Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At børste tænder på min hund.
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 00:39

Min kære hvaps, som slet ikke er nogen hvaps længere, har tendens til tandsten. Han har alt muligt og umuligt at tygge i, også nogle tyggepinde, som netop skulle modvirke tandsten. Men ligemeget hjælper det. Så nu vil vi prøve at børste tænder på ham... Det skal nok blive.. øhm-... skægt Han er normalt let at håndtere, og jeg må da også gerne åbne hans mund, og mærke på tænderne, men jeg har på fornemmelsen, at der efter hans mening slet ikke skal en tandbørste ind i hans mund.

Gode råd søges... Også til hvilken tandpasta der skal bruges.

0
0
Svar på denne tråd

**smil**
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 00:51

efter råd fra en veterinærsygeplejerske jeg kender får min vaps en rå gulerod indimellem. den får hun udenfor og markulere, det holder tandsten og andre gener væk.

du må gerne komme her hjem og kigge bisser

Prøvekaniner søges til træning i telepatisk kontakt med dyr. se mere i præs.

0
0
Svar på denne tråd

Hunde-tand-børstning
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 00:54

Da jeg var mindre børstede jeg tænder på vores hund et par gange om året. Jeg brugte en normal Colgate-tandpasta og -min fars!!- tandbørste..

Vores hund fandt sig i det, hans slikkede endda det der stærke pebermynte-tandpasta i sig. Om han kunne lide det eller bare ville af med smagen, det skal jeg ikke kunne sige.. =)

Han sagde ihvertfald ikke noget videre til det, han lod mig bare gøre det.. Han ville gerne tygge lidt på børsten og det lod jeg ham også gøre, for på den måde kommer børsterne jo også lidt længere ind.. Eller noget... =)

Med venlig hilsen

Kirstine

0
0
Svar på denne tråd

Min veninde
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 07:45

børster tænder på sin hund HVER DAG.. Hun var til speciel tandlæge med hunden - og han sagde at skulle det hjælpe noget skulle de børstes hver eneste dag, og det gør hn så..

Min egen pudelhund var også dømt til at skulle i narkose en gang årligt pga tandsten, men jeg valgte at gå over til at fodre BARF (rå foder) og pga de mange ben han får flere gange om ugen, og hele store stykker kallun m.m bruger han nu sine tænder så der kun er minimal tandsten..

Vedr. tandbørstningen så er der ingen anden vej end at træne din hund til at blive set i munden og senere putte en finger i munden og til sidst tandbørsten (du behøver IKKE tandpasta).. Masser af ros og godbidder når du træner..

Mette & Miss I´Will

Tjek min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/Mettes-hunde

0
0
Svar på denne tråd

fingeren
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 07:49

Ligesom Tinker Mette ville jeg vænne hunden til det ved at køre fingeren over tænderne.

Der findes en hundetandpasta med leversmag, ekstra lækker. Den kan købes i de fleste dyrehandlere. Man må ikke bruge den alm. til mennesker, det er ikke godt for hundens mave.

- Dyrskovs portrættegning -

Mangler du en god gave ? så tegner jeg heste, hunde, babyer m.m. på bestilling. Skriv til mig på anja@dyrskov.dk.

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 08:06

du kan få en tandbørste til at sætte på fingeren. det gør det lidt nemmere... i starten får hunden bare lov at slikke på den, mens der er tandpasta på. så får du lov at børste en tand, roser og næste gang er det to tænder, roser osv... øg fra gang til gang ikke lige pludselig!

og brug KUN hundetandpasta!! det er vigtigt - IKKE menneske tandpasta

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 08:55

Jeg har på et tidspunkt også børsted tænder op min hund, men jeg har åbenbart en meget nem hund for han sagde overhoved ikke noget til det.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

Vi ses på www.hestehygge.dk

0
0
Svar på denne tråd

Børste tænder
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 09:03

Jeg børster jævnligt tænder på min hund. Han lærte det som helt lille, og det er jo nok en fordel, selvom han stadig ikke ligefrem synes det er sjovt. Men når du går i gang så ros endelig meget, og giv gerne en godbid bagefter.

Jeg bruger aloe vera tandpasta. Det er købt på en aloe vera stand sidste år til udstilling i Vejen, så det er "godkendt" til hunde.

Derudover vil jeg anbefale at bruge "plaque off" -et pulver som drysses over hundens foder 1 gang dagligt. Det kan købes i alle dyreforretninger.

Mange hilsner

Christina

Særdeles lækkert Fjord-hingsteføl født d. 28. maj

Far: Fjordens Marcus - mor: Ejerlykke's Kara -

morfar: Safir Halsnæs

Sælges ved fravænning!

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 10:59

Hej Maiken

Jeg har en bøtte af det plaque off som jeg ikke rigtig får brugt det må du gerne få noget af næste gang du kommer ud til Annabell

Knus Camilla.

Stald Lindelund

nu med NY hjemmeside .....www.123hjemmeside.dk/staldlindelund

Smuk New Forest pony udlånes til rette rytter se min præsentation for mere info!!

0
0
Svar på denne tråd

Hund......
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 11:04

Min hund spiser mange kødben, får gulerødder hver dag, og har sådan en sjov bold, men "takker" i, som skulle rense tænderne når de tygger i den.

Og hun har rigtig flotte tænder, i modsætning til vores anden hund, som ikke bryder sig om kødben eller tygger i den der bold. Om det er et tilfælde ved jeg ikke :)

At vove, er at miste fodfæstet et øjeblik - ikke at vove er at miste sig selv
Søren Kierkegaard

- Dejlig dressurvallak sælges - Tryk her

7 år, 167 stg, trafiksikker, fine gangarter

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider