Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kørte kat over!
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 17:05

Ja jeg kørte en kat over den anden dag -men den løb lystigt videre

I den forbindelse kom jeg til at tænke på hvad jeg havde gjort hvis den nu ikke var i speciel god stand efter sådan en påkørsel og man skulle aflive den? Hvad pokker gør man så. Jeg har ikke lyst til at skulle lede efter den nærmeste dyrlægeklinik i lægere tid men en smadret kat der lider. Så hvad gør man.

Jeg kan huske min samfundslærer i folkeskolen altid sagde at man skulle gøre rundt med en jernstang i netop sådan et tilfælde. Er det nok at give den et gok med sådan en?? Synes godt nok det er brutalt...

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

0
0
Svar på denne tråd

adkajdkajdkla
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 17:07

Find noget tungt, at slå den med eller kør den over igen så er den i hvert fald død..

Lars
Det eneste du kan være resten af livet er dig selv, så hvorfor ikke være det med det samme.??
0
0
Svar på denne tråd

Selv om
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 17:16

katten løber videre, bør man tjekke den. Min mand kørte en kat over, og den løb også videre. Da han ledte efter den, fandt han den i en lade, hvor den lå og var død

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Nu med en længe ventet blomst i maven. Termin d. 101008

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 17:30

det er vidst meget naturligt at de løber videre, min far kørte også engang en kat over, han holdt ind til siden og prøvede at finde den, men uhedigvis lå der en skov lige ved siden af, og han kunne ikke finde den :( men den haltede noget så grusomt..

kør den over igen så er den i hvert fald død..

eller også risikerer du at den 'kun' brækker et eller andet?

Jeg mener at have hørt, at man 'bare' kan knække nakken på dem? men er ikke sikker..

Nanna

Hold dine venner tæt

-Hold dine fjender tættere

0
0
Svar på denne tråd

Nanna..
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 17:34

jo, den er vidst godt nok med at knække nakken på dem, men det er nok lidt nemmere at køre den over, end at få sig til at at "rive hovedet af" en kat fyldt med blod.

Lars
Det eneste du kan være resten af livet er dig selv, så hvorfor ikke være det med det samme.??
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 17:37

man skal jo heller ikke rive hovedet af, for at knække nakken.

Nanna

Hold dine venner tæt

-Hold dine fjender tættere

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved da helt
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 17:46

ærligt ikke hvad det er for nogle råd i kommer med herinde??!! Det er ikke optimalt selv at stå at prøve at slå et dyr ihjel hvis ikke i ved hvodan man gør det - i kan risikere at I påføre mere lidelse. Påkører man et dyr ringer man til Falck som derefter tager sig af at få den kørt til en dyrlæge som enten behandler den - eller afliver den på en human måde!! - Deres nummer er 70 10 20 30 og er ret nemt at huske, og de kan kontaktes ved alle påkørelser af dyr, altså ikke kun vildt

0
0
Svar på denne tråd

adadad
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 18:07

Nanna

Nej jeg ved godt man ikke skal rive hovedet af dyret men det kommer hurtigt til at føles sådan.

BNielsen

Det er jo heller ikke en særlig human måde at lade dyret ligge halvdødt til falck kommer.

Personligt havde jeg nok gået ind efter haglbøssen og skudt dyret.

Lars
0
0
Svar på denne tråd

En voksen kat...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 18:32

... er ikke lige sådan at aflive. Og jeg ville ikke gøre forsøget selv. (helst heller ikke med en killing)

Ring efter Falcka dyreambulance i stedet!

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

For et..
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 18:59

par måneder siden fandt min mor en påkørt kat, hun ringede til Falck, der IKKE ville komme efter den, men vi kunne kører til dyrlægen.. Yes, lad da katten lide 1½ time i bil inden en dyrlæge ville kunne tilse den og hvem skulle forresten betale(dyrlægevagtordning)..

Heldigvis ånede den selv ud, efter et kvarter..

Jeg tør knap nok skrive, med frygt for klø, at jeg ville selv have slået den ihjel, på en eller anden måde..

Krone og Bølge - En selvfølge

R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!

0
0
Svar på denne tråd

Falck...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 19:09

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 19:11

Puha.. det er jo et svært etisk spørgsmål. Jeg tror i bund og grund det kommer an på hvor slemt det er.

Jeg ville dog ringe til en dyrlæge eller falck og høre dem ad først inden.

Tænk nu hvis det var en anden persons kæledyr. Jeg tror gladeligt de ville betale for div. regninger hvis bare deres dyr overlever. Det ville jeg da hvis det var min kat.

Det er jo ikke lige til at vide om de kun har brækket noget eller har fået alvorlige skader.

- Fie :)

Hesteplakater sælges!

http://minibaah.deviantart.com/
- jeg tegner din hest.

0
0
Svar på denne tråd

Aflivning
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 20:05

Jeg har haft fat i falck ved tidligere påkørsel. Og hvis de overhovedet gider at komme går der ihvertfald snildt 2 timer.

Jeg nægter at lade en halv splattet kat ligge at lide... Hvis det "bare" ligner et brækket ben er det selvf noget andet. Og ang at køre til en dyrlæge -ja hvis man kender området. Men hvad hvis man ikke kender området eller det er midt om natten. Skal man så til at lede efter en vagt-dyrlæge??

Køre den over igen er åbenbart det eneste man kan gøre?? Selvom jeg får ondt i maven af at tænke på det...

Håber da ikke der skete noget med katten. Den så fin ud og haltede ikke... Men det føltes virkelig som om jeg kørte den over...

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

0
0
Svar på denne tråd

Kat...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 20:31

Jeg har desværre osee selv påkørt en kat, men den var 'heldigvis' død med det samme.... Jeg stoppede naturligvis med det samme, men den lå i vejkanten og var død. Jeg tog den og lagde den i grøften så ik den blev påkørt yderligre.

Synes ofte man ser påkørte dyr splattet fuldstændig ud, hvilket jeg synes er ret ulækkert...

Skulle uheldet være ude igen og katten ik var død, ved jeg ærlig talt ik hvad jeg ville gøre. Hvis der var et hus i nærheden ville jeg gå derhen, eller håber jeg at jeg ville være stærk nok til at knække nakken på den...

Men synes engang at jeg har fået fortalt man ik må røre en påkørt kat hvis ik den er død???

En rigtig ven er en, der accepterer din fortid, tror på din fremtid, og kan lide dig, som den du er nu.

Heidi

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

Hm.........
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 23:03

Det er jo fuldstændig an på..

Er det slemt ville jeg gøre som mine forældre. Tage deres spade og pande den en så den dør 100 %. Hugge hovedet af om nødvendigt. Ja det lyder barskt men jaja..

Er det ikke så slemt så ringe til Falck.

Hannah R.

Nu med pletten Lejsa!

Bukkespring på den aller første ridetur. Im in love! Oo'

Noget der klapper - Rid en knabber

0
0
Svar på denne tråd

Falck SKAL komme
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 11:34

Et godt råd til alle:

Når I ringer til Falck, så fortæl dem at de faktisk skal komme ud og hente katten. De har nemlig selv underskrevet en kontrakt om at de henter katte, som er blevet påkørt.

Arbejder selv hos Kattens Værn, og vi hører det ret tit. Men Falck har det med at glemme at de faktisk har kontrakt med Dyrenes Beskyttelse om at de henter og bringer tilskadekommende dyr til den nærmeste dyrlæge.

Men hvis folk ikke ved det, ja så forsøger de gerne at komme uden om den aftale.

man kan selv bringe katten til dyrlæge, og så sørger de for den. Her er det også uden betaling.

DetVarKattens - Medlem af Kattens Værn.

En rigtig hest er en oldenborg!

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville aflive selv
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 11:42

hvis det var muligt.

Vi mødte engeng nogle der havde påkørt et rådyr. Dde lå på vejen og var helt smadret men i live. Vi ringede til falck der lovede at kommme med det samme- de havde 5 min kørsel dertil. Efter 1 1/2 time var de stadig ikke kommet!!!

Heldigvis kome der en lastbilchauffør forbi, der i et hurtigt snuptag drejede halsen rundt på dyret. Den var død med det samme. Selvfølgelig skal man vide hvad man gør og ikke smadre løs på et skadet dyr, men de skal heller ikkel ide længere end højst nødvendigt bare fordi man nu "skal ringe til falck"..

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

Bøger til ssa udd købes!

skriv pb/mail.

0
0
Svar på denne tråd

Hyggelig tråd
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 11:58

at læse når man som os savner 2 katte. der er jaget væk af to andre han katte som desværre ikke har fået "klippet pladerne" jeg kan da kun sige hvis det er en af mine katte der blev kørt ned vil jeg da håbe at den der har gjordt det er ansvarsfuld nok til at køre den til dyrelægen med den.Og vi vil selvfølgelig betale dyrlægen. Iøvrigt syntes jeg ikke man kan lade en død kat ligge ved vejkanten ej heller i grøften jeg vil være meget ked af hvis mine børn finder deres kælemis død i grøften på vej til skole. Hvis man har kørt et dyr over og den er død kan man da godt lige spørge i de huse rundt om stedet der er måske en der kender ejeren.

Hilsen en som savner sine 2 misser frygtelig meget.

WWW.123hjemmeside.dk/bondegaarden3

Nu ejer af en smuk Islænder

0
0
Svar på denne tråd

Så fordi..
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 12:01

at der er nogen der ikke forstå at holde deres kræ på deres egen grund, hvilket man skal ifølge loven, så skal vi andre bruger flere timer på at finde ejeren, så de kan sørge over deres kat.. Glem det..

Hvis I ikke vil have jeres dyr kørt ned, så hold dem hjemme..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes godt nok
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 12:10

Anne Mette, jeg synes godt nok at du er lidt brysk i din udtalelse.. ja, katte burde være på egen grund, men katte er også et dyr, der er svær at holde inde..

Og skulle uheldet være ude, bør man da have så meget samvittighed til lige at lægge dyret ind til siden, efter man har tjekket at det er helt dødt, og så lige henvende sig i et af de nærmeste huse.. det kan da maks tage 10.15 min af din tid..

Jeg har selv to katte, godt nok indekatte, men skulle de stikke af og blive kørt ned, vil jeg da blive meget glad for at få at vide, at de er kørt ned og er døde..

Så jeg håber da ikke, at du nogensinde køre et dyr ned, for den stakkels ejer af dyret vil så ikke få det at vide, for det gider du ikke bruge din tid på..

MONICA & ROSSO
nu også med Sussi Solskin

{>

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du læser..
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 12:15

mit første indlæg ville du se at jeg nok skulle tjekke dyret og slå den ihjel hvis nødvendigt, men jeg kan ikke se hvorfor jeg skal lede efter ejerne af dyret..

Og der hvor jeg møder flest katte er ved skoven, hvor der ikke er huse i flere kilometeres omkreds, hvordan skal jeg så have en chance for at finde ejeren.?

0
0
Svar på denne tråd

godt ord igen
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 12:24

Jeg har vel ret til at sørge over mine katte. Det skal du da på ingen måde blande dig i. Hvad angår at holde dem på egen grund så kan jeg da fortælle dig at mine andre katte er blevet indekatte. og så vil jeg da ikke håbe du køre rundt i vemmelevområdet.

0
0
Svar på denne tråd

Katte...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 12:55

Altså... jeg ville nok heller ikke suse rundt i længere tid og lede efter en potentiel ejer til en kat jeg har kørt ned. Men ville selvf altid lægge den pænt indtil siden med mindre den er smadret i 100 dele.

Ang at ringe til Falck -en ting er at de skal komme. Men hvis jeg skal vente med en lidende kat i 1 time eller mere så foretrækker jeg altså at aflive den selv. Om den skal køres over eller gokkes i nødden på jeg så tage stilling til dér. Her snakker selvf ikke om en kat der måske bare har brækket et ben men om en svært tilskadekommet kat.

Og så mener jeg at man må sætte et tlf nummer på hvis vil man vil vide hvad der er sket med ens kat.

Hvis jeg ikke havde navn og nummer på min hund fx og den bare rendt rundt ude på vejen ville jeg nok ikke forvente at folk prøvede at finde mig hvis de havde kørt den ned.

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

0
0
Svar på denne tråd

hej alle
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 13:37

hvor er mange af jer grimme i jeres mund. sådan som i snakker om dyr.hvad ville i gøre hvis det var jer selv der var blevet kørt over... tænk lige over det.... skulle man så også bare lade jer ligge????

www.123hjemmeside.dk/sussi8

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 13:40

Tag den i bagbenene, og slå den ned i jorden (asfalten) så knuses hjerneskallen, også dør den helt sikkert.

Hilsen Helene

Som desværre ikke rider på ponyen Chanell mere :-(

0
0
Svar på denne tråd

Har fundet kat
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 13:49

Min veninde og jeg kom engang kørende og så at der i vejkanten lå en kat, der var kørt over. I lysskæret så det ud som om den bevægede sig, så vi vendte om og ganske rigtigt. Katten var lige ramt og levede altså stadig men var i chok.

Vi ringede til dyrlægen som jo henviste til vagten. Vi blev ledt til nærmeste dyrehospital, hvor de aflivede katten humant. Regningen betaler Dyrenes Beskyttelse. Vi fik at vide at katten selv var ved at udånde, men den fik alligevel sprøjten.

Mvh Maria

- som søger ridetøj til knægten på 3 år. Har du noget du vil sælge?

Imellem sort og hvid er der en masse farver

En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd

Zenso...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 16:09

Hver det for en sammenligning. Vi laver i en verden hvor der er og skal være tydelig forskel på mennesker og dyr. Dyr lader livet hver dag for at vi kan få kød og dermed protein. Hvis et dyr så ligger og lider ville det ikke røre mig at skulle aflive det.

Og NEJ jeg ville sku ikke køre et menneske over igen, men hvis jeg kører en anden person ned, så er jeg ret sikker på at falck kommer med det samme og der bliver gjort hvad der kan gøres..

Lars
0
0
Svar på denne tråd

en overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 16:25

Jeg ville da heller ikke gide at rende land og rige rundt for at ringe på døre og spørge om det var deres kat jeg havde kørt ned.

Men det burde jo heller ikke være nødvendigt.

For hvis man har fritløbene katte, så er det da en selvfølge at man har sørget for at øremærke dem.

Det er alle mine da, og hvis man ikke gør det, er man da selv ude om at katten bliver forevigt væk.

Hilsen Dorte med øretatoverede katte.

0
0
Svar på denne tråd

av for katten
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 17:19

da ramte du et ømt punkt de 2 af mine katte der er væk blev ikke øretatoveret da de blev kastereret og gud hvor jeg dog fortryder det. Jeg kender dog flere der har øremærket forsvundne katte som ikke er til at finde.

Nu vil jeg ikke skrive mere i denne tråd men istedet give mig i kast med at træne mine katte i ikke at gå uden for vores grund som der så rigtigt står i loven.

Så må i til gengæld love aldrig at blive træt af at havde mus og rotter i stalden for mine katte skal så til kun at spise hjemme.

De allerbedste hilsner fra mig som holder meget af alle mine dyr, og også ønsker det bedste for jeres.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 18:12

Hvis og når I kører en kat ned og den dør eller bliver aflivet på stedet, så husk at få den checket for øremærke eller chip.

Det er bare så ærgeligt at miste sin kat og aldrig finde ud af hvad der er sket med den, bare fordi den er smidt i en grøftekant

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Hold da kæft..
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 22:59

Hvilken moral mange hestefolk herinde tilsyneladende har.. De/I vil bare køre katten over èn gang mere eller smadre hjernen på den med en skovl eller andet brugbart i nærheden istedet for at tage ansvar for deres/jeres kørsel, også selvom dyret selv er løbet ud på vejen, for sådan er dyr jo, og det er uanset om det er en ræv, en rådyr, en hund, kat eller en hest - hvis ikke man gider ringe efter falck og vente på at de kommer kan man sg` som min. selv transportere dyret til nærmeste dyrlæge - OGSÅ selvom man ikke er kendt i området - ALLE bilister er vel ikke så skvadderdumme at de ikke kan finde ud af at spørge om vej i et fremmede område????????

Og hvad hjælper det at man øremærker og registrer sin kat hvis folk bare har tænkt sig at smide dyret i grøften og dermed har overlader den til ræven eller fugelene hvis uheldet er ude?? Ingen har tilsyneladende tænkt sig at bruge tid på at aflæse dette og henvende sig til katteregisteret så ejeren/e kan få besked om deres kæledyrs skæbne. Men det er da nok alligevel rarere end at få et opkald om at ens kat ligger på xxx-vej, kørt over 2 gange, med hovedet skilt fra kroppen fordi at vedkommende bilist liiiiiige ville være helt sikker på at mis ikke led mere... Hallo!!! Har I samme syn på sagen hvis det er en hund I påkører?? Slå dyret ihjel med sneskovlen, spark den ud i kanten og så afsted så aftensmaden ikke bliver 5 min forsinket eller fordi det ville være skrækkeligt hvis lille lise skal være en halv time ekstra i børnehave....

Altså... tænk lige hvilket ramaskrig det ville være hvis jeres hest blev udsat for den behandling..

0
0
Svar på denne tråd

BNielsen ♣shiva♣
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 23:24

Ja jeg har præcis samme holdning hvis det var en hund. Hvis dyret ligger og alligevel er halvdødt, så skal lortet bare aflives i en fart, ingen grund til at det skal lide mere end højst nødvendigt. Vi snakker selvfølgelig ikke om en kat man har påkørt der bløder lidt eller måske har brækket et ben, men et dyr som er kommet slemt tilskade, så er jeg ikke et sekund i tvivl om at det burde aflives.

Jeg har ingen hest, men jo "hvis" jeg havde og den blev kørt ned, lå halvdød, så ville jeg da sætte pris på den blev aflivet hurtigt i stedet for at den skulle ligge der og vente på at en dyrlæge.

Og ang. at tage ansvarfor sin kørsel, så er der ikke meget at gøre hvis et dyr løber ud foran bilen, andet at stoppe og kigge hvad der er sket. Derefter må man så tage stilling til hvad man vil/bør gøre.

Lars
0
0
Svar på denne tråd

Lige nøjagtigt
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 08:51

hvilken udd. er det lige der gør dig/i andre i stand til at vurdere hvor skadet dyret er?? Er I der vil smadre hovedet på dyret da alle dyrlæger???? Selvfølgelig er der situationer hvor der ikke er nogen tvivl, men ved man ikke præcis hvordan man skal aflive et dyr - og det er de færreste der ved det - kan man tilføje mere lidelse til dyret end hvis man lader den leve det længere det tager at køre den til en dyrlæge!!

Og når man påkører en kat løber den jo som regel væk trods at den er hårdt såret, men ofte løber den ikke længere end et par hundrede meter hvor den vil finde et sted at gemme sig - At tjekke grundigt i området er det mindste folk kan gøre selvom de selvfølgelig ikke har påkørt den med vilje. Har selv været udsat for at min søn og hans kammerat fandt en hårdt skadet kat på en legeplads, og selvom den bare lå ganske stille, hverken ville/kunne røre sig og derudover så vældig dårlig ud så fik jeg gennem dyrlægen jeg sørgede for at den blev bragt til at vide at den overlevede.

Til trods for at jeg mente at den pga. dens tilstand ikke ville overleve! Faktisk var jeg overbevist om at dyret havde brækket ryggen da denne var helt skæv og at den ville blive aflivet - tænk hvis jeg havde været af samme støbning som dig/jer, og handle udfra min egen vurderring af situationen - så havde ejerne af dyret ikke fået den hjem igen!!

Så til alle jer der overvejer at aflive et dyr på drastisk vis, tænk jer lige om en ekstra gang - det er ikke jeres eget dyr, og ikke jer der skal tage beslutningen om dyrets skæbne

0
0
Svar på denne tråd

BNielsen ♣shiva♣
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 09:18

BNielsen ♣shiva♣

Jegh ar jagttegn og i følge lovgivningen er jeg uddannet i at slå ihjel(dyr altså), så må jeg vel også være i stand til at lave en vudering. og NEJ jeg ved GODT at jeg ikke er syrlæge, men nogen gange behøves man heller ikke være meteorolog for at kunne se at det begynder at regne senere på dage. Du får det til at lyde som om vi/jeg ville aflive et dyr forsjov.

Lars
0
0
Svar på denne tråd

Lars-S
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 11:52

Jamen så har du jo dit på det tørre, og det er da også ganske fint. Men har været inde at finde dette:

Aflivning af katte (og hunde)

- Må kun foretages af dyrlæger, slagtere, personer med jagttegn eller andre, der er uddannet i aflivning. Dette gælder ifølge bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr kapitel 5, § 13, stk. 2.
Undtaget er aflivning af hundehvalpe og kattekillinger, der højest er en uge gamle.

Og det gør unægtelig en del folk kriminelle i så fald de selv begiver sig ud i at smadre en skovl i hovedet på dyret - eller kører den over en gang mere...

Mit råd til folk er simpelthen bare at få dyret til en dyrlæge - og selvfølgelig mener jeg ikke at folk gør det for sjov, men i bedste mening - At gøre noget i bedste mening er bare ikke altid det bedste for dyret!!

0
0
Svar på denne tråd

kbhvkljzxchvkjzh
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 14:01

BNielsen ♣shiva♣

Det lyder som om du tror at alle katte bliver kørt ned i byen ved højlys dag, og at alle dem der kører dem ned burde bruge flere timer på at rette op katteejerens fejl (ikke at holde dyret på egen grund).

Jeg kørte en kat ned på en øde landevej i sverige kl 23.. Vejen måtte man køre 90 på, og jeg kørte 70. Pludselig er der en kat på vejen og jeg vil immervæk hellere køre den over end at stoppe og få bilen bag ved mig op i nakken. Men du har 1-2 sek at opfatte katten i, tage en beslutning, og reagerer. Det når man ikke. Men den blev kørt over to gange (mig og ham bagved) og den var helt splattet ud. ( Jeg så det ikke, fik min kæreste til at gå ud og tjekke.)

Men du lyder som om det er bilførerens skyld? Jeg gætter på at du aldirg har været i situationen. Og hvis den var levende, men lidende ville jeg slå den ihjel, lovligt eller ej. Du har aldrig gjort noget ulovligt??

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Logio
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 14:39

Jeg helt enig med Logio. Super godt skrevet

Lars
0
0
Svar på denne tråd

Logio...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 15:18

Well said...

Og ang det at det er ulovligt at slå et dyr ihjel. Skal man så bare lade det ligge og lide?? Hvis jeg havde en kat der var halvvejs splattet og led frygtelig ville jeg altså hellere at folk slog den ihjel... end at de brugte flere timer på at finde mig eller en dyrlæge... Det er jo utopi... I øvrigt må man heller ikke undvige for en kat! Hvis i ikke vil have jeres kat kørt over må i altså holde dem i snor eller i det mindste på egen grund...

Som sagt er det langt fra sikkert man kører den ned ved højlyst dag eller i tætbefolket område...

Hvis katten har navneskilt på vil jeg til hver tid ringe efter ejeren -splattet eller ej. Så må de kommer og tage sig af den. Men hvis katten ikke har et navneskilt med tlf på -ja så vil jeg ærlig talt ikke gøre det helt store for at finde en ejer... Så må i gokke mig i nødden alle de gange i vil.

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

0
0
Svar på denne tråd

Nej Logio - jeg mener
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 22:37

bestemt ikke at det er bilførens skyld, men jeg mener bare at man som bilist må tage et ansvar - og det er ligegyldigt om det er en kat, en hund, en ræv eller et rådyr man påkører. Ved man så ikke hvordan man afliver et dyr på en human måde, men grundet at have læst herinde at det er helt ok og ganske normalt selv at begive sig ud i at PRØVE - for man har jo bare læst om hvordan andre gør - så er der nok nogle der i god mening vil forsøge sig med sneskovlen eller hjulnøglen. Er dyret virkelig "smattet" og lider frygtelig meget, vil jeg sg også stoppe bilister og få fat i en der ved hvad de laver. JEG ville personligt aldrig gøre det selv!! For jeg ville bare komme til at "prøve" mig frem og håbe, for jeg ved sg ikke lige nøjagtig hvor jeg skal ramme dyret for at være sikker på at det slutter efter èt slag - det er ikke spor humant at skulle stå at tæske løs i hovedet på et dyr der ikke lige dør...

Og jo, jeg har faktisk selv oplevet at køre en kat over da jeg var ung, og jeg brugte også tid på at lede efter katten efterfølgende. Desværre fandt jeg den ikke trods forsøget, vidste ikke hvem ejeren var, men så dog katten på et senere tidspunkt (nogle uger efter?), og den havde det heldigvis fint.

Ellers har jeg gudskelov været forskånet for at påkøre andre dyr, men jeg er skam også meget forsigtig når jeg kører sent på aftenen for som vi alle vel ved så er det er der dyrene er mest aktive. Havde jeg ikke været det kunne jeg nok både skrive rådyr, ræve og nogle flere katte på listen, da jeg tit ser dem ude langs vejen, men er så meget obs på dem at de altid når væk. Måske er det sådan fordi jeg er opvokset ved, og bor stadig, tæt på skovene, og derfor altid har set det som en selvfølge at passe på morgen og aften og især forår og efterår.

0
0
Svar på denne tråd

ævævævæ
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 00:56

Den her sætning kan jeg ikke lide: "Undtaget er aflivning af hundehvalpe og kattekillinger, der højest er en uge gamle."

Sikke nogle skæbner der sikkert må lide..

Jeg har også en del gange været ved at ramme en kat.. Og nogle gange har været på nogle meget mørke landeveje. Der er jeg godt nok ikke glad for at stige ud af bilen og stille mig midt på vejbanen, for at tjekke en kat.. Det har jeg simpelthen mit liv for kært til!

Så pas på jer selv derude når i går ud og tjekker. Kommer der en uopmærksom billist eller i holder et sted (fx. ved et sving) hvor folk ikke kan se jer, så kan det koste jeres eget liv og førlighed.

Men indtil videre har jeg da heldigvis nået at reagere.. Også den dag en kat sprang ud på vejen og en dreng (ca.3-4 år) kom rendene bag efter..

-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider