Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvornår er man en dygtig rytter?
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 17:24

I disse McLean kontra Ordinær Engelsk/Tysk dressur tider har jeg et enkelt spørgsmål (eller 2)

Hvornår er man en god rytter??

Hvad gør en en god rytter?

Hvem vurdere om man er en god rytter?

Kh

Mette

Undervisning tilbydes se markedspladsen

V/TeamLodbergRidersCoaching

Super smart II´er vallak på 9år sælges. SOLGT!

www.teamlodbergriderscoaching.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvad man holder
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 17:29

det kommer jo an på hvad man holder det op imod....

Når man har erkendt at man ikke er en verdens stjerne - og herved vil modtage undervisning... hvad enten man er berider eller rideskoleelev...

Hvad gør en (til?!)en god rytter?

(same old same old)Når man har erkendt at man ikke er en verdens stjerne - og herved vil modtage undervisning... hvad enten man er berider eller rideskoleelev...

De øjne som ser... går jeg ud fra

"Ingen hest har græsset forgæves" citat: Steffen Brandt

...

Nu med en ny heste-ven... Thorleif Gøgholm has arrived..

Libero-Lucky - den største stjerne på himlen!
4.6.1997 - 11.7.2007....R.I.P.

0
0
Svar på denne tråd

God rytter....
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 17:36

En god rytter - er ifølge min overbevisning, en rytter der har en god balance.

Balancen er grundlaget for at kunne ride hesten i harmoni uden at forstyrre og genere den.

Derudver skal rytteren have en god indlevelsesevne, han/hun skal hele tiden kunne "føle" hesten, mærke hvor dens grænser er, hvilken sindsstemning den er i, hvad dens næste "træk" sansynligvis bliver osv. osv.

OG så skal vedkommende være klar over at mange af hestens fejl - sidder på ryggen af den ;-)

...

Så ifølge min personlige overbevisning har "god rytter" ikke nødvendigvis noget med det "dokumenterede" faglige niveau at gøre :-)

0
0
Svar på denne tråd

hmmm....godt
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 18:49

spørgsmål...

-først og fremmest er man en god rytter når man kan have det godt på/med sin hest.

-Når man forstår at udnytte en hests evner på en god måde.

-når man kan få en hest til at arbejde af lyst. (så meget som man nu kan)

-at vide ud af hvordan og hvor et hest arbejder bedst.(at vide hvad hesten bedst kan lide)

-at kunne styre sin hest (med stort set ingenting)

-og så også lige hvad andreas helgstrand kan.

Hvad gør en til en god rytter?

øvelse og erfaing og viljen (viljen til at træning skal være sjovt for hest og rytter)

Hvem vurder om man er en god rytter?

alle...men hvis er den RIGTIGE ?....

men kig på HESTEN som rytteren sidder på, så får du et godt indtryk.

-----

jeg er ikke en særlig dygtig rytter efter "reglerne" (ligger vel på LC niveau)men sådan som jeg rider min hest og det forhold jeg har til dem er der mange der misunder

Jeanet

0
0
Svar på denne tråd

hm....
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 20:42

Efter min mening/standart

Når man formår at forbedre hesten, i stedet for bare at "ride" den. man behøves ikke være konkurence rytter for at være god, (det er jo bare en måde at bevise din dygtighed på)

Men hvis ikke rytteren formår at forbedre hesten, vil der jo aldrig vises noget fremskridt!

Formår at få det bedst ud af hesten og udanne den korrekt

Well, er ret enig med jeanet´s svar. Alle "vudere", men det er ikke alles mening du kan regne med at skulle være den rigtige.

Med Venlig hilsen Liv Nielsen.

Fuldblods heste sälges! Se Profil!!!

0
0
Svar på denne tråd

min mening
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 20:50

Når man med sine hjælper smarbejder med hesten i stedet for at "kæmpe" med den. Når man kan få samarbejdet til at fungere på hestens præmisser.

Det samme som ovenstående, men en god rytter søger hele tiden at lære nyt og forbedre sig.

Det gør man vel i bund og grund selv. Ellers stævnedommerne.. Først og fremmest er det dog hesten, som vurderer det.

0
0
Svar på denne tråd

Muttemor -
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 20:53

Rigtig godt svar :-)

/Tinamaria

Bedækning tilbydes af palominohingst. Se billeder på præsentationen.

Kurser og uddannelse indenfor Feng Shui, ansigtszoneterapi og Reiki. Ligeså foredrag, workshops og salg af min bog "Dansk Feng Shui"

0
0
Svar på denne tråd

Dygtig rytter
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 20:58

Efter min mening er en dygtig rytter, en som formår at udnytte sin egen kapacitet, hver eneste dag. En som er villig til at blive gradvist bedre, og ikke er bange for at lave fejl.

Og en som kan erkende hesten, som værende et levende væsen og ikke bare et middel til at nå målet.

(læs svaret til spørgsmålet oven over)

Det gør man selv. Og via ens egne handlinger, kan andre forhåbenligt se det samme

Hvis jeg var så dårlig til at ride, hvorfor bliver Ninus så bedre hver dag?

0
0
Svar på denne tråd

spændende svar
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 21:13

Spændende svar.

Flere der vil byde ind og fortælle om hvad de mener er en god rytter.

Kan man være en god rytter selvom man ikke rider efter et specielt princip??

Kh

Mette

0
0
Svar på denne tråd

øhhh..... hmm....
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 21:50

Nu udvider jeg lige spørgsmålet her - efter at have læst jeres svar.

Kan man ikke være en dygtig rytter uden at ride dressur?

0
0
Svar på denne tråd

en god rytter...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 22:23

En god rytter forstår at udnytte hestens potentiale, hvis man kan balancere sådan at hesten hele tiden bevare motivationen, så man dygtig i mine øjne..

Hvad der gør en god rytter er jo hvilken gren indenfor ridningen man dyrker, jeg er ikke selv western rytter men kan da godt blive fasineret af deres træning, og lure om jeg kan bruge noget af det de laver..

En god rytter er åbenfor andre rideteorier, man har en naturlig nysgerighed for andre muligheder end dem man selv praktisere, det giver tit tingene et nyt perspektiv.

dem som vudere målbart er jo dommerne til konkurancer, resten er jo alm folk med forskellige baggrunde og etiskholdninger til hvad en rytter bør og gør.

Jeg er personligt helt på barbund mht Islænderridning og ved ikke helt hvad jeg skal mene om voksene i fuld fart over asfalt på små ponyer, men det jo nok kun for de jeg ingen erfaring har og derfor ikke er den bedste til at bedømme korrekt islænder ridning..derfor stiller jeg da også en helveds masse spørgsmål hvergang jeg får muligeheden for at tale med en som dyrker netop den form for ridning..

om man er Kirsten Hansen/mclean/AH/western/AKA eller til hestevogne så behøver man jo ikke benytte enhver lejlighed til at nedgøre andre ridestile. Vi stræber jo alle mod en forbedring af vores heste uanset hvordan vi rider dem, og hvor ville det være kedeligt hvis vi alle red ens.

mvh Karin

Ældre Spring pony udlånes (måske) til den rigtige rytter, kun sjælland...

0
0
Svar på denne tråd

Enig...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2008 00:36

En god rytter er en der gør det godt og nemt og hensigtsmæssigt for sin hest.

EN god rytter hjælper hesten til at forstå og udføre øvelser.

En GOD rytter er en der aldrig kræver mere af sin hest end den er klar til.

En god RYTTER er en der altid er villig til at lære mere og åben for at fejlen først skal findes hos rytteren og måske ydre omstændigheder som problemer med tænder, sadel snarere end det er hesten der er uvillig.

En god rytter er konsekvent og sætter grænser - for hesten og sikkerhedens skyld og for at nå fælles mål.

EN god rytter - ved som reglen godt at de er en god rytter, men er heldigvis ydmyg og blærer sig ikke og er ikke hoverende, men tager imod de råd og vejledning han/hun kan bruge.

En god rytter er rolig, uden store armbevægelser og har et godt sæde og balance der gør det hele meget nemmere for hesten.

En rigtig god rytter - er dem der der instinktiv gør det rigtige på det rigtige tidspunkt og har en god fornemmelse for hvad hesten har brug for og føler.

En god rytter skal ikke have en bestemt religion, en bestemt hårfarve, bygning eller gå efter bestemte principper..... men nu er det jo bare sådan at for at hjælpe hesten mest muligt, skal rytteren helst sidde i det korrekte (klassiske) sæde og give minimale hjælpere og have en god forbindelse til hesten og smidighed, forståelse, muskelopbygning - gøres nu allerbedst i dressuren... MEN man kan også ride dressur øvelser i skoven!

Det var mit indspark.... fra mig en ikke-god rytter, som gerne vil være en god rytter.

Mvh. Eva

www.lusitano.dk

Formidling af køb/salg af Puro Sangue Lusitano, portugals nationale hesterace, Lusitano rideferier og traditionelle portugisiske produkter.

0
0
Svar på denne tråd

En god rytter er..
Forfatter: 
Dato:  22-06-2008 00:41

En god rytter er en rytter der stopper når hesten gör det den skal og ikke en der bliver ved og ved.

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Ormekur er IKKE längere receptfrit i Sverige.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  22-06-2008 01:18

Herinde bliver der tit set med kritiske øjne på 'dårlige ryttere'

- men hvad så med nybegyndere? skal de så have ballade - for de har ikke balancen endnu, til at kunne hjælpe hesten optimalt?

Nanna

Smil dig gennem mit indlæg,så ser mine ord lige så positive ud for dig, som for mig.

Hold dine venner tæt

-Hold dine fjender tættere

0
0
Svar på denne tråd

en god rytter
Forfatter: 
Dato:  22-06-2008 08:15

er en rytter der forstår at ride sin hest både med krop og hjertet og som er i stand til at vudere, om det man gør er den rette vej frem

en god rytter bliver man, hvis man er åben og modtagelig for nyt og forsøger at få indlæring der kan tilgodese samarbejdet med hesten.

MOBBEN IMC.
Skårlægning samt Presning af halm/hø i små baller tilbydes.
tlf.20285450
0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  22-06-2008 09:32

Jeg mener en dygtig rytter er en, der ved hvad de kan,- og endnu vigtigere, ved hvad de IKKE kan.....

Mvh Louise Kemp Andersen

0
0
Svar på denne tråd

Nybegynder..
Forfatter: 
Dato:  22-06-2008 10:08

Hvis man nu ikke har intentioner om at ride konkurrencer, kan man så være en god rytter.?

Kan en god rytter være en rytter der ikke ønsker at udvide sin horisont ridemæssig, men trives med daglige ture i skoven fordi det er rart og sjovt.?

Kh

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Det er jo et umuligt
Forfatter: 
Dato:  22-06-2008 10:19

Spørgsmål at besvare.

Er det når man kan ride, "alle" heste, ikke i en GP men ride dem så ingen kommer til skade ?

Er det når man kan ride UDEN at skade hesten ?

Er det når man lytter til heste ?

Er det når man kan sætte sig i sadlen og føle sig "hjemme" uden at tænke over om hesten hedder Lotte eller Ib ?

Er det når man kan ride alle steder uden at bekymre sig om noget.

Er det når man vil lære mere, man kan jo være en dygtig rytter uden at "ville" lære mere ?

Jeg mener at man er en dygtig rytter når man kan ride UDEN at påføre hesten ubehag, når man LYTTER til hesten.

For den gider altså heller ikke altid.

Når man er OBS på sit dyr, når man respektere hesten.

Men jeg kan jo heller "ikke" ride

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Müseler
Forfatter: 
Dato:  22-06-2008 10:20

I min barndoms favoritbog Müseler's Ridelære skriver han:

Tre ting skal rytteren øve lige meget:

Ridning på ridebane eller i ridehus,

Ridning på landevej eller i terrænet

Samt springning.

Den, der ringeagter eller forsømmer blot én

af disse tre ting, vil aldrig nå til helt

at beherske sin hest.

Deraf kan nok udledes at der findes meget få dygtige ryttere.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

En dygtig rytter
Forfatter: 
Dato:  22-06-2008 10:56

I mine øjne er man en dygtig rytter, når man kan læse hesten, sætte sig ind i om den er bange, forvirret osv. Man behøver ikke kunne ride høje klasser, man kan sagtens være en dygtig rytter uden at kunne ride mere end LC/LB.

En god rytter forlanger aldrig mere af hesten end man ved den kan honorere.

Det gør hesten.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-06-2008 11:39

Når hesten trives under dig...

Husk, at når du bliver sur, er det dit eget problem, at blive glad igen..!

Er det det værd?

Brug tiden fornuftigt..

0
0
Svar på denne tråd

ridning
Forfatter: 
Dato:  22-06-2008 11:48

Når man kan skabe et samarbejde med de heste man møder på sin vej, uanset om det gælder ridning eller træning fra jorden. Når man kan lære hesten nye ting, på en måde den forstår bedst muligt, så man undgår konflikter.

En god rytter træner sin hest hendsigtsmæssigt, og ved hvornår den har fået nok - både fysisk og psykisk. En god rytter sætter sig ind i, hvordan hesten fungerer - både fysisk og mentalt. En god rytter kender sine egne, og sin hests grænser.

Alle, men hesten må være den mest kompetente dommer.

Lidt svære spørgsmål at svare på. men det er mit bedste bud.

Mvh Sandra

Smuk Newforest blanding sælges,

vallak på 4 år, 145 ca. Rød med lys man og hale, blis og sokker.

Springtalent især, god i skoven. skriv PB for info/billeder.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider