Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bokse eller løsdrift
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 16:46

Hej

Vi overvejer at udvide herhjemme til lidt flere heste mhp. opstaldning, men er lidt i tvivl om hvad folk godt vil have - boks eller løsdrift?

Jeg kan ikke helt finde ud af om der er et marked for det eller om der er opstaldningspladser nok.

Vi har ikke mulighed for at bygge ridehus, men en ridebane kan det godt blive til.

Hvad ønsker "folk" mht. opstaldning? Er det smarte faciliteter eller som jeg selv, store tørre folde og masser af foldtid?

Håber I vil hjælpe mig lidt.

Hilsen Jannie

Hestebokse udlejes til rolig fornuftig hest/pony. Ikke hingst. Skal gå med 1 vallak på 2 år. Store folde, tørt hele året. Græs hele året. Læskur. Eng. Alt inkl. kr. 1000.

0
0
Svar på denne tråd

tja....
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 16:50

jeg er mest tilhænger af boks, store tørre folde hvor hestene kan være fra morgen og til mørket falder på (vinter) og døgn græs sommer... og et stort plus er en ridebane..

Min elskede fila er sat tilsalg. Livet bliver aldrig det samme uden min elskede hest!! ;-(

0
0
Svar på denne tråd

Folk er så dejlige forskellige
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 16:55

Og derfor vil vi heller ikke have det samme

Hvorfor ikke have både bokse og løsdrift, så får du mangfoldig gjort dine opstaldere og skulle en af dem pludselig for behov for ændret forhold, har du jo mulighed for at tilbyde dette

Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening og går ind for kildekritik

0
0
Svar på denne tråd

Bosk vs. løsdrift
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 17:18

Jeg må sige at jeg godt kunne tænke mig at opsstalde i løsdrift. Men har intet imod en god stor boks.

Nu har jeg så ikke hest men har haft.

En løsdrift skal være med en ordentlig stald til, med god strøelse og en god stor og tør fold til. En lille løsdrift med mudder allevegne er ikke noget værd i mine øjne.

Både i boks og løsdrift foretrækker jeg store og tørre folde i alle døgnets lyse timer og meget gerne natte/døgn fold i sommermånederne.

Jeg synes der er langt mellem dem som tilbyder løsdrift. Så vil mene det er en god idé at tilbyde begge dele.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

Bokse eller løsdrift
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 18:00

Ja, folks ønker er meget forskellige og det er da ikke en helt tosset idé, hvis man kunne tilbyde begge dele!

Kan godt lide tanken om en plag-børnehave, men det er vel ikke så lige til, hvis ikke man ønsker hingste!?

Er der mange, der køber plage og ønsker et sted de kan gå et par år?

Hilsen Jannie

Hestebokse udlejes til rolig fornuftig hest/pony. Ikke hingst. Skal gå med 1 vallak på 2 år. Store folde, tørt hele året. Græs hele året. Læskur. Eng. Alt inkl. kr. 1000.

0
0
Svar på denne tråd

Børnehave
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 18:49

Jeg overvejer meget seriøst at købe mig en plag. Den skulle så gå i børnehave et sted med jævnaldrende.

Dog skal det være i overskuelig afstand fra Nørrebro, så jeg minimum kan komme nogle gange om ugen.

Jeg ønsker et hingste føl, som så skulle kastreres når den var gammel nok. Eller fx. en 2 årig, som og ville skulle kastreres.

Så jo tror da klart der kan være marked for en børnehave.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

løsdrift
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 19:52

Jeg er helt sikkert til løsdrift. Kunne ikke drømme om at sætte min hest i boks mere, efter at have prøvet løsdrift.

I vil nok opdage en del stavefejl med tiden, da jeg lider af en smule ordblind/ordforvirring.

Så i må bære over med mig :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er også
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 20:49

fan af løsdrift, altså en ordentlig løsdrift.

Det er mit indtryk at der er flest der bruger boks - men der er også flest bokse. Hvorimod der ikke er ret mange der tilbyder gode løsdrifter - så du kan altså tilbyde noget særligt med en løsdrift, hvorimod bokse bare vil være 'endnu et sted med bokse' (forstå mig ret).

På den anden side er der klart flest kunder til bokse - men omvendt igen, er der jo altså også mange der udbyder bokse.

OK, jeg kan godt høre jeg har læst lidt for længe til eksamen i dag - håber du forstod alligevel

I

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det var mig
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 21:27

Ville jeg gerne vælge et sted med løsdrift og nogen enkelte bokse - eller bare en - så jeg kan stille den ind hvis der er noget specielt, f. eks. en skade der ikke må blive beskidt før dyrlægen kommer osv.

En ridebane ville også være nok for mig hvis der også var turmuligheder. Grunden til at jeg ville vælge løsdrift, er at min gamle hest har brug for ikke at gå i stå og blive stiv i en boks en gang i døgnet, men holde sig i bevægelse konstant.

/Lene

"De" siger at man ikke kan købe kærlighed, lykke og glæde - har "De" aldrig hørt om heste?
0
0
Svar på denne tråd

løsdrift.....
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 21:43

Jeg vil faktisk på nuværende tidspunkt RIGTIG gerne have mine i løsdrift.. Selvfølgelig i god str. så der er plads til alle uden de skal stå op af hinanden. Der skal være lunt og fri for træk og godt med jord..

M.V.H. Maria L. Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

Bokse eller løsdrift
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 22:03

Maria: Ærgeligt du bor i Odense - ellers kunne du bare komme med dem

Tak for alle Jeres svar, det er virkelig noget jeg kan bruge, gerne flere af dem

Hilsen Jannie

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 22:21

einnaj: Ja, det er en skam :) tænkte det samme :)

M.V.H. Maria L. Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 22:49

Jeg holder også med løsdrift - hvilket min unghest er i nu, han er blevet meget mere afslappet af at komme i løsdrift.

for løsdrift

• • Simone • •

<3 Tim <3

Hjemmeside: www.bricksite.com/TS

0
0
Svar på denne tråd

Begge dele...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 12:21

Jeg ville hvis det var mig lave begge dele.

Jeg bruger selv begge dele. Min hoppe kan ikke stå i en løsdrift enten holder hun de andre ud hvis hun må bestemme ellers går hun i panik når førehesten kommer ind og hun står inde.

Så hun står i boks.

Min plag efter hende trives bedst i en løsdrift, han kan ikke finde ro i en boks, han har det bedst med selv at bestemme om han vil være inde eller ude. Og han trives bedst med at være ude. Så han kommer nok aldrig i en boks med mindre der er noget galt med ham eller andre forhold der gør at han skal.

Lene :-)

0
0
Svar på denne tråd

Endnu et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 22:25

Jeg takker mange gange for alle Jeres svar og en løsdrift er klart på tegnebrættet, er bare ved at prøve om jeg kan finde ud af, om der er mange der søger det i Ringstedområdet.

Har lige et spørgsmål til?

Hvordan har I det med sommergræs uden et læskur?

Har nemlig en del græs vi kunne indhegne ret hurtigt, men der er ikke læskur, dog er der træer og buske.

Hilsen Jannie

0
0
Svar på denne tråd

sommergræs
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 01:19

Hejsa..

Sommergræs er tip-top også selvom der ikke er læskur hvis der er træer osv..

Vi har også løsdrift her.. Til vores heste, og vil aldrig have bokse igen, de er så glade og harmoniske i løsdrift!

Vi har to hopper med føl (hopper s alder 4 + 5 år), en hoppe 4 år, og to 1-års hoppe plage..

De fungerer super sammen!.. Og vi nyder at have dem herhjemme..

Knus Ulla Nielsen

se vores hjemmeside: HER

Forhandler af REGULATOR COMPLETE ...

Barockpinto hoppeføl, født 9. maj, fulde papire fra KWPN, Efter Karolyne J og Willem Van Nassau sælges ved fravænning

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville klart...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 10:34

... froetrække løsdrift - hvis der var en GOD løsdrift.

En ordentlig løsdrift har jord nok til at der ikke bliver pladret om vinteren, der skal være drænet ude foran indgangene så der også er tørt, løsdriftsstalden skal være stor nok til at alle heste kan være derinde uden at stå for tæt, og flokken skal være harmonisk og uden den store udskiftning.

Det er nok mest det med udskiftningen der er et problem på opstaldningsstederne - folk kommer og går, og så når floken aldrig at blive harmonisk.

Hestene skal kunne bindes ved fodring, og der skal være god plads til striglning og minimum en boks der kan bruges ved sygdom eller hvis man venter på dyrlæge eller smed. Og så skal bunden være god og tør uanset hvilken strøelse og udmugningsform man vælger.

Desværre er der mange der tror at løsdrift er et skur på en fold, hvor man bare kan hælde lidt foder ud indimellem, og så passer hestene sig selv. En god løsdrift er ikke tids- eller pengebesparende i forhold til boksopstaldning, så man skal ikke vælge løsningen for at spare.

Mht sommerfolde uden skur ser jeg det ikke som et problem, så længe der er træer eller buske der kan give lidt skygge på de varme dage.

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er til løsdrift
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 13:35

Og ville klart vælge dette ved et opstaldningssted. Mine har altid stået i boks (på nær Phoenix, da han var i børnehave), da jeg ikke har haft andre muligheder. Nu hvor vi bor til leje på en gård, er der så mulighed for løsdrift, og bokse, men jeg vælger løsdriften. Det er det optimale i forhold til hestens helbred.

Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv

Medlem af DÅHM syd

Undervis. tilbydes, se præs.

Kunstlæderstøvler str 31, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

aelrhgældfhg
Forfatter: 
Dato:  22-06-2008 23:20

Hvis du vil se vores (som vi er utrolig glade for og stolte af) så kig på min præsentation...

Vi har prioriteret det meget højt at hestene hver især får fred til at spise deres mad, og at der er adgang til frøgræs døgnet rundt.

Vi har iøvrigt en plads ledig pr 1. Aug..

Omstopning i stalden samme dag!

www.barokamok.dk

BarokAmok Sadelmageri - Kronprinsessegade 17 1306 Kbh K

Tlf 60 30 44 33 barokamok@yahoo.dk

0
0
Svar på denne tråd

splittet...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2008 18:04

Jeg er også tilhænger af begge... men synes det kommer meget an på hvilke typer heste det er.

Den ene af mine kunne nok ikke gå i løsdrift, den vil gerne lede flokken, og kan godt være lidt hård ved de andre hvis den ikke får lov. Synd for de heste der så kommer imellem.

Men til ungheste ville jeg klart foretrække det hvis jeg kunne.

Mine er kommet på en kæmpe stor eng - uden skur, men de elsker at stå under de mange træer, bare der er skygge i de varme middagstimer og læ når det regner mest er de glade heste :)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 15:54

Det lyder godt det er i Ringsted området - så vil jeg nok lægge en billet ind hos dig, hvis det bliver til noget .

Mht. læskur på sommerfolden, ville jeg synes det var bedst, min unghest gik sidste sommer på en fold uden læskur og der var altså nogle dage de ikke kunne holde varmen pga det regnede i stridestrømme, så vi måtte låne naboens skur.

• • Simone • •

<3 Tim <3

Hjemmeside: www.bricksite.com/TS

0
0
Svar på denne tråd

Ridebane
Forfatter: 
Dato:  29-06-2008 17:39

Hm, har måtte sande, at det ikke er nok med gode foldforhold, løsdrift, skove osv., folk ønsker også som minimum ridebane, så nu må manden igang igen igen

Men tak for alle Jeres svar, alle er blevet taget med i overvejelserne.

Hilsen Jannie

Hestebokse eller løsdrift. Store folde, tørt hele året. Græs hele året. Læskur. Eng. Alt inkl. kr. 1200.

0
0
Svar på denne tråd

personligt
Forfatter: 
Dato:  29-06-2008 17:47

er jeg mest til bokse, men ved der ikke er mange løsdrifte i "mit" område så her ville det sikkert være eftertragtet..

Så jeg ville da undersøge hvad der var mangel på i dit område..

Og ja en ridebane er næsten et must, jeg har dog ikke selv ridebane og kan godt få lejet ud alligevel, men naboen har også en mn kan låne og vi får snart bane

Camilla Diana Olsen,Rondo Quintus og Bubber

LEDIG BOKS VED SLAGELSE-SKRIV FOR MERE INFO

2-hestes trailer udlejes ved Slagelse

0
0
Svar på denne tråd

når du laver ridebane
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 12:35

Så sørg for at det bliver en super duper drænet helårsbane - med lys!

Så er det ikke meget man kommer til at savne ridehuset.......

- fra en som også er til løsdrifte - HIT løsdrifte :)

-nu som pony-mor....

Vi er med i "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider