Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Min hund går pasgangXD
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 11:53

Er det normalt, at en hund går pasgang, når denegentlig burde gå skridtgang? Jeg sidder lidt og undrer mig.. For han gør det helt af sig selv, når han sætter farten lidt ned. Kan det have noget at gøre med, at han er en rigtig lillerundkørsel blandet af flere forskellige racer.

Jeg undrer mig bare. Men christ hvor ser det sjovt ud

0
0
Svar på denne tråd

Min store schæfer...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 12:01

...gør det også en gang imellem når han lunter på turen. Tror bare at han gør det, når han bare går og slapper....

Men ja, sjovt ser det ud!

"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"

Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.

0
0
Svar på denne tråd

det er meget
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 12:04

Det er meget almindeligt, især for store hunderacer.

Det hjælper altid at sætte farten lidt op.

Når/hvis man går på udstilling med sin hund, er det en god ide at træne den til at kunne "gå langsomt" uden at gå pas.

mvh

Julle

I can´t do any miracles, but I´m trying

0
0
Svar på denne tråd

Hæhæ...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 12:10

han er ikke ret stor... Han når mig til knæet. Men han er 1/4 schæfer, 1/4 pappilon og 1/2 mellempuddel. Er det måske sådan en schæferting?

Hæhæ.. han kommer først på udstilling den dag der er en klasse for de særest sammensatte hund

er er han forresten. Dog et hvalpebillede:)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 12:18

Altså det er meget almindeligt at hunde går pasgang for at spare på energien - det er noget de har avlet efter ulven..

Det er selfølgelig forudsat at hunden ikke har nogle skavanker, min egen hund med HD går pasgang når jeg har luftet ham for længe og han får ondt..

Så pasgang kan være tegn på smerter men som oftest er det for at spare på energien..

Men for at kende forskellen skal man kende sin hund rimelig godt

Mvh Heidi

Stop Meningsløse Trafikdrab:
http://www.smtd.dk/

0
0
Svar på denne tråd

aha...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 12:32

Canis Lupus

Jeg tror nu ikke, det er fordi han har ondt. Han går med halen højt løftet og logrer, og kigger op på mig. Men du kan have ret i, at det er for at spare energi, for han gør det oftest, når han er ved at være lidt træt.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 12:41

Okay Jamen hvis din hund ellers ikke viser tegn på smerter og er velgående og i harmoni med sig selv, så er jeg sikker på det bare er for at spare på energien, det er meget almindeligt

Mvh Heidi

Stop Meningsløse Trafikdrab:
http://www.smtd.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Mine forældres
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 13:25

labrador har altid gået meget pasgang..

Mette & Miss I´Will

Tjek min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/Mettes-hunde

0
0
Svar på denne tråd

Labrador...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 14:25

Vi har en labrador og han går også meget pasgang, især når han er træt, det ser noget "kluntet" ud, men alligevel... charmerede...

Første gang mine forældre og bror så det grinte det meget... for ja, det er ikke så kønt...

Han virker heller ikke til at have noget som helst ondt, han er en dejlig glad dreng, nogle gange får han "drop tail" (hængehale) som går over i løbet af et par dage, de dage kan man tydeligt se han har ondt især dag 1... og han kan ikke logre, det er bare så synd og se når han er så glad og ikke kan logre...

Forklaring: "Drop tail" er når hunden eks. er ude og bade og logrer så kan de forstuve halen når den pisker mod vandet, der er ikke andet at gøre end at give hund og hale ro et par dage.

De bedste hilsner

Tina ;)

Sommerhus sælges til god pris.

--> I tilstandsrapport står at "Husets tilstand er over middel"

0
0
Svar på denne tråd

Skeletproblemer
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 14:51

Jeg ville være meget opmærksom, hvis mine hunde gik pasgang. Det kan hænge sammen med problemer i ryggen. Jeg har ALTID lært at hunde ikke skal gå pas - det er lig problemer et eller andet sted i skelettet.

Eneste undtagelse jeg kender til er PON'en - hvor det står i racestandarden at de går pas af og til.

Jeg mener nu heller ikek at ulve passer specielt meget

MEn prøv at spg. hos www.123hjemmeside.dk/fjeldhund - Hanne som er biolog med speciale i ulve og grønlansk slædehund plejer at vide sådan noget.

Tanten her mener også:

'Riding must be pleasing to the eye and to the feelings.'
Egon von Neindorff

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider