Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bare det der ikke måtte ske
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 19:43

Jeg har min dejlig travhest Kasira til salg, og havde fundet et rigtig sød køber.

Jeg aftaler med køber at de får hende på prøve i 14 dage og i løbet af de 14 dage, vil de få hende dyrlæge tjekket.

Det blev hun så i dag og der skete selvføgle det der ikke måtte ske, hun gik ikke igemmen bøje prøven, på højrebag ben. Nu kan jeg så side ,og banke mig selv oven i hoved over at vi ikke gjorde , som man nomalt, nemlig at tage tjekket, før køber for den på prøve.

Jeg tilbød køber at købe hende for slagteprisen, men de takke pænt nej, hviket jeg har fuld forstålse for, da skulle være den unge piges første hest.

hun har aldrig været halt og man kan ikke sige med sikkerhed om det for betydning, på et senere tidspunkt.

Jeg sider nu med tåre i øjene og ikke aner mit levene råd, om hvad jeg skal gøre, jeg ved at det vil blive meget svært at sægle hende og jeg har ikke råd til at beholde hende.

Jeg græder hver gang jeg tænker på at slagte hende, da det føles så forkert, da hun på nuværene tidspunkt, sagtens kan rides på, men omvent ved jeg godt at chancen for at få hende solgt, er meget lille.

kære ænder, hvad vil i gøre?

på forhånd tak.

Med venlig hilsen Yvonne

ps undskyld det blev så langt, men jeg har bare brug for at få det ud.

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 19:49

Det vil gøre dig mere rolig tror jeg hvis dyrlægen evt kunne sige hvorfor at den ikke gik igennem på højre bagben?

Evt lave en annonce om at hesten har en fejl og ikke kan gå igennem bøjeprøve men kan satens holde til let ridning og skovture, samt hygge. Så kan du evt forræer hende væk /eller slagtepris for hende - til en hyggelig familie som evt vil lidt rolig ridning til et godt hjem :)

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

1234567879
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 20:36

Rolig nu :)

Hvordan er det at det hænger sammen? Hvem er hesten ved nu? Køber eller dig?

Skal de beholde den - evt sælge videre?

Eller skal du have den - evt sælge videre?

Hvad sagde hr dyr helt bestemt? Hesten kan jo være blevet sparket det nye sted, og derfor ikke ha været i stand til at gå igennem. Og nogle heste kan ikke gå igennem bøjeprøve - men holde til ridning resten af deres liv....

0
0
Svar på denne tråd

Først et
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 20:41

tillykke med fødselsdagen.

Som en over skriver, så kan hun være blevet sparket og dermed fejle en bøjeprøve, men kan være ren om 2 uger ved en ny bøjeprøve.

Lånehest søges. Se profil.
0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 21:51

hun er ved køber nu, men jeg skal hente hende. Jeg tror desvære ikke at hun vil gå igennem på senere tidspunkt, men det kan man selvføgle aldrig vide.

Min dyrlæge har også snakke med dem, og de har forklaret hvordan det hang sammen. Hvis man skal undersøge nærmer, hvad der er skyld i det, skal vi røngten, men det har jeg ikke råd til. og vi kan riskere at det ikke vil hjælpe os vidre.

hun var det svære meget halt efter bøjeprøve, allerede da han holder benet på hende, begynder hun at ryste benet. jeg ved ikke helt hvordan jeg ellers kan beskrive det, men det så ikke godt ud. som sagt har hun aldrig været halt imens jeg har haft hende, men på bagbenet , havde hun et sår, da jeg fik hende for 1½ år siden, og det har dannet arvær, men det skulle ikke gøre at hun ikke kunne gå igemmen, man igen kan man ikke sige noget med sikkerhed.

Jeg har lovet mig selv at sove på det, og så må jeg få hende hjem og finde ud hvad vi så gør.

0
0
Svar på denne tråd

bøjeprøve...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 21:54

Måske er det ikke så slemt.. det kan jo være at der ved en ny prøve kommer et andet resultat.. En anden løsning er jo røngten! men det koster jo.

Alt efter hvad du vil med den, er der jo et hav af undersøgelser den kan få!! måske kan den sagtens beholde livet og have det super Op med ørene ! fat mod ! held og lykke

En traver kan jo godt blive slidt (nu ved jeg jo ikke om den har gået som løbshest)

Hilsen

Lene

Dressurrytter !!! PUST vi sveder....

0
0
Svar på denne tråd

koldt vand
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 22:21

Rolig nu, du skal nok lige slå koldt vand i blodet

Der kan være mange grunde til at den ikke går igennem bøjeprøve.

Selv om du synes det er dyrt kunne det måske være en god ide at få den ordentligt undersøgt og røntgenfotograferet.

Du vil jo nok under alle omstændigheder tabe penge på hesten.

Hvis du præcist får fundet ud af hvorfor den ikke gik igennem bøjeprøven, så kan du også meget bedre prissætte hesten og evt beslutte dig for en evt aflivning (så slemt går det nok ikke)

Håber på det bedste

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

144144545
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 23:12

endnu en gang tak for jeres svar.

Sagen har heldigvis taget en uvente drejning.Den unge køber, har besluttet at tage imod mit tilbud, hvilket letter mit hjerte, da jeg ved at hun vil få det rigtig godt hos hende.

Jeg vil gerne takker jer alle sammen endnu en gang, I har virkelig været en god støtte, for mig

knus Yvonne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider