Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kontaktlinser??
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 17:29

Hej alle i kloge hoveder:-)

Jeg tænker at der jo nok er et par stykker af jer her på HN der bruger kontaktlinser, og som derfor kan svare på et par dumme spørgsmål..

Det er nemlig sådan at jeg lige her i fredags fik linser for første gang, og er ved at vænne mig til dem. Det er måneds-linser til bygningsfejl.

Men nu er det jeg har spekuleret lidt på et par småting som jeg ikke fik spurgt optikeren om. Sikkert dumme spørgsmål, men jeg kender nu en gang ikke svaret.

- Hvordan skal man forholde sig til at gå i bad med linser? Hvordan har de det med store mængder af varmt vand og sæbe?

- Hvordan skal man forholde sig vil at gå i svæmmehallen med linser, kan de tåle klor??

- Hvordan skal man forholde sig til at bade med linser, kan de tåle saltvand og bølgebrus?

Håber der er nogen der kan oplyse mig om ovenstående

Sagde Charlotte med springer spaniel hvalpen jack.

- Jeg tror altid det bedste om folk-

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 17:36

Kan kun svare dig på det første :)

Jeg bruger selv linser, og har linserne på i bad. Jeg har ingen problemer haft, men passer også på med at få sæbe i øjnene (hvilket jeg ville gøre selv uden linser ;))

/DarkAngel

Bevar Grisen! www.heste-nettet.dk/forum/1/1656549/ 1656549/

Hesteviskeren (film) sælges.

Sælges: "Den sorte hingst gør oprør" + "den sorte hingsts datter" Bøger af Walter Farley. Begge helt nye

0
0
Svar på denne tråd

Du kan også
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 17:40

sagtens svømme og bade i saltvand og klor.

Det eneste dumme ved det kan være at du taber dem i vandet da de kan blive skyllet ud.

Så tillyke med at bruge kontaktlinser det er super nemt når man har vænnet sig til det.

Vh Lone

Se nye ting jeg har til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Nightwish
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 17:44

Jeg bruger halvårs linser... ...og dem har jeg som regel på, når jeg går i bad, det sker der ikke noget ved...

Mvh Charlotte

Med pipperne

©Olsen og Dråbe©

Igen som passer af

~ Coniston ~

0
0
Svar på denne tråd

blablabla..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 19:44
Jeg har også månedslinser.

Så vidt jeg ved er det forbudt med klor (=hovedet under vand), og jeg kan godt få en linse i øjenkrogen hvis jeg sprøjter for meget vand i knoppen, og samtidig roder for meget rundt med øjnene. Men der er stor forskel fra person til person og ikke mindst fra linse til linse.

Jeg håber du bliver glad for dem. Jeg er virkelig lykkelig for at undgå briller i 'det offentlige rum' ;-)

Den stolte ejer af Miss GiGi -> Fuldblod kåret i DH

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 19:57

Almindeligt bruse/karbad kan man sagtens med linser, det plejer jeg også at gøre.

Svømmehal og strandbadning skal foregå med dykkerbriller, da man ellers risikerer enten at tabe dem eller at få bakterier op under linsen (især i svømmehallen).

"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney

- Uden Lakaj... Sov godt du smukke - jeg savner dig!

0
0
Svar på denne tråd

Badning...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 20:02

... i bruser og karbad er ikke noget problem - sørg blot for ikke at få sæbe eller shampoo i øjnene, det gør nas.

Jeg går ikke i svømmehal, men har ikke noget problem med at bade i havet - jeg gør bare mit bedste for ikke at få hovedet under vand (undtagen hvis jeg snorkler, men så har jeg jo maske på). Oftest er det ikke noget problem - HVIS jeg vælter i en stor bølge, lukker jeg jo automatisk øjnene på vej ned, og så venter jeg med at åbne dem til jeg er på benene igen og lige har tørret det meste vand af ansigtet med hånden.

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 20:42

Hejsa.

Altså jeg kan både bade, gå i svømmehal og bade på stranden uden problemer.

¨Kan sågar svømme med åbne øjne uden problemer. Selvfølgelig er chancen stor for at de ryger ud, men det kan lade sig gøre i kort tid.

Jeg kan få sæbe, tobaksrøg i øjnene uden gener.

Jeg kan skrælle hvidløg og de mest hardcore stærke løg uden så meget som en tåre i øjenkrogen.

Lige nu er det dagslinser jeg prøver, men har haft både 14 dags linser og måneds linser.

Så ingen problemer herfra. Kun kæmpe plusser. Smiler

Held og lykke med projektet.

Hilsen WIcki

Live to ride - Ride to live.

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 21:07

Tusind tak alle sammen.

Jeg er super glad for at jeg har valgt at prøve linser, også fordi jeg er rigtig god til at tage brillerne af og ligger dem alle steder ( og glemmer dem)..

Jeg kan høre på jeres svar at det er alt med måde, men nu tør jeg i hvert fald godt have dem på i brusebad. Og jeg tror jeg vil tage dem ud hvis jeg skal bade, da jeg er lidt af en vandhund og ikke rigtig kan overholde at holde hovedet over vand.

Amaranth: Hvad er halvårslinser? Ja det kan man jo næsten hører af navnet. Men hvordan fungere det??

Sagde Charlotte med springer spaniel hvalpen jack.

- Jeg tror altid det bedste om folk-

0
0
Svar på denne tråd

Linser
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 21:33

Jeg har ugelinser. Jeg skifter dem en gang om ugen - eller efter behov, men sådan plus minus :-) Så jeg både sover og bader med dem - hvad enten det er svømmehal eller havvand.

Tillykke med dem :-)

Vickie

The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web

The piano keys are black and white

but they sound like a million colours in your mind

0
0
Svar på denne tråd

Linser..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 22:14

Linser var simpelthen en befrielse for mig så kæmpe tillykke med dem :)

Jeg har aldrig haft problemer med at bade med linser eller svømme. Jeg har dog taget et ekstra sæt med når jeg har været ude og bade HVIS nu jeg skulle tabe dem.

Så mit råd er at du kan prøve at se om der er muligt at få nogle 1-dags linser som du kan bruge når du bader så du ikke mister de dyre månedslinser.

Jeg bruger selv månedlinser. Jeg kan dog ikke huske om der kan bruges 1-dags linser til bygningsfejl?

Men igen tillykke med dem!

- Fie :)

Hesteplakater sælges!

http://minibaah.deviantart.com/
- jeg tegner din hest.

0
0
Svar på denne tråd

Kontaktlinser
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 22:20

Jeg har haft linser i snart 15 år og aldrig haft problemer med linser når jeg bader i hverken svømmhallen eller under bruseren. Men hvis jeg bader sidst på dagen og er træt i øjnene og linserne er "slidte" (bruger endagslinser) kan de godt falde ud, eller sætte sig forkert bag øjenlåget. Skal jeg ud at bade plejer jeg altid at tage et ekstra sæt linser med, i tilfælde af at jeg skulle tabe en eller bruger dykkerbriller.

Husk at "hvile" dine øjne og bruge brillen nogle timer om dagen fx foran fjerneren, så øjnene kan få lidt luft, det mindsker risikoen for skader i øjet.

Winnie

Det er ikke vindene der styrer din sejllads,

men måden hvorpå du sætter dine sejl...

(Kinesisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 22:52

Har også lige fået måneds linser, også med bygningsfejl..

Så har ikke prøvet andet end at bade med dem, hvilket gik fint, lige til jeg skulle tørre mig i krydderen, for da mistede jeg den ene. Gjorde jo bare som jeg plejer, hvilket nok foregår volsomt. Så der røg en ud, og dem finder man så ikke lige sådan igen..

Så klumpet som jeg er skal jeg virkelig tænke over hvordan jeg gør..

Men ellers er jeg rigtig glad for dem.

Med Venlig Hilsen

Vickie

Nu ejer af

Toftegaards Creline

Fremtiden kommer af sig selv..

Men det gør fremskridtet ikk!!

0
0
Svar på denne tråd

linser under vand
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 01:04

Du kan sagtens lade som om du ikke har nedsat syn når du bruger linser.

Det eneste du skal passe på et ikke at gnide voldsomt i øjnene, og dykke under vand med åbne øjne :)

Mvh. Natasha

Nu med Bonnie som parthest <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider