Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

spanske rideskole
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 23:32

Hej alle..

Er det helt umuligt, at få arbejde på den spanske rideskole?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 02:17

Hvorfor skulle det da være det?

/DarkAngel

Bevar Grisen! www.heste-nettet.dk/forum/1/1656549/ 1656549/

Hesteviskeren (film) sælges.

Sælges: "Den sorte hingst gør oprør" + "den sorte hingsts datter" Bøger af Walter Farley. Begge helt nye

0
0
Svar på denne tråd

tjah....
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 13:58

Som en rytter? Nej. De optager desvaerre KUN maend...

Som stald passer? Ja det tror jeg ikke ville vaere noget problem. :)

Har boet i wien for 2 aar saa spurgte det samme spoergsmaal for et par aar siden :)

Anna

- nu uden hendes elskede hest.

Lille Prins; dig for altid. :'(

Thailand 07/08.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 14:14

Så vidt jeg kan huske - var i Wien og så staldene + et mueseum i sommers - så starter de ret tidligt med uddannelse. Jo bedre man bliver, jo mere ridning. De står vist nok selv for at passe hestene.

Var der ikke noget om at de ville begynde at optage kvinder? Jeg ved da ihvertfald at "chefen" (hvis man kan kalde det det) for den spanske rideskole for første gang nogensinde, er en kvinde..

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.

0
0
Svar på denne tråd

også kvinder
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 15:18

mine forældre har lige været nede på den spanske rideskole i Jerez.. Der var der også kvinder, der red :-)

0
0
Svar på denne tråd

uddannelse
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 16:13

Hvad mener du med, at de starter tidligt med uddannelse? (-:

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 16:35

Det jeg mener med uddannelse:

Man kan ikke "bare" lave en ansøgning, bllive optaget, og så starte på den spanske rideskole. Det er som enhver anden uddannelse, og den tager mange år at gennemføre. Ridestilen er Haute Ecole, den klassiske ridekunst, hvilket tager mange, mange, mange år at finpudse.

Uddannelsen er såvidt jeg husker som følger:

1/2 -1 år: Rytteren rider på "garvede" heste i longen uden stigebøjler og tøjler for at lære om sædet og balance

Eleven lærer - igen på dygtige, garevde, heste - at ride de helt svære øvelser. Dette kan tage 2-4 år.

Yderligerer 4-6 pr tager det, når eleven selv træner ungheste helt op til haute ecole niveuaet.

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.

0
0
Svar på denne tråd

optagelseskrav.
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 12:04

Hvad er betingelserne for, at blive optaget?:)

0
0
Svar på denne tråd

Min store drøm
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 12:14

For et par år siden var min store drøm at ride på den spanske rideskole - Men har siden sat næsen op efter noget lidt mere realistisk I følge deres hjemmeside er kravene:

• Man er mindst 15 år gammel
  • Man har færdiggjort obligatorisk skolegang
  • Man er EU-borger
  • Man er atletisk og kreativ

Sådan løst oversat. Og her er lidt mere materiale om optagelsesprocessen, løseligt oversat:

"Man har lovligt færdiggjort obligatorisk skole (I en alder af 15-16 år,) være EU-borger, have talent for sport og være kreativ.

En ansøger vil blive interviewet, og en audition vil blive påkrævet, når det er muligt på Instituttet. Ridefærdigheder er ikke en forudsætning. Det kan faktisk blive en hindring, hvis ansøgeren allerede kan ride, og har erhvervet sig en kropsholdning, der ikke harmonerer med Den Spanske Rideskole, og kan være svær at ændre. Blot rytteren bliver ledt rundt på en hest, giver et første lille indtryk af følelsen rytteren har for hesten, og mulige fremtidige problemer. Ansøgerens størrelse (eller hvor meget de bliver ved med at vokse,) er også af stor vigtighed, da lipizzaneren er en relativt lille hest, og en stor rytter ville ødelægge harmonien. En sportslig og adræt fysik er også vigtigt.

Efter denne demonstration, konsulterer direktøren og senior rytteren hinanden om indtrykket, og ansøgeren er derefter informeret om vedkommende er egnet."

-------

If God made anything more beautiful than horses, he kept it for himself.

0
0
Svar på denne tråd

spanske rideskole
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 12:17

er der ikke forskel på den spanske rideskole i Jerez og den i Wien? i Jerez rider de vist på andalusere.. og har også ganske almindelige heste.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider