Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hestebremser - bide hul på hest???
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 19:34

Vi var idag nede ved hestene, som desværre er meget plagede af bremser!!

Vi opdager så at ´vallaken har et sår på tisseren. Der sidder 3 kæmpe bremser i det! Vi får det vasket. Blodet er tørret, men man kan se der har dryppet blod på benet. Der er også to små sår på den anden side. Vi vasker det rent for blod, og det eneste der er indenunder er lidt bart hud, uden pels, det ligner bare sådan et gammelt sår som er helet, men var det ikke. Det så ellers fint ud, og vi kunne ikke vurderer hvor blodet kom fra, da der ikke virkede til at være hul eller noget. Vi sprøjtede sådan noget lilla sår spray på, for at forhindre bremserne i at sætte sig i det, og det virkede egentlig oka.

Men kan det være bremserne der har lavet det?? bidt hul på ham??

Kan ikke se hvad han kan være kommet til skade på. og han går alene. de 3 hopper går på en fold ved siden af. De går ikke sammen da alle tre har prøvet at gå sammen med ham, med det resultat at de alle kom til at halte. Han er ung, (4-5 år) og vil gerne lege, og er for voldsom, så de andre kommer til skade. derfor må han desværre gå alene.

vi undre os, og tænker om det kan være bremserne der har lavet det??

de er godt nok også store i år! og hopperne var meget generet af dem på deres yver. det er så synd! og vi droppede at ride da hestene og vi selv bliver sindsyge af alle de kæmpe bremser! synes også de er kæmpe i år!

og lige for god ordens skyld skal jeg sige at jeg kun låner hest dernede, og derfor ikke rigtig har noget at skulle have sagt.

0
0
Svar på denne tråd

Hestebremser
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 19:58

.....bider faktisk ikke, de lægger bare æg på hestene. Men af en eller anden grund bryder hestene sig íkke om det, de prøver ihvertfald ihærdigt at undslippe.

Derimod bider regnklæg som er væsentligt mindre end bremserne. Men om det ligefrem vil give sår ved jeg ikke.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 21:22

Charlotte: Regnklæg, er det de der små brune flue-lignene dyr? De bider da ihvertfald. Men jeg syntes alle kalder dem for hestebremser.

mvh Anna
med dejlige Topas
0
0
Svar på denne tråd

En sommer
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 21:30

oplevede jeg også, at min (nu afdøde) hest havde mange små sår og blødte i de ædlere dele - men hvad det var, der havde bidt - tjah ??

Generelt tegner det til at blive en forrygende insektsommer i år - så man kan nok forvente sig lidt af hvert i den retning.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Billeder
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 21:37

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Regnklæg,
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 22:21

som det er, kan absolut bide hul og de GØR det.

Der kan sagtens blive sår, netop fordi de bider og ikke stikker.

Det er nogle modbydelige skabninger, og der er ingenting, der virker ordentlig imod dem, så vidt jeg ved.

mvh

KIRSTEN

0
0
Svar på denne tråd

tror det må være
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 23:49

de der halvstore fluer der irriterer meget. Forleden var min omsværment af dem så han var lidt livlig. De sværmer meget under maven og stikker snablen ned i pelsen. Han fik dog ædt et par af dem.

Samme dag blev han overfaldet to gange af de store hvepselignende fluer. Men de satte sig begge lige midt på ryggen hvor han ikke kunne nå, og han blev helt hysterisk såsnart de viste sig.

Det må være møgirriterende at være hest i denne tid.

~ G & L ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.

Der er så meget kvinder ikke forstår.......om mænd!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er lige blevet bidt
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 00:09

På indersiden af knæet- og jo, det hæver op/kløer. Møgdyr!

Jeg tager ellers ekstra B-vitamin, men det holder kun myg væk- ikke klæg.

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

Dan Greenberg

Hattedame med strik, kat og briller...

0
0
Svar på denne tråd

Klæg.. ad..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 13:20

Det er klæg som er rigtig modbydelige, DE gør nemlig ONDT!

Jeg købte engang et produkt, der VIRKELIG fungerede, også imod klægerne - selvom jeg måtte lede rigtig meget. Men det virkede bare super duper, og hesten kunne være i fred, uden dækken på.

Må lige se om jeg kan finde det til Jer. Det var vidst ikke så dyrt, men er købt over nettet :)

Mvh. Natasha

Nu med Bonnie som parthest <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider