|
|
| Dyrlæge...hvem betaler...?? |
|
|
Jeg har lovet at passe 4 heste fra i morgen og til d. 1... ...den ene af de fire heste passer jeg i forvejen, men har som sagt lovet at passe/kigge efter deres 3 andre heste i den periode. Jeg har så fået af vide at jeg bare skal tilkalde dyrlæge, hvis en af dem kommer til skade eller bliver syg. Men hvordan er det lige...er det den der ringer (i dette tilfælde mig), der skal betale regningen eller hvordan...??
Charlotte For my dreams I hold my life For wishes I behold my night The truth at the end of time Losing faith makes a crime
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det må stadig være ejeren af hestene der betaler for dyrlægen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej det |
|
|
må bestemt være ejer af hesten, der betaler... jeg vil da nødig passe andres heste hvis jeg kom til at hænge på en evt. dyrlægeregning, medmindre jeg selvf. var skyld i at hesten skulle have dyrlæge...
Hilsen Nanna som har fået lov at beholde Emira hunden, og derfor tror på mirakler 
R.I.P Sejr 040107 Brian 191007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish |
|
|
Okay...tak for jeres svar... ...men det er nu også fordi jeg ikke kan lægge ud, hvis det er tilfældet. Men så kan alle jo i princippet bestille dyrlæge til hinandens heste.
Charlotte For my dreams I hold my life For wishes I behold my night The truth at the end of time Losing faith makes a crime
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ejer betaler |
| Forfatter:  |
Kiki |
| Dato:  |
16-06-2008 18:10 |
|
Men for at være helt sikker, så få tilladelsen på skrift. Hvor der står at du i den periode kan tilkalde dyrlæge efter behov og ejer hæfter for regningen. SÅ kan der ikke blive nogen problemer. Samt dyrlægen ved du har tilladelse til at kalde ham ud på deres regning.
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish |
|
|
Altså det eneste jeg har på skrift er den sms hun sendte til mig om det... ...og en decideret aftale kan vi ikke nå at lave, idet de rejser i morgen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyrlæge |
|
|
Hej! Du skal have bevis på at ejeren betaler dyrlægeregningen, nægter ejerren at betale for regningen hænger du på den, fordi du ringede... MVH Majken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish |
|
|
Betale tror jeg nu nok de gør, det er mere om jeg hænger på regningen indtil de kommer hjem, da jeg rent økonomisk ikke kan.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Amaranth... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
16-06-2008 19:09 |
|
Uanset hvad vil jeg mene det er hestens ejer der hænger på den, da det er denne som regningen normalt stiles til. Ellers ville diverse opstaldningssteder i hele DK jo være på den mht udlæg for alle de syge heste hvis ejer ikke er der og de er nødt til at ringe  Men ellers så få ejer til at kontakte dyrlæge mht sin rejse og sig at bliver hesten syg skal regningen stiles til dem?
Xoco82 & Davina Stud.theol >>>Det er ikke Gud, der skubber os ned fra pinden, men han griber os inden vi rammer jorden<<< Velgående dressurhoppe udlånes til privat ridning/avl se annonce på hestens profil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish |
|
|
Xoco82 ♣Davina♣: Det kan jeg selvfølgelig godt se...angående det der med opstaldningsstederne...  Men jeg har fået snakket med ejeren om det og hun har to uger til at betale i + at dyrlægen kender hende rigtig godt...så der burde ikke være nogen problemer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amaranth... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
16-06-2008 19:54 |
|
Ja der plejer vist også at være 14 dage, mener lovgivningen siger 10 men mange giver 14 jo  Men så fik du ordnet det 
Xoco82 & Davina Stud.theol >>>Det er ikke Gud, der skubber os ned fra pinden, men han griber os inden vi rammer jorden<<< Velgående dressurhoppe udlånes til privat ridning/avl se annonce på hestens profil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det er selvfølgelig ejeren af hesten, der betaler regningen. Det siger du også bare til dyrlægen, hvis det skulle blive aktuelt. Mvh.
Kristina og Mademoiselle Du kan også hjælpe: www.wspa.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Husk... |
|
|
At give ejerens navn og adresse til dyrlægen,for gør du ikke det,kan ejeren af hesten aldrig gøres ansvarlig for regningen,da den er udstedt til anden person.
Nu med Swarowski føl født d.18 maj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gem smsen |
ElseG |
16-06-2008 20:57 |
|
Med TOSSEhilsner fra Else.
Man lugter ikke af hest, man dufter.. 
HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !! SE HER:
www.internationalhestetransport.dk/ Rytter til Rino søges: Forhør på 27848079
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift .... |
Sys 1 |
16-06-2008 21:17 |
|
På mit opstaldingssted, står der faktisk i kontrakten, at de kan ringe efter dyrlægen i mit navn, hvis det er nødvendigt - så dét er på skrift. Som Inger skriver, gem sms'en. Og iøvrigt tror jeg ikke, der bliver problemer - hvis det er folk, du kender godt i forvejen - og bliver det nødvendigt med et dyrlægekald, ja så forklarer du bare dyrlægen, at du passer deres heste og at det bliver på deres regning. Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !! Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som folk skriver |
|
|
så skal ejerne betale, men i princippet hvis man ikke har noget på skrift(her gælder sms også) og ejer nægter, så hænger den der bestilte dyrelægen på regningen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1223575 |
|
|
Ejeren betaler jo, da det er hendes hest, så hun skal bare være glad for at der er nogen der vil holde øje med hendes heste og tilkalde dyrlæge om nødvendigt. Jeg har selv prøvet at være på ferie og have en veninde i stalden til at passe min hyp. da jeg lander i kastrup mandag aften kl 21 kunne jeg se at hun havde haft ringet, så ringet hende op hvor hun kunne fortælle mig at min mest var syg og hun var lige kommet hjem der udefra efter at den havde haft dyrlæge, hun sagde at jeg bare kunne ringe når jeg kom hjem kl 11 så skulle hun nok tage med mig ud til den, jeg kunne ik komme hurtigt nok i flyet til billund kom hjem og tog ud til min hest som bare stod i hjørnet af boksen og hang og så meget skidt ud, fik at vide at den så bedre ud end tidliger, Dagen efter tilkaldte jeg selv dyrlægen 3 gange i løbet af den dag da den stadig havde volsommme kolik udslag. men hun kom sig heldigvis Jeg vidste at den døjet med kolik derfor var den i forvejen den uge sat 3/4 ned i foder for at undgå det, men man kan ik være sikker selv om man tager sine forholdsregler.
Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele... 1`pony sælges - Nye billeder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmm |
|
|
du siger til dyrlægen at regningen skal sendes til ejeren og giver hende adr. men mon ikke allerede at dyrlægen kender til ejeren hvis i har samme dyrlæge og derfor ingen problemer i det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, du kan |
|
|
vel i princippet komme til at hænge på regningen, hvis de ikke vil betale den.... Men det er da sjældent at folk ikke vil det, når de overlader pasningen af deres dyr til en anden....
Zamangah Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmm |
|
|
I følge vores dyrlæge ,hæfter den der ringer. Så hvis man har rekvireret en dyrlæge og ejer af hesten ikke vil betale, så hæfter man selv.
Hilsen Mig Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde Hipro foder forhandles her Til alle Racer. Dog speciale i Frieser og Tinkere Frieser hoppeføl sælges Aikje fan de Harr. Kan fratages efter kåring i Aug. ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Talli har |
|
|
ret, sådan rent juridisk... -ellers ville man jo kunne ringe efter dyrlægen til andres heste, uden det var ok med ejeren... men medmindre hun er rejst væk i meget lang tid, så kan dyrlægen vel vente med betaling, i hvert fald hvis det er den sædvanlige dyrlæge....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ferie passer |
|
|
Saadan noget ordner man paa forhaand, naar man har dyr og faar en dyre-sitter. Det er enkelt med et creditkort paa file hos dyrlaegen. Der skal mellem ejeren og dyrlaegen ogsaa tales om max. udgift foer end evt. at lade dyret sove ind. Det er absolut ikke dit ansvar, men desvaerre glemmer mange den lille detailje naar de siger ja til at dyre sitte, da ved babysitning kan man bare tilkalde ambulance etc til et hospital.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er den |
|
|
der ringer der får regningen. Nu har jeg flere gange prøvet at ringe efter dyrlæge til andre folks heste, hvor det har været forskellige dyrlæger, og de har altid gjort opmærksom på at jeg stod som ansvarlig for regningen. Det kan selvfølgelig være noget andet hvis dyrlæge og ejer kender hinanden godt, og dyrlægen kan være sikker på at ejer betaler. Men bortset fra det, så plejer man jo at få et girokort efterfølgende, så er det jo ikke værre end at man giver det videre til ejeren.
Mvh. Louise O.P. Fanatisk tilhænger af arabere, bomløse sadler og akademisk dressur- det er det eneste der dur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ferie Passer |
|
|
Louise, Det er sikkert ikke noget problem hvis regningen ikke er saerlig stor, men kommer der problemer og evt OP etc, saa loeber det let op. Derfor goer man klogest i at have en dyrlaege, som er vant til ejeren og det paa forhaand bliver aftalt. Giv det nummer til passeren, saa alting er OK.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Se efter andres heste... |
|
|
Jeg skulle lukke heste ud for en bekendt en dag, ellers ikke noget jeg gør i og et sted jeg ellers kommer, og den ene fik selvfølgelig kolik. Da jeg ikke kunne få fat i ejer, valgte jeg at kontakte hendes dyrlæge, som med det samme fik af vide at det ikke var min hest, men at krikken ikke kunne stå til hun på et tidspunkt ville komme hjem. Dyrlægen kom selvfølgelig ud og behandlede hesten, og regning gik til ejer. Senere fik jeg af vide at hun havde nævnt overfor gemalen om det virkelig havde været nødvendigt at tilkalde dyrlæge på en helligdag, men heldigvis var manden da så flink at sige til mig at det var helt i orden. Ja, gu' var det i orden... Hesten stod, eller rettere lå, i en for lille boks uden tilstrækkelig strøelse, og benene var gået gennem den rådne boksvæg og søm havde revet den flere steder på benene og huden på hoftehjørnerne var væk, slidt af. Sådan behandler man ikke dyrene, og selvfølgelig kontakter jeg en dyrlæge, som så også ser under hvilke forhold hesten står under... Den kom sig uden problemer, og har da fået en større boks...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|