny Renoveret Stald Fra 1.9.o8.

45x80 Ridebane

5 Min Til Skov/Plantage/Hede

Inkl Foder, Wrap, Hø, Halm, Fodring x 3, Ind & Udluk.

Tarzan Sælges. ) 93 cm - 6 år Skøn vallak.....

0
0
Svar på denne tråd

Illum.
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 16:35

hvorfor chipper du dem ikke?

Sandie

Weee på hestejagt igen

0
0
Svar på denne tråd

og når...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 16:38

hesten nu stadigvæk står som tilsalg, gad vide hvad Karen så vil sige hvis man ringer på den?

Sandie

Weee på hestejagt igen

0
0
Svar på denne tråd

Uden at ville dømme
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 17:13

Uden at ville dømme nogen, så synes jeg det virker som en temmelig "interessant" sag.

/Anna

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor skulle jeg
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 17:42

Det ???

Illum

0
0
Svar på denne tråd

I tilfælde..
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 17:47

Illum, nu var din smukke ganger jo nok ikke en man bare lige kunne stjæle ud fra fold eller stald uden videre, men hvis ens hest skulle løbe væk, blive stjålet eller lign, så kan man bare chippe dem og finde ejeren, et brandemærke kan jo som vi har set blive skamferet.

Er det ikke efterhånden lov? Jeg tror ikke jeg blev spurgt om sparky skulle chippes, det blev han da vist bare sammen med stamtavlen da han var baby

Rikke - nu uden sparky (med Nynne)

I'm not scared of dying, I just don't want to

0
0
Svar på denne tråd

Nej IKKE efterhånden
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 17:49

Lov.

Og enten er noget lov eller også er det frivilligt.

I dette tilfælde IKKE lov, endnu.

Jamen som jeg havde heste var der ingen grund til at chipper og derfor ville jeg ikke gøre det.

Illum

0
0
Svar på denne tråd

også iorden..
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 18:02

Det er også iorden, man har jo sine holdninger og behov, min stod i en stor stald, så jeg ville gerne have ham chippet, og det var også en fordel da han skulle eksporteres til sverige, men det har du jo heller ikke haft planer om.

Jeg troede det var lov, men det er det så ikke.

Er det heller ikke det for hunde, eller må man selv bestemme med tatovering eller chip eller slet ingen ting der?

Rikke - nu uden sparky (med Nynne)

I'm not scared of dying, I just don't want to

0
0
Svar på denne tråd

Hmm....
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 07:49

Illum + Sparky: Måske har jeg misforstået det, men som jeg har fået oplyst, er en chip nødvendig, hvis dyrlægen skal give visse typer medicin. Hvis hesten ikke er chippet, og den bliver syg akut i eksempelvis aftentimerne eller weekend, bliver det dobbelt så dyrt at få den chippet. Af samme grund blev samtlige heste chippet i vores stald sidste år - Så fik vi endda mængderabat ;-)

Ang. sagen, tråden handler om, synes jeg, det bliver spændende at få hele historien, når politiet har gjort deres arbejde...Jeg tror i hvert fald ikke på, at man ikke genkender en hest, man selv har avlet!

Kh. Britt

Welsh Partbreed og Welsh Cob

- mit valg

Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail

Et par af verdens smukkeste heste

0
0
Svar på denne tråd

Jamen det har du ret i
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 08:20

Det er der "vist" noget om ;-)

Illum

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 11:46

Med fare for at blive lynchet af div. personer - og uden at skal tage parti for nogen - så er der ingen på noget tidspunkt, der har solide beviser for, at det er Karen Skovmand, der har haft hesten gemt af vejen i de år, der er gået... Så pas nu på med at svine folk for meget til... Jeg mener bare, man er vel uskyldig til det modsatte er bevist???

Alt andet er kun indicier. (Men man kan selvfølgelig tolke historien som man vil, vi kender jo ikke alle detaljer - og har kun hørt fra Gert)

Men godt at hesten er blevet fundet, så mangler de bare at finde resten...

Hvem siger, det hele skal være så kedeligt???

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 12:02

Jeg kan godt huske det..

Tillykke til Gert, der har fået 1 af sine 6 heste retur, og med at han har fået renset sit navn :D

Hvor må fru Skovmand stå tilbage med en laaaaannnnggg næse nu.

Håber hun kommer til at bøde for det..

Det lugter jo lidt af skilsmisse-hævn.

Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum

Oliver 16 08 03

Lukas 04 04 06

Silas 21 07 07

Snart med Zahrah Hamrah El Azraff OX

Ask den gæve Shetter

-Men uden Mirco...

Støt kampen mod kræft

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 12:12

Dorthe75, Du har helt ret... man er uskyldig indtil det modsatte er bevist.

Men hvis du nu skal være helt ærlig, synes du så ikke den sag lugter lidt?

Jeg kan kun sige til dyrlægen, og til køberen af hesten... og så tillykke til Gert

Michelle

HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud

**HUS/RÆKKEHUS/NEDL. LANDBRUG søges til leje omkring Aalborg**

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig er man...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 12:20

... uskyldig til andet er bevist.

Men det virker da lidt særpræget at hun ikke kan kende en hest hun selv har opdrættet - lidt som om hun måske ikke har den store kontakt med de salgsheste hun har, og det er da OGSÅ dårlig reklame.

Men har hun købt hesten til videresalg, må hun vel - som professionel - kunne oplyse hvor den er købt, og politiet må efterforske hvem der har haft hesten siden den forsvandt. Det bør jo også kunne lede frem til de øvrige heste og til den skyldige - noget som KS absolut må være interesseret i hvis det ikke er hende selv.....

£isbeth & Baloo

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

skilsmisse
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 15:21

Ja jeg tænker bare. HVIS hestenes forsvinden er en direkte konsekvens af deres skilsmisse, så er det da heldigt at de kun havde heste og ikke BØRN .

tanja

DEN ENESTE FORSKEL DER ER, OM DU KØRER 110 ELLER 140 KM I TIMEN ER AT NÅR DU KØRER 140 KOMMER DU HURTIGERE FREM TIL ULYKKESTEDET

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 17:11

jo, jeg vil gerne give jer ret i, at der er visse ting, der virker mistænkelige... Men - men, jeg synes stadig, man skal passe på med at komme med for mange beskyldninger i den ene eller anden retning, vi ved jo ikke med 100%, hvad der er foregået. Og det, Karen Skovmand her bliver beskyldt for, er jo ikke særlig rart/pænt at have hængende på sig, hvis hun nu er uskyldig.

Jeg går et eller andet sted også ud fra, at det er en af grundene til, at Gert ikke selv deltager i denne debat? Ville måske være uheldigt, hvis sagen skal ende i retten?

Men igen, jeg vil ikke tage parti, da jeg ikke kender sagen fuldstændigt, og da slet ikke nok til at ville beskylde et fremmed menneske for noget som helst.

Hvem siger, det hele skal være så kedeligt???

0
0
Svar på denne tråd

jeg har arbejdet
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 17:27

dernede og er sjovt nok ikke overrasket. kan bare sige: lad være med at søge job hos stutteri landlyst og hvis du køber hest dernede skal du bare vide at de lyver når de kan komme til d

~~ Elsker ny viden ~~
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider