Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lægen siger...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2008 19:36

Øv øv øv brækkede mit kraveben i onsdags, ved at falde af hesten

Nu skal jeg gå med slynge i 10 dage, og må ikke lave noget i 6 uger og må først gå rigtig til den om 2 måneder...

Men ihh det er svært at stå på jorden når man har sådan en dejlig hest..

Jeg har heldigvis ikke særlig ondt og føler sagtens jeg kan ride men men vil det være meget dumt ?

Hvor meget ved lægerne om hvad ridning har at sige?

»Nina med Ninoen«
verdens bedste hest
0
0
Svar på denne tråd

dumt.....
Forfatter: 
Dato:  23-06-2008 19:50

Jegsynes umiddelbart at det lyder dumt.

Det er jo nok ikke selve ridningen lægen bekymrer sig om, men om at du evt falder af ign og slår dig.

Hvis det der er ved at hele bliver revet fra hinanden igen kan det tage endnu længere tid inden det bliver godt.

Sidste år brækkede min kæreste benet, og efter 2 uger på sofaen mente han han skulle ud og gå med hunde ( med krykker). Efterfølgende hævede benet op, og lægen sendte ham hjem på sofaen igen, med besked om at han blev nød til at ligge yderligere 3 uger længere end beskeden lød i første omgang, fordi han havde været urolig med benet.

Så jeg tror desværre godt det kan betale sig at lytte til lægen, hvad enten det er ridning eller stavgang du havde tænkt dig at begi dig ud i

Sagde Charlotte med springer spaniel hvalpen jack.

- Jeg tror altid det bedste om folk-

0
0
Svar på denne tråd

skadet...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2008 19:57

Jeg ville gøre som lægen siger! Lyt til én, der overbøjede knæet 90 grader og blev beordret krykker uden støtte i 6 uger, men sad på hesten et par dage efter og nu har et smadret knæ!

Gæt selv hvem jeg mon hentyder til, for det er da i hvert fald ikke mig selv

Men jeg kender godt følelsen.

Jeg har den utralækreste nye hest stående på marken og kyssesyge, så jeg kan gå og glo på den i 2 mdr, før jeg overhovedet må omgåes den rigtigt igen. Tør jo ikke risikere noget med slag osv. Desuden sover jeg 15 timer i døgnet og kan intet overkomme, så ridning er en by i Rusland denne sommer

Avler og ejer af Dansk Varmblodsheste med holsteinerhoppestamme!

If you love something, set it free.
If it comes back, it is yours.
If it doesn't, it never was.

0
0
Svar på denne tråd

av av.....
Forfatter: 
Dato:  23-06-2008 20:00

jeg brækkede mit efter et styrt med hest, men skal godt nok lige sige...forsata.n da det gjorde ondt. det var brækket helt over og stak sådan lidt op og den skulder hang helt nede.

Jeg kunne kun side i en lænestol og sove fordi jeg kunne ikke kommer op når jeg lå ned og skulle have hjælp til at tage tøj på og sætte håret i elestik.. Jeg skulle da også ride for en rigtig rytter skal jo op igen hurtig, men bare han lavede en hurtig overgang så smertede det forfærdelig, tror først jeg red efter 14dage, men mit gik også op da jeg skulle trække et søm ud med et koben som smuttede.. nej forhold du dig rolig det kan vist bedre betale sig i længden..Jeg har efterfølgende lidt af migrene men om det er efter det kan jeg jo ikke sige 100%...

Kan huske for mange år siden styrtede en rytter og brækkede kravebenet dagen før et mesterskab(springning), han red og vandt dagen efter, han må ha' bidt i en pind under ridtet fatter ikke han kunne..

godbedring:-)

mvh Karin

Ældre Spring pony udlånes (måske) til den rigtige rytter, kun sjælland...

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  23-06-2008 20:44

Jeg har heldigvis næsten ikke haft smerter selvom mit brud er meget stort og lægerne mente jeg måtte have de værste smerte...

Jeg skulle også have være til landsfinaler så det har jeg måttet droppe..

Men for heldigvis en til at ride hyppen så vi ikke skal starte forfra når jeg nu engang er rask..

»Nina med Ninoen«
verdens bedste hest
0
0
Svar på denne tråd

Velkommen i klubben!
Forfatter: 
Dato:  23-06-2008 20:51

Jeg var nu til hest to uger efter jeg skvattede af og brækkede kravebenet (note to self: du er ikke springrytter), selvom det foregik nu kun i skridt og med trækker på, hehe.

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg begyndte at ride regulært igen, men det skal nok passe med 6-8 uger.

Smerterne husker jeg så ganske udmærket! Jeg måtte have to panodiler leveret ved sengekanten en halv time inden jeg skulle på for at tage de værste smerter. Den første uge var klart den værste! Derefter aftager smerterne hurtigt.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 10:37

Lyt til lægens råd.. jeg skulle have en pølselignende ting på 4 uger mener jeg.

Mindes da jeg brækkede mit krageben, der var jeg hjælpeløs de første uger.

Kunne ikke selv om hverken komme ned og ligge eller op og sidde i sengen. Tøj skulle hjælpes på. Fik pludselige masse trøjer med knapper hele vejen ned..

Men pas på dig selv du har kun en krop

Med Venlig Hilsen

Vickie

Nu ejer af

Toftegaards Creline

Fremtiden kommer af sig selv..

Men det gør fremskridtet ikk!!

0
0
Svar på denne tråd

Tror nu også..
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 17:51

det er bedst at holde sig i ro.. Ved ikke hvor følsomt sådan et brud er, men man bliver vel rystet en del under sån en ridetur.. Så tror nu det er bedst at holde sig til lægens anvisninger Og som Vickie siger - du har kun én krop, og den skal jo gerne holde til du bliver ca. 100 år

Nu med tre heste: Candy, JP og Uniq :)
0
0
Svar på denne tråd

Hold dig i ro
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 19:51

i den tidsramme som din læge har anbefalet.

Ved godt det er MEGA MEGET SVÆRT. Men tro mig det er ingen tid overhovedet. Jeg har ikke redet i over 1 år nu pga en knæskade og det piner mig så meget at jeg ikke må. Men jeg skulle også lige prøve en dag. Og det var bare lidt skridten på en venindes hest. Og jeg skulle bare sidde på ham og ikke gøre noget som helst. Men jeg var ødelagt lang tid bagefter. SÅ lyt til lægen selvom det er svært men din tid er da overskueligt vil jeg mene. Jeg glæder mig til den dag jeg igen må ride min hest men der er desværre stadig lange udsigter endnu.Men heldigvis har jeg en super god veninde som rider ham og jeg kan så heldigvis stadig træne ham fra jorden.

Knus Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider