Jeg har min dejlig travhest Kasira til salg, og havde fundet et rigtig sød køber.
Jeg aftaler med køber at de får hende på prøve i 14 dage og i løbet af de 14 dage, vil de få hende dyrlæge tjekket.
Det blev hun så i dag og der skete selvføgle det der ikke måtte ske, hun gik ikke igemmen bøje prøven, på højrebag ben. Nu kan jeg så side ,og banke mig selv oven i hoved over at vi ikke gjorde , som man nomalt, nemlig at tage tjekket, før køber for den på prøve.
Jeg tilbød køber at købe hende for slagteprisen, men de takke pænt nej, hviket jeg har fuld forstålse for, da skulle være den unge piges første hest.
hun har aldrig været halt og man kan ikke sige med sikkerhed om det for betydning, på et senere tidspunkt.
Jeg sider nu med tåre i øjene og ikke aner mit levene råd, om hvad jeg skal gøre, jeg ved at det vil blive meget svært at sægle hende og jeg har ikke råd til at beholde hende.
Jeg græder hver gang jeg tænker på at slagte hende, da det føles så forkert, da hun på nuværene tidspunkt, sagtens kan rides på, men omvent ved jeg godt at chancen for at få hende solgt, er meget lille.
kære ænder, hvad vil i gøre?
på forhånd tak.
Med venlig hilsen Yvonne
ps undskyld det blev så langt, men jeg har bare brug for at få det ud.