Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Drømmerejsen til usa - for dyr??
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 12:13

Ahh ja som jeg tidligere har nævnt her inde, så skal kæresten og jeg på drømmerejsen til usa i august... Jeg glæder mig som et lille barn.... men men men.. Jeg er også en bekymre mig røv... Da jeg er elev, og derfor ikke får den store løn, har jeg lavet min livs første kassekredit for at få råd til ferien... Og jeg har det simpelthen så dårligt med det, tænker ikke på andet... Og jaja jeg ved det godt, så kunne vi bare lade vær med at tage afsted... Men det skulle være nu eller aldrig... Da vi begge starter på længere uddannelser efter sommerferien...

Nå men mit spørgsmål er nu, hvor mange lommepenge vil i mene man skal bruge, når vi skal være afsted i 23 dage??...

Vi skal da shoppe lidt, men ikke det vilde, spise udmærket, i universal og disney! osv...

Vi skal til NY, San Francisco, Santa Barbera, San diego los angeles, og Las Vegas.

Christina Hjelmroth ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 12:22

nok regne med ca 750 - 1.000 kr om dagen hvis det skal dække spisning, entrebilletter, transport, drikkevarer, is, shopping, sjov og ballade mm.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

enig.......
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 12:25

vi har ikke kunne gøre det billigere, ok vi har spist "gode steder" mange dage,.. og ja så er man over 1000 dkk pr dag.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

hmmm.....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 12:44

som det ser ud lige nu så har jeg omkring 600kr om dagen, men så er entre billetter også betalt!. men det er til mad, shopping og benzin...

Christina Hjelmroth ;-)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 15:50

Jeg tror godt, at du kan klare dig for 600 kr om dagen. Dollarkursen er jo ret lav lige nu.

På en del moteller er der morgenmad inkluderet i prisen - ikke noget fancy, men man kan da klare sig i et par timer. Nogle dage kan man jo også klare frokosten med en pakke kiks og noget frugt. Hvis I skal på restaurant kommer det selvfølgelig til at løbe op - det er jo god skik at give drikkepenge udover det beløb, som maden koster.

Ja, jeg ville jo tage afsted.....men jeg kan også være lidt ufornuftig ang. sådan nogle ting. What the hell....man lever jo kun en gang!

Snepony

m/Mulle

*

0
0
Svar på denne tråd

Tag afsted!!
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 17:06

Jeg synes du skal tage afsted. Helt helt klart!! Pludselig kan du ikke mere - uddannelse, ansvar (børn, hest??), alder, penge - pludselig kan du ikke mere.

De 600 kr skal nok passe godt hvis al entré er betalt, som sagt er dollarkursen jo helt latterligt lav lige pt. Noget a la 4 kr for en dollar?? (http://www.fxtop.com).

Jeg har selv været afsted til Taiwan en mdr og besøge en veninde der arbejdede dernede på det tidspunkt - det er jeg så glad for at jeg gjorde, for jeg havde/kunne skaffe pengene og havde tiden. Forår 2009 vil jeg også gerne afsted igen, til Australien, men jeg skal se om jeg kan skaffe pengene, forhåbentligt! Til den tid er jeg færdiguddannet, og har en lille drøm i maven om at blive der i 4-5 mdr og arbejde den australske vinter over, tjene lidt penge, komme hjem og begynde at arbejde igen og have råd til en hest. (Det giver rigtigt godt derovre). Nå, det var et sidespor..

/Lene, der ønsker dig en god rejse.

"De" siger at man ikke kan købe kærlighed, lykke og glæde - har "De" aldrig hørt om heste?
0
0
Svar på denne tråd

tak for alle de gode råd..
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 10:15

Danmakine : lige mine ord... Lige pludselig så er det hele meget besværligt!! som tingene er nu så står både mig og min kæreste mellem uddannelser, vi slutter begge juli og starter op igen i september, derfor det var oplagt at gøre det nu... Og rejsen er skam bestilt og halvt betalt, så afsted det skal vi nok komme...

Jeg vil dog ønske at jeg ikke altid bekymrer mig så meget... Bilder mig selv ind at jeg er impulsiv osv osv.... Ikke en disse jeg er... Jeg er en værre bekymre mig røv... ..

men som tingene er lige nu har jeg omkring 700 om dagen... ( dog er det lånte penge, men det er mit første lån, og jeg er nok ikke den første som har anskaffet mig sådan et). ??..

har været der ovre 5 gange før, 4 gange i florida og en enkel gang i Cali. Det er kæresten første tur.. Og det bliver bare super spændende... ;-)... Der hører morgenmad med på 3 af vores hoteller... Ved at det ikke er meget man får.. Men som regl et stk. frugt, en juice og en muffin... Men det er da til at klarer... ;-).. Vi er ikke de store morgenmads spisere..

Christina Hjelmroth ;-)
0
0
Svar på denne tråd

undre mig....
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 10:26

hvis du har været i USA så mage gange så ved du da hvad det koster pr dag at leve derovre...........

Karina

0
0
Svar på denne tråd

6 TEGN...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 11:09

Ikke helt... Da jeg har været der ovre med mine forældre... Så har ikke selv skulle betale for noget på rejsen... Og det er 3 år siden sidst... Tiderne kan jo ændre sig...

Christina Hjelmroth ;-)
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 11:11

Har i 700 hver, eller 700 i alt?

4 stk. blå 120 liters fodertønder sælges :-)
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 11:14

omkring 700kr hver!. ;-)

Christina Hjelmroth ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Tag afsted
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 11:39

Gør det - jeg er sikker på I ikke fortryder!

Jeg backpackede i Australien for meget små penge - vi brugte vel 10.000 om md. og vi så og oplevede MEGET! Hvis I på et tidspunkt får kolde fødder med hensyn til finanserne så må I jo bare tage på Burger King et par dage og noget lidt billigere hotel Hellere det end spare på oplevelserne!!

Skal også til USA til sommer, men ikke som turist, så kan ikke rigtigt sætte mig ind i det med at bruge 1000 kr om dagen

Mange hilsner fra Sine

Haflinger til salg!

Where do we go nobody knows
Don't ever say you're on your way down, when
God gave you style and gave you grace
And put a smile upon your face

~Coldplay~

0
0
Svar på denne tråd

Ja mon ikke
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 18:31

vi nok skal klarer den ...

Christina Hjelmroth ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Er selv lige kommet hjem:-))
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 21:43

Hvis i har 600,- hver pr dag er der ingen problemer...Du kan sagtens finde steder hvor god mad ..kineser, italiensk, amerikansk, mexikansk ja hvad jeres hjerter begærer, koster ca 15 dollar + lidt drikke penge. Dvs hvis du * det med 5,- er du lige under 100 kr for et godt måltid aftensmad...Og portionerne er STORE

Min mand og jeg har lige været i USA i 17 dage, og er positivt overrasket over så lidt det koster og leve der.

Det som løb lidt fra mig var shopping ...godt min mand kunne stoppe mig ellers havde der været temmelig meget overvægt i vores kufferter Havde alt for meget parfume med hjem, men blev heldigvis ikke stoppet i tolden...Phyyyyha

Tag af sted og hyg jer, for det er ikke for tit man husker og tænke på fremtiden...

0
0
Svar på denne tråd

Californien
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 22:06

Hej

Hvis I har 6-700 hver om dagen til mad og shopping, så skulle I sagtens kunne klare jer..

Jeg sidder i Californien i skrivende stund... Venter på vores sidste kuffert som Airfrance har været så venlige at smide væk... Vi havde 3 kufferter der ikke var med flyet da vi ankom til L.A Virkeligt dejligt at være 1½ time forsinket og så mangle samtlige kufferter.. Vi har fået 2 kufferter leveret her til formiddag, men mangler den sidste som nok kommer i eftermiddag, så vi er lidt låst..kan ikke rigtigt lave andet end at vente (Skulle ellers have været på shopping)

Jeg synes ikke at madpriserne er så fantastisk dyre herovre, da vi var i Disneyland i tirsdags brugte vi omkring 100 usd på mad, drikke, is og andet krimskrams... Vi fik en ganske udmærket frokost for omkring 40 $ for 4 personer.. og så var vi rigtigt mætte

Vi var inde og se LA Angels spille mod NY Mets i går, der kostede en fadøl 12$ så det kan man ikke sige var billigt

Tøj osv er rimeligt billige herovre, hvis man går i de rigtige forretninger, jeg fik da købt et par Levis stumpebukser til 15$

Man skal bare lige huske at der kommer omkring 7% salestax oveni de priser som forretningerne angiver på deres prisskilte.

Hav en rigtig god tur når I kommer så langt.. vejret er jo skønt herovre og husk solcremen'

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 10:18

hvor jeg bare glæder mig nu Anne.... Man får jo kriller i maven, når man ved du sidder der over nu!.....

Jeg er også blevet lidt mere rolig, mon ikke det nok skal gå... og som jeg kunne regne ud og huske så er maden ikke så forfærdelig dyr der ovre... Det skulle lige være shopping som skulle tage over hånd... Men plejer nu at være meget fornuftigt hvad angår penge...

46 dage så drager vi afsted!. ;-) Og i må også have en fortsat fantastisk tur...

Christina Hjelmroth ;-)
0
0
Svar på denne tråd

nååå ja forresten...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 10:41

Det er vist noget med at man skal ringe til de fly selskaber som man flyver med 72 timer før afgang og reconforme sit fly??... Vi skal flyve med Jetair hjemme fra Danmark.. Og Usairways og virgin indenrigs.. nogen er jer der har styr på hvordan og hvorledes??... Numre man skal ringe på osv??.. Jeg er lidt lost..

Christina Hjelmroth ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider