Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hurtig Marie... regler ?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 20:39

er der nogen her på hn der kender til spillet hurtig marie og hvordan man spiller det har nemlig glemt det(:


Mvh. Asta


.-*'^Elsker dig, Belle^'*-.

For evigt!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gør jeg!
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 20:58

Ja det gør jeg, men gad vide om jeg kan forklare det.


Altså man starter med at dele kortene i to lige store bunker - 26 til hver. Så tæller man ned og på nu starter man med at lægge op. Ligesom 7-kabale, bare kun med 5. Så vender man et kort ud og lægger resten af stakken ved siden af. Derefter er det bare med at komme af med sine kort hurtigst muligt. Man må hele tiden have fem bunker, og man må lægge et kort på ad gangen i rækkefølge - altså 3-4-5-4-3-2-es-konge osv. f.eks. Hvis ingen kan noget, så vender man begge et kort fra bunken på samme tid. Den der er først færdig vinder.


God fornøjelse.


Mvh


Anna





Efter 10 år uden hest kommer... Påske!

0
0
Svar på denne tråd
 
 mlzjbåxfn
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 08:43

tak anna(;

men så har jeg prøvet at spille det og kommer så til at tænke på .. stopper det bare der eller skal man vælge den mindste bunke den der vinder og så gå videre forefra...?


Mvh. Asta


.-*'^Elsker dig, Belle^'*-.

For evigt!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider