Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Køre/søsygepiller - receptpligtige?
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 08:32

Hej alle kloge hoveder

Nu nærmer ferien sig, og dermed også for mit vedkommende et par længere flyve og kørerturer...

Pga. tidligere erfaringer med ganske ubehagelig luft og køresyge, er jeg kommet til at tænke på at det måske var en god ide med nogle køresygepiller, til at tage toppen af ubehaget.

Men men, er der nogen der kan fortælle mig om de er receptpligtige sådan nogen???

Eller om man evt. kan få et naturpræperat der har samme døsende effefkt som køresygepiller?

Sagde Charlotte med springer spaniel hvalpen jack.

- Jeg tror altid det bedste om folk-

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 08:33

de er ikke receptpligtige... apoteket har ihvertfald gladeligt udleveret dem til mig...

Forkselligt udstyr sælges

0
0
Svar på denne tråd

Maizene
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 08:35

Mener jeg de hedder de piller mod transportsyge jeg plejer at tage. Og de er ikke receptpligtige. Fås på apoteket. Dog må man ikke køre bil eller lign. efter at have taget dem, da de er ret kraftige. Men de virker, jeg bliver nemt køresyg/får søsyge og lign. og jeg har klaret en 12 timers bustur på de piller (de varer ca. 8 timer, så tog 2). De skal tages 1-2 timer før ønsket effekt.

Anastasia & Tina

0
0
Svar på denne tråd

Transportsyge
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 08:58

Man kan også - via lægen - få et lille plaster, som sættes bag øret nogle timer førend køre-, sejle- eller flyveturen betynder.

De er yderst effektive iflg vores datter.

Hun lider - om nogen - af luftsyge; og havde overhovedet ingen problemer, da hun sidste år med skolen fløj til England.

God tur.

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Jeg køber mine i brugsen.
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 09:00

Du kan køber dem i brugsen hvis de har salg af apotekvare.

Jeg plejer at ha de der Marzine ( staves?)

Men sidste gang fik jeg nogle der hed postafen, og de virkede på samme måde.

Jeg bliver nemlig også køresyg utrolig nemt, og det er ingen grund til at ødelægge turen med at kaste op hele tiden.

Man kan godt blive en smule søvnig af tabletterne, men hellere tag en bette lur på turen end at brække sig utallige gange.

Med venlig Hilsen Karina

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

ingefær...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 09:02

Du kan egentlig bare købe nogle ingefærtabletter..

Det er det som der er mest af i pillerne mod køre-, søsyge osv.

Jeg tager altid ingefær i stedet for og det virker super - på trods af jeg meget nemt bliver søsyg :)

M.V.H. Maria L. Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

Armbånd
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 09:26

Jeg har set nogle armbånd i matas som skulle hjælpe mod transportsyge. Jeg lider ikke selv af det og har aldrig prøvet armbåndet men så det som sagt - måske det var en mulighed??

Stald Lindelund

nu med NY hjemmeside .....www.123hjemmeside.dk/staldlindelund

Smuk New Forest pony udlånes til rette rytter se min præsentation for mere info!!

0
0
Svar på denne tråd

Køresygepiller
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 09:30

bare husk at spørge indtil dem på arpoteket. Et af mærkerne gør dig søvning/træt og det virker med samme effekt som de andre, så det ville jeg gå uden om.

Lider desværre selv meget af køresyge så skal tage piller bare vi kører mere end ½ time

At vove, er at miste fodfæstet et øjeblik - ikke at vove er at miste sig selv
Søren Kierkegaard

- Dejlig dressurvallak sælges - Tryk her

7 år, 167 stg, trafiksikker, fine gangarter

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 21:28

tusind tak for alle svarerne.. jeg må da straks på apoteket efter nogen så... Hmm ja ingefær lyder nu også nemt, selvom det ikke smager så godt råt.

Sagde Charlotte med springer spaniel hvalpen jack.

- Jeg tror altid det bedste om folk-

0
0
Svar på denne tråd

Transportsyge
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 21:37

Ingefär virker ikke på alle - måske er det mere en placebo-effekt...

Jeg kender selv flere der har prövet det - blandt andet en der har sejlet en del det eneste der skete var at det smagte af ingefär når hun kastede op (hun spiser ikke längere ingefär)

Marzine kan anbefales og skal tages min. 1 time för. Vär opmärksom på at de virker slövende.

Ellers er det godt med luft og evt. lidt koldt at drikke. Og sörg for at have fået noget at spise för turen. Man bliver hurtigt dårlig på tom mave.

God tur

- Yuki

Med salathesten - nu i fol med Quaterback

Andelslejlighed på Amager sælges - skriv for info

4-værelses på 93 kvm med stuk og karnap. Billig (2980kr/md). Centralt beliggende. 1,5mill + forbedringer.

0
0
Svar på denne tråd

piller...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 07:29

jeg lider så gyseligt af transportsyge, søsyge eller hvis vi skal på bakken og køre i rutshebaner.. Marzine hjælper på mig, og jeg bliver ikke døsig på nogen måde, mine døtre får dem også med god virkning, uden bivirkning..

jeg elsker de vilde forlystelser på bakken eller bonbon, og med Marzine kan jeg tage dem alle´..

jeg som ellers kan blive dårlig af at køre rundt i en rundkørsel ( og det er ikke engang løgn)min eks svigermor mente at jeg var bange, men nej, jeg blev også syg hvis min moar kørte for vildt med mig i barnevogn

nøj det lyder som en dårlig synkoniseret tysk reklame

go røv og lækkert hår

hippies motto

det er da grineren

nej mega grineren

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider