|
|
| Flaske føllet Bailey |
|
|
Ja, flaske er nok så meget sagt, nærmere skål føllet. Nå men i mandags folede min shetlænder hoppe Tone, et dejligt velskabt hoppeføl. Alt gik godt, men jeg havde en fornemmelse af at føllet ikke fik nok mælk. Dyrlægen blev kontaktet og sagde at jeg skulle tage det roligt, og føl og hopper næsten altid fandt ud af det. Skal siges at hoppen er næsten for glad for føllet, og føllet ved også godt hvor mælkebaren er gemt. Torsdag var alt galt, Bailey begyndte at drikke store mængder vand, og opgav at få mælk fra hoppen. Det endte med dyrlæge besøg hvor hoppen blev malket og føllet fik mælk. Men desværre så havde hoppen feber og yverbetændelse og føllet var blevet hård i maven og man kunne tælle dens ribben. Fredag begyndte vi med at give føllet mælkeerstatning af en skål, og hun fandt hurtigt ud af hvad det skulle bruges til. Hoppen, Tone, er desværre bare en (pænt sagt) satans møjkrikke, hun kan ligne en engel 1 sekund og det næste står tænder og ben ud til alle sider. Nu bliver Tone så bundet når føllet skal have sin mælk, og hun, Tone altså, er altid lidt for nem at bestikke med godter. Desværre så er Bailey nu også blevet halt oveni det hele, hun har nok bøvlet lidt og vrikket om, hendes kode er lidt varm, men så er det godt at man kan finde ud af at ligge ned og drikke. Her er det lille vidunder. Bailey!!! (der er gode grunde til navnet).  "SKÅL"  Nøj, hvor jeg håber hun overlever, heldigvis tror jeg ikke hun har arvet hendes mors temprement. Så kryds finger for lille Bailey. Det er hårdt at skulle op kl. 3 i nat og give mælk, noget så heldigt at man har 2½ måneds ferie. Spoo, Bailey og alle de andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kær er hun |
|
|
sikke en hård medfart øv øv....Krydser fingere for hun snart er på banen og vil være ligeså stor en pestilens som din mor..  held og lykke med hende..
mvh Karin Ældre Spring pony udlånes (måske) til den rigtige rytter, kun sjælland...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| kgfjfkgjfkgj |
|
|
Tillykke med ham - han ser rigtig dejlig ud. Men bør han ikke få mælken fra en sutteflaske? Her tænker jeg i sutterefleks mv?
Vores Charmetrolde Fjordbassen Bastian & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed Hestene er vores partner og ledsager gennem livet Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder Vær ydmyg Sig tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, dejlig er hun |
|
|
Horsespirit Det var dyrlægens anbefaling, da det er mere besværligt at arbejde med sutteflaske. Så hvis føllet kunne drikke af en skål så skulle vi gøre det. Sutte refleksen er der, hun laver den bare ned i skålen. Nå nu skal jeg gøre mælk klar. Og så i seng de 3 timer jeg kan. MVH Joan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bailey |
| Forfatter:  |
pjemm |
| Dato:  |
22-06-2008 08:50 |
|
Hvor er hun dog bedårende! Jeg MÅ have mig sådan et par miniputter en dag. Held og lykke med projektet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den er sød |
|
|
held og lykke med den, det lyder nu til at den klarer det.
Hilsen Lene Lillevangs heste er de bedste Mor til Carl født 22/2-07 Ledige hestebokse, se præs. Smukt hoppeføl e. Heartbeat tilsalg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Ina ♥Zahrah Hamrah El Azraff |
22-06-2008 10:02 |
|
Hvor er hun yndig det lille pus.. Er sikker på hun nok skal klare den.. Det lyder som om at hun har masser af livsgejst  Held og lykke med hende
Med Venlig Hilsen Ina Brøndum Oliver 16 08 03 Lukas 04 04 06 Silas 21 07 07 Snart med Zahrah Hamrah El Azraff OX Ask den gæve Shetter -Men uden Mirco... Støt kampen mod kræft
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Venter på dyrlæge |
|
|
Så skal der krydses fingre, venter på dyrlæge. Bailey kan ikke stå op, så vi skal have fundet ud af om der er brud, eller hvad der er galt med hende. Dyrlægen får "frit" spil, og må afgøre skæbnen for det lille pus. Men det er godt nok hårdt, og hvor jeg dog holder af hende. MVH Spoo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrlægen |
|
|
Så har dyrlægen været her. Hun mente ikke det var ledbetændelse (pust det er = aflivning) men at tumpe moar hesten nok har jokket på Bailey. Så nu har Bailey fået smertestillende og pencelin. Nu må vi se. MVH Spoo og lille flaske Bailey.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok..... |
|
|
Det gør da heller ikke tingene nemmere.. Stakkels lille pus. Sørg for han drikker rigeligt. Mener vi med de 2 flaskeføl vi har haft, skulle start med 2 timers interval mellem mælken. Også om natten. Langsomt over uger, blev tiden sat op til 3,4 og til sidt 6 timer. Held og lykke med det hele.
Kat 1 pony sælges Allround - super stabil/ærlig pony 148 stg - dun farvet 13 år - LB/LA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bailey opdate! |
|
|
Nå men Bailey er komme op på højkant igen, hun bliver total vild når hun hører at nogen kommer, for det kan da kun betyde, mæææææææælk. Morhesten er ved at indfinde sig med at vi kommer og forstyrre konstant 24-7, men lidt muggen kan man godt være alligevel. Bailey er de næste dage på både pencelin og smertestillende, hvordan så end man får puttet tabletter i hende. Dog skal det stadig siges at hun er tynd, men efter sådan en tur undre det vel ikke nogen. MVH Spoo og lille Bailey
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejligt.. |
|
|
Godt hun er blevet mere frisk, hun skal nok tage på pencilin er hårdt for maven for et føl. Hvad skulle du ellers lave om natten hvis ikke det var for bailey ..  mht piller, vi har engang brugt en lille engangssprøjte hvor vi lavede hullet større, så opløste vi pulver mm og gav sådan, det var rimligt smertefrit og hurtigt, ligesom når de får ormekur.
mvh Karin Ældre Spring pony udlånes (måske) til den rigtige rytter, kun sjælland...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Joan |
|
|
Tillykke med det smukke lille føller. Jeg kan se at mit navne forslag vandt indpas, jeg syntes nemmelig at med hendes farve så kan hun da ikke hedde andet. Jeg håber at hun klare den og at smukke Tone opføre sig ordenligt. Endnu engang tillykke med hende. Hilsen Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endnu en opdate |
|
|
Hej igen igen igen Sidder og venter endnu engang på at snakke med dyrlægen. Lille Bailey kan gå og ligger ned 3 timer hver gang hun har fået flaske. Hun er både på pencelin og smertestillende, så det er meget underligt. Må snakken med dyrlægen, for det kan ikke blive ved med at gå og det er unfair for Bailey. ( det giver tåre i øjnene) MVH Spoo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bailey Opdate |
|
|
Så har der været dyrlæge, Bailey får 1 uge mere på noget mere smertestillende og sker der ikke væsentlig forbedringer, så er der desværre kun en vej. Damn, hvor er det hårdt at tro det lykkes den ene dag og den næste er alt bare @!#$. Spoo og lille Bailey
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar til alle |
|
|
Lucky 1: Ja, det er bare at håbe, og det lille pus er kun skind og ben. Men nødvendig. Lige pt. vil jeg faktisk hellere aflive hende, end og gå og have op og ned ture (der er grædt mange tåre over den bette hest) og selvfølgelig vil jeg den det bedst. Heidi: Ja, Winnie kom også med at den skulle hedde Toffee, (der står faktisk Toffee på en dyrlæge blanket) men det var bare ikke en Toffee, hun er en Bailey. Og nej, Tone opføre sig bestemt ikke pænt og kommer desværre ikke til det. Hun skal nok sælges efter den her tur, for min far og hende kan bare slet ikke sammen og eftersom jeg rejser, så er der kun ham. MVH Spoo med lille smukke Bailey
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NYT Bailey |
|
|
Så er der lidt opdate Bailey har det efterhånden ok, dog er hun nu oveni hatten blevet meget snottet med gul snask og hoste. Heldigvis er hun i forvejen på pencelin og dyrlægen, siger vi skal se tiden an. Så siden hun ikke er sløv og så bare holde øje med tempraturen. Desuden så kommer hun ud når vejret er godt, og Bailey forsøger også at tøffe rundt og laver et par rejehop i ny og næ. Hendes mor Tone er desværre ikke blevet rare... Spoo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
har fuldt med i din tråd. håber al det bedste for din lille yndige pige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bailey (den slemme) |
|
|
Hej Så er Bailey blevet 15 dage gammel. Det går pt. rigtig godt, hun er idag pludselig gået fra mælken og vil kun have mors mælk. Dyrlægen mener at hun nok har pattet morhesten op, så nu skal hun kun have 2 gange daglig, medmindre hun bliver meget tørstig. Desuden tonser Bailey rundt. Skønt. MVH Joan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Nejjjjjj... hvor ser hun da bare NUTTET  hun ligner en jeg godt kunne gå hen og give et kæmpe kram  Det er synd at hun har fået sådan en hård start men ser da fin ud og NUTTET...hehe  håber vi kan få noget update engang i mellem
MvH Maria =) Smil til verden og den smiler til dig Det gør jeg :D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gode nyheder |
Sys 1 |
01-07-2008 21:57 |
|
Det var da dejlige nyheder  Er morhoppen blevt rarere ved Baily ?? Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !! Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åhh Hvor dejligt |
|
|
Er glad for det først er i dag jeg ser den her tråd, for så er det jo en dejlig tråd, men det må også betyde at du har overskud til at smide flere billeder ind, nu du ikke skal op i tide og utide. 
Med de to hystaderne Losse og Maze
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
OX »Zahrah Hamrah El Azraff« |
02-07-2008 13:06 |
|
Har fulgt med i din tråd, og er rigtig glad for at høre, at det går bedre med det lille pus, hun er jo ikke til at stå for.. Hun har godtnok også fået noget af en medfart.. Krydser fingre for at hun snart slipper for alle de små-skavanker hun render rundt med.. Dejligt at høre at hun kan drikke ved mor igen og hun er på benene igen 
Med Venlig Hilsen Ina Brøndum Oliver 16 08 03 Lukas 04 04 06 Silas 21 07 07 Snart med Zahrah Hamrah El Azraff OX Ask den gæve Shetter -Men uden Mirco... Støt kampen mod kræft
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| følle bølle |
Winnie *wap* |
03-07-2008 09:11 |
|
sys 1: Jeg tror du har misforstået det. Morhoppen (Tone) har hele tiden været en meget god mor, men er ikke rar overfor os mennesker. Jeg har lige været oppe og se følle igen og nøøøj Bare spørg Spookie hvordan jeg er når jeg ser hende 
Lækker 1´er pony sælges Evt. udlån
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bailey nu med billeder |
|
|
Så er der billeder af bette fis, hun er kommet fint ovenpå, er dejlig fræk og kan alle hendes triks. Bailey er nu 3 uger og 1 hel dag gammel og er kommet samme med de andre heste, hvilket både hende og mor nyder. Bailey er kommet sig fint, får stadig pencelin, men kun mælk 2 gange daglig (tak gud) Nå til billederne af Bailey og Mor tone (som ikke er helt så slem efter hun er kommet ud på åbne vidder, men stadig...)  Hvorfor vil du ikke snakke???  Vil du med? Spoo og lille Bailey
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|