Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Træt, men skal ikke sove! :-(
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 17:51

Ligenu er jeg sygemeldt, da jeg har haft snart 5 uges hårdt lungebetændelse.

Jeg hoster rigtigt meget, især når jeg skal i seng eller stå op. Det er virkelig slemt og jeg kom til at kastede op sommetider.

Min sove tiden er beygndt at ændret langsomt, før gik jeg i seng normalt op ca 23-00 og vågner op 9-9.30 nmår jeg ikke arbejder.

Og nu har det rykket langsomt frem at jeg sove først kl 3-3.30 om nat og vågner op kl 13 om dagen på grund af alt host jeg har haft!

Jeg har prøvet at spoleret tilbage til " normalt " tiden, det gå bare ikke. Når jeg kommer i seng kl 00, hoster jeg ca 2 timer inden jeg faldt i søvn.

Selvom jeg vågner op kl 13 efter 8-9 times søvn kan jeg alligevel bliver så træt allerede 3 timer efter og har villet så gerne tag en lur, det gjorde jeg og fik det meget bedre bagefter, men ikke når jeg skal i seng om aften, det ende det bliver alt for sent.

Jeg prøvede at holde mig vågnede om dagen uden at have taget en lus selvom jeg er meget træt, det endte med jeg få krafdtigt hovedpine

Jeg var til lægen 3 gang, og fik forskellige medicin og lige nu få jeg pencillin som jeg spise 3 gang om dagen samtidigt hostsaft før sengstid hver aften. Jeg bliver hurtigt SÅ træt om dagen!!

Har I nogen ide hvad jeg kan gøre bedre og lave om? Eller er det okay at sover mange timer i pr. døgnt?

Hilsen Christine

Lykkelig ejer af 3 dejlig islandskeheste

Ljómalind frá Skídbakka II

Asi fra Troldskov

Blómi fra Engholm

1 år Isl. unghingst til salg. Far Ríkhardur frá Blesastödum.

Skriv til mig...

0
0
Svar på denne tråd

gggggggg
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 17:59

Hvis din krop har brug for at sove, så lad den sove :) Hvis du føler du ikke bliver mere bombet af at tage en lille lur eller at vågne så sent, så synes jeg ikke der noget som forhindrer dig.

Det vel fordi du syg og kroppen har brug for meget hvile :)

Når du HELT rask igen, har fået din energi og alle dine kræfter igen - vil du automastisk komme ind i din normale rutine igen :)

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

Sov, sov og atter sov
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 22:23

Har du lungebetændelse så skal du sove alt det du overhovedet kan.

Din krop har brug for hvile til at komme ovenpå igen.

Da jeg havde lungebetændelse sov jeg nærmest konstant i en uge. Jeg havde kun en mild en af slagsen. Men man bliver bare så træt og svag.

Så sørg for at være vågen til at spise din medicin og sov så ellers når du har behov.

Når du får det bedre, så kommer rytmen automatisk tilbage.

Jeg kan heller ikke sove før 1.30-2.00 fortiden og det har været sådan længe. Jeg er så bare ikke syg og skal altså op og på arbejde om morgenen eller bare have læst og lave 1000 andre ting.

Det er godt nok også begyndt at være lidt hårdt. Men jeg kan bare ikke falde i søvn. Så sover max 5 timer i døgnet. Hvilket er begyndt at kunne mærkes.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

122345
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 23:48

Hej

Mange tak for råd, det lyder også rigtigt. SÅ nu må jeg bare sove løse alt hvad jeg kan....

Hilsen Christine

Lykkelig ejer af 3 dejlig islandskeheste

Ljómalind frá Skídbakka II

Asi fra Troldskov

Blómi fra Engholm

1 år Isl. unghingst til salg. Far Ríkhardur frá Blesastödum.

Skriv til mig...

0
0
Svar på denne tråd

At sove
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 00:10

Er også næstne eneste nydelse mens man har lungebetændelse. Man kan jo ikke holde andet ud. Så sov du bare.

Når du kommer oven på så vender du stille og roligt din rytme igen. Desuden vil din krop som rask jo slet ikke kræve samme mængde søvn.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider