Hmm blandet salat med en dåse tun i vand og 1-2 hårdkogte æg oven på. Pres en lime ud over og drys lidt salt og pepper på. Eller brug lidt salatdressing.
Eller en grøntsagsblanding fra fryseren. Dump den i en gryde og steg et par spyd med tigerrejer på panden (også direkte fra fryseren). Tigerrejerne kan købes på spyd i fx. netto. De smager super penslet med lidt olie med frisk hakket basilicum og lidt chili + evt. lidt hvidløg.
Pizzabøf fra føtex og grøntsager fra frost. Fx. sukkerærter, bønner og andre grøntsager. Hertil evt. et par skrællede gulerødder.
Kyllingerbryst som svitses i en gryde. Bland mangochutney, lidt mælk og evt. lidt sovsejævner i. Lad det koge i 5-10 min.
Dertil grov bulgur. Som laves ved at smide den ønskede mængde i en skål, overhælde det med kogende vand og lidt salt og lad det i trække i 10 min. Spis en grøntsagsblanding fra frost, salat eller måske bare majs og ærter blandet sammen.
Eller noget kød svitset på sautepande/wok/alm. pande hertil tilsættes en dåse kikærter, ananas, gulerødsskiver, champignon (evt. fra glas), majs og hvad man eller lige har af grønt. Fx. sukkerærter.
Tomatsalat:skær tomater i tern, hak et rødløg halv fint, tilsæt lidt rød balsamico, slt og pepper. Hertil evt. lidt fedtfattig feta og et par sorte oliven.
Hmm måske min madlavning efterhånden afspejler at jeg har været lidt meget stresset det sidste års tid?