Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad serverer jeg til frokost?
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 12:35

Vi får et par på besøg på søndag til frokost og eftermiddagskaffe, og vi bliver så bare os 4 og deres lille datter, som er for lille til at spise med.

Jeg er bare helt vildt på herrens mark med hvad jeg skal servere, især til frokosten. Det kan ikke være tærter, for det fik vi lige sidst vi sås.

Er der ikke en venlig sjæl eller gerne flere, der har nogle ideer?

Hilsen Bettina

Sælges: Westernsadel

Elegant stævnejakke str. 38

Købes: 2 delt tykt kobberbid (mindst 19 cm. i diameter)

Dressurstøvler med lynlås, str. 38, bredde: 39 cm, højde : 43 (bagpå benet)

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med en
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 12:44

helt alm. dansk frokost med rugbrød og franskbrød - lidt ekstra lækkert pålæg, sild og måske anden fisk med røræg som du pynter med purløg. En lun leverpostej eller lune frikadeller. Det synes jeg aldrig man går helt fejl med.

MVH Janni

Den heldige ejer af en

meget økonomisk hest

hvad angår

foder !

0
0
Svar på denne tråd

Janni...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 12:50

Janni, det var også netop mit forslag. Hvad er der galt med en god rugbrød, lidt ekstra lækkert pålæg og tilbehør.

Måske fisk, rigtig stegt rødspætte, frikadeller, hjemmelavet flæskesteg skåret til pålæg, rejer og laks til franskbrød osv. sådan noget vil jeg ofte meget hellere have en div andre fine retter når det bare er en regulær middags mad

Eller kan du jo lave en god fyldig suppe.

Min mor laver tit en der bare laves på alm klar suppe. Så fylder man flåede hakkede tomater i, nogle rødepeber i tern, krydre det lidt op efter smag og putter kyllingekød i i tern eller pillet form. Det skal ikke være sådan noget trælst kylling i terne man kan købe færdigt, det skal være noget man selv laver. Det smager super lækkert, og så med et godt stykke hvidløgsflutes til.

Rikke - nu uden sparky (med Nynne)

I'm not scared of dying, I just don't want to

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 13:01

Jeg er helt sikkert også med på den der med rugbrød osv det er et hit... gør lidt ekstra ud af det med pynt, varm leverpostej med stægte svampe og bacom osv...

MUMS

Michelle

HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud

**HUS/RÆKKEHUS/NEDL. LANDBRUG søges til leje omkring Aalborg**

0
0
Svar på denne tråd

Alt for tungt
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 13:08

Nu er det så sådan, at jeg slet ikke er tilhænger af sådan et tungt frokostbord om sommeren.

Var det mig ville jeg servere f.eks. kold kartoffelsalat af nye kartofler med krydrede kalkunfrikadeller til eller en rigtig god salat med f.eks. tun, rejer, kylling eller andet til sammen med et godt brød. Eller hvad med en amerikansk kyllingesalat med advokado, ananas, bacon og kylling? Man kunne også lave noget med frisk pasta og laks sammen med et glas kold hvidvin....

Som en kombineret dessert/eftermiddagskaffe kan du servere noget med friske jordbær, rabarberkage med smuldredej el.lign.

En rigtig sommermenu, med de råvarer der er oppe lige nu.

BR Vivaldi 17½ dressursadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Min mor laver ofte
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 13:08

Her om sommeren laver min mor ofte en kæmpe skål salat, med tun i vand over og hårdkogte æg i både.

Hertil noget lækkert brød til og en god dressing.

Det er bare så lækker en ret i sommervarmen.

Men ellers er det jo altid lækkert med rugrød osv. som de andre foreslår.

I kunne jo også vælge at grille og spise noget lækker kartoffelsalat og alm salat til.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

Nu er der...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 13:13

Nu er der jo ikke meget sommer over vejret for tiden :D :D

Rikke - nu uden sparky (med Nynne)

I'm not scared of dying, I just don't want to

0
0
Svar på denne tråd

Sommer vejr
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 13:31

Her i KBH er det da udemærket i dag. Så jeg vælger (naivt) og tror på det bedste

Men grille kan man jo altid. Man kan jo bare spise indendørs og lade grillen stå ude. Hos mine forældre griller vi da ofte julemaden osv. Men det betyder ikke vi sidder ude og spiser den

Sommersalaten kan såmænd også spises indendørs. Jeg sidder med en lækker portion nu her. Dog uden brød og æg i.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

Frokost gæster...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 22:49

Hvis det var mig, så havde jeg tændt op i vores lille bordgrill og sat lidt kylling frem som man så kunne sidde og grille mens man snakkede.

Som tilbehør ville jeg lave en lækker kartoffelsalat med nye kartofler, dressing lavet af Cheasy 9% blandet op med A38, (for at gøre den lidt lettere) radisser og friske krydderurter.

Dertil ville jeg lave en grøn salat med lidt store friske salatblade i forskellige farver, (rødlige ser mest festlige ud) ny bælgede ærter og fetaost i små bitte stykker (gerne tern der lige er moset med en gaffel, så det er små bitte stykker i hele salaten).

Det er friskt og lækkert. Rigtig sommerligt og dejligt. Og en god hvidvin til er slet ikke af vejen.

Som dessert tror jeg at jeg ville smække en æbletærte sammen og servere det med lidt rørt vanillieis til kaffen.

Ih jums, jeg får helt lyst til at invitere gæster... hi hi..

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider