|
|
| Jeg skal tage et lån, men hjælp. |
|
|
Hej ænder  Jeg skal tage et lån til en scooter, selve scooteren koster 13.000, men så kommer der jo forsikring, hjelm, kæde osv. osv. inkl. Så det render vel nok op i de 17.000 jeg skal låne. Min mor betaler 3000 som jeg må bruge som jeg vil, hvis jeg vil bruge de penge på hjelm eller lign. eller bruge dem til at betale banken de første par måneder. Grunden til jeg skal ha' mig den her scooter, er fordi jeg bor på landet, og busforbindelserne er mildest talt elendige, så det er umuligt for mig at have et job med mindre det er i Skanderborg. Jeg skal starte på sosu skolen d. 28 juli, og skal derfor have et transport middel, så synes pengene er givet godt ud. Men, hvad er fornuftigt at betale af om måneden? Jeg har lige pt. ikke arbejde, men søger med lys og lygte, og regner med jeg finder et meget snart. Og hvis jeg så tjener mindst 1000 kr. om måneden, hvad burde jeg så betale banken? Lånet vil jeg gerne hurtigt have ud af verden, men lige pt. vil jeg nu helst at jeg ikke betaler så meget, for begynder ikke at tjene "rigtige" penge før de 20 uger af grundf. er overstået, men så er det vidst også en 5000 om måneden, også har jeg jo råd til at betale godt af. Nogle der har erfaringer med "ungdomslån"? Er der noget man skal passe på med? HN har jo svar på næsten alt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Forresten er jeg død angst for det, at få mig i gæld så tidligt, men der er desværre ikke andet at gøre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Banklån |
|
|
Altså jeg synes hellere du skal bruge de 3.000kr på at betale noget nu, for så er det 3.000kr mindre du skal betale tilbage til banken, - og også 3.000kr mindre du skal betale renter på, så tror du i længden vil spare mere på den måde!  De lån jeg har, der betaler jeg 500-1000kr om måneden, forhåbentligt kan jeg sætte dem op hvis jeg får arbejde i morgen (fingers crossed). - Vil nemlig ligesom dig gerne ha' dem ud af verden hurtigst muligt. Så du kan jo aftale med din bank at du betaler f.eks. 500kr af om måneden, og når du så tjener lidt mere, så kan du jo betale mere pr. måned! 
Mvh. Julie Rollo - Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt... | Krogens.com - opdræt af marsvin | RolloPigen.dk - min hjemmeside |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| damdamdam |
|
|
Hm ja. De 17.000 kommer til at gå til: Scooter (13000) Forsikrings indskud, det er vidst 4000. Men håber jeg kan få forsikringen billigere, men jeg vil samtidig ha' den forsikret så godt, at jeg aldrig "selv" skal betale ret meget. Nogle der har forstand på forsikringer? Nu skal det lige nævnes at den her scooter har 2 års garanti, og køber den hos speedline, så jeg kan komme og få den repereret som jeg lyster uden det koster mig en krone.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Du skriver forsikre den så godt du ikke selv skal betale noget- det kan du ikke nødvendigvis for du kan ikke kaski forsikre den emd mindre du vil betale det samme som det koster at have forsikring på en bil- det kan kun betale sig at have ansvars forsikring på den, og det koster mellem 500-800 kr ca pr år alt efter hvilket selskab du vælger. trekroner er billigst.  hvorfor skal du betale forsikrings indskud? Det skulle jeg skisme da ikke... Og 4000 lyder da hen i vejret... Jeg ville vælge at betale hjelm, kæde mv. selv udenfor lånet- altså for de 3000 kr, da det er 3000 kr mindre der vil trække renter i banken og derfor 300 kr mindre at betale dem. Så er du osse hurtigere ovre lånet selvom det måske kun er nogle enkelte mdr vi taler om. Er scooteren ansvars forsikret skal du selv betale dele/arbejdsløn hvis den går i stykker, men er det en 30 (alt efter hvilken) så koster delene ikke det vilde. Garantien dækker jo kun fabriksfejl/fejl og mangler og den slags. Den dækker ikke hvis du kommer til at ødelægge noget på den evt ved styrt el hvis andre ødelægger noget på den så vidt jeg ved. Jeg mener nu osse kun at garantien hedder et år og så er der reklamations ret på 2 år (det kan nu godt være jeg husker galt).
Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs. Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet intet midt imellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg studser |
|
|
Jeg studer lige over at du skal ud og låne til forsikringen. Forsikringen er jo en årligt tilbagevendende betaling. Skal du så også ud og låne til forsikringen næste år når den forfalder? Du skal nok ikke regne med at få den "repareret som du lyster". Det som de sikkert vil reparere er ting som går i stykker, hvor det ikke kan forventes. Det vil f.eks. ikke betyde sliddele - med mindre at de går i stykker meget for tidligt. Det kan f.eks. være bremser som skal skiftes, udstødning, dæk etc. Men tag en snak med banken - en ting er hvad du (og andre) mener er fornuftigt at afdrage om måneden, en anden ting er måske hvad banken synes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stute. |
|
|
Min veninde skulle betale 4000 i indskud, men hun har vidst også en rigtig god forsikring. Ved dog ikke hvad det er for en. Hun har i øvrigt samme scooter, som jeg skal ha' .. Det gør nu heller ikke så meget at garantien kun er 1 år, for sælger den nok alligevel når jeg bliver 18 og jeg skal have kørekort. Men den tid den sorg jo  Hvad er ansvarsforsikring? Hvad er de forskellige forsikringsformer? Ellers mange tak for svarene, men er meget åben for nye input.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kassekredit |
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg spørge min bankrådgiver om jeg kunne få bevilget en kassekredit. Det er lidt dyrere end at have et lån, men til gengæld bliver der altid kun taget rente af det minus du nu har på kontoen. F. eks. oprettede jeg en kassekredit på 15.000 1. Marts 08 så jeg kunne betale min hest. Kort efter fik jeg 8000 som jeg havde liggende i en bankboks, og indbetalte dem på kontoen. 15. Marts nedskrev vi kassekreditten til 10.000, og det har jeg haft lige siden - nogen gange -9500, nogen gange -7000, og næsten i 0 når jeg lige har fået løn. Det har været en del billigere og mere fleksibelt for mig end hvis jeg havde optaget det lån jeg egentlig ville have, da jeg gik hen i banken. Jeg kan godt forstå at du ikke vil have gæld - det ville jeg heller ikke!! Derfor var jeg så glad for denne ordning hvor jeg hele tiden kan overskue hvad jeg har i minus. /Lene
"De" siger at man ikke kan købe kærlighed, lykke og glæde - har "De" aldrig hørt om heste?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange tak men.. |
|
|
Danmankine - Undskyld, men det forstod jeg slet ikke .. Kan godt være jeg er særlig langsom eller lign, men er det sådan du kan forklare det idiotsikkert?  Hvorfor er det nemmere?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Jeg købte selv en scooter da jeg flyttede til Odense, da både rideskolen og mit nye arbejde lå et godt stykker væk.  Heldigvis havde jeg en stor opsparing, og slap for at låne pengene. Jeg har dog ingen forsikring på min scooter - kun selvrisiko (mener jeg det er). Jeg blev simpelthen overbevist både af forhandler og politiet (min brors scooter er tidligere blevcet stjålet) De sagde, at forsikringen på en sådans cooter simpelthne var urimlig høj, og at der var en del "huller". F.eks. dækker de ikke en stjålet scooter, medmindre den er låst med en godkendt kæde (helt okay) og hvis den ikke er låst fast til et eller andet som f.eks. en lygtepæl. Der er flere smuthuller i forsikringer af scooterer, men kan ikke på stående for huske hvilke. Hvilken scooter har du i tankerne? Jeg kan kun råde dig til at købe en ordentlig kvalitet, istedet for at sparer et par sølle tusinde kroner. Jeg sætter selv min lid til PGO, og har købt en PGO G-max.  Og så er jeg jo lidt nysgerrig. Ku' man ikk få et billede af scooteren? 
*Anne*
~ Hestens fejl er rytterens fejl ~ Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forresten |
|
|
Nu spørger jeg dumt, men hvor kan du overhovedet låne penge når du er under 18 år? - Og hvad så når du skal betale kørekort m.v. næste år, - tror ikke du kan nå at betale den tilbage på et år jo 
Mvh. Julie Rollo - Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt... | Krogens.com - opdræt af marsvin | RolloPigen.dk - min hjemmeside |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Hov - så lige at du ikke er 18 endnu. Hvordan kan du så købe en scooter? Du må mene en knallert så 
*Anne*
~ Hestens fejl er rytterens fejl ~ Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalala.. |
|
|
Det siger min mor man godt kan. Jeg har danske bank  Og det kunne min veninde også godt  Anne Nelleman - Jeg køber en Gilera Stalker, bare søg på google og du finder vidunderet .. Og den er af god kvalitet, men man betaler nok også en del for navnet, da den er ret "populær" ved de unge. Det er en scooter, - en 30 scooter Eller det kan vel også være en knallert, det ligner lidt det samme :b .. Jamen det også det med forsikring det er så bøvlet ja, og jeg gider jo ikke betale i dyre domme for at der er en masse huller  Rollo - Igen, danske bank .. Min mor siger det kan lade sig gøre, så nu må vi se. Skal derind på mandag, ellers må min mor jo tage lånet for mig, men det er hun ikke meget for. Hvis jeg betaler godt indtil den, så skal jeg nu nok nå det. Det er heller ikke sikkert jeg vælger at tage kørerkort lige når jeg bliver de 18. Men får jo også penge for scooteren til den tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
de 30´ere ligner scootere og man kalder dem for det- jeg evd det for min er en 30`er men kaldes en scooter  Anne: er du sikker på det ikk er ansvars forsikring du har på din scooter? Jeg ved ikk hva du mener med selvrisikoen som du skriver- men jeg har KUN ansvars forsikring på min scooter- uden en selvrisiko. Ansvars forsikringen er lovpligtig ligesom på hund da den skal dække hvis du skader andre på scooteren. Hvis man vil have en scooter forsikret med kasko løber det op i det samme som med en bil- mener det er et sted mellem 3000-4000 kr pr år. Jeg har nu ikke været ude for at en forsikring skal have 4000 kr for at oprette en police til mig- og slet ikk på en scooter der kun skal ansvars forsikret hvor den årlige præmie gennemsnitlig er på mellem 500-800 kr.  Men den skal vel osse forsikres i dit mors navn- er du under 18 år kan du da ikke gøre det selv?? Man skal da være over 18 så vidt jeg ved Og det ældre og bedre billist din mor så er hvis det er i hendes navn, des billigere forsikring muligivs. Jeg ved så ikk helt om man rent faktisk kan oprette forsikring når man er under 18- din underskrift er ugyldig lovmæssigt så længe du ikk er det- men er det tilfældet at du kan er det jo muligvis derfor de kræver de 4000 kr til start.
Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs. Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet intet midt imellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang scootere og dine forsikringer mv. |
| Forfatter:  |
LBR |
| Dato:  |
19-06-2008 13:54 |
|
Hej Linea og andre Der er vist lidt misforståelser ind i mellem i tråden. Man kan godt få scooter når man er under 18 - dvs. en scooter 30 som kører max 30. Det kræver et knallertkørekort så længe man er under 18 år. At have sådan en scooter har nogle præmisser. For det første skal den have nummerplade, som er forskellig fra forhandler til forhandler, om denne afgift er inkluderet i prisen eller ej. Det er lovpligtigt at have en ansvarsforsikring, dvs. en forsikring, som dækker modparten hvis DU klokker i den en dag, kører ind i en anden, eller der sker andre former for skader som er hændelige uheld. Denne betaler du ca. 500 - 900 for om ÅRET. Denne forsikring er en årlig betaling, af det ovenstående beløb. IKKE et engangsbeløb. Desuden kan du VÆLGE at få en kaskoforsikring som man også har på biler. At betale indskud til en forsikring, den forstår jeg slet ikke, men det kan være noget med kaskoen at gøre, andet ville jeg være ret uforstående overfor. Mht. de 3000 du får af din mor. - brug dem på hjelm, en godkendt lås mv. - det er nogle gode penge at give ud på kvalitet, for det kommer dig til gode i sidste ende  Tilbage til garantien på scooteren. Der er en fast 2 års reklamationsgaranti som dækker fejl som IKKE er forvoldt af dig. Dvs. er der fejl på noget på scooteren, som du ikke er skyld i, så laver forhandleren den - på hans regning. Men du skal være opmærksom på at du SELV betaler alle rep. af sliddele mv. - det kan godt løbe op, kan jeg hilse og sige 
Louise & Lady Liva Stud.HA(jur.) - 1½ mdr igen. Derefter cand.merc.jur studerende Smil til verden, så smiler den til dig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stute. |
|
|
Jamen hvis det er min der forsikrer den i hendes navn, og jeg kører galt eller lign, - så er der jo ikke noget at komme efter? Eller? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Det er et fedt hvem der har og betaler en forsikring så vidt jeg er oplyst- bare den betales mv. skulle den dække. Jeg er osse den der står som forsikrings tager på kærestens hund, vores indbo mv. Kærestens scooter er forikret i hans fars navn. Den dækker alligevel. Heste traileren var førhen forsikret under mig, men det avr min mor der købte den. Men det kan forsikrings selskaberne jo forklare jer. Som LBR siger kan jeg stadig ikk forstå indskuddet på den der forsikring med mindre det er en kasko- og en kasko forsikring kan ikke betale sig på en scooter i den prisklasse, med mindre man forventer den smadret inden for det første år. Ja du får måske penge for din scooter igen når du sælger den- men du skal lige huske at allerede ved købet har den tabt i pris, og den taber mere og mere ældre den blir, og mere den køber. Dernæst vil jeg sige at det er fint forhandler betaler to år frem hvis noget går i stykker- som du ikke selv er skyld i. Men man skal sose huske på det jo som sådan er ham der "bestemmer" hvad han mener er slid og hvad der er hans fejl mv. Det er som jeg osse skrev tidligere og som LBR skriver lovpligtigt at have ansvars forsikring på scooteren- og i det at det er en ny scooter skal den ifl. loven osse bære nummerplade. Det er kun dem man ahr haft inden den lov blev vedtaget som er brugte og købt inden loven trådte ikraft der ikke skal det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| når du er under |
|
|
18 kan du ikke låne i banken, medmindre din far/mor kautionerer for dig (omformuleret- accepterer at betale hvis du ikke kan). Kasko forsikringe på scootere/knallerter er ret dyre (4-0000) pr år! Dette skyldes at der bliver stjålet temmelig mange.
Fjordhest er bedst! Mor til Naia født d 4-1-06 Bøger til ssa udd købes! skriv pb/mail.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alalala. |
|
|
Stute - Ja, jeg ved godt at den falder i værdi. Men nu skal jeg jo heller ikke skam kører den. Kan sagtens få 8000 mindst for den, når jeg engang sælger den, da de er i rimelig høj kurs den model  Grunden til jeg gerne vil have en god forsikring er jo nettop at der bliver stjålet rigtig mange. Og jeg ville da blive rigtig ked af det, hvis min scooter bliver stjålet - 13.000,- lige ud af vinduet .. Kate Jensen - Det vil min mor jo også godt. Håber jeg da 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Stute: Jo, selvfølgelig er det da en ansvarsforsikring jeg har Jeg mener jeg betal 650 pr. år, så det er jo til at overkomme. Ja, okay - man kan sagtens kalde en knallert for scooter 30, ihvertfald de modeller der også produceres som en 45'er. Men reglerne for en scooter 30 er de fuldstændig samme som for en knallert, hvorimod der er andre regler for en 45'er. Det var blot det jeg mente 
*Anne*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Knallert/Scooter |
ladyhawk |
19-06-2008 15:15 |
|
Hej Hvorfor så dyr en knallert/scooter?. Har set en rigtig pæn en i jemogfix til 6000;,det var da værd at overveje,og så slipper du da også for at låne alle de penge,bare et forslag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
DINIS ♥Maestro♥ |
19-06-2008 16:13 |
|
Har ikke en dyt forstand på scooter/knallerter, men undre mig over at banken vil låne 13.000kr til en under 18 år uden indtægt. Så måske du skulle sikre dig at din mor/far kan hjælpe dig først, inden du sætter forventningerne for højt? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Ladyhawk: Man kan sagtens få billige knallerter. Oftest er det bare kinesisk dårlig kvalitet. Hellere give lidt ekstra og så få noget ordentlig noget for pengene. Min kostede - inkl. hjelm, kæde og bagaeboks - knap 19000 kr. Og dem syntes jeg er godt givet ud. På en billig knallert/scooter er delene ikke just god kvalitet, støddæmperne er endten ikke eksisterende ller meget ringe, de sluger benzin osv osv. Så i sidste ende, så bør man lige give en smule ekstra, for at have glæde af køretøjet i flere år 
*Anne*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes |
BNielsen ♣shiva♣ |
19-06-2008 17:00 |
|
nu også at du skulle tage i thansen eller jemogfix, eller måske vende hovedet mod brugtmarkedet, for hvis bare det er en knallert/scooter du skal bruge et år eller 2 er det da lidt tosset at skabe sig så stor gæld på det (med tanke på din alder) - gæld skal man nok få tids nok, og jo længere man kan udsætte det jo bedre. En fin brugt kan du få for 2500-3000 kr., og så kan man jo også med god samvittighed bruge lidt ekstra på sikkerhedsudstyr. Men hvis du bestemmer dig for at købe helt ny til over 10000, så synes jeg også at det er fornuftigt at få den kaskoforsikret - der er desværre rigtig mange der kører rundt og stjæler dem på stribe, og så er de 3-4000 godt givet ud. Pøj-pøj med det, og håber du bestemmer dig for en brugt model. Selvfølgelig er der større risiko for at der i tiden opstå nogle problemer med den, men en scooter/knallert er ikke en hel videnskab at lave, og jeg er sikker på at selv i din omgangskreds er nogle der kan hjælpe hvis der skulle komme noget, men er den ny må de ikke da garantien så ikke dækker isåfald en "amatør" har været i gang 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Derud over |
BNielsen ♣shiva♣ |
19-06-2008 17:05 |
|
tror jeg at der er flere der har misforstået Linea`s forsikrings indskud - det er jo bare sådan når man tegner en forsikring skal der betales 1 år forud. Der er også mulighed for at dele en forsikring op halvårligt eller kvartals... et eller andet.. Det gør dog forsikringen dyrere, men fint hvis man ikke har så mange penge mdl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KVALITET |
|
|
Linea Køb KVALITET, de "billige" kineser/japaner @!#$, holder ikke i længden og deres brugtpris er NADA! Desuden er de ikke bygget til vores klima. (ja, der er sikker 27 der syntes det er bedre at købe billigt.) Jeg selv har også brugt 13000 på scooter, det er rigtig at du har 2 års reklamationsret. MEN MEN MEN.... Det forudsætter også at du overholder de service som er på scooteren og som også koster 500-800 kr pr. gang. Mener det er ved 1000 km 3000 km 6000 km 9000 km osv. En Stalker har en meget GOD brugt værdi. MVH Spoo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køb en brugt?? |
|
|
Jeg ville købe en brugt knallert og spare kaskoen på forsikringen, efter 2 år har du jo til en ny . Har selv kørt rundt på 2 knallerter i mit liv og der var ALDRIG noget galt og det var endda noget så gammelt som en suzuki samurai (4000 i indkøb, 2 gearet, god stand) og en ciao (1500 i indkøb, ingen gear, god stand) . Men måske er det ikke fint nok at køre på .
Mange hilsener Ann-Rikka  Med englebarnet Tika 18/3-2006 R.I.P og Snorre 28/6-2008 Hestene: Jossie, Chico og Catwalk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Knallert/Scooter |
ladyhawk |
19-06-2008 20:58 |
|
Nu er der jo ingen der siger at det er noget billigt bras der er i jemogfix,bare fordi det hedder sådan.Det er et tilbud de kører med lige pt.Synes stadig det er værd at se på.Trådstarter er altså under 18år,er det ikke bedre at undgå lån og deslige pt ja jeg spørger bare.Trådsterter kan da vente til hun har fået job/over 18år,og så starte med lån.Dette er min mening.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alle :p .. |
|
|
Jeg ved godt jeg kunne købe en i thansen - men der køber jeg bare IKKE scootere, har hørt meget dårligt om dem. Og den scooter jeg skal ha, en gilera stalker, har en god værdi som brugt og den ikke er blevet "pillet" for meget ved. Kan sagtens få 8000-9000 for den om 2 år, hvis jeg har passet godt på den  Vil helst ikke købe brugt, da mange scootere på markedet er pillet for meget ved. Og da jeg vil have en Stalker, gør det det endnu mere svært at finde en der ikke er pillet alverden ved. Og desuden kan jeg ligeså godt købe en ny stalker, når en brugt som har rendt mange 1000 km. koster 8000-9000  Mht. til bank og indtægt, så skriver min mor jo under på hun betaler hvis jeg ikke kan. SKAL finde et arbejde uanset hvad, og har været nede i en butik idag, og der lød mine chancer ret gode  Min mor kan hjælpe mig med lån, - har skam snakket meget med hende om det, men hun aner ikke en dyt om scootere/forsikring osv. Tak for input alle sammen Der må gerne komme flere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Köb ikke ... |
|
|
Köb ikke Hemogfix eller Thansen eller lignende. Jeg kender ingen der er blevet tilfredse. ER du i tvivl så ophold dig i en Thansen i 15 min og du vil opleve mindst en der kommer ind og klager. Held og lykke med scooteren
Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Ormekur er IKKE längere receptfrit i Sverige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Bummelum |
|
|
fordi scooteren er i høj kurs lige nu og her og måske lige nu og her kan som brugt indbringe 8000-9000 kr er det altså ikke sikkert at den kan om 2 år vil jeg lige sige. Thansen er et godt sted- men ikk på vilkår om jeg ville købe mig mærket CPI som de kører med. De går i stykker for et godt ord! Hmm at japser scootere ikke holder ved jeg nu ikke. Jeg har en Yamaha BWS fra starten af 90`erne- den havde kørt 5000 km da jeg købte den. Vi gav den ny variomatik da det gamle var slidt og skulle have været skiftet- det kostede 350 kr på tilbud og det var sports udgaven, den alm kostede ca 250 kr. Da træk remmen var slidt var jeg dum og købte en i Thansen sprang den efter 2 dage og tog den nye variomatik med, så jeg måtte investere i begge dele igen andet steds- her købte jeg dicideret tuningsudgave til ca 400-450 kr, samt en ny og ordentlig trækrem der stadig holder glimrende. Scooter knallerten ligner @!#$. Den er møg beskidt, gammel, har taget to styrt uden at gå i stykker. Selv plastikken er kun skrammet men ikke flækket. Det hænger lidt hist og her pga skruer der ikke har holdt. Den er ikke pæn pga skrammerne, og det blir ikk ebdre af at plastikken hænger lidt rundt omkring. Men den kører og den HOLDER! Jeg gav 5000 kr for den. Og den er bare god. Den KØRER bare når den kører vil jeg lige hilse og sige. Nu ahr den kørt små 17000 km dvs 12000 km med mig på- et styrt inden og et styrt med mig. Og den virker. Den har samtidigt været billig- er ok billig i vedligehold- ingen grund til kasko som i mine øjne er hul i hovedet til de priser det koster mv. Og så kan man ski få sin mand, en kamemrat, bekendt el lig til at hjælpe emd at lave den i stedet for en dyr autoriseret da service mv koster penge hver gang og skal gøres for at garantien dækker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrt at købe scooter... |
|
|
Du skal virkelig tænke meget over din økonomi før du køber en scooter. Ganske rigtig er indkøbsprisen en ting, men derudover kommer der mange udgifter, som det ikke ser ud til at du har regnet med. Jeg købte scooter sidste år i august til 15.000. En rigtig fin scooter, men for at reklamationsretten på de 2 år holdes aktiv, skulle den til syn ved 300km, 1000km (1 md.), 3000km (3 mdr.), 6000km(6 mdr.) og 12000 (12 mdr.). Så indtil videre har min scooter skulle til eftersyn 4 gange på mindre end ét år. Hvert eftersyn har kostet 750, så det er 3000 kr. ekstra! Jeg har valgt ikke at have kasko på min scooter, da det var alt for dyrt. (Men jeg har selvfølgelig ansvar!) I stedet låser jeg altid min scooter fast til diverse lygtepæle, cykelstativer m.v. Du skal også beregne hvor meget benzin du skal bruge, da det jo ikke er gratis!!! Jeg kører ca. 30 km om dagen og bruger ca. 350 kr. om måneden på benzin. Så hvis du kun kommer til at tjene 1000 om måneden rækker det jo ikke langt! Alt efter om det er en 2- eller 4-takter, skal du købe olie til opblanding i benzinen. Olie er heller ikke gratis (men da jeg har 4-takts-scooter ved jeg ikke hvor meget der bruges i en 2-takter!) Men du kan nok se at der allerede er brugt min. 500 på vedligehold/benzin om måneden på scooteren, så er der kun 500 kr tilbage til banken. Lad os så sige du "bare" låner de 13.000, og du har en rente på ca. 10%, så skal du hvis du betaler scooteren af på ét år betale 14.300 + lånoprettelsesgebyr på ca. 100. Dvs. 14.400. Del dette med 12 måneder og så skal du betale 1200 af om måneden, hvilket du ikke har! Hvis du skal betale med de 500 om måneden kommer det til at tage mere en 2,5 år at betale scooteren tilbage.
Königs læderridestøvler sælges, str. 40, 36 lægvidde, 48 indvendig, 52 udvendig. Er næsten ikke brugt. Billeder på præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
PS. en to takts bruger ikk ret meget olie og til 2 taktere er semi el full syntetisk olie det bedste fremfor mineralsk. Jeg ahr en ltr olie til rigtig mange km Min kører ok på ltr alt i betragtning. den kører lidt over 100 km på en fuld tank = knap 5 ltr. Jeg vil så på en pæn måde sige at den kunne godt køre lidt længere men det gør den af visse grunde ikke. Der er måder at holde forbruget nede- en er bl.a. at håndtaget kan drejes helt- men undlader man at vride den hele vejen og lige stopper 0,5 cm før der er vredet helt rundt så sparer man allerede en smule. Lad den løbe ned af bakkerne i stedet for at gasse op. Brems roligt over længere tid i stedet for hårdt og kontant. osv osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalala.. |
|
|
Jeg har lånt pengene nu + købt scooteren. Lånte 12.000, og betaler 500 af om måneden lige pt.  Det gik faktisk overraskende nemt, det hele var ordnet igår. Henter knallerten idag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg må squt tage et lån som 16 årig af mine mor ... Nu er jeg så 17 og der er lidt over et halvt år til jeg bliver 18. Men sådan noget ville jeg aldrig få lov til. Jeg synes også selv det er for tidligt at stå i gæld som 16-årig.  Men dejligt for dig at skulle have en cykel med motor på .  Sådan en kunne jeg godt selv bruge en gang i mellem, men jeg må nøjes med min cykel, som jo så er uden motor . Øv . Men der er jo så også en grund til at du skal bruge en scooter her og nu . Heldige . Held og lykke med det  Venlig hilsen Christina
Buller, hvor blev du a', det hele gik så stærkt, men nu kommer du heldigvis tilba'. £>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lån til knallert |
|
|
synes det er dumt allerede, at have et lån som 15-16-årig... . hvorfor ser du ikke på en model af det omtalte mærke, men som bare er brugt?? det er da også billigere for dig i sidste ende.
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas! nu med Sambuca ¤BNSLLS¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville også |
|
|
vælge en knallert. Fx en Puch, som i højere grad kan klare det danske vinter vejr, og som samtidigt er bund pålidelige og billige at købe, og så kører de langt på literen  Det kan gdt være de ikke er kønne, men det er ikke udseendet man kører rundt på  Og er du bekymret for hvor vidt den er tunet eller ej, så tag en med du kender og som har forstand på det. En person der ved lidt om det, kan hurtigt se om den er lovlig eller ej på det punkt 
Camilse De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Lukas, jeg savner dig Camilse.dk ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for rådende.. men.. |
|
|
Det er lidt svært at købe en puch nu. Scooteren står i garagen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm.... |
HenrietteCharkant |
24-06-2008 22:02 |
|
Hej. Tillykke med scotteren. Men.... Indkøb af scotter er en pris. Så kommer service på den, 1 service ved ca 1000km. Også derop af. De er ikke dækket af garantien... På min scotter koster det 800- 1200kr pr service. Mht kasko, så kan det ikke rigtig betale sig... Måske det 1 år, ellers ikke. Du kan købe en ny scotter efter kun 3år... Jeg har kun ansvars forsikring, (800kr) mener jeg at jeg giver. Jeg har købt to gode låse. Og min scotter er 2år gammel og har aldrig fået lavet hærværk eller noget på den. Men det er jo hvad du vælger. Held og lykke. PS. Man skal være fyldt 18 år eller have knallertkørekort. Hvis du bliver stoppet koster det vidst 3000kr... MVH Henriette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henriette. |
|
|
Ja har tænkt meget over det med forsikring. Jeg har ansvarsforsikring på den, men ikke kasko. Ved ikke helt om jeg vil betale så meget. Har knallertkørekort 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
det kan slet ikk betale sig, så kan du ligeså godt spare pengene op- går det helt galt har du jo til en ny brugt allerede det første år hvis den du har nu blir stjålet. Jeg ville købe en god tyk kæde, samt en lås til at sætte på bremseskiven på forhjulet. Jeg har begge dele til min. Og den til bremseskiven kan du få til 200 kr og på tilbud ned til 100 kr i thansen. Og de er gode nok. Bare husk den skal være i de x antal mm der passer. Man kan osse købe den helt tykke så er man sikker på den passer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
25-06-2008 10:27 |
|
Naturligvis skal man have med i sine overvejelser at sådan nogle kan gå i stykker - de to jeg har haft (adly cat, PGO dr.big især den sidste var så god) har aldrig fejlet noget. Dog blev min PGO så rippet ved tyveri (hurra for KBH - og ja der var tyk lås osv osv, diverse forholdsregler) hvor de rendte med hele forhjul/fælg osv - jeg måtte derfor sælge den til min svoger for 6000 (han er mekaniker i sin fars auto værksted) da det kostede for meget i rep - bittert når man 2 måneder før havde givet 15,000 i butikken!  Tillykke med scooteren, håber du får glæde af den. Jeg synes faktisk at dine penge er godt givet ud hvis den hjælper dig i hverdagen - du lyder til at have tænkt det grundigt igennem og et afdrag på 500 pr måned er da flot i din alder, jeg har voksne venner der læser og betaler det samme (jeg afdrager 1100 fast + det løse på mit banklån). Jeg ville dog synes det var en knap så klog beslutning hvis det fx drejede sig om lån til en nyere/smartere mobil tlf eller lignende som man egentlig normalt kan undvære  Jeg synes desuden det er en god måde af din mor/banken at "lære dig"(forstå mig ret men ikke alle ved det) at ting koster penge og hvad det betyder og vil sige at skulle afdrage hver måned(læs: mindre penge til sjov)  (og hvis folk lærte det i en tidlig alder kunne det være at der ikke ville blive lavet så mange urimeligt dyre forbrugslån at fortryde bare til fx nyt tøj,mobil etc? ikke en kritik af de der bevidst har taget det valg men alle undersøgelser viser jo at størstedelen ikke rigtig ved hvad de går ind til)
Xoco82 & Davina Stud.theol >>>Det er ikke Gud, der skubber os ned fra pinden, men han griber os inden vi rammer jorden<<< Velgående dressurhoppe udlånes til privat ridning/avl se annonce på hestens profil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikringsindskud? |
|
|
Hvad er det? De gange vi har haft en scooter forsikret, har det selvfølgelig kun været med den lovpligtige ansvarsforsikring, og den kostede en lille tudse om året.... Tag lige og overvej hvilken forsikring du har brug for, og find ud af, om en scooter er dækket af familie/indboforsikringen lige som en cykel.... Og husk så, at hvis du er over 18, at du selv skal have en indboforsikring.... Den koster også ca. 1000 kr. om året... Men det er også kun 2000, i stedet for 4000....
Zamangah Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|