Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lækker kage
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 20:37

Vi skal til 40 års fødselsdag/sommerfest i morgen. Alle skal tage kage med og så er der præmie til den bedste kage.

Men men jeg er tom for ideer. Så tager med kyshånd mod nogle. Den skal selvfølgelig smage rigtig godt og så må den godt være flot - men det er ikke en betingelse.

Så kære H'ænder er der nogle som kan hjælpe?

På forhånd tak

Mvh. Bodil

Mor til tre vidunderlige unger ;-)

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Frederik 24.03.08

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard

www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann

0
0
Svar på denne tråd

Mit evindelige svar...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 20:51

... er ananaskagen :-)

selve arbejdet med at lave den tager under 10 minutter (inklusive opvask):

Du smører siderne i en springform - spænd bagepapir fast i bunden (læg bunden under bagepapiret og spænd ringen om - klip til på ydersiden)

På en pande smelter du 50 gram smør og blander med 2,5 dl. brun farin

Hæld i springformen og spred over hele bunden

Læg afdryppede ananasskiver i formen - i et lag (måske bare en enkelt i midten eller med en i midten og et par rundt om)

Dejen:

2,5 dl mel

2,5 dl sukker

1 tsk bagepulver

1 tsk vaniliesukker

3 æg

4 spk ananassaft

og blander det godt sammen i en skål (rør de tørre ingredienser sammen først - tilsæt derefter æg og ananassaft)

Hæld i formen

Sæt i ovene ved ca 170 grader i 30-35 minutter

Når den skal serveres (helst lun) vender du den ud på et fad, så sukkerblanding og ananasskiver er øverst.

Hvis du serverer den lun skader det ikke med lidt flødeskum - hvis man kan lide den slags.

Skal den være fin, kan man jo lægge ananasskiverne lidt pænere end jeg har gjort.

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

Alternativt...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 21:11

... kan du lave en Black Forest Gateau - opskriften er her, og det ser brandflot ud med store tynde flager af mørk chokolade på siderne.

Et tredie alternativ er en meget dessertagtig kage med bærmousse.

Bag eller køb en kagebund der passer i din springform. lag den i bunden, og dryp noget creme de cassis rundt på den. Lav en god solbærmousse og hæld i formen - den skal være ret fast, så brug mere husblas end du normalt ville. Det gør ikke noget at der også kommer en sjat creme de cassis i moussen. Stil det i køleskabet til den er helt stivnet.

Lav en gele af solbærsaft og hæld forsigtigt over - stil det i køleskabet til den er stivnet helt.

Kort før servering, tager du hele historien ud af køleskabet og tager springformen af (hav en karklud med meget varmt vand på parat, så den lige kan køres kundt om formens kant, så moussen ikke hænger i.

Pynt med friske bær af forskellige slags.

(det behøver selvfølgelig ikke være solbærmousse - du kan lave det med alle mulige former for bær eller frugter der kan laves mousse af - og sprut der passer til)

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fandt lige...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 21:21

... en opskrift på den der solbær tingest - der officielt hedder Delice au Cassis

og et billede

Øv, nu blev jeg lækkersulten (tror at jeg må sætte mig ud i haven og vente på at solbærrene modner)

£isbeth & Baloo

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

uhm Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 21:46

Den sidste ser bare lækker lækker ud Tror du den kan laves med jordbær? Ved ikke lige om jeg kan skaffe solbær???

Har også overvejet en jordbær marzipan lagkage m. chokoladebunde, men ved ikke om den bliver for tung i det.

Mvh. Bodil

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Frederik 24.03.08

Søren Aabye Kierkegaard

0
0
Svar på denne tråd

Den kan da...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 21:48

... sikkert sagtens laves med jordbær. Hvad man lige bruger til geleen ovenpå ved jeg ikke, den skal jo helst være klar - måske man kan lave noget jordbærsaft til formålet.

Og så ville jeg købe et udvalg af forskellige bær og lægge ovenpå - som på billedet.

£isbeth & Baloo

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

min...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 21:49

kærestes kiwi tærte er vinderen

du skal bruge tærtebund(gerne hj.lavet ellers købt), noget marcipan, lidt mørk chookolade til at smelte over marcipanen og kiwi i skiver til at dække med.

tærtebunden skal bages med marcipan og chokolade i, kiwien lægges på efter (har ikke afprøvet kombien af at lægge marcipan/choko på bagefter.

Den smager bare HIMMELSK og ser faktisk "proff" ud

kan også laves med jordbær vil jeg tro

Xoco82 & Davina

Stud.theol

>>>Det er ikke Gud, der skubber os ned fra pinden, men han griber os inden vi rammer jorden<<<

Velgående dressurhoppe udlånes til privat ridning/avl

se annonce på hestens profil

0
0
Svar på denne tråd

mums xoco82
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 23:10

Den lyder altså også lækker og også ret nem

og det er jo dejligt, når jeg også har 3 unger der skal passes samtidig

Hvor lang tid skal det bages?

Har jeg forstået det ret? F.eks. færdig tærtebund, et lag marzipan (hvor meget?), chokolade (hvor meget og hvordan ligger du det på? revet?)og så i ovnen (grader og tid?).

Frisk frugt på. regner med bunden skal være afkølet først.

Mvh. Bodil

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Frederik 24.03.08

Søren Aabye Kierkegaard

0
0
Svar på denne tråd

Har lige fundet
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 23:18

opskriften på noget lignende den samme tærte, dog med kagecreme i... puha, det er skisme vært hvad man skal vælge.

Mvh. Bodil

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Frederik 24.03.08

Søren Aabye Kierkegaard

0
0
Svar på denne tråd

Den her slår ALT
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 23:21

Her er opskriften på Verdens Bedste Kage:

Kage:

4 æg

360 gram sukker

180 gram hvedemel

1 nip salt

Kornene af en ½ vaniljestang

5 spsk. kakao

150 gram meget blødt smør

Fyld:

50 gram smør

1 dl sirup

175 gram sukker

1½ dl. fløde

150 gram kokosmel

Pisk æg og sukker hvidt og skummende. Fold sigtet mel og kakao i og rør smør, vaniljestang og salt i dejen. Kom den i en smurt bradepande på 30x40 cm. og bag den ved 200 grader i 20 min.

Kom smør sirup og sukker i en gryde og kog det op. Rør det sammen med fløde og kokosmel og kom det over den halvbagte kage, der bages færdig ved 200 grader i 15 min.

Har desværre ingen scanner hjemme, så jeg kan sætte billed ind af kagen - men den er lækker :-D

Med venlig hilsen
Zooropa - Anne

** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the truth. **
- Bono, U2

Har jeg hovedpine er det fantomsmerter :-D

0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet............
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 23:49

Lisbeths ananaskage, og den er bare god, og så så nem at alle kan deltage. Den smager skide godt med flødeskum eller cremefraise til. Første gang jeg bagte havde jeg ikke lige ananasringe, men en dåse med stykker i, og de kan sagtens bruges.

Hvis man skal lave en meget nem kage, kan man også købe en af de der store sukkerbundslagkager med forhøjning i siderne. Deri ligger man en hindbærroulade skåret i skiver. Godt med flødeskum på, og så pyntet med jordbær, hold da op det smager godt, og så er det skide nemt.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser. 1 års sortbroget vallak sælges, 1800kr.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bkaufmann
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 09:47

Ja bunden skal være kølet - Hmm nu er gemalen selvfølgelig på job og det er ham der har rjek på lige netop den tærte

Ja den er super nem og hurtig

Kan ikke huske hvor lang tid bunden fik lige nu (vi har ikke en opskrift printet ud) - men hvis du snyder og køber en færdig tærtedej i netto står der tider på pakken ellers plejer der også at stå evt bagetider på de opskrifter man finder på nettet

Mht marcipan mener jeg vi bare sørgede for at lægge et tyndt lag marcipan over hele bunden og det samme med den smeltede chokolade - vi brugte mørk god kvalitetschokolade, det KAN altså smages

Jeg overvejer at næste version skal være den mørke Marabou Premium chokolade med mint

Xoco82 & Davina

Stud.theol

>>>Det er ikke Gud, der skubber os ned fra pinden, men han griber os inden vi rammer jorden<<<

Velgående dressurhoppe udlånes til privat ridning/avl

se annonce på hestens profil

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider