Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Rutineret rytter?
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 20:28

Hej HN'er

Måske et mærkeligt spørgmål, jeg stiller lige om lidt, men det er noget jeg har undret mig over.

Jeg læser tit markedspladsen over heste til salg, og sælgerne skriver tit "kræver rutineret rytter"... Så kommer spørgsmålet til 1 million : Hvad er en rutineret rytter?

For tit, i annoncerne, forklarer de ikke hvad der kræves for at ride deres hest, bare at det skal være en rutineret rytter

Er det én der har redet bestemt antal år, eller på et bestemt niveau?

Mvh Iben

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 20:37

Tja det betyder vel, en rytter som har sin grundridning mm i orden. Som fx ikke dratter af hvis hesten lige laver en vendnig eller!!

Kommer jo helt an på hvordan man opfatter sig selv.

Jeg læser det som, en der kan sine ting og kan læse den enkelte hest, og derved formår at ride den på dens måde.

Med Venlig Hilsen

Vickie

Nu ejer af

Toftegaards Creline

Fremtiden kommer af sig selv..

Men det gør fremskridtet ikk!!

0
0
Svar på denne tråd

Rutineret rytter
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 20:48

Jeg er en af dem som skriver det.

Og med det mener jeg ikke en rytter som min rider Mb eller min har redet i 15 år eller lign. Men bare at han ikke sælges til lille signe som har redet på rideskolehold 3 måneder og nu vil have en hest (overdrivelse fremmer forståelse). Udelukkende fordi at han bare fungerer bedst med en rolig rytter som har grundridningen i orden.

Ellers er der vel ikke andet for end at køber må ringe eller skrive til sælger hvis de er i tvivl om betydningen :)

At vove, er at miste fodfæstet et øjeblik - ikke at vove er at miste sig selv
Søren Kierkegaard

- Dejlig dressurvallak sælges - Tryk her

7 år, 167 stg, trafiksikker, fine gangarter

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 21:09

Når jeg ser en annonce hvor der står rutineret rytter, ville jeg springe den over hvis jeg skulle lede efter hest.. Kender en meget erfaren rytter, som har redet i vel snart 40 år, og hun siger at står der rutineret rytter, kan det være en hest som er meget svær at ride og som kan finde på en masse spilopper..

Ellers ville jeg ringe og spørge hvad de mener med det skal være en rutineret rytter!!

Nicolé

Jordens dejligste Hoppe!!

0
0
Svar på denne tråd

Rutineret rytter
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 21:12

Pia ♥Nicolé♥: eller det kunne være en sælger som mig, som helst vil sortere alle absolut-nybegyndere fra. Somme tider er det ikke godt at generalisere, tænk hvis du gik glip af drømmehesten bare fordi din veninde har kommet med en fordom om en enkelt sætning...

Søren Kierkegaard

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 21:20

Til Louise-s: Jeg skriver godt nok jeg ville springe den over, men hvis jeg viste det var min drømmehest ville jeg ringe og spørge til den.. ( Det er ikke en veninde jeg har fået det fortalt af )

Men synes da også godt man måske i annoncen kunne uddybe lidt nærmere hvad man mener med rutineret rytter.. Fordi som du skriver skal dine ikke sælges til en nybegynder. .

Nicolé

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 21:21

Okay, kan godt forstå Jeres bestydnig af en rutineret rytter :)

Men at have grundridningen i orden, betyder det så, for Jer, at man er rutineret?

For mig er det nok, at man selvfølgelig har grundridningen i orden, men også at man har redet flere forskellige heste med forskellige temperamenter, så man ved hvordan man skal reagere på en ny hest :) Ved ikke om jeg helt har misforstået det..

Mvh Iben

0
0
Svar på denne tråd

rutineret
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 21:31

Jeg synes det er lidt svært at svare på. For der kan sagtens komme en rytter som ikke lige har 100% styr på alle øvelser, eller kan ride nedsidningen, eller flot opstilling eller lign. Men hvis hun bare passer sammen med min hest i temp og ikke er vildt nervøs, så gør det ikke noget hvilket niveau hun rider.

Men hellere at man ringer en gang for meget, eller prøver en heste ekstra, for somme tider viser det sig at gå helt anderledes end ellers.

Søren Kierkegaard

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 21:31

For mig betyder en rutineret rytter én der er god til sin grundridning, som har redet i mere end 5-10 år, prøvet nogle forskellige heste/ponyer med forskellige temperament, kan bevarer roen i pressede situationer..

Nicolé

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 21:36

Som louise-s skriver ville jeg heller komme og prøve hesten én gang for meget, end bare købe den.. Har selv været ovre og prøve den hoppe jeg har, 5 gange inden jeg fik hende hjem.

Nicolé

0
0
Svar på denne tråd

Niveau
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 21:49

For mig er en rutineret rytter en rytter på ca. LA niveau. Betegnelsen skræmmer ikke nødvendigvis, det kan være en smaddergod hest, som blot har brug for/fortjent en rutineret rytter for at gå optimalt. Ikke at alle ikke ville kunne bedre med en god rytter :)

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider