Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Granitgulv, hvad bruger du?
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 12:45

Denne tråd er til dem, som har granitgulve.

Hvad bruger I til at vaske gulv i?

Jeg synes snart jeg har forsøgt lidt af hvert, men vi får sådan et "gråligt" skær henover efter vask. Det er IKKE fugeslør, da fliserne flere gange er afrenset med syr af.

Det skal lige nævnes at det er en mørk flise med højglans.

Hjælp kære ænder.. jeg venter spændt.

0
0
Svar på denne tråd

granit gulve
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 14:21

Jeg har ikke selv erfaringer med granit gulv men er det ikke noget der skal poleres op? Altså efter vask.. det er blot et gæt..

ellers bør man kunne få noget der er specielt lavet til granit gulve...

- Fie :)

Hesteplakater sælges!

http://minibaah.deviantart.com/
- jeg tegner din hest.

0
0
Svar på denne tråd

Er der virkelig
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 20:55

ingen som kan hjælpe???

0
0
Svar på denne tråd

google
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 23:09

Jeg googlede det lige for sjov og fandt det her:

Gode råd om pleje af granit og marmor

Naturstensplader er ved modtagelsen uden nogen form for behandlet overflade. Derfor tilråder vi - hvad angår bordplader og vægfliser - at man vasker overfladen med rent vand, når stenen er færdigmonteret og klar til at tage i brug. Når fladerne er tørre, behandles de med BK Voks. Voksen gnides på i et tyndt lag og efterpoleres. Denne behandling skal foretages et par gange med nogle ugers mellemrum. Senere efter behov.

Ønsker man at give sine bordplader yderligere beskyttelse, kan man forsegle overfladen. Når bordpladerne er færdigmonterede, vaskes overfladen med rent vand. Når pladerne er tørre, påføres et tyndt lag BK Overfladeforsegler. Umiddelbart efter påføres endnu et tyndt lag. Efter få minutter påføres pladerne et tyndt lag BK Voks, og der efterpoleres. Herefter er pladerne klar til brug.

Man bruger ikke voks på et naturstensgulv af hensyn til skridsikkerheden. Væggene i en bruseniche skal dog altid behandles med voks.

Daglig vedligeholdelse:

Vi anbefaler at bruge BK Natursæbe, der er fremstillet på basis af kokosolie og tilsat kalkbinder. Denne sæbe efterlader ikke den hvide hinde (sæbekalk) på materialet, og der skal derfor ikke eftervaskes.

Man kan med fordel vaske et nyt naturstensgulv (gulvet skal være tørt) med en kraftigere dosering første gang, f.eks. 1 del BK Natursæbe og 5-6 dele vand. Lad sæbeopløsningen blive på gulvet ca. 15 minutter og vask derefter gulvet over med rent vand for at fjerne eventuel overskudssæbe. Man sikrer sig herved, at materialet har påbegyndt den første optagning af fedtstof, som senere vil give materialet den optimale overflade. Den daglige rengøring skal herefter foretages efter den anbefalede dosering.

Grundrengøring: Til rengøring af meget snavsede naturstensgulve- eller bordplader kan man bruge BK Special (grundrens), som fjerner al fedt og snavs fra stenen. BK Special skal altid sidde på overfladen i 10 minutter. Overfladen vaskes af med vand, og hvis vandet er meget snavset, gentages behandlingen.

Marmor tåler ikke syre i nogen form - heller ikke eddike eller citronsaft, som også er syre! Spilder man noget syreholdigt på en marmorplade, bør det vaskes af med det samme.

Granit tåler stort set alle former for rengøringsmidler. Men det er værd at vide, at brug af sulfo modarbejder mætningen af stenen.

Granit er varmefast, men tåler ikke ekstemt høje varmegrader. Derfor anbefaler vi, at man altid sætter varme gryder og pander på en bordskåner. Plejeprodukterne kan købes hos Brdr. Kofoed A/S, Jens Olsensvej 21, Skejby, 8200 Århus N, tlf.: 86785644

www.natursten.com/de10/raad.php

- Fie :)

Hesteplakater sælges!

http://minibaah.deviantart.com/
- jeg tegner din hest.

0
0
Svar på denne tråd

Granit gulv
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 00:14

Jeg har også et helt mørkt granit gulv i højglans ude på badeværelset..

Jeg bruger en speciel gulvrens fra silvan til granitgulve, som virker rigtig godt her! Den koster ikke mere end 80-120 kr, mener jeg.

Gulvet forbliver skinnende uden streger efter rengøringen.

Kan varmt anbefales.

Jeg vasker det først i koldt vand med blandingen af granitrensen og lader det sidde i 10 min. Derefter spuler jeg gulvet med koldt vand- skraber gulvet så det bliver tørt, og kører hen over gulvet med et tørt håndklæde tilsidst.

En god træner kan få sin hest til at yde sit bedste, mens en suveræn træner kan få sin hest til at yde det bedste, fordi den selv vil !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider