Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

HN Fotokonkurrence
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 20:36

Stemmer I med?

Jeg er selv blevet godt grebet af liiige at skulle se det næste billede inden jeg ikke gider stemme mere for nu. Det kan nu godt løbe lidt op i tid!

Jeg har selv smidt et par billeder ind, hvorfor ved jeg faktisk ikke, det er nok mest nysgerrighed. Hvad synes folk egentlig om mine billeder?

Så.. Stemmer du? Hvorfor? Hvorfor ikke? Deltager du selv? Og hvorfor har du lige valgt de billeder du deltager med?

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

www.bjphoto.dk

Mangler du billeder fra R. Dyrskue - lørdag?
(bl.a. 3 års hoppe, følhoppe, præs. om formiddagen i Ring 3)

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 20:47

Altså hvis jeg bare havde halvt så meget talent som dig bonnie så havde jeg nok også lagt nogle billeder ind (y) stemmer heller ikke på nogen, ikke fordi de er dårlige eller noget men fordi jeg ikke kigger på dem, ville nok også være lidt sjovere hvis man selv deltog :)

M.V.H
Tine

***Vær dit eget ikon***

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 21:04

Nårh hvor var det sødt sagt! ;D Tak for det! Bortset fra at da jeg stolt havde lagt mit første billede ind og ventede utålmodigt på min første stemme... Kom der et 1-tal, *LOOOL*

Jeg synes der er enormt mange flotte billeder, talentet er stort derude!

Mvh Bonnie

www.bjphoto.dk

Mangler du billeder fra R. Dyrskue - lørdag?
(bl.a. 3 års hoppe, følhoppe, præs. om formiddagen i Ring 3)

0
0
Svar på denne tråd

Hvad hvor
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 21:07

Hvordan, jeg har muligvis et...

Illum

NØJ jeg har meget TID....

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 21:09

Jeg har lagt billeder ind til konkurrencen, bare sådan for sjov, og begyndte da også og stemme. Tænkte jeg jo ikke rigtig kunne være andet bekendt, når nu jeg selv har sendt billeder ind, og var da også nysgerrig efter at se nogle af de andres billeder.

Men må indrømme at jeg allerede har opgivet stemmeriet igen. Der er bare alt alt alt for mange billeder jeg overhovedet ikke fatter er tilmeldt. Billeder der er for små, billeder der er totalt slørede, billeder der ligger på siden osv osv. Altså billeder som jeg ikke vil give over 3 point, og det er min tid altså for dyrebar til at jeg gider sidde og se på. Når over hver trejde billede, i følge min mening, ikke engang kan hive et 5-tal hjem. Det er spild af min tid synes.

Mvh
Cavan
Stifter og formand:AHNA
Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
0
0
Svar på denne tråd

Illum.
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 21:09
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 21:44

Jeg har lagt 5 billeder ind, men der er ikke rigtig kommet nogle stemmer. :D
Det er da meget sjovt, har også siddet og stemt på billederne.

mvh Anna
med dejlige Topas
0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 21:46

Jeg har også meldt mig til med 5 billeder som jeg selv har taget, som jeg egentlig synes er meget gode.

Men der heller ikke rigtigt kommet nogen stemmer.

På et af dem er der kommet en stemme - med et 9 tal og en anden en stemme med et 4 tal :s

Så må vi se. Men sidder selv og får meget tid at gå med at stemme derinde :)

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd

konkurrence
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 23:05

Jeg deltager ikke, selv om jeg da nok har nogle billeder liggende, som kunne gøre sig gældende.

Her den anden dag var jeg inde for at stemme, men som Cavan blev jeg godt nok hurtigt træt af det, for hold da op, hvor er der mange dårlige billeder. Dette ikke sagt i ond mening, men det virker som om at folk deltager med "revl og krat", bare for at være med... Det var i hvert fald ikke mange gange jeg måtte tage 5 og højere i brug...

Wildly & Hannibal

Besøg os på vores hjemmeside!

medlem af AWR

Candyfloss forever!
~~~~~~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 23:30

det er total uoverskueligt at stemme i fotokonkurrencen.

Jeg gider simpelthen ikke bruge så meget tid på at sidde og se på et billede ad gangen og det er synd for dem der har meldt sig til konkurrencen, for der er helt sikkert mange rigtig gode billeder imellem.

Oversigten over billederne skulle ha været lavet således, at man ser f.eks 20 billeder på en side og så kan man prikke på det billede man vil se og så derved få det forstørret.

Jeg kan nemlig meget hurtigt se, om det er et billede jeg vil stemme på eller bare springe over. Og på den måde som billederne vises på nu, vælger jeg bare at springe dem alle sammen over...

Pernille

Team Blue ox - Distanceridning.

0
0
Svar på denne tråd

næ.....
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 23:30

syntes simpelthen det "system", der er over billed afstemningerne er så dårigt!

Gidder slet ikke spilde min tid på det, det er irriterende at man ikke kan se alle billederne på éen gang,

sådan, stillet op ved siden af henanden, så man selv kan "klikke rundt"...

Med Venlig hilsen Liv Nielsen.

Fuldblods heste sälges! Se Profil!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 23:34

Har det lidt på samme måde..

Synes heller ikke det er de GODE billeder der er har stemt på over 100 billeder tror jeg og tror jeg har været på 5 eller over ca 10 gange..

Måske er jeg kræsen, men det skal altså være ordentlig kvalli, for jeg gider bruge tid på det :D

Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum

Oliver 16 08 03

Lukas 04 04 06

Silas 21 07 07

Snart med Zahrah Hamrah El Azraff OX

Ask den gæve Shetter

-Men uden Mirco...

Støt kampen mod kræft

0
0
Svar på denne tråd

overskrfit
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 10:45

Nu har jeg været inde og kigge.

Må give i andre ret!!! Flere a billederne er meget ringe.

Når man så sidder der - ser det ene foto efter det andet... Giver måske en stemme (for min skyld kunne fra 1-4 pointene godt forsvinde - for klikker bare videre) og pludselig popper der et billede op, jeg har set en gang før... Det sker ofte :(

Man har overhovedet ingen ide om hvor mange fotos der er tilbage - hvor lang tid man skal sidde der...

Så kommer der (igen igen) et foto jeg har set - så opgiver jeg og bruger min tid på noget andet.

Mvh Connie

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd

"konkurrence"
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 11:00

Utroligt dårligt system, og så ved jeg ikke hvad der lige sker i hovederne på folk der stemmer? om det er alle teenagepigerne der er misundelige, men næsten alle billederne får jo under 5, og ja der er mange dårlige iblandt, men der er altså også nogle rigtig gode, som bare ikke får mere end 4-5

At vove, er at miste fodfæstet et øjeblik - ikke at vove er at miste sig selv
Søren Kierkegaard

- Dejlig dressurvallak sælges - Tryk her

7 år, 167 stg, trafiksikker, fine gangarter

0
0
Svar på denne tråd

Frustreret og
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 13:43

Ja jeg finder mig selv frustreret og forundret når jeg sidder og stemmmer...

Kan slet ikke forstå manges bevæggrunde for at stemme som de gør...

Et billede med smukt lys af en hest der traver ved en bred hvor hesten spejles rigtig pænt får lige over 5 i snit - et føl i en mørk stald med en mor der er cuttet halvt over scorer over 6...

Jeg prøver at belønne de anderledes billeder - også hvis de ikke er lykkedes helt - det er mit 6 tal til...

Men jeg fyrer det ene 4tal efter det andet afsted efter billeder af "den der hest dernede i den anden ende af ridebanen" og lign billeder...

Tosset! - Ja!

"Kuglestød er en slags petanque for tykke mænd"

Citat: Joachim B Olsen

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 14:14

også der er ALT for langt imellem de gode billeder, jeg har disket op med to eller tre 8 taller... men hovedparten har jeg givet 5 eller derunder.. og jeg er slet ikke igennem.. synes der er alt for mange.. der burde altså kun kunne deltages med et billede pr. deltager..

og så blev jeg også træt af at det samme billede kunne dukke op flere gange..

0
0
Svar på denne tråd

Mange har fået et
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 14:25

1-3 tal. Elendigt bras meget af det.

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Nøj hvor
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 15:37

er det dog nogle intetsigende billeder!!

Jeg gav op på halvvejen.

Hvordan kan nogle sende den slags elendige billeder ind og tro at de har en chance???

Annette den altid negative

Ja, sådan er vi heldigvis så forskellige.....

Receptkuverter modtages!

0
0
Svar på denne tråd

systemet :S
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 16:40

Ja det er godt nok et underligt system.

Det kunne måske virke fint med de point, hvis folk var mere kritiske over hvad de sendte ind, eller at billederne skulle igennem et dommerpanel for at komme til afstemningen!

Derudover så synes jeg 99% af top20 er super flotte billeder, MEN der er et par imellem, som jeg ikke er enig i karakteren med og det er billeder hvor man tydeligt kan se at folk har stemt, fordi der er et sødt lille føl på :( Et af de billeder er faktisk mit eget og personligt synes jeg ikke det billede fortjener de point - derimod har jeg et andet billede, som jeg havde håbet ville få lidt flere point :(

Og hvordan virker den Random funtion lige? Burde de nyeste billeder ikke vises først, så de har en chance for at få stemmer?

Som det er nu får mange jo flere 100 stemmer og nogen kun 10-20.

Når jeg stemmer, stemmer jeg på alle...(giver dog flest 1-3taller)...på den måde håber jeg at der kommer et reelt billede istedet for at man springer de "dårlige" over, som derved bare får gode point, fordi de få som stemmer, stemmer højt.

Hmmmm gav det mening?

0
0
Svar på denne tråd

Er konkurrence ikke problematisk
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 17:02

Synes ikke jeg kan se det stå nævnt hvor vidt man som deltager skal have rettighederne på billedet, og kan se at visse billeder, vist er lagt ind af dem der ikke har taget billedet. Hvilket jo er fint nok.

men hvad nu hvis det billede vinder konkurrencen? HN skriver at de har ret til at bruge de indsendte billeder sidenhen?

Hvad vil de gøre?

Og hvad med dem der har taget billeder af andre til stævner mm. Er det ikke noget med at man skal indhente tilladelse til at bruge disse billeder til fx annoncer, fra vedkommende der på billedet?

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig

Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

Gav op.....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 19:24

- efter ca 20 middelmådige billeder, da jeg opdagede at der er over 1700 i alt! Er der overhovedet nogen der gider klikke igennem så mange?

Gurli.

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 21:19

Jeg synes bare folk stemmer utrolig lavt - på relatie gode billeder?

Jeg stemte 10 på et super godt billede, virkelig perfekt og meget smukt prof agtigt billede, og det lå kun på 4 i gennemsni :-@

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 21:41

Wallie*holm* - du ligger top ti for de der har stemt flest gange ;D så du må da gøre dit til at hive gennemsnittet op ;P

Mvh Connie

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd

pyyhaa
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 23:13

jeg har stemt på samtlige billeder

hvor var der mange smukke billeder og sikke nogen smukke heste i har

men jeg er alligevel noget overrasket over folks manglende selvkritik, for der var godt nok også nogen ekstremt dårlige billeder imellem.

venlig hilsen Sisse Barthels

sisseb@ofir.dk

www.hittekilling.dk *VI MANGLER HÆNDER*

0
0
Svar på denne tråd

Tror folk glemmer
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 10:18

det faktum at det vist er alle billeder der er lagt til bedømmelse som er med.

Fx var der engang konkurrencer omkring hvilken hest der er den sødeste osv.

Der er jo de der forskellige kategorier. Kan det ikke være grunden til den noget svingende kvalitet?

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig

Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg prøver, jeg prøver!
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 11:06

Men fakta er, at der er en hel del billeder under middel :-(

Jeg PRØVER at bedømme så højt som muligt, hvis fotografen med al tydelighed har gjort sig bare den mindste smule umage med billedkomposition, lys og vinkler.

Men det er ikke mange 8- og 9-taller jeg har måtte af med indtil videre... :-(

Puh, nu mangler jeg kun at afgive 1355 stemmer...

0
0
Svar på denne tråd

antal stemmer
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 11:30

Har I lagt billeder ind og hvor mange stemmer har de billeder fået?

Når nu folk ikke orker at stemme på 1700 billeder, så vil de sidste jo næsten ikke få nogen stemmer :(

I starten gav jeg meget blandet karakterer...mest 4-5taller og måske 5 billeder ialt fik 7-8-9.

Så fulgte jeg lidt med i toplisterne og så, at rigtig mange dårlige billeder fik høje point og så begyndte jeg konsekevent at give 1-2 til alt hvad JEG ikke syntes burde være i en fotokonkurrence. De gode "privatbilleder" fik 3 og de GODE billeder, hvor man kan se at fotografen ved hvad han/hun laver, gav jeg 5-8. To billeder fik vidst 9 og et enkelt 10.

Måske er det unfair...ved det ikke.

Camilse: jeg ved ikke om alle billeder bliver vist når der stemmes...der står jo "sommerkonkurrence" ovenover. I toplisterne kan man jo også vælge enten "alle" eller "sommerkonkurrence" (og det billede som ligger øverst ved "alle" har jeg ihvertfald ikke stemt på og jeg har været igennem alle sommerkonkurrence-billederne. Så tror desværre ikke det er grunden :(

Jeg synes faktisk de fleste af top20 fortjener de point de har (med et par undtagelser, hvor billedet da er skarpt og flot i farverne, men med en ikke helt så pæn beskæring eller et grimt moment i trav).

MEN hvis man kigger videre i top21 til 100 fx, så ligger der en del rigtig gode billeder, som fortjener at komme højere op. Her tror jeg det er pga folk ikke er "nået" til dem når de stemmer...disse billeder ligger formentlig sidst og folk har opgivet inden.

0
0
Svar på denne tråd

Gengangere?!
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 11:58

Jeg synes at jeg har stemt på flere af billederne to gange nu?!

Er det mon fordi de BÅDE ligger til alm. afstemning og til konkurrenceafstemning?

Men der er en del billederne, som ligger under fem i snit, som jeg abolut synes fortjener en langt højere karakter! Så det får de af mig

0
0
Svar på denne tråd

gengangere...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 12:15

Hvis man kigger igennem toplisterne så ligger der flere "kopier" af mange af billederne, så jeg tror ikke man stemmer to gange på billedFIL - men en kopi af samme billed.

Om de så er lagt ind i forskellige konkurrencer eller ved en fejltagelse ved jeg ikke.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 14:12

Hmm... Hvor i hulen ser I toplisten henne???

Mvh Bonnie

www.bjphoto.dk

kig forbi

0
0
Svar på denne tråd

Mor til ♣Franciska♣
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 14:24

Når du er inde på Billedafstemningen, så skifter fanebladene i toppen (nyt indlæg/søg/osv) - der kan du se det :-)

0
0
Svar på denne tråd

Stemmesluger
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 14:50

Nu har jeg stemt på lidt over 100 billeder.

2 (to) gange har jeg stemt 8

8-10 gange har jeg stemt 6

Resten ligger på 3-5 og uhyggelig mange har fået 1-2. Flere 2'ere end 5'ere..

Nogle gange har jeg været i tvivl om hvad der egenlig motivet. Jeg mener, når der er mere hus/mark/whatever end der er hest, hvad vil man så vise med billedet?

Eller billederne er så små/slørede at man skal gætte hvad det egenlig forestiller.

Om jeg fatter hvorfor sådanne billeder vises frem

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

Billeder med under fire eller fem i snit
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 14:55

burde bliver elimineret efter 10 stemmer.

Ingen grund til at 100 bruger stemmer ind, at billedet ikke er helt egnet til konkurrencen. Og sidder og irriteres over det...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har stillet
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 14:57

Jeg har stillet det som forslag, og sendt til "Ideer".

0
0
Svar på denne tråd

Alle igennem
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 15:19

Jeg har været alle billeder igennem (bare kom med fordommene om for meget tid - jeg kan ta det )

Tror mit snit er nede på 3,5 - hvilket er lavt synes jeg hvis det vitterligt er de bedste billeder folk disker op med...

Synes dog jeg kan ane niveauet løfte sig lidt - tror det er når man kommer over den pukkel af billeder alle lige sendte ind til en start som "bare var det de lige havde"...

Og så er det nok bare mig der synes det er lidt ærgeligt at det ikke vitterligt er kørt som en "sommer"-konkurrence.

Ikke at jeg ikke synes nogle af billederne af heste i sne er fine - men ligenu er jeg bare til sol, sommer og solbærsaft

0
0
Svar på denne tråd

jeg ikke forstå
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 15:28

altså toplisten for "afstemmere" i sommerkonkurrencen ser sådan ud :

Navn Antal stemmer

1. Wallie *Holm* 1856

2. Kira (Kyra) 1851

3. sisse barthels 1790

jeg har været alle billeder igennem, og får at vide, der ikke er flere billeder jeg kan stemme på, hvordan kan I to have 60 billeder mere at stemme på end jeg ?

jeg tror ikke jeg forstår reglerne i den afstemning

mig forvirret nu

sisseb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd

Måske slettet
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 15:36

Måske er et billede taget af igen...

0
0
Svar på denne tråd

60 stk
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 15:40

60 stk inden for de sidste 20 min, det stinker da af snyd.......

sisseb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd

Fatter intet bør et foto
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 17:03

Med 10 i gennemsnit ikke ligge øverest ????

Illum

0
0
Svar på denne tråd

jeg fatter bregne
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 17:17

det burde jo ligge øverst.

men hvis man søger på billeder der har fået færrest stemmer, så er der ikke nogen under 10, måske figurerer billedet ikke i afstemnings resultatet før det har fået mere end 10 stemmer.

sisseb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd

sisse har ret.
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 17:52

Hvis et billede har fået ét 10-tal, så kommer det ikke øverst.

Først når der er afgivet i alt ti stemmer på det angivne billede.

0
0
Svar på denne tråd

Det er som
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 20:08

Det er som Camilla siger. Det kræver et vist antal stemmer før de dukker op på toplisten, netop så et billede med et enkelt 10-tal ikke ryger ind foran et med 100 9-taller. Det er samtidigt et vægtet gennemsnit, så antallet af stemmer tæller også lidt med i placeringen.

0
0
Svar på denne tråd

besværligt...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 23:57

Øv, jeg har altså ikke tålmodighed (eller tid for den sags skyld) til at sidde og kigge alle billederne igennem.

Førhen kunne man da bare gå ind på toplisterne og så stemme på billederne derfra. Hvis man så fulgte med hver dag, var det let lige at gå ind og kigge på "sidst tilmeldte", så fik man dem alle med.

Eller er det noget man kan ændre i indstillingerne?

0
0
Svar på denne tråd

Nu er det kommet
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 07:40

Øverest.

Skulle bare have mere end 10 stemmer tak tak

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Ikke noget liv... :-)
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 07:48

Jaaa, jeg blev lidt grebet af afstemningen i går, så jeg har stemt på alle billeder. Tror der gik lidt sport i det - der må da komme nogle der er bedre...

Kun nogen ganske få, og jeg kan se på toplisten, at jeg har været enig med folk om de bedste.

Pssst... Illum... Mine favoriter var dine...

Men ja ellers er der rigtig mange billeder af ufattelig dårlig kvalitet, og man skal være meget tålmodig for at nå igennem alle.

Med venlig hilsen
Helle

Basenji Life

0
0
Svar på denne tråd

Tak for det
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 07:52

Jeg er også ganske "forelsket" i dem.

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Lidt underligt...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 12:40

Den højeste karakter på konkurrencen kan end ikke snige sig ind i bunden af toplisten i den almindelige afstemning

Kom så tøser - smid om jer med 8, 9 og 10-taller!

0
0
Svar på denne tråd

Hvem ejer dette billede?
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 15:04

Jeg er bare helt pjattet med det :-D

0
0
Svar på denne tråd

ikke om jeg vil
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 15:28

Kom så tøser - smid om jer med 8, 9 og 10-taller!

Ikke på vilkår om jeg vil - jeg stemmer efter hvad jeg synes om billederne :D
Og med den standart de fleste har, så er det 1, 2 og 3 jeg kaster i grams.

mvh PiaR
quantum in me fuit

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jow jow, Pia!
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 15:36

Jeg må desværre giev dig ret og her giver jeg heller ikke ved dørene.

Men kommer der et godt billede, så må man huske at bedømme ud fra, at vi altså ikke er toptunede fuldtidsfotografer langt størstedelen af os, så er billede kan jo godt være et ni-tal værd set ud fra niveauet - gav det mening?

Men det er ligesom at jeg heller aldrig har fattet, at et dressurprogram et usædvanligt flot gennemført, hvis man har fået 80%. Helt ærligt - burde man ikke kunne få 99% i det mindste?

0
0
Svar på denne tråd

nå........
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 16:42

Man må åbenbart ikke diskutere hvad et godt billede er (med eksempler) ???

Eller jo, nogen må?

Ikke et surt opstød, men en advarsel ville have været rart.

Det er jo ikke fordi billederne blev rakket ned, tværtimod!

Det er måske 3-billedreglen?

Den havde jeg lige glemt :( UPS.

Kunne moderator så ikke slette billederne istedet for hele indlæget?

0
0
Svar på denne tråd

Mjo, det var tre-billeders reglen...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 16:46

... vi faldt for.

Men hvis ikke en tråd om en fotokonkurrence er berettiget til at om-posteres til Opslag, så ved jeg snart ikke hvad er...

Jeg har nemlig oplevet, at andre tråde, der starter på Hyggen bliver omposteret, fordi de udvikler sig til billedtråde. Men reglerne er ikke 100% gennemskuelige for alle...

0
0
Svar på denne tråd

begrundelse
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 16:53

Ok, det var mig som var lidt for hurtig ;)

Fik begrundelsen at der var for mange billeder - min fejl ;)

Her er så indlægget igen med KUN 3 billeder ;) Håber folk vil fortsætte diskutionen.

-

Jeg synes nu ikke man skal tænke over hvem der har taget billedet (om det er en prof, amatør eller en helt uerfaren fotograf)...

Det er en FOTOkonkurrence og det skal vel være det bedste foto, som vinder? Jeg ved at vi alle har forskellig smag og vurderer billeder forskelligt, men jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor folk stemmer på uskarpe billeder med dårligt lys og som er beskåret på underligste vis (her tænker jeg ikke utraditionel beskæring, da dette netop kan give et super billede).

Disse billeder synes jeg fortjener at ligge højere på ranglisten:

- Måske ikke helt i top, men højere end diverse billeder, som tydeligt er valgt fordi der er en stejlende hest, et sødt føl og den slags. Hvis føl/stejle-billederne havde været fototeknisk korrekte ville jeg synes de var FANTASTISKE - lige netop fordi føl og stejlende heste ofte giver et ekstra WOW til billeder, men det skal ikke være på bekostning af kvaliteten -

Desuden synes jeg egentlig heller ikke sne-billeder høre hjemme i en sommerkonkurrence ;) Men når det er et super flot billede kan man jo ikke lade være med at nyde det alligevel ;)

Mine favoritter (udover de favoritter som allerede ligger højt):

Dette ville jeg sætte i top10:

Rigtig lækker komposition, dejligt sommer-landskab!
Ikke et vinderbillede (for mig), men måske top20-30 istedet for nr 78 :(

Dette billede er jeg helt vild med!

Det ligger pt nr 220
Det er ikke perfekt og det kunne forbedres, men det er da lige sådan et billede som burde klare sig godt på en heste-forum. Det er flot i farver, kontrast, lys etc OG der er stemning og følelser i billedet.

Jeg ville nok lægge det i top20:

Bare min mening...kunne være sjovt at se flere ekspempler på hvorfor folk stemmer som de gør? og hvilke billeder de godt kan lide. Men på en positiv måde ik ;)

0
0
Svar på denne tråd

opslag...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 16:55

Ja jeg undrer mig egentlig også over, hvorfor tråden ikke fra starten blev flyttet til Opslag Og Billeder...Selv før der blev postet billeder, hørte den vel mest til der.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gider ikke genposte.
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 16:58

Så skal jeg til at lede efter billederne igen og det gider jeg ikke :-( Jeg gjorde mig ellers sådan umage i første forsøg

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 17:07

Jeg har på et tidspunkt haft billeder til afstemning og selv stemt på andres billeder. Men der er bare ALT for mange dårlige og gennemsnitlige billeder.

Det kan godt være at ponyen/hesten er supersød, men billedet af den skal være GODT. Og det kan godt være at ponyen/hesten er god til at springe.....men jeg gider ikke se hundredevis af springbilleder!! Og hvorfor melder man et sløret eller mørkt billede til en fotokonkurrence?!?! Og hvorfor er der halvdårlige billeder, som rent faktisk har fået gode point!?!

Som mange andre så synes jeg faktisk også, at det er spild af min tid.

Snepony

m/Mulle

*

0
0
Svar på denne tråd

genposte
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 17:35

Camilla(felur): Hvis du ikke gider finde billederne igen, kan du jo nøjes med at kopiere teksten fra "moderatorbeskeden" (hvis du fik én) og sætte ind her ;) - altså ikke moderators besked, men din egen tekst. Min tekst var ihvertfald "vedhæftet" i beskeden ;)

Snepony-Mulle: Jeg er helt enig, som du kan læse længere oppe ;)

0
0
Svar på denne tråd

stine111
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 17:39

Min tekst lignede meget din, men den taber en del uden billederne. Hvad skal du med en tekst, der står 92. plads og sød føller på?

0
0
Svar på denne tråd

røv billede
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 22:34

Så kan det ikke blive værre.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har lige lagt nogen nye ind...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 23:00

... og inden for to minutter, så havde alle fire billeder fået 1 i karakter

Og så elendige plejer de ikke at være :-(

Der er nok nogen, der "morer" sig med at bundscore alle andre billeder end deres egne...

0
0
Svar på denne tråd

åh nej...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 23:24

Ja, hvis folk saboterer systemet på den måde, er der da ikke noget at sige til at resultaterne er underlige.

Jeg indrømmer gerne at jeg giver 1-taller til mange billeder, men vil ikke tro det er nogen af dine ;)

Vil du ikke lægge et par herind så vi kan se?

0
0
Svar på denne tråd

minuspoint!!!
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 00:10

Det skulle simpelthen være muligt at give nogle af billederne minuspoint!! Om jeg fatter at folk i ramme alvor kan lægge så ringe billeder til afstemning.

De fleste af billederne gider jeg overhovedet ikke at stemme på. Jo, ind imellem, for så bare at konstatere at det foto jeg lige har givet "1", står med et gennemsnit på 4,5. Og det foto jeg før gav "8", har et snit på 5!

Jeg ved godt at vi alle ikke ser ens på tingene, men jeg tror at denne her afstemning forvrænger begrebet "et godt billede" en lille smule.

0
0
Svar på denne tråd

Ups...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 00:22

Ups... Jeg ser først denne tråd nu (og den er meget lang, så jeg har ikke læst alle indlæg).

Jeg har selv lige startet en tråd om, hvor svært det nogle gange kan være at tage billeder, og bagefter tilmeldte jeg et par billeder til konkurrencen.

Men jeg vil også gerne høre om meninger og kommentarer eller gode råd til at fotografere heste - ud over det at deltage med dem i en fotokonkurrence.

En konkurrence er sjov, men jeg synes det er selve nydelsen af at se et rigtig godt billede, der er den bedste. Og det er uanset om andre i en konkurrence har givet billedet 1 eller 10 point. Heldigvis er vi så forskellige, og derfor er der så mange fantastiske, sjove, kreative og smukke billeder, som vi kan give points præcis efter vores egen mening om det.

Hmm... Hvis det lød lidt kryptisk, er det fordi klokken er mange og langt over min sengetid

Jeg glæder mig til at læse hele denne tråd og jeres indlæg imorgen.

G'nat og sov godt

Jeannette

No hour of life is wasted that is spent in the saddle. ~Winston Churchill
www.quotegarden.com/horses.html

0
0
Svar på denne tråd

Et eksempel:
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 06:57

Jeg ved godt at dette ikke er et topbillede, men det ligger "kun" med 5 i snit og den første karakter var et 1-tal :-(

Men hvad er det ved billedet der gør det "kun middel"?

Billedet viser Thomas Velin og Godsend Du Reverdy.

0
0
Svar på denne tråd

springbilled
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 18:50

Hvis det billed har fået et 1-tal, så BLIVER konkurrencen da helt sikkert saboteret på det groveste.

Jeg gav det vidst 8 - hvis ikke højere.

Imodsætning til mange af de andre springbilleder er det:

Fanget i et super moment.

Perfekt (min mening) beskåret med hesten i det gyldne snit og masser af luft foran hesten, som den kan "springe ind i".

Godt lys og fine kontraster efter omstændighederne (sikkert meget sol den dag).

Dejligt skarpt på trods af at det sikkert har været igennem HN's foto-vridemaskine :S

Og et par "finesser" ;D ...super at "Falsterbo"-skiltet er med i baggrunden + publikum og fotografen som er med på billedet giver lige det sidste "touch" til stemningen ;)

Hvis jeg skulle give point igen, ville dette billede faktisk komme meget tæt på et 10-tal.

0
0
Svar på denne tråd

Fotokonkurrence
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 18:58
Jeg er også med. Mine er dem med kladruberne. Det med øjet er faldet fra en 1. til en 8. plads, de fire andre billeder har bare fået tæsk...

/minski

Hestemassage tilbydes

(Greve/Vestegnen, Ballerup samt Havdrup på Equine Wellness Center www.aquahorse.dk)

Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?

0
0
Svar på denne tråd

Og forresten
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 19:03
(y) til dine Bonnie. Og nogle andres...

/minski

Hestemassage tilbydes

(Greve/Vestegnen, Ballerup samt Havdrup på Equine Wellness Center www.aquahorse.dk)

Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har været
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 19:10

Jeg har været stemmerne igennem, og slettet de brugeres stemmer som mest af alt kunne lige chikane eller bevidst nedstemning.

0
0
Svar på denne tråd

hvorherre til hest
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 20:32

så de stemmer der ikke lige passede hestenettet er blevet slettet.

fiiin konkurrence.....

sisseb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jamen så....
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 21:18

- er det da sikkert blevet meget mere retfærdigt !

Håber da ikke de stemmer jeg lige har brugt en time på at afgive er så upassende at de slettes.

Hvis man ser de billeder der ligger på top 10, er afstemningen nok ikke helt hen i vejret.

Gurli.

0
0
Svar på denne tråd

Chikane ???
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 21:25

Fordi man har en anden holdning, end den der har taget det, til et godt foto ???

Jamen det er da latterligt.

Nu er lille Lises fede ponzz Laura jo ikke sød for andre, end lille Lise og derfor ikke 10 P værd..

Men så er jeg ikke den der bruger tid på den slags mere.

Når man ikke må lade sin ærlige mening være en reflektion af afgivende point.

Christ.

Illum

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 21:32

Ja, så bliver det vist ikke bedre. Det kan da ske, at enkelte decideret stemmer billeder ned, men i det store hele tvivler jeg på, at dette har betydning for de bedste billeder. De rigtig gode billeder skal da nok få de karakterer, de har fortjent, uanset hvad.

Og ligefrem at slette karakterer, det er da det mest mærkværdige jeg i mit liv har hørt! Gad vide hvad kriterierne er for, hvornår en stemme er chikane? Et 1-tal kan sagtens være lige så fortjent som et 10-tal!

Men jeg har i hvert fald givet min sidste stemme i den konkurrence

Wildly & Hannibal

Besøg os på vores hjemmeside!

medlem af AWR

Candyfloss forever!
~~~~~~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

0
0
Svar på denne tråd

stemmer
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 23:36

Hvis moderator har mulighed for at tjekke præcis hvad en bruger har stemt og ALLE stemmer er 1-taller...så kan jeg godt se pointen i at slette stemmerne.

Hvis man som jeg og mange herinde, lyder det til, har giver MANGE 1-taller, MEN også højere point til nogen billeder, så vil jeg da ikke tro der er DE 1-taller som bliver slettet?

Men det er jo lidt svært at gennemskue :S

0
0
Svar på denne tråd

Svindel..
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 01:41

Stine111.

Det er netop hvad jeg har gjort og har på det grundlag modtaget denne mail.

Dine stemmer er fjernet fra billedafstemningen, da vores system har konstateret at du stemmer meget ensidigt.<br><br>Du kan læse reglerne i vejledningen til Billedafstemningen.

Denne beslutning fra Moderator må man bare tage til efterretning

og så er der ikke mere i den sag.

0
0
Svar på denne tråd

stemmer
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 15:24

Har været væk fra computeren i weekenden, så har ikke lige set dit svar ;)

Ja hvis det er sådan der slettes stemmer, så, ja, hvad skal man sige :S

Hvis man skal bruge point-skalaen bedre, så skal der også være nogen bedre og klarere regler for hvilke billeder der kan sendes ind (ellet evt et "dommerpanel" som udvælger de bedste 50-100 billeder, som vi så kan stemme på.

0
0
Svar på denne tråd

Billeder..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 17:34

Skal man selv have taget det billede man sender ind? eller er det okay hvis bare det er ens egen hest??

Undskyld hvis det står et sted, men har ikke lige læst det hele igennem :D

0
0
Svar på denne tråd

Når systemet
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 17:36

Når systemet sletter stemmer, så er det ud fra nogle fastsatte kriterier, som vi lagde os fast på da jeg lavede Billedafstemningen i sin tid.

Uden at gå i detaljer med kriterierne, så er gennemsnittet af de afgivne stemmer en del af dem. Og det skal bl.a. være under 2 for blot at komme i betragtning. Man skal godtnok være blevet præsenteret for nogle uheldige billeder, hvis man har været nødsaget til at give så mange 1-taller.

Måske man blot skulle være mere nuanceret i sin stemmeafgivning, og udnytte hele skalaen frem for yderpunkterne?

0
0
Svar på denne tråd

Måske og det er naturligvis
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 18:10

Kun et måske, skulle I tro på at vi alle ser noget forskelligt i et foto.

Og som nævnt før Lille Lises fede Ponzz Laura er IKKE noget særligt for andre end lille Lise ???

Har Du ikke selv set hvor mange elendigt fotos der er Jan ??

Illum

.

1 mulvarp kan "køre" 1 time på 1 regnorm, det er kvikt stofskifte....

0
0
Svar på denne tråd

Jamen jeg er
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 18:49

Jamen jeg er åben for forslag til hvordan man så kan skrue et system sammen, som stopper folk fra at stemme 1 på alle andre billeder end deres veninders som får 10.

De eneste muligheder jeg ellers ser er, at

a) vi gør ingenting

b) vi skal være smagsdommere og vurdere om alle en brugers 1-taller er retfærdige til hvert enkelt billede

Så kom frisk med et godt forslag til hvad man ellers kan gøre.

Jeg har set at der er mange knapt så gode billeder, da jeg kigger alle billederne igennem som kommer ind. Men jeg ser ikke at et overvejende flertal fortjener 1-taller og 2-taller.

0
0
Svar på denne tråd

Nåååååå?
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 18:50

JAN.

Så det er dig der har lavet styresystemet til denne konkurrence?

Den trænger ihvertfald til en opdatering Hvis det du skriver skal passe så tager systemet ikke højde for de billeder som man vælger at springe over uden at stemme.

Har set så mange billeder der er sløret,vender forkert,uskarpe eller bare ikke viser noget seriøst dvs. hvis man stemmer på dem så kommer mor med kæppen

Nu får jeg nok en advarsel mere

0
0
Svar på denne tråd

Det var mig
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 20:57

Det var mig som lavede den oprindelige udgave - før konkurrencen kom til. Og som jeg husker det, så tæller systemet ikke billeder med som man ikke tildeler en stemmer.

Men hvis det er den eneste ændring der skal til, så er det jo til at lave.

Og så kan du lige så godt droppe martyr-attituden med at du nok får en advarsel mere. Det får man altså ikke ved at komme med forslag til ændringer.

0
0
Svar på denne tråd

Suk må være
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 21:22

Min 100 års kynisme der spiller ind, for jeg ser mange 1-3 P fotos ;-)

Illum

.

0
0
Svar på denne tråd

Endelig...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 21:22

Tusind tak

Var lige inde og tjekke din hjemmeside og det var ikke heste der fik flest stemmer

0
0
Svar på denne tråd

Og du "taler" til
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 21:25

???

Illum

.

0
0
Svar på denne tråd

undskyld.
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 21:33

Illum.

Mit indlæg var til Jan.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ser lige
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 08:05

Jeg ser lige på det en af de næste ledige dage.

0
0
Svar på denne tråd

Over 1600 billeder tilmeldt
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:23

hvem f når alle igennem hvis man ikke var med fra start??

Hvad betyder det hvis man stemmer 3?

Og hvad stemmer man om? Kvalitet, motiv??

Mvh

Gitte-Mor

Tera/feb-05 og Lian/dec-07

Jack tilbyder bedækning

Hingste føl fra i år tilbydes lækker opstaldning

med andet hingsteføl fra medio november 08.

Pris efter arb. indsats.

0
0
Svar på denne tråd

Camilla - det var
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:25

dog et glimrende forslag!! (y)

Mvh

Gitte-Mor

Jack tilbyder bedækning

Pris efter arb. indsats.

0
0
Svar på denne tråd

Camilla - har du ikke hørt om flyve-
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:27

dækner før??? :-)

Mvh

Gitte-Mor

Jack tilbyder bedækning

Pris efter arb. indsats.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med at starte med at lave
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:33

et max antal billeder at man kan indsende, så f.eks. jeg ikke skal igennem 1600 for at stemme på alle?

Dernæst kunne man sætte dem i kategori (gerne 5-6 slags) og for hver kategori finde en vinder eller to som så skulle i omkamp for at finde den endelig vinder af HN fotokonk.

Mvh

Gitte-Mor

Jack tilbyder bedækning

Pris efter arb. indsats.

0
0
Svar på denne tråd

HundeGitteMor
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 22:49

Hvad 3 betyder?

Bedre end 2 men dårligere end 4...

Jeg er netop i dag kommet igennem alle billederne.

mvh PiaR
quantum in me fuit

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

PiaR - ja tak du
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 23:04

men :-) når man holder musen over taller kommer der en tekst - bare ikke ved 3... og 8 mener jeg.

Mvh

Gitte-Mor

Hingste føl fra i år tilbydes privat opstaldning

med andet hingsteføl medio november 08.

Pris/arb. indsats.

En IKEA pose med drengetøj i små str. bortgives Viby Sj

0
0
Svar på denne tråd

HundeGitteMor
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 23:26

Det er nok for at man selv skal kunne bruge sin fantasi der :D

mvh PiaR
quantum in me fuit

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ang. antal afgivne stemmer.
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 12:53

Hvordan fungerer det med toplisten over, hvilke brugere der har stemt mest?

Jeg studsede lige over det, da jeg har nu har været alle billederne igennem, men alligevel har nr. 1 stemt på over 200 billeder mere end mig.

Umiddelbart ville jeg antage, at det er fordi nogle af billederne ikke længere ligger til afstemning, men så er der en anden ting, der ikke fungerer:

Mit stemmeantal er flere gange blevet reduceret med 20-30 stemmer i løbet af nogle timer. Altså, jeg på det ene tidspunkt har haft stemt på 630 billeder, men da jeg vendte tilbage til PC'en nogle timer efter, havde jeg pludselig kun stemt på 600? Her antog jeg, at det var fordi billederne ikke længere lå til afstemning, og disse stemmer derfor frafaldt - men så passer det jo ikke med det, jeg vil antage ang. toplisten.

Så jeg kan slet ikke forstå, hvordan stemmeantallet kan falde?

Ditte

- nu med May Ray

0
0
Svar på denne tråd

Billeder kan
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 13:50

Billeder kan blive slettet fra konkurrencen af forskellige grunde, og der slettes stemmerne så også. Det kan f.eks. være dubletter hvor det ene slettes.

0
0
Svar på denne tråd

tilmelder
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 13:52

Er der ikke lige en er kan forklarer mig hvordan man tilmelder sine billeder ??

Cassi, Gucci Girl og Lady

0
0
Svar på denne tråd

cassi4ever
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 13:56

klik på Billedafstemning.

Øverst dukker nu et link op med tilmelding af egne billeder - ikke til at overse ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan er det muligt at
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 17:15

nogle af de billeder der ligger på hitlisten, er billeder jeg ikke har set?

Har været dem alle 1700 igennem..

Mvh

Gitte-Mor

Hingste føl fra i år tilbyd. priv opstald.

Emmaljunga til dreng nyere model købes fra ikke ryger

0
0
Svar på denne tråd

mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 17:18

jeg har stemt på 2440 billeder

men der bliver sat nye på og taget nogen af hele tiden, det er sku ikke til at finde ud af.

sisseb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd

Synes det bliver mere og mere underligt
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 17:43

den "konkurrence"

En forbedring kunne være, at alle sendte billeder ind pr. en dato og så kunne HN tjekke og godkende alle billederne og DEREFTER kunne der stemmes på dem.

Dette her er for underligt. Der er mindst 20 billeder på hitlisten som jeg aldrig har set/stemt på.

Mvh

Gitte-Mor

0
0
Svar på denne tråd

!!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 08:39

jeg har lagt et par billeder ind for sjov ! så må vi se resultatet! men ja der er langt igemmen hvis man skal stemme på alle ! men jeg he heldigvis lige nået igennem

0
0
Svar på denne tråd

HundeGitteMor
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 11:02

Hvilken liste ser du på?

Den for konkurrencen eller den for alle indsendte billeder?

mvh PiaR
quantum in me fuit

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

Pia R - jeg ser
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 19:52

på "hitlisten" - der hvor billederne har fået point.

Mvh

Gitte-Mor

0
0
Svar på denne tråd

HundeGitteMor
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 20:05

Men der er jo to muligheder?

En for alle de billeder der har været til afstemning, og en kun for konkurrencen.

Prøv at se lidt bedre efter :D
Hvis du bruger rullegardinet kan du vælge mellem alle og konkurrencen.

mvh PiaR
quantum in me fuit

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

billeder af parten
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 20:35
jeg stemmer fordi jeg har løst...og måske har en bedømmelse af billeder.
og jeg er begyndt at deltage med billeder af min smukke part.

Husk ridehjelmen - den er pænere end kranie brud ;)

Fjordheste er det bedste :)

Elsker dig Asterix <3
0
0
Svar på denne tråd

Pia R.. prøv at
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 06:59

Se her. Det er fra toplister.

Billede nr. 2 og 3 har jeg ikke haft mulighed for at stemme på.

2. 8.21 99 3. 8.18 11 4. 8.17 186 5. 8.16 19 6. 8.15 204 7. 8.07 96 8. 8.07 151 9. 8.05 58 10. 8.01 209 11. 7.92 146 12. 7.90 189 13. 7.86 108 14. 7.85 97 15. 7.82 91 16. 7.81 124 17. 7.81 75 18. 7.79 130 19. 7.79 48 20. 7.78 167 21. 7.77 74 22. 7.77 148 23. 7.77 69 24. 7.73 56 25. 7.73 63 26. 7.72 134 27. 7.71 45 28. 7.71 120 29. 7.68 62 30. 7.67 55 31. 7.66 104 32. 7.65 133 33. 7.64 69 34. 7.64 110 35. 7.64 137 36. 7.63 87 37. 7.63 152 38. 7.63 140 39. 7.63 16 40. 7.62 60

Mvh

Gitte-Mor

0
0
Svar på denne tråd

HundeGitteMor
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 07:59

Det er fordi du vælger den "originale" topliste.

I rullegardinet (der hvor der står Konkurrence: Nej/Vis alle) skal du i stedet vælge Sommerens fotokonkurrence - skyd og vind :-)

0
0
Svar på denne tråd

Og så kan du ser
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 08:10

Hvem der ligger nr. 2

Illum

.

Nøj man bliver hurtigt den bedste bilist på de danske veje..

0
0
Svar på denne tråd

Hov......
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 18:03

jeg kan se at det billede som Camilla (Felur) har taget af min datters pony Poseidon, ligger som nr 40 og jeg mindes slet ikke at ha tilmeldt billedet til konkurrencen

Men stem endelig videre på billedet, for Poseidon er lige så sød som han ser ud....

Pernille

Super dejlig brugsaraber sælges. Se præsentation.

Team Blue ox, distanceridning.

0
0
Svar på denne tråd

Foto konkurrence
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 00:23

Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at deltage i fotokonkurrencen, netop fordi jeg synes det virker dybt useriøst når man ser bedømmelserne igennem.

Jeg har stemt på rimelig mange billeder indtil videre, og der er godt nok flere bedømmelser jeg slet ikke forstår.

Og jo, selvfølgelig kan man have forskellig mening om et billede eller man fortolker point-skalaen forskelligt, har forskellige krav osv.

Nu besluttede jeg så her til aften, alligevel at sende et par billeder ind.

Ikke for bedømmelsen for den giver jeg som sagt ikke ret meget for, men udelukkende for at være med i chancen om gevinsten. Hvem kan ikke bruge 1000 kr på rideudstyr

3 billeder er tilmeldt. og så modtager man lige de 3 første karakter som et 1-tal og to 2-taller.

Jo tak. Jeg overlever selvfølgelig, men det er bare netop denne useriøse bedømmelse der gør at man egentlig hellere ville holde sig langt væk.

Nej tak, så er der mere seriøse fotokonkurrencer andre steder som er lidt sjovere/mere seriøse at deltage i.

Fredenslyst Arabians

Super velgående 2-års hoppe sælges!

Pony rytter søges til sød kat. I hoppe spring/dressur

www.boxeren.dk - Rebgrimer sælges

Fotograf Heidi Glisborg

Stævnefoto, studiefoto ...

0
0
Svar på denne tråd

Forslag..........
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 01:26

Kunne det måske være en ide at lave det sådan at man ved hvert billede kan se karakter-fordelingen?

Altså at billedet har fået så og så mange 5-taller osv.

Når man f.eks. har bedømt et billede man synes er ritig godt, og har givet gode point for det, og derefter ser at gennemsnittet er rimelig godt under den karakter man selv har givet, så kunne det være rart nok at se om det er fordi billedet generelt har fået en bestemt karakter, eller om det er enkelte ekstremt lave karakter-afgivelser som trækker voldsomt ned.

Fredenslyst Arabians

Fotograf Heidi Glisborg

0
0
Svar på denne tråd

ret hård
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 07:31

Heidi Glisborg, jeg kan se jeg har bedømt dine hertil morgen, det var absolut ikke små taller du fik. Billedet med følle i "TAKE OF" er bare helt fantastisk sjovt fanget. (og herligt føl)

Jeg tror nu også jeg er ganske mild på bedømmelses knappen i forhold til mange. Men jeg syntes altså også der må sidde nogle "terrorister" godt begravet i deres egen jaolusi.

Men som der er nævnt tidligere sorteres de allerværste "syndere" som nedstemmer fra, meen der er stadig noget som forvrænger lidt.

Plus vi ikke er helt enige om hvordan skalaen bruges, men hvis man bare bedømmer på samme måde hele vejen igennem konkurrancen, vil det jo stadig sætte de bedste billeder øverst.

Kunne man lave et eller andet med at der enten er nogle "halv proff. en frivillig proff. eller nogen som vant "retten" til det, der kunne få lov at kommentere de enkelte billeder?

En kommentar der først poppede op bagefter stemmen, ligesom det med profilen først kan ses bagefter.

Jeg har også et par stykker tilmeldt, jeg tror godt selv jeg kan regne ud hvorfor de får de point de gør. Men en kommetar kunne være sjov.

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

Nu med Trakehner baby

0
0
Svar på denne tråd

Sabotage???
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 13:07

Så gik jeg lige fra at være optimistisk og glad til at være i kulkælderen :(

Har lagt 3 nye billeder ind (jeg lægger dem ind i diskutions-tråden på "opslag og billeder" til dem, som gider kommentere ;)).

Første billede gik fra 7,25 point ved 4 stemmer, til 6 point ved 5 stemmer :( Altså har den 5. stemme været MEGET lav for at trække gennemsnittet derned :(

Nr 2 af mine nye lå på 5 point efter 3 stemmer, derefter kom der en ny stemme = 4 point i gennemsnit :S (jeg siger ikke det er forkert, skriver bare fakta)...

Nr 3 og det sidste af mine nye billeder har indtil videre kun fået 1 stemme og dette var ET 1-TAL???

Jeg mener bestemt ikke at mine billeder er berretiget til 8-10taller, de mangler alle forskellige ting, for at være RIGTIG gode billeder. Men synes bestemt ikke mit sidste billede fortjener et 1-tal OG med de andre billeders "nedgang" i gennemsnit, kan jeg jo TYDELIGT se at der er en person, som har siddet og stemt mine billeder ned.

Jeg vil foreslå, som skrevet af flere, at billeder skal igennem et dommerpanel FØR der må stemmes, så kvaliteten forbedres + et andet stemmesystem, måske ligesom der er brugt herinde før, hvor man stemmer på sit favorit-billed UDEN at give point.

0
0
Svar på denne tråd

Ville det give mening
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 14:02

Ville det give mening at vise på præsentationen hvordan brugeren har fordelt sine stemmer?

Ideen med censur/et dommerpanel som skal "godkende" hvert enkelt billede er jeg ikke tilhænger af. Det vil hurtigt blive tolket som et udtryk for "smagsdommeri".

0
0
Svar på denne tråd

Det kunne være skægt at se!
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 14:11

Jeg har tit gerne ville se stemmefordelingen - ikke at jeg ved hvad jeg skal bruge det til :-P

Men jeg kunne godt tænke mig at se om et billede vitterligt bedømmes til kun fem-taller eller det er "bred uenighed".

0
0
Svar på denne tråd

dommere...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 14:13

Jeg kan ikke se problemet i et dommer-panel, HVIS der er

1) nok dommere, fx 10-20 (dommerne kunne få en liste over billeder, hvor der ved hvert billed er en afkrydsnings-mulighed for om billedet kan komme med i konkurrencen eller ej)

2) Dommerne er en blanding af folk i alle aldre, både "prof" fotografer, amatører og "ærlige folk" som bare gerne vil belønne GODE billeder (der skal så være nogen let forståelige guidelines for HVAD et godt billed er, fx kunne der stå at alle billeder som IKKE er skarpe automatisk ryger ud?, det samme fx med billeder hvor hesten/motivet fylder mindre en 1/4 del af billedet = der er ikke zoomet nok ind)

Jeg ved ikke om det er en god idé at vise personers stemmer offentligt, kunne forestille mig det ville ende i en masse skænderier :S Jeg synes derimod moderatorer (du?) / et evt dommerpanel, skulle gennemgå de stemmer, hvor personer KUN har givet 1-2taller (hvis de måske har givet et par 9-10taller også, skal det nok stadig undersøges, da det jo kan være deres "egne" eller en vens billede).

MEN synes ikke bare automatisk denne persons stemmer skal slettes...der gives jo også 1-2taller som er berettiget!

Måske man kunne se en liste over personer som stemmer lavt, derefter se hvilke billeder de giver så lavt og HVIS de fx giver et billed 1, som ellers har fået høje stemmer ELLER som DU / dommere etc synes fortjener højere...SÅ bliver denne "sabotørs" stemmer slettet!

0
0
Svar på denne tråd

stemmer
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 14:18

Camilla(Felur): personligt vil jeg også MEGET gerne se de stemmer :P Det ville ikke gøre mig noget at de blev offentliggjort.

Det jeg skrev før, om at det kunne ende i "hetz" / skænderier, kan måske undgåes, hvis dem, som stemmer 1-taller 99% af tiden, blev SLETTET, før der offentliggøres stemme-statistikker ;)

Så vil det være interessant at se hvor spredt der bliver stemt, men uden at folk blive forfulgt for at have "saboteret" - for selvom jeg synes det er P**** irriterende, så synes jeg ikke "lille lise" på 11 år skal "forfølges" fordi hun måske synes det er sjovt at uddele 1-taller ;)

0
0
Svar på denne tråd

Ikke navne på stemmerne.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 14:28

Jeg er såmænd ikke interesseret i at vide, om du Stine111 har givet samtlige af mine billeder 1-taller :-P

Hvem der har givet hvad betyder ikke så meget.

Men det kunne da være skægt, hvis der blev skilt HÅRDT ud i de billeder og man kunne tilføje en lille kommentar (den ville jo så være navngivet men uden at man kunne se den afgivne stemme). Så det blev lidt Fotokritik/Youtube-agtigt.

Det kan jo sagtens være at Lille Lise synes at det utydelige billede af ponyen Pelle er helt fantastisk, men hun mangler lidt feedback på hvordan hun gør det ebdre (y)

0
0
Svar på denne tråd

camilla...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 14:36

Jeps!

Gode idéer ;)

Jeg havde ikke lige tænkt på at man kunne gøre det på den måde :P

Kan ikke tænke når mit blodsukker dykker (har glemt at spise frokost, fordi jeg blev "fanget" i stemme-ræset ;) )

Synes det ville være rigtig lækkert, hvis man under hvet billed ikke bare får at vide vhad gennemsnit og antal stemmer er, men også hvordan stemmerne er fordelt ;) Gætter på at det var det du mente?

0
0
Svar på denne tråd

Camilla(felur)
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 14:40

Camilla, Hvis du har tid og lyst, kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre, hvad du synes om de nye billeder jeg har lagt ind? (de er i den tråd du startede på opslag og billeder ;))

0
0
Svar på denne tråd

CAmilla - nu har jeg fundet den
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 15:41

rigtige konkurrence - men billede der ligger nr. 6 og 7 (bare for at tage et eksempel) har jeg IKKE stemt på - har ikke set dem - hvordan kan det være??

Mvh

Gitte-Mor

0
0
Svar på denne tråd

Visse vasse Illum
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 16:06

Jack med Dorthe på ryggen ligger på en 282. plads

Mvh

Gitte-Mor

0
0
Svar på denne tråd

Kommentarer
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 21:27

Det kunne måske være rigtig fint hvis man havde mulighed for at knytte en kommentar til den karakter man afgiver.

Ikke at karakteren nødvendigvis skal være synlig, jeg har ikke noget imod at den skulle blive det, men kunn emåske frygte "hævn-karakter" og "taknemmelighedskarakter".

Jeg ved dog ikke om det ville blive for omfattende?

Jeg vil, som sagt, meget gerne have en funktion som viser stemmefordelingen ved de enkelte billeder.

Fredenslyst Arabians

Fotograf Heidi Glisborg

0
0
Svar på denne tråd

enig!!!
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 21:42

Godt sagt Heidi ;D

(er du ikke på messenger mere?)

0
0
Svar på denne tråd

Stine111
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 23:45

Nej, jeg har slettet den da jeg på et tidspunkt havde en masse vrøvl med computeren

Fredenslyst Arabians

Fotograf Heidi Glisborg

0
0
Svar på denne tråd

stemmefordeling
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 07:37

Jeg tror det ville være rart at se de enkeltes stemmefordeling på deres profil, men ikke hvad de har givet de forskellige billeder.

Så kan det vist hurtigt gå hen og blive en særdeles højlydt hønsegård. (Boarrrrk bok bok boaaark)

Men jeg tror også det vil afholde folk fra at stemme alt for ensidigt, hvis de ved, at alle kan de hvordan de fordeler deres stemmer :)

Det kunne være sjovt at sætte denne funktion på, med ALLE de tidligere afgivne stemmer... Hø hø....

Det med fordelingen af stemmerne under billedet efter man har afgivet sin stemme kunne også være super fed.

Nogle gange sidder jeg virkeligt og tænker.... NÅ!?!?! når jeg ser et gennemsnit... så ville det været rart at jeg blev oplyst ved, at kunne se der feks. er givet en del gode stemmer også nogle enkelte meget lave "hade stemmer"

(Stine111, dine billeder kunne jeg også godt lide, undtagen det med den mørke som er fedtet lige rigeligt ind i babyolie)

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

Nu med Trakehner baby

0
0
Svar på denne tråd

babyolie ;)
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 11:22

Asferg ;)

Tak for din kommentar ;) Hehe, kan godt se at babyolien er for meget for de fleste HN'er ;D Jeg er jo vandt til at se arabere "sminket" til shows og synes denne hest er SMUK!!!

Det kan dog sagtens blive for meget med make-uppen ;) Mindre kunne også have gjort det, men jeg er selv ret vild med det billed og tænkte derfor ikke lige over at mange måske ville stemme det ned :(

0
0
Svar på denne tråd

Som den
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 15:55

Som den opmærksomme bruger måske har opdaget, så er der kommet en lille ændring i billedafstemningen på i dag.

Der er lavet sådan at man nu kan se fordelingen af stemmer på billederne.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider