Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mishandling af føl
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 21:05

Jeg er så uheldig at have hest i nærheden af en hesteavler, som desværre ikke tager sig særlig godt af hestene.. hele vinteren kommer de Slet ikke på fold og de bliver ikke passet optimalt.
Men her for ca 14 dage siden fik en af avlshopperne noget der lignede et flot rødt hoppeføl.. har ikke set det så meget da det hele tiden lå ned, idag fandt jeg så ud af hvorfor..:(

Og tvivler stærkt på en dyrlæge er konsulteret..

Føllet er godt og vel 14 dage gammelt, men ligner et der lige er kommet til verden..

Hoppen gik helt nede i den anden af marken da jeg nærmede mig føllet, og undrede mig over det ikke rejste sig. det begyndte svagt at kalde på hoppen, men der var ikke engang så meget som et øre der vendt sig på hende..

Til sidst måtte føllet rejse sig og kæmpe sig ned til hende. Der var stort set ingen mobilitet i den ene ben og det andet var et stort sår nede ved koden:(
Og så var der en mærkelig knude på halsen af den..

Da den kom op til hoppen forsøgte den at die, hvilket den da ogå fik lov til, men tror hoppen har opgivet føllet og er begyndt at stoppe med at producere mælk, for den gav meget hurtigt op igen, hvorefter hoppen bare gik....

Havde kamera med så tog nogle billeder hvis nu jeg pludselig stod og skulle dokumentere noget..

www.hestegalleri.dk/html/ alb_vis.asp?AlbumID=73038

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

stakkel
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 21:10

Hvor ser den dog ud stakkels lille følle

Håber du får meldt det i en fart, så den kan fp hjælp!

Med Ridedyrene Monty og Champstar <3

Tequila & Medina, i er SAVNET! <3

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej - hvor ser den bare
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 21:11

ud til at have det skidt.

Ring til nærmeste dyrlæge - til hestens værn og hvem du ellers kan komme i tanke om.

Måske - hvis du har mod på det - kør ind til ejeren (husk en ven eller veninde) og spørg om den har det helt ok den lille fyr der..

Godt du holder øje - håber den er uden smerter inden længe... (hvis den altså har ondt - som jeg tyder at det ligner den har)

Mvh

Gitte-Mor

Tera/feb-05 og Lian/dec-07

Pony vallak købes

Kanon lækker broget hingst med

fantastisk temperament tilbyder naturlig bedækning

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 21:11

Hvis jeg var dig, ville jeg snakke med ejeren af føllet og fortælle ham at der altså er noget galt. Hvis han ikke reagere på det ville jeg ringe efter dyrenes-beskyttelse, el. politiet.

Den lille stakkel, får helt ondt i hjertet af at se de billeder.

Christian født d 6.9.07

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 21:12

....det ser ikke godt ud det der. Har du haft snakket med ejerne af dem?

Jeg kan se at der har været sprayet noget sårspray på føllets kode, er det ejer eller dig der har gjort det?

Jeg syns du skal kontakte ejerne i hvert fald først inden du gør noget ved det.

Hvis de er afvisende så melder du dem bare til din dyrlæge og til bl.a. politi og lign.

Det ville jeg i hvert fald gør hvis det var mig.

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

0
0
Svar på denne tråd

Knuden..
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 21:14

på halsen kan stamme fra indsprøjtning af medicin, hvis du kigger på såret på benet er der sprøjtet noget blåt stads på, dette er ligeledes medicin..

Mon ikke manden har styr på det.. Du kunne jo gå ned og spørger istedet for at ligge billeder på nettet og straks beskylde ham for mishandling, for føllet ser faktisk ganske frisk ud og moderen ser bestemt ikke ud til at være forsømt på nogen måde..

Krone og Bølge - En selvfølge

R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!

0
0
Svar på denne tråd

nej da...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 21:14

føj, hvor er det forfærdeligt! Bliver simpelthen så sur og skuffet over at nogen kan være så ligeglade med deres dyr...

Rart at høre der er nogen som ikke bare lukker øjnene for det. Håber du får det meldt i en fart, eller får snakket med ejeren.

/Louise

Hvorfor er man rejst ud, når det man er rejst ud for at lede efter, er der hvor man kom fra?
0
0
Svar på denne tråd

har allerede
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 21:15

snakket med dyrlæger, men de kan ikke involvere dig for politiet er indblandet.. en berider fra et af nabostederne som også har været ovre og kigge på det har taget/tager kontakt til ejer i aften..

Og er der ikke sket noget hurtigt, så må jeg ringe til politiet og indgive en officiel anmeldelse..

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

annemette
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 21:21

Annemette:

har kendt manden hele mit liv, og jeg kan love dig for han ikk har styr på noget som helst.. hoppen har mere eller mindre afvist føllet.. det lå efterladt i den anden ende af engen og selv om det kaldte og kaldte reagerede hoppen ikke engang..

Hestene stå klemt ind i alm str bokse 2-3 stykker hele vinteren over og ser ikke så meget som en smule frisk luft..

Sidste år var der også et føl der havde fejl på benene og fik mere eller mindre lov at dø af sult for der skete noget, der var der også andre folk inde over den sag..

Hans heste får foder og føl, det er det! andet har ham dem ikke for..

Men ja du har ret, det kan stamme fra en indsprøjtning, men det forklare stadig ikke hvorfor et 14 dag gammel føl ligner et nyfødt, og nærmest ikke kan gå.. det slæbte benet med knuden/hævelsen eftersig som var det brækket..

så selvom der er sprøjtet lidt sårspray på, mener jeg ikke det på nogen måde er iorden..

Imorgen håber jeg at kunne optage lidt video de viser dens gangbesvær, mest for at have det som dokumentation hvis det skulle blive nødvendigt..

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

Snak med..
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 21:26

for pokker istedet for at kaste om dig med beskyldninger..

Vi er enige om at den ser ikke ret gammel ud, men hvis den har slået benet og haft svært ved at rejse sig tager de sjovt nok ikke på som de burde..

Jeg mener virkelig du er en kujon at du ikke snakker med manden, men istedet smider billeder på nettet (som er taget på privat grund, dumt gjort, hvis han finder udad det)..

Hvis det er mishandling er det selvfølgelig ikke okay, men du griber ikke sagen korrekt an..

0
0
Svar på denne tråd

Åhh nej
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 21:30

Hvor er det dog tragisk at nogen kan behandle et dyr sådan.

Stakkels lille pus.

Håber virkelig ikke myndighederne ser på dette med milde øjne.

Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum

Oliver 16 08 03

Lukas 04 04 06

Silas 21 07 07

Snart med Zahrah Hamrah El Azraff OX

Ask den gæve Shetter

-Men uden Mirco...

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 21:37

Først og fremmest er billederne taget på offtentlig vej, der grænser op til han eng.. hvilket jeg er i min fulde ret til..

Meget muligt jeg er en kende tøvende med straks at ringe politiet op, men det er da for at se om andre muligheder kan tages i brug først.. og der er netop blevet taget kontakt til ejer, af en der højst sandsynligt vil blive taget en smule mere alvorligt end jeg selv, derfor det ikke er mig der har gjort det..

og billeder kan snyde, ja føllet ser frisk nok ud på billederne, men jeg kan love dig for det er det ikke.. Der er måske 10 procent mobilitet tilbage i benet som bliver slæbt frem..

det andet sår på benet er gult og meget betændt.. hoppen har næsten opgivet det, hvilket vil sige den bare ligger i 30 graders sol hele dagen uden nogen form for væske..

Manden bor ikke hvor hestene står og jeg har ingen anelse om hvad hans addresse er.. så havde ikke mulighed for at tage kontakt til ham i situationen.. derfor kontaktede jeg andre der måske gjorde, hvilket gav pote.. så kan ikke se hvad det er du ville have mig til at gøre anderledes..

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 21:38

jeg synes det er helt fint at du holder lidt øje med ham, især når du ved det du ved. så til dig.

Hilsen Camilla.

købes nær roskilde gerne med mulighed for levering.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen..
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 21:58

hvis du ikke ved hvor han bor, hvordan ved du så hvordan hestene står opstaldet.? Hvorfor har du ikke meldt ham noget før.?

0
0
Svar på denne tråd

annemette
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 22:08

Fordi han ikke bor der hvor hestene står... de er ikke tilknyttet en gård eller noget, bare en staldbygning der er sat op ved siden af en minkfarm..

Jeg ved hvordan de står fordi jeg som sagt "kender" ham.. og har flere gange faket interesseret i en af han heste. og fordi hestene står i nærheden af hvor jeg er vokset og og hvor min egen hest står nu..

Hvad skulle jeg melde ham for.. det med dt andet føl, var mens jeg ikke havde heste eller kom i området.. er førstblevet informeret om den episode nu her..

hvad skulle jeg melde ham for? ikke at lukke hans heste ud om vinteren?

det ville nok ikke blive taget særlig seriøst.. og som du selv påpeger, ser hoppen ikke ud til at være i dårlig stand.. og nej, de får da også foder, og så skærer han selv hove ind imellem, men det er det.. hvor mange dyrlæger og betjente ville taget det alvorligt?

der var en anden sag med en gammel mand, også i nærheden af os, han havde 2 shettere, som han selv beskar, de var så fejl beskåret at de nægtede at gå til sidst.. de havde begyndende liggesår og hårde plamager på siderne af at ligge ned konstant, og han blev anmeldt maaange gange, (landt andet af mig selv om min familie) men hver gang var saret det samme 2 de kommer ud, får mad og er ikke tynde, s er det da ikke mishandling"

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tænkte nu..
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 22:13

på det med at hestene stod 3 sammen i en boks om vinteren..

0
0
Svar på denne tråd

annemette
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 22:22

Tja det kan du have ret i.. burde jeg nok også..

Men tror jeg har gået og overbevist mig selv om, at så længe de var i udmærket foderstand, og ikke var, du ved, synligt vandrøgtet, med sår og stod i @!#$ til ørene, så var det ikke så slemt..

Self ikke nogen undskyldning på nogen måde..

ved nu heller ikke om de stadig gør det.. det gjorde de for nogle år tilbage.. der en anden stanldbygning på den anden side af minkfarmen, hvor alle unghestene går, men der kan jeg ikke komme til, så ved ikke hvordan de står derovre..

og når man kun ser hestene om sommeren, er man måske lidt forfalden til at glemme de er der, om vinteren..

Men nu håber jeg der sker noget, og i så fald vil jeg give min fulde hjælp..

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 23:23

Jeg synes det er ***** godt det du gør.

Du har tagetfat i nogle mennesker, som du mener har et bedre tag på denne mand end du har.

Du har dokumenteret at der er noget som ikke er som det skal være, der har været taget kontakt til dyrlægen, og hvis det ikke hjælper med personlig kontakt, vil der blive taget kontakt til politiet.

GODT arbejde.

-Hvorfor skal HN altid være så fordømmende??

Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum

Oliver 16 08 03

Lukas 04 04 06

Silas 21 07 07

Snart med Zahrah Hamrah El Azraff OX

Ask den gæve Shetter

-Men uden Mirco...

0
0
Svar på denne tråd

meld ham til politiet...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 23:25

... så skal de nok finde ud af hvem han er og hvor han er.

hilsen lia

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 23:43

skal tager imod din henvendelse det er hans PLIGT. har skrevet dig en pb har en fra hestens værn som gerne vil hjælpe med at gøre noget ved sagen.

Du kan også selv kontakte dem via mail Post@hestens-vaern.dk hvor du vedhæfter billeder dato hvor de er taget og hvem som ejerhestenem adresse og dit navn og hvor de evt kan kontakte dig. ellers har jeg et telefon nummer til en fra dem privat, men det giver jeg ikke ud i åbent forum.

Karoline

May your life be like a wild flower,

growing freely in the beauty and joy of each day!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 23:43

ShahXhibitor ♥Mirco♥

Tak..

Ja jeg mener selv jeg i det mindste har gjort, om ikke andet så noget.. Havde ham berideren fra nabogården ikke allerde planer om at tage kontakt til ejern, da jeg kontaktede ham, så have jeg self fundet på noget andet.. men mener stadig der altid er 2 sider af en sag, og vil ikke bare ringe efter politiet før jeg i det midste kender ejers side af sagen..

Som sagt kun kuglen på halsen var pga en medicinering, og det kan da også være dyrlægen har været der (tror jeg desværre ikke)

Men hvordan ville vi lige have det hvis vores hest stod såret/halt og vi med det samme fik politiet på nakken..

Jeg håber for føllet at der har været dyrlæge ude og behandle den, men tvivler..

og når nu ham berideren tager kotakt til ejer, sku jg så ringe lige bagefter og spørge om de samme ting..

Kommer de rigtige svar ikke, vil politiet selvfølgelig blive involveret..

hvis jeg kan hjælpe føllet, samtidig med jeg forhindre 3 verdenskrig i vores lokalområde er det så ikke ok?

og fair nok folk mener jeg straks burde have ringet til politiet uden så meget som at få en forklaring på hvad der er sket med hesten.. det er deres mening.

men så håber jeg de reagere sån hvis de en dag står i samme situation. for bedre at gøre noget, end slet intet..

Og det med at beskylde personen for noget uden at vide hvad der er sket, kan der self være noget om.. men viste ikke hvad overskriften ellers skulle være..

Og med den smule kendskab jeg har til manden, så ville det ikke komme bag på mig at han bare ikke har fortaget sig noget..

håber at blive modbevist..

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

midnight
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 23:46

Tak skal du have...:)

Deværre kende jeg som sagt ikke mandens addresse, men kan jeg self sikkert få fat i..

Jeg venter som sagt på svar iorgen om hvad der er sket i løbet af aftenen i aften.. mn i værste fald er det nyttig information at have..:) tak

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

Michael
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 23:48

hende jeg kender fra hestens værn siger du bare skal sende billederne, og de andre oplysninger så tager de sig af sagen. Hun har som sagt set billederne, og siger bare send dem med det samme det er noget der skal kigges på omgående, og så er det lige meget om der er andet eller ej de kigger på forholdne når de er der.

Karoline

0
0
Svar på denne tråd

Michael
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 23:55

hvis du helst vil undgå ballade, så giver du bare mig de oplysninger jeg skal bruge, så skal jeg nok anmelde ham, uden at tøve.

Annemette syntes faktisk du er unfair over for Michael, for han gøre det rigtige, for det føl lider og det er ikke i orden, eller er det??

Karoline

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 23:59

Jeg kan undre mig over at man ikke ringer til politiet og melder det med det samme, man ser sådan et føl...

En rigtig hest er en blandet hest.
www.k-b-rallyteam.dk
0
0
Svar på denne tråd

Michael,
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 00:17

du skal have et par stykker af dem her: , for det lille føl ser da godt nok skidt ud.

Annemette: Hvordan kan du være så negativ omkring Michaels forsøg på at hjælpe føllet? Det forstår jeg simpelthen ikke.

Bare tanken om føllet, der ligger og kalder på sin mor, uden hun reagerer, er hjerteskærende.

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Nu med en længe ventet blomst i maven. Termin d. 101008

0
0
Svar på denne tråd

hvoran gik det?
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 07:43

Jeg syntes ddu gør det rigtige. Der er altså ingen af os er ved om føllet er i behandling.

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

Bøger til ssa udd købes!

skriv pb/mail.

0
0
Svar på denne tråd

Michael
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 08:15

Med det kendskab du lyder til at have omkring ejerens forhold til sine heste, så ville jeg gøre det samme. Det llle føl ser ikke ud til at overleve mange dage endnu, og har sandsynligvis et ret svækket imunforsvar. I sådan en situation, ville jeg også hellere melde en gang for meget end for lidt. Har heldigvis aldrig skulle melde nogen endnu, men hvis den dag skulle komme, ville jeg helt sikkert gøre det.

Super godt, at du ikke tager billeder ulovligt, for så er der ikke noget at sætte en finger på i dit bevismateriale..

Håber det lille føl klarer den, du må jo lige holde os opdateret

Carina

- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
0
0
Svar på denne tråd

Unfair.?
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 09:06

så hvis det viser sig at føllet faktisk er under behandling, syntes I så det er fair at Michael har beskyldt manden for mishandling, lagt billeder på nettet osv..

Det er ikke iorden at føllet har ondt, det er vi enige om, men kan vi også blive enige om at skader ikke forsvinder i løbet af en nat.?

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering på Føllet
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 10:22

Jeg er i løbene kontakt med veninde fra HV og kan oplyse at dyrlæge nu er kontaktet og det formodes at han omgående tilser føllet.

Karoline

0
0
Svar på denne tråd

nu opgav
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 10:35

... jeg at læse resten af indlæggene, så jeg ved ikke om det er sagt. Men selvom du står på offentlig vej, så tager du stadig billederne på privat grund. Ergo er det ulovligt.

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 10:54

NEj det er self ikke fair at beskylde folk for noget uden at have konkrete beviser.. Men jeg kan med 99 % sikkerhed sige dig at de fleste personer ville være enige med mig i min påstand hvis de så nærmere på hestenes forhold..

Og når jeg kender manden som jeg gør, og hans måde at holde hest på, så vil jeg mene vanrøgt er et passende ord. rettede gerne mishandling til vanrøgt, da jeg egentlig syntes det er bedre..

Og på den anden side, udhænger jeg ham? opgiver jeg hans addresse, hestenes opholdssted, eller andet information om ham? nej det gør jeg ikke, jeg har ikke givet det mindste information om manden udover jeg mener det er vanrøgt det ha fortager sig mod sine dyr.

Louise:

Der er ingen lov der forhindre dig at tage billeder af privat grund, då længe du ikke opholder dig ulovligt, eller tager billeder af folk uden deres tilladelse..

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

Unfair...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 11:06

Jeg kan virkelig heller ikke se, hvordan manden skulle være blevet hængt ud. Der er da ingen herinde, der ud fra et par billeder kan fremskaffe yderligere oplysninger om manden, medmindre man altså kender ham..?

Og mon ikke Michael ville skrive herinde, hvis det viser sig, at føllet er i behandling, og det hele var en misforståelse..?

Hvis det var mit føl, og jeg vidste jeg havde rent mel i posen, så ville det da ikke bekymre mig, at politiet kom forbi..

Så længe der ikke kommer hentydninger om sted eller navne, så er det jo ganske anonymt..

Carina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 11:17

Godt der nu bliver kigget på det.Og helt ærligt Anne Mette syntes du virkeligt ikke det er vanrøgt at lade et svagt føl være overladt til at klare sig selv.

En ansvarlig ejer ville da sætte hoppe og føl i boks eller meget lille fold,så føllet kun skulle gå få meter for at die,og tænk lige på hvor plaget det lille myr må være af insekter,og fluer der sidder i såret.

Det her ,det er da svigt og at udvise ligegyldighed over for føllet.

Dorte.

´Gå ind på:

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

Og hils på alle æslerne

Det god stil,at køre æsel med et smil

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 11:23

1 nat?

Som jeg også har skrevet har føllet, efter hvad jeg har fået afvide været dårligt gående fra dag 1 af.. hvilket er ca 14 dage (hvorfor der ikke er nogen der har undersøgt det nærmere ved jeg ikke.. den har slidsår på begge bagknæ, hvilket jo ikke kommer i løbet af en nat..

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

Følle-bølle
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 11:40

er kommet til skade, det er jo ganske tydeligt.... Det kunne så være rart at vide, hvad den er kommet så galt afsted med, at den har skader på tre ben og muligvis halsen.... Det virker jo næsten som en umulighed.....

Men.... Det kan så godt være derfor følle-bølle ikke er større end den er.... Når de bliver ramt af sygdom, infektioner osv. kan de jo godt gå i stå med at vokse, fordi deres appetit bliver mindre, og i følle-bølles tilfælde er det også svært og komme ned til mor og spise.... Samtidig med, at dens lille krop bruger al energien på at bekæmpe dårligdommen.

Når det så er sagt, så synes jeg at det er rigtig godt, at der bliver gjort noget, så kan man håbe på, at ejeren sørger for at få tilset føllet (igen) og giver den bedre kår for at kunne klare sig, og for at kunne nå sin mor.

Men jeg forstår så ikke, hvis en der vælger at avle og have heste, ikke har interesse i, at føllet skal overleve.... Det er jo et flot føl, og ejeren beholder vel ikke alle de føl de får.... Altså må det jo være en slat penge der forsvinder for avleren, hvis føllet ikke overlever..... Hvis man ser totalt kynisk på det.... (hvilket vi da heldigvis sjældent gør)

Men det er et fint føl, og jeg håber da at den får den hjælp og pleje den skal have for at blive frisk igen....

Zamangah

Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 11:53

Fair nok at annemette ikke er enig i min måde at tackle den her situation.. det er der ikke så meget at gøre ved, og vi er alle enige om at det er synd for føllet..

Men jeg æder glædeligt mine ord hvis det viser sig at der har været dyrlæge derude og hvis manden har fuldt styr på sagen.. skal endda gerne give ham en personlig undskyldning hvis det var..

jeg håber inderligt han modbeviser mig..

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

Michael
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 12:00

tag dig ikke af det, du har gjort det helt rigtige iflg flere, og ikke mindst, iflg din egen overbevisning, Super godt gået, jeg ville have gjort det samme.

At der så er nogle, som mener du ikke har gjort det rigtige, ja det siger jo mere om dem , end om dig, og det får jo en til at spekulere over, hvordan de selv holder heste, når de nu mener, det du har gjort er så forkert, og moralsk forkasteligt. Ja jeg undre mig ihvert fald, for jeg havde handlet præcis på samme måde, omgående !!!

Karoline

0
0
Svar på denne tråd

Jep, mine..
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 12:03

heste bliver nemlig mishandlet og passet dårligt

(Jeg ville SELV have fundet ejeren og fået afklaring på sagen, hvis ikke dyrlægen havde været forbi, havde jeg meldt ejeren.!)

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 12:09

Det sagde du selv, ikke jeg.

Og nu var det jo ikke dig der stod på marken og så føllet, men en anden, og han har i det mindste gjort noget, og det helt rigtige. Han har i forvejen kendskab til manden og hans heste hold, har du det? Syntes du er urimelig ufair over for michael, som i det mindste har handlet. Tænk på hvor mange som bare er kørt/gået forbi, UDEN at gøre det mindste.

Det vigtigste i denne sag, må da være at der er handlet, om man så er enig i måden, eller metoden, kan da være flyvende ligegyldig ikke??

Karoline

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 12:26

Fint nok vi er uenige..

Jeg ville have handlet på samme måde, havde det ikke været for ham berideren der i forvejen havde planer om at tage fat i manden.. og i mine øjne ille det have en bedre effekt hvis det var ham g ikke mig der snakkede med ham..

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 12:37

Jeg syntes lige vi skal finde tonen igen.. .. Når jeg sidder her og læser hele indlæget kan jeg altså godt se sagen fra begge sider..

Michael, når du siger du kender til manden og hans metoder, så må vi tage dine ord for gode varer.. Og jeg syntes billederne tager deres eget sprog.. føllet har det ikke godt.. .

Men jeg vil nu give Annemette ret i at du ikke helt er i din ret til at lægge billederne ud offentligt.. Du skulle ha givet dem som bevismatriale til Dyrenes beskyttelse og Politiet..

Personligt ville jeg da føle mig godt og grundigt svinet til hvis jeg fandt sådan nogen billeder af mine heste (ikke at det nogensinde skulle blive aktuelt) på nettet, uden at jeg havde haft retten til at forsvarer mig..

Men når det er sagt, så jeg kan godt forstå din handling Michael. Specielt når det forgår lige i "baghaven", og man helst vil bevarer freden..

Men du skal jo så også vide at hvis manden finder frem til disse billeder, så ved han jo også hvem der anmeldte ham.. Jeg syntes du skal fjerne dem fra nettet, og så ellers holde os andre opdateret omkring sagen. For jeg håber virkelig at det lille føl for noget hjælp NU..

Hilsen Stine

SÆLGES
Bla. Super lækker 2 års buckskin welsh sec A hoppe.

Smart Palomino sec A hingst m. avlsgodkendelse

www.welsh-stutteri.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 12:44

Stine:

kan også sagtens se hvad annemette mener..

sandsynligheden for at han sidder på nettet er dog ikke så stor da han er, omkring 70 år..:)

sletter også fotoalbummet så snart jeg ved mere om hvad der er sket med føllet.

og til mig forsvar:) så har jeg jo på intet tidspunkt givet oplysninger om manden, eller hestenes opholdssted..

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 13:03

Har netop talt i telefon med hestens værn, efter min mail jeg sendte igår og de sender en dyrlæge derud imorgen tidlig, som efterser føllet og tager den derfra..

hvis det så viser sig at anden dyrlæge allerede er kontaktet, så er det jo så fint nok, og så ringer jeg self tilHestens værn og fortæller det.. og så er der taget hånd og det bette føl.. men er der ikke kontaktet dyrlæge, så kommer der en ud og kigger på det iomrgen..

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 14:02

så håber vi bare på det bedste for det bette skind:)

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

Hvor synd!
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 14:24

Det er da simpelthen for meget. Det er synd for den lille stakkel!.. Hvordan kan være sådan overfor heste?! Jeg forstår det simpelthen ikke..!

Meld det straks, så den stakkel kan komme væk derfra.. :(

0
0
Svar på denne tråd

Milopigen..
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 14:42

Det er allerede meldt til hestens ærn som sender en dyrlæge og en repræsentant derud.. og de kontakter om nødvendigt politiet..

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

et sidespring
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 14:48

Ser føllet ikke lidt "deform" ud?

Jeg synes at dens ben... også forben, ser helt forkerte ud.

Men derudover så stort skulderklap til dig Michael.

Mvh Nell

RODEO ER EN SAGA BLOT!

NY SIGNATUR SØGES!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 15:33

Nellbo:

Den har hævelser på forbenene af at ligge så meget ned som den har gjort..

Og tror forresten ikke det er et hoppe føl, men en bette hingst

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

Tænkte også
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 17:23

på, at det var en hingst og ikke en hoppe, glemte jeg da helt at skrive på HG ;)

Men igen, stakkels følle. Håber det kan redes, eller at Dyrenes Beskyttelse / politiet gør noget ved det.

Med venlig hilsen

Katrine med Amigo og Rainbow Emily Rose

Som har masser af udstyr tilsalg, primært str cob og full, skriv hvis der er noget du mangler

0
0
Svar på denne tråd

Katrine
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 17:47

Hehe ja jeg sad selv og undrede mig over jeg havde skrevet hoppe..

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

1234567879
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 17:54

MR: Stort skulderklap til dig

De fleste har nok prøvet at sælge en hest engang, og man ved jo aldrig hvordan det ender. Hvis det skulle ende så sørgeligt som med føllet på billederne, er det rigtig rart at vide at der er folk der er klar til at rykke ind.

0
0
Svar på denne tråd

Hestenettet
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 18:33

Hej Michael

Det er simpelthen så længe siden jeg har skrevet noget herinde, men jeg blev lige nødt til at skrive til dig. Jeg synes det er helt fint det du har gjort, og jeg håber meget på en god løsning for den lille stakkel.

Annemette: Det er super, at du er typen, der ville galoppere op og konfrontere manden med føllets stand, det er skønt at der findes mennesker, som er direkte og rider i samme sekund som de sadler. MEN... der er altså nogle af os, der gerne vil være helt sikre, vil undersøge sagerne til bunds inden vi reagerer og som ikke nødevendigvis altid vil gå i direkte konfrontation. Det kan være, at man ikke føler sig dygtig nok eller rustet nok til den samtale man skal have, hvor man jo også skal kunne holde bakke ud, hvis det viser sig, at man tog fejl osv. Det kan også være, at man gerne lige vil undersøge sagerne en ekstra gang eller spørge andre til råds. Når du angriber Michael synes jeg det virker som et udtryk for, at du forestiller dig at alle formår at reagere helt som dig. Men vi mennesker er forskellige og reagerer forskelligt.

Jeg synes det er fint at Michael reagerer, og det virker som om, at han har undersøgt sagen, har talt med forskellige parter, blandt andet en berider i området. Og det lyder da som om, at Michael følger udviklingen tæt, og jeg håber der findes en løsning i morgen.

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

noget nyt?
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 10:02

med den lille følle? har der været dyrlæge?

Søger med lys og lygte en passer til min dejlige Fila! hun står i Ørbæk. skriv privat for mere info :-)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 11:19

Der er intet nyt i sagen om bette føllebasse..

Hestens værn har sendt en dyrlæge derud her til morgen, men har endnu ikke hørt fra dem.

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

Skulderklap til dig
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 11:22

fra mig! (y)

Mvh

Gitte-Mor

Tera/feb-05 og Lian/dec-07

Omgængelig sød pony vallak købes

Lækker broget hingst tilbyder naturlig bedækning

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 13:31

UPDATE:

Føllet er idag til middag blevet aflivet..

Kørte derud for lige at kigge til den, hvor dyrlægen så var der.. om det var dyrlægen hestens værn havde sendt ved jeg ikke.

jeg lod som jeg intet anede om det og gik hen og spurgte hvad der var sket med den.

Den var tilsyneladende blevet trådt på af hoppen.

Men nu har den fået fred.

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels lille føl
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 13:33

- Men godt at du var der til at gribe ind. Ellers er der ingen der ved, hvor længe den havde gået rundt...

"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"

Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.

0
0
Svar på denne tråd

hoppen...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 15:27

Hoppen havde nok set det samme som du havde set, at den ikke klarede sig godt nok, naturen er barsk, men hun har sikkert trådt på den med vilje.

Men godt du alligevel tog affaære, så har du samvittigheden på rette sted.

Rikke - nu uden sparky (med Nynne)

I'm not scared of dying, I just don't want to

0
0
Svar på denne tråd

Ikke med vilje
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 15:31

Hopperne træder aldrig på deres føl med vilje,men de kan godt efterlade det,hvis de kan mærke den ikke er stærk nok til at overleve..

En rigtig trist situation,men godt der var nogen, der gjord noget ved det..

Nu med Swarowski føl født d.18 maj

0
0
Svar på denne tråd

Synes jeg...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 15:34

...kan huske, at jeg har set et program hvor en hingst slog et føl ihjel? Det var sikkert svagt, men pyha...

Andre der kan huske det?

"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"

Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 15:34

Tror ikke det er sket med vilje, men et uheld..

Nu har "lillebror" som jeg har valgt at kalde ham, fået fred..:)

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

Trist..
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 15:37

Det var da trist at høre, men bedre end at føllet fortsat skulle lide. Mon ikke din indsats har været med til at forkorte dens smertehelvede... Ellers kunne den måske have ligget der til den døde af sult...

Carina

0
0
Svar på denne tråd

Aloysius..
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 15:37

ja det program kan jeg godt huske, det var et uhyggeligt syn.

Jeg har nu oplevet ikke mindre end to gange at en hoppe har trådt på et den ene gang meget sygt føl, og anden anden gang en der kun lige knapt var i live ved fødslen.

Jeg ved ikke om det ertilfældigt jeg har oplevet det, og det er nok heller ikke sikkert det er hvad der er sket, det var bare lige en tanke

Rikke - nu uden sparky (med Nynne)

I'm not scared of dying, I just don't want to

0
0
Svar på denne tråd

Det var
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 15:49

godt han fik fred. Nu har jeg ikke set billederne da linket ikke virker? Men ingen tvivl om at du har handlet rigtigt .

Et liv uden dyr er som en sko uden såler:)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 16:00

Ang billederne.. Så har jeg slettet fotoalbummet på hestegalleri. Da jeg ikke mente der længere var behov for det. og for ikke på nogen måde at hænge manden ud..

Michael & William

0
0
Svar på denne tråd

godt..
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 22:38

at du fik kaldt dyrlæge ud og det hele..

bare surt at det skulle gå sådan for den lille trold.. men heldigvis har den fået fred.

Min elskede fila er sat tilsalg. Livet bliver aldrig det samme uden min elskede hest!! ;-(

0
0
Svar på denne tråd

flot ...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 10:33

michael.

Mvh Susanne.

sød broget 3er pony 7år, byttes med føl.

www.animalsmatter.org/

Muldjord aftages.

Hesteejendom udlejes i Arden

0
0
Svar på denne tråd

Godt gået Michael
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 15:15

Godt gået Michael

Det er rart når der er nogen der gør noget!... at det så endte sådan var nok bedst for den lille tut, som fik en så dårlig start på livet....

... Men det var flot at du gjorde noget

Jeg sidder bare og bliver så gal og så ked af det, når folk ikke passer ordentlig på sine dyr, det gælder både om det så er heste, køer, svin eller får.... Sådan nogle mennesker skulle ikke have lov til at nogen sinde at have dyr igen!

Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker

Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt

Stop op - Lev livet

Du ved ikke hvor længe du har det!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider