Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skovflåt...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 20:49

Hvor meget kan en skovflåt suge på ca. 1 døgn. Kan det ses på den?

HP: www.staldlindskov.dk

Opstaldning til hingst/ vallak på 1-2 år tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

skovflåt
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 20:56

www.dpil.dk/dpil2005/HTML/ skovflaat.htm

SKOVFLÅT
Skovflåten (Ixodes ricinus) kaldes ofte for en tæge. Den er imidlertid ikke noget insekt, men hører til blodmiderne, som lever af at suge blod. Skovflåten har to par munddele med effektive modhager. Overkæberne er dannet som skarpe stiletter, og underkæberne danner et rør, gennem hvilket blodet suges op. En voksen hanskovflåt er ca. 2 mm lang, og hunnen er det dobbelte. Denne størrelse gælder dog kun for individer, der ikke har suget blod. Bagkroppens rødbrune, læderagtige hud kan nemlig udvides til det næsten utrolige. En blodfyldt hunskovflåt kan blive op til 1,5 cm lang. Den er kugleformet, og farven varierer fra grågullig til blågrå.

Foto:SSL
En blodfyldt hunskovflåt kan
blive op til 1½ cm lang

Venligst Jen9

"Tomorrow is another day without any mistakes" Anne fra Grønnebakken

SÆLGES:

Stübben Siegfred 17" bom 32

0
0
Svar på denne tråd

noget intelligent
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 20:58

Det vil kunne ses ja - hvis den altså har ordentlig fat.

Nogle gange hvis de er bange for at de er ved at falde af bider de sig fast der hvor de er - jeg havde en på kravebenet f.eks. - og der kan den ikke få noget blod og bliver altså ikke større.

Tosset! - Ja!

"Kuglestød er en slags petanque for tykke mænd"

Citat: Joachim B Olsen

0
0
Svar på denne tråd

ja det kan..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 21:24

og de kan indeholde en del blod.

Den ene af mine katte, fik revet huld på flåten og det så ud som om at katten var kommet slemt til skade af alt det blod.

MOBBEN IMC.
LUKKET HALM/INSILAGE TRANSPORTØR MED NYERE BUND SÆLGES
CA 8 MTR LANG.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 08:30

svar.

Børnene havde været på skovtur i forgårs og i går opdagede vi så en flåt på Camillas ryg. Men den var meget lille og der kom ingen blod da den blev mast. Så den har nok ikke siddet fast så længe.

0
0
Svar på denne tråd

du skal bare
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 10:33

være sikker på i har fået alle benene med da i hev den af. Hska at tjekke gerningsstedet for rødme og betændelse de næste par dage.

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

Bøger til ssa udd købes!

skriv pb/mail.

0
0
Svar på denne tråd

Mast??
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 10:36

Hmm - jeg har altså hørt at man skal "dreje" dem af - evt. med en flåt"pincet" for at undgå Borelia bakterier der kan være ret farlige...

I øvrigt har jeg også fået at vide at man ikke må indhylde dem i olie, margarine mv. da det får dem til at "kaste op" og dermed forøger man chancen for overførsel af Borelia...

Det var på et apotek jeg fik denne indsigt under en tur til Bornholm...

KH

Angelika

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Mast??
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 11:09

Hmm - jeg har altså hørt at man skal "dreje" dem af - evt. med en flåt"pincet" for at undgå Borelia bakterier der kan være ret farlige...

I øvrigt har jeg også fået at vide at man ikke må indhylde dem i olie, margarine mv. da det får dem til at "kaste op" og dermed forøger man chancen for overførsel af Borelia...

Det var på et apotek jeg fik denne indsigt under en tur til Bornholm...

KH

Angelika

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

hej hej hej
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 11:23

Jeg har lige i sidste uge fjernet en skovflåt fra mit ben, dagen efter var det hævet, rødt og øm. så jeg måtte en smut forbi lægen. Er nu på en pencilin kur mod borrelia infektion.

så man skal være vågen med de små dyr. det kan ende grueli galt.....både for mennesker og dyr.

Bokse Udlejes I Ny Renoveret Stald Fra 1.9.o8.

45x80 Ridebane

5 Min Til Skov/Plantage/Hede

Inkl Foder, Wrap, Hø, Halm, Fodring x 3, Ind & Udluk.

Tarzan Sælges. ) 93 cm - 6 år Skøn vallak.....

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 12:59

Hei

I skal være meget opmærksomme på disse skovflåter, især på hestene! Azarro har været remt af borelia, og har været meget meget syg. Han er nu efter 4 ugers sygdom ved at være rask igen :) Men han var tæt på at dø :(

Snart student og derefter til Tyskland, hvor jeg skal arbejde ved Søren N. Pedersen ;) Det bliver godt..

Saltum Hestetransport

0
0
Svar på denne tråd

Hesten kan med fordel
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 13:04

Behandles med Tectonic INDEN flue , flåt, tæger osv. sæsonene begynder.

På SG sad de og var døde Når de havde forsøgt at bide sig fast.

Illum

NØJ jeg har meget TID....

0
0
Svar på denne tråd

Flåt...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 13:39

den var selvfølgelig taget af med en pincet inden den blev mast. Det fik jeg vist ikke skrevet tydeligt nok;)

Den var hel da den kom ud og kravlede rundt for at finde et nyt offer. Så efter børnene havde fået lov til at se hvordan sådan en flåt så ud, blev den mast for at sikre at hverken hund eller os andre blev angrebet igen. Vi bor et sted hvor der ikke er særlig mange flåter, så vil ikke importere skidtet:)

Vi er opmærksomme på om det bliver rødt og hævet. Det var det første Camilla spurgte efter her til morgen:) Men der var ingenting på det tidspunkt, så det håber vi fortsætter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider