Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Den værste drøm, vågnede tudende..
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 08:14

Hej.

Jeg har virkelig haft den til dato mest virkelige medrivende uhyggeligste og klammeste drøm nogensinde. Jeg kunne slet ikke forstå noget som helst da jeg vågnede og brød ud i endnu mere gråd da jeg fandt ud af det bare var en drøm, end den gråd jeg i forvejen var i da jeg vågnede.

Jeg ved ikke helt om det er to drømme der er blandet lidt sammen, men begge er ihvertfald så drømt her fra morgenen.

Det starter omkring noget med at Jan Petersen her fra HN var hos mine forældre, jeg rendte rundt og skulle finde noget tøj fordi han skulle tage nogle billeder til min mor og far, da jeg skulle begraves senere idag. Jeg blev lettere stresset over at vi ingen kage havde, for det plejer Jan at få når han er her, og så var jeg bange for han ville tage hjem igen. Men min mor havde sørget for en lagkage ( at det så var en lagkage og det hele med fyld og krymmel der stod og bagte i ovnen er et sidespring. )

Der sket lidt indimellem som ikke er så relevant, men vi gør an til at gå, og midt i vi er på vej derned hvor vi skal tage billeder, ombestemmer jeg mig med mit tøj valg og smutter lige hjem efter det.

Da jeg kommer tilbage siger mor, at de er ude bagved. Pludselig står kisten som jeg skal begraves i. Ude midt ved en cykelsti til en skrænt, og længere nede en stor vej. Jeg går længe og vurdere det, kan slet ikke finde hoved og hale i det. Kisten er alt for lille syntes jeg, og de eneste mennesker der er der til det hele er en som jeg har arbejdet med for 9 år siden, som jeg aldrig har snakket med, og et par som jeg ikke ved hvem er.

Pludselig syntes jeg det er ynd for min kæreste at han mister mig, og jeg vil derfor skrive en hilsen på en avis jeg pludselig har, jeg kan ikke skrive den hurtigt nok fordi hende der skal putte mig i kiste jager på mig. Jeg sidder nu i kisten og skriver det sidste, men der er ingen at give den til, så jeg vil skrive en hilsen på mobilen også. Jeg kan se ordret hvad der står på den SMS :"Jeg elsker dig michael, hold ud - så ses vi på den anden side før eller siden".

jeg får mig sat i den her lille kiste som når man sidder i en lille båd og kigger på hende som jager rundt med mig for at få mig til at ligge ned i kisten så de kan komme af med mig. Men pludselig går det op for mig, at hvis jeg er levende, hvordan vil det hele så foregå. Jeg skal åbenbart smides i noget vand. Så jeg spørger, drukner jeg virkelig så bare. Og det er her jeg begynder at græde uhæmmet i drømmen, så sikkert også allerede her jeg græder i virkeligheden. Så kigger hun forskrækket på mig, vrænger lidt på hovedet og siger lidt undskyldene, jaeh - det gør du jo sådan set.. Så tuder jeg endnu mere, og forlænger at få noget bedøvelse så jeg ingen ting mærker, det går de med til, og de to vender rundt og begynder at gå (på gå ben!!) ned til et sygehus for at finde noget til mig. De sidste mennesker går også bare, og jeg går helt i panik, for hvem skal jeg så give den seddel jeg har skrevet til min kæreste, og hvem skal jeg fortælle at jeg elsker min kæreste, som skal sige det videre, og så sidder jeg bare helt alene og græder som pisket i den kiste, og derefter vågner jeg.

Jeg kan slet ikke lige komme ud af det igen, jeg er helt tyk i hovedet, og har aldrig nogensinde oplevet noget lignende.

Jeg aner ikke hvorfor jeg skulle begraves, og da slet ikke levende og uden at nogle af mine venner, familie eller kæreste ikke skulle være med.

Har i nogensinde drømt noget om jeres egen død, eller drømt noget så virkeligt at i vågnede op tudbrølende? Jeg kan slet ikke forholde mig til lige nu at en drøm om min egen død kan være så virkelig.

Rikke

Rikke - nu uden sparky (med Nynne)

I'm not scared of dying, I just don't want to

0
0
Svar på denne tråd

symbolsk
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 08:30

Hej Rikke.

Det var da en skrækkelig drøm.Puha det må være hårdt !

Ja jeg har også haft lignende drømme,og sjovt er det IKKE.

Men husk på at drømme egentlig KUN er symboler på ting,man roder med i underbevistheden.

Hvis jeg må give dig min vurdering,så tror jeg,at din nye kæreste gør, at du endelig vågner op af din følelsesdøs .

Husk på at det at drømme om død sagtens kan betyde, at noget skal begraves for, at noget nyt kan vokse frem.

Ligesom en tulipan visner og dør for at en ny og endnu flottere tulipan kan spire og vokse frem.Løget er der jo stadigvæk i jorden ikke !!!!!?????

Jeg tror IKKE,at din drøm handler om din egen død.JEG tror at du er så begyndende forelsket,og at du er ved at få luget ud i/begravet nogle af dine gamle følelsesmønstre .

Måske har du ALT for længe båret rundt på en masse,som han nu har fået lukket op for.

Mvh Graven

Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til avlsbenyttelse

Sælges :

Sød Rødbroget ponyhoppe 3 år shetlænderblanding.

Hoppeføl sælges ved fravending .Præstationsblod

0
0
Svar på denne tråd

Det var dog en .....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 08:47

... skrækkelig drøm.

Det er modbydeligt når en drøm bliver så livagtigt at man vågner grædende.

Jeg har prøvet det en enkelt gang.

Jeg drømte at jeg vågnede og fandt min kat død. Mens jeg så tudede over den begyndte telefonen at ringe den ene gang efter den anden om at så var hesten død, så var min bror død, så var den ene efter den anden af mine venner døde - og det mest livagtige var at min fars tidligere sekretær ringede om at begge mine forældre var døde "I et biluheld i en stor lys bil".

Og da jeg gik op til et par venner der boede et par etager over mig, for at få trøst - ja så var de også døde. Så gik jeg (underligt nok) på arbejde, men var den eneste i afdelingen, for alle mine nærmeste kollegaer var selvfølgelig også døde.

Der var masser af mennesker, men kun dem jeg ikke kendte. Så det var meget en palle alene i verden følelse.

Der vågnede jeg også på en ganske våd hovedpude - og fik brugt dagen på at ringe til alle mine venner, og kramme alle dem jeg kendte der var i nærheden :-)

Jeg vil tro at det var noget med at miste forbindelsen med folk, som spøgte i mit hoved. Mine forældre var emigreret et par måneder før, og det har jo været et tab af den næsten daglige kontakt jeg havde med dem. De boede på Cuba, hvor breve var 5 uger undervejs, og telefonopringninger var dyre og ofte besværlige at få igennem.

Noget der skræmte mig var at jeg et par dage efter drømmen fik et brev fra min mor, hvor hun bl.a. fortalte at de havde købt ny bil "en stor flødefarvet Volvo", og at min far var begyndt at tage kørekort

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 09:00

Hej Rikke.

Det var da noget af en uhyggelig drøm!!

Den jeg lige umiddelbart kan huske "bedst" hvor jeg vågnede op skrigende, tudende og badet i sved var efter min første hest, Bartok, var blevet aflivet, grundet tarmslyng.

Jeg var taget til hestehimlen for at besøge ham. Mens vi stod og "snakkede" kom der 2-3 politibetjente for at tage ham med og aflive ham. Kan ikke rigtig huske detaljer da det er ca. 4 år siden. Men de her betjente ville i hvert fald tage ham og aflive ham (hvorfor ved jeg ikke, han var jo død og i hestehimlen)

Det var en kæmpe angst at mærke at han blev taget fra mig 2. gang (i drømmen)

Moar til den skønneste lille Rumleprinsesse, født 28/8-07. 2990 g. og 50 cm. lang.

R.I.P Amir, du er savnet! Hyg dig på de evigt grønne enge, hvor der ingen smerte er.

0
0
Svar på denne tråd

Drømme
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 09:09

Hej Rikke.

Åh din stakkel!! Det er bare så ubehageligt at vågne på den måde!

Jeg har selv flere gange drømt at min nu ex-kæreste er død. Den første gang drømte jeg at jeg var til hans begravelse (den drøm fandt sted da vi stadig var sammen). Vågner tudende op og griber telefonen og ringer til ham. Han kan slet ikke forstå hvad jeg siger fordi jeg tudbrøler, mens jeg prøver at forklare mig.

Anden gang var her efter vi er flyttet fra hinanden, men en nat sov jeg derhjemme alligevel.

Drømte at jeg kom hjem og der var noget i skabet; det viste sig at være ham der var blevet myrdet og pakket ind i avis og viklet ind i plastik.

Eller, det var kun hans krop. Hovedet lå på samme måde pakket ind i den lille dam i haven (som i øvrigt var min farmors, og hun har altså været død i 18 år).

Så vågnede jeg heldigvis op og han måtte trøste mig i en time før jeg faldt ned igen, og resten af dagen var jeg tudeprinsesse.

At mine drømme betyder forandring (siger de kloge hoveder), gør det bestemt ikke mindre ubehageligt at vågne grædende op.

Lad os håbe at det aldrig sker igen!

Håber du må få en god dag, trods alt.

Mvh Louise.

*Queen Of F*cking Everything*

3 NYE grimer (den ene brugt 1 gang) byttes med en pose hestebolsjer el.l. Se mere info + fotos på min præsentation. :-)

ACTION SPEED aka SPEEDY aka DYRET

0
0
Svar på denne tråd

Det er da..
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 09:44

Det er da også noget af nogle drømme i andre har haft.

Nu har jeg lige været ude og lufte hunden ¨på en lille formiddags tur, og så gik jeg jo og tænkte lidt. Og pludselig slog det mig, at jeg jo var til en bisættelse i mandags. Michaels mormor døde på plejehjem, og jeg så for første gang i mit liv et dødt menneske og for første gang et menneske i en kiste ( jeg er blevet skånet godt i mine 25 år ) Mon ikke det kan have noget med det gøre, det er sikkert stadig under bearbejdelse i min krop.

Men Karina, jeg tror også godt du kan have ret, specielt i det med at jeg var panisk for om der ikke var nogle til at formidle videre hvor meget jeg elsker michael, for jeg er blevet meget mere bevidst efter alt hvad der er sket i mit liv det sidste års tid, at folk skal vide hvad jeg føler osv.

det med at Jan ville tage hjem hvis han ikke fik kage, er nok bare en traume, fordi han altid forventer nybagt kage på bordet når han kommer forbi :D :D

Mens jeg gik ovre i parken var jeg lige ved at begynde at tude igen, over ingen ting - så det bliver sikkert bare sådan en rigtig mat dag i dag. Godt jeg skal læse til eksamen så jeg har noget at give mig til

0
0
Svar på denne tråd

sikke en drøm
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 09:55

Du havde der Rikke puha... Jeg kender det godt det der med at drømme og huske det... Det er ret traumatisk synes jeg kender nemlig også godt til at man ligesom ikke kan få drømmen "ud" igen.

Jeg tror bestemt at se et dødt menneske kan få dig til at reagere som du gør, underbevidstheden er en finurlig størrelse der kan "drille" indimellem. Men godt du får det ud af systemet med en god hundetur og tåre

Knus

Venlige hilsener

fra

Maria & L`umin

Mor til tre Prinser og en lille Prinsesse

Samt Pony mor in spe...

~*~ Snart ikke Frk. men Fru :-) skal giftes den 30 August ~*~

0
0
Svar på denne tråd

helt bestemt
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 11:00

Ja Rikke.

Jeg tror bestemt også at du har været lidt følelsesdød længe,hvor Michael har fået lukket dig op,og det har jeg sagt til dig før.

Måske du evt skulle begynde at tænke lidt mere på DINE følelser og DINE behov.

Men super skønt,at du har fundet en super god kæreste.Du har haft det hårdt i det sidste år.Ja.

Men som os katolikker siger, så skal man mærke helvede før man kan nyde himlen.Det kan jo sammenlignes lidt med at man skal have prøvet noget skidt før man ved hvad godt er .Ja ja ved godt, at jeg er religiøs.Og det gør ikke noget,at I på HN ved det.

Og ved du hvad Rikke : En gang i mellem er det nu meget godt at få tømt rygsækken for gammelt skidt og rod !!!!

Mvh Graven

Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til avlsbenyttelse

Sælges :

Sød Rødbroget ponyhoppe 3 år shetlænderblanding.

Hoppeføl sælges ved fravending .Præstationsblod

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det kan trøste
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 11:20

lidt, så siger min mand altid, at hvis man fortæller om en drøm, man har haft, til andre, så går den ikke i opfyldelse...

Men sikke da et mareridt du har haft stakkel.

Mvh. Betina

Smuk og dejlig 3 års DV/PINTO hoppe sælges -se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Betina...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 19:04

Betina, så er jeg sørme glad for jeg har fortalt den her drøm til nogle :D

0
0
Svar på denne tråd

drømme
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 19:33

He he!

Jeg synes det er ret spændende at tyde drømme, sådan lidt for sjov, og da det kan give en god selvforståelse.

Jeg har sådan en drømmetydebog der beskriver de forskellige symboler.

En af mine venner betroede mig en drøm der var meget stærk. Jeg kikkede i bogen, og fandt ud af ting om ham som jeg ikke lige behøvede at vide. Det var noget med undertrykt seksualitet og frygt for manglende virilitet Det var lidt svært at fortælle ham om hvad hans drøm betød, og han synes ikke lige det var så fedt.... Så pas på hvem I fortæller jeres drømme til!

Men jeg kender også godt følelsen af en drøm der ikke vil give slip igen, da følelserne har været helt oppe og ringe

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

0
0
Svar på denne tråd

Ja, tænk
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 21:40

hvis Jan virkelig fik en lagkage, der havde været i ovnen

Mvh. Betina

Smuk og dejlig 3 års DV/PINTO hoppe sælges -se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Betina..
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 22:02

Betina, normalt plejer han at sige bare der er godt med sukker i, jo sødere jo bedre, meeen - en bagt lagkage, så var han nok gået under alle omstændigheder :D

Jeg tør næsten ikke gå i seng i aften, af frygt for jeg drømmer noget lignende igen i nat, men lad os nu se :)

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 22:08

Ja, stort set hver nat i snart 2 år...

Maria

ELEVPLADS SØGES (Dyrepasser)

0
0
Svar på denne tråd

Ja bagte lagkager
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 22:18

Ja bagte lagkager, det kunne lyde som et af mine mareridt.

Jeg håber da at du får en noget roligere nat i nat.

Og ellers må vi jo tage os en fotosnak i en af dine drømme :-D

0
0
Svar på denne tråd

Ja Jan..
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 09:16

Ja Jan hvis det så bare havde været lidt mere praktiske drømme om at du gav mig flere fif om kameraet istedet for at jeg blev begravet levende, så kunne jeg da leve med det :D

Jeg har haft en stille nat hvor jeg har drømt at jeg red en hvid hest rundt i en by, ja spørg mig ikke hvorfor, men det gjorde jeg..

0
0
Svar på denne tråd

oewjtpwe
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 15:04

Det var dog en soergelig droem :S
var det vaerste ikke naesten at du ikke kunne goere noget for at forhindre din egen doed???

Jeg havde ogsaa, for ikke saerlig lang tid siden en virkelig syg droem.
Jeg droemte at jeg boede paa hotel med mine foraeldre.
Pludselig befandt vi os ved en karussel, (de der te-kopper... ) som koerte vaek.
Min mor var klaedt i en hel lang hvid kjole, med udslaaet haar.
Jeg kan se en masse boern der graeder og vinker farvel til deres foraeldre som koerer vaek i disse saakaldte 'te-kopper' og jeg undrer mig over det.
Pludselig gaar det op for mig at de personer som vi elsker mest bliver koert vaek, i te-kopperne for at doe - AF EGEN FRI VILJE.

Jeg ser saa min mor, hun graeder og siger farvel - jeg elsker dig. Og koerer saa vaek. jeg graeder selvfoelgelig uhaemmet.
Saa ser jeg min far i en af te-kopperne som koerer vaek. jeg raaber saa :
'Far, sig du elsker mig en sidste gang'
Han kigger bare paa mig og siger ingenting.
Jeg raaber saa igen, men han svarer ikke, hvor af han saa er vaek.

Jeg var soenderknust da jeg vaagnede. Det vaerste var at jeg ikke havde kunne forhindret deres doed.

:(

Selvom det er naesten en maanded siden jeg droemte dette kan jeg stadig faa taarer i oejnene over det.... :S

Anna

- nu uden hendes elskede hest.

Lille Prins; dig for altid. :'(

Thailand 07/08.

0
0
Svar på denne tråd

Angsten
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 20:53

Vi mennesker har en enorm stor angst for at miste.

Også at miste os selv - forstået sådan, at man kan have svært ved at åbne op for noget nyt og ukendt. At vove miste fodfæstet for en stund.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Lilleprins
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 08:44

Det var da også en forfærdelig drøm..

NU skal jeg til begravelse idag, så må vi se om jeg drømmer videre i weekenden :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 11:41

Puha, sikke en drøm :/

Jeg har også engang haft en meget livagtig drøm, dog vågnede jeg ikke og græd, men var meget rund på gulvet og kunne slet ikke finde ud af hvordan jeg dog kunne have sådan en "tankegang".

Jeg drømte at hele min familie, mig og min mors veninde og hendes familie stod og så på et fyrtårn. Vi stod rigtig mange mennesker og så på det, fordi det kunne vælte når som helst. (så skulle man ellers tro at folk kunne komme væk i en fart, men nej) Jeg står ved siden af Rune, min mors venindes søn på 6 år. Og vi står og kigger op på tårnet sammen og snakker osv. Og pludselig hører vi bare en masse mennesker råbe "VÆK! Det vælter nu!!" og jeg kigger forvirret over på mine egne søskende og mor, som er løbet væk og vender mig om for at få fat i Rune.

Jeg kan huske at hans hånd næsten var i min, men jeg kunne ikke nå ham. Og tårnet kom tættere på, så jeg blev nød til at opgir og løbe selv.

Næste nu vender jeg mig om og ser tårnet falde lige ned over Rune.

Og så vågnede jeg.

Jeg kan ikke finde nogen dybere mening med det, men jeg tror grunden til at jeg drømte om fyrtårnet var fordi at jeg var igang med at læse en bog om et fyrtårn som skulle flyttes, ellers ville det vælte.

Nogle mennesker siger livet er hårdt, men i forhold til hvad?

0
0
Svar på denne tråd

bulubulu
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 13:49

jeg har haft nogle virkelige underlige drømme...

Når m in mna er hjemmem drømmer jeg at han er mig utro selvom det er det eneste han ikke kunne finde på..

Jeg har drømt en meget livagtig drøm om at jeg sad bag rattet i en bil og kørte så ned af en vej ( på vej ned til hesten )

Og vi ( min søster sad ved siden af) kørte meget stærkt og det er lige ned til et t kryds.. Lige pludselig duer bremserne ikke og vejen bliver et kæmpe stort hul i det samme vi når t krydset.. På vej ned i mørket skriger vi og så vågner jeg..

Det værste er nok at min søster havde den samme drøm.. Præcis samme drøm.. ?!

Når ja og så har jeg drømt at jeg var dracula og smed min families møbler ud fra 11. sal

Det klogeste citat :

Honey, rundt om "blinde" sving, så presser man simpelthen sin ridebuk helt op på stakittet, så man ikke får hjulspor i nakken!

Ejer af oliver

Og mor til Sille Munch ...

0
0
Svar på denne tråd

drømme..
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 14:26

det er noget underligt noget, jeg drømmer ind imellem også nogle spøjse ting, drømte engang at min kæreste var mig utro til en fest vi var til og han var bare så modbydelig overfor mig, så da jeg vågnede var jeg simpelthen så arrig på ham, selvom han lå ved siden af og overhovedet intet havde foretaget sig ud over at sove det må have været skønt at vågne op til sådan en sur krampe for jeg var bare så arrig, selvom jeg godt vidste at det hele var en drøm, så alle de følelser det havde vækket i mig de skulle altså lige manes til jorden

Behøver jeg at sige at der gik det meste af formiddagen før han var tilgivet stakkels mand he he

mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Katja...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 08:40

Hehe katja, det er virkelig træls når man drømmer sådan noget der sætter ens følelser på det plan helt ud af spil, jeg har også engang drømt at min kæreste ( eks ) var mig utro, og jeg gik en den efterfølgende weekend og tog mig selv i at blive nervøs for det kursus han skulle til, fordi jeg hvade drømt han var mig utro.

Uden grund selvfølgelig - går jeg ud fra :D men alligevel skræmmende at det kan sætte gang i tanker og følelser på den måde

0
0
Svar på denne tråd

sparky
Forfatter: 
Dato:  23-06-2008 15:00

he he ja, følelser er en sjov størrelse, jeg kunne have tævet ham, og den stakkels mand der knap var vågen fattede jo intet af det hele

0
0
Svar på denne tråd

uh s: ..
Forfatter: 
Dato:  23-06-2008 15:15

har selv haft en helt utroligt livagtig drøm, hvor jeg kunne lugte, smage, tænke, slå mig/komme til skade. det er virkelig ikke rart.

Den virkede så ægte, og jeg forstår den stadig ikke. så hvis nogen har lyst til at tyde min drøm vil jeg meget gerne bruge tid på at skrive en mail med den ;)

Nanna

Smil dig gennem mit indlæg,så ser mine ord lige så positive ud for dig, som for mig.

Hold dine venner tæt

-Hold dine fjender tættere

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider