Har Tattersall søndagsåbent da 
Det troede jeg ikke, så jeg ku også kun komme på ZooCity 
Til trådstarter: som skrevet har de normale butikker kun åbent 1.søndag hver måned - men der er mange mindre butikker som holder åbent alle ugens dage på strøget og nogle gange er der boder på Ny/Gammel Torv (den første store plads du kommer til når du går ned af Strøget fra Rådhuspladsen).
Hvis du alligevel er der og interesserer dig for bygninger kan du gå til højre på pladsen og se de fine søjler(kan ikke huske om de er Ioniske?) på Københavns Domhus 
Hvis du drejer til venstre fra pladsen kommer du op på Nørregade til Vor Frue Kirke, den er klart et kig værd indeni, ligesom alle busterne af alle Danmarks store navne (bl.a NielsBohr&Holberg) uden for Københavns Universitets hovedbygning lige ved siden af kirken også kan være lidt interessante 
(og går du lige ud fra universitetet rammer du lige ud i Rundetårn/Trinitatis Kirke - der også har en Paradis Is lige 15 meter fra 
Desuden er Movias vandbusser en SUPER måde at se alle de store "seværdigheder" på i Kbh -nyhavn/teaterhuset, langelinie(lille havfrue), Diamanten, operahuset, christiania osv - det koster 20 kr for en time mener jeg hvor du kan hoppe af og på som du vil 
Nå undskyld den lange smøre om noget du egt slet ikke spurgte om