Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

På ryggen af shetlænderen?
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 11:23

Hejsa.

Jeg passer en 4-årig shetlænder, på godt 1 meter.

Jeg vejer selv ca. 60 kg og er 165 cm i højden.

Jeg kunne godt tænke mig at sidde lidt på ham, når vi fx laver små græspauser i skoven - også så han bliver ryttervant ved evt. senere tilridning. Bemærk: sidde på ham - ikke ride på ham :)

Hvad er jeres mening om det?

Mvh Heidi

~Pingu~

Everyone knows rock'n'roll attainded perfecton in 1974

-It's a scientific fact.

Homer Simpson

0
0
Svar på denne tråd

skulle....
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 11:25

der vel ikke kunne ske noget ved når det ikke er længere tid af gangen efter min mening...

Søger med lys og lygte en passer til min dejlige Fila! hun står i Ørbæk. skriv privat for mere info :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 11:34

Du er på størelse med min datter og hun kunne aldrig tænke tanken, at hoppe op på så lille en pony.

Var ponyen min, fik du ikke lov.

Gåture med hest og pony er da noget af det hyggeligste.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

0
0
Svar på denne tråd

ej ved i nu hvad
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 11:46

shetteren er bygget til at kunne klare mega mange kilo i kulminerne.. Så op på den med dig og så få den godt tilredet...

Jeg vejer 90 kilo og vil uden at "TÆNKE" kravle på ryggen af en shetter..

Har i tænkt jer kun at lade små unger sidde på dem..?? Og lade dem tilride dem.. ???

Med TOSSEhilsner fra

Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

SE HER:

www.internationalhestetransport.dk/

Rytter til Rino søges: Forhør på 27848079

0
0
Svar på denne tråd

djgffkjgkfjg
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 11:51

ElseG: Ja i kulminerne...hvor de TRÆKKER de mange kilo....det er klart noget helt andet end at BÆRE dem på sin ryg!!

Jeg vejer 50-52 kg og har en gl.dags kraftig hoppe på 100 cm...hende har jeg skridtet meget meget lidt på.

Hun kan såmænd godt bære mig - men det er helt klart bedre for hende, at gå med en rytter der passer til hende...

Jeg kunne aldrig drømme om, at trave mv på hende og når vi har skridtet har det været noget med 50 meter.

I min verden smider man absolut ikke bare lige 90 kilo op på ryggen af en shetlænder!!

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Heidi -
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 11:53

sådan har jeg været med til at gøre MANGE shetlændere ryttervante, inden vi har sat små børn op på dem! Først lange liner i en periode, så mig på ryggen af dem nogle minutter af gangen! (60 kilo, 1.60 høj!)Ponyerne har aldrig vippet med et øre og har været lige til at gå til for mindre børn efter det! (Sikkert fordi ponyerne er lettede over at der kommer noget knap så tungt på ryggen af dem, griner!)

Og inden HN-politiet kommer - KUN på velbyggede ponyer i god kondition og foderstand :-)

Christina & Alle Prinsesserne

Count your blessings

0
0
Svar på denne tråd

Shettere
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 11:56

Kan uden problemer bære et voksent menneske på 80 kg, uden at de tager skade af det. De er skabt til hårdt og tungt arbejde og er ufattelig stærke og udholdne. Så hop du bare på, og nyd det. Der er ikke noget sjovere end at ride på de små;O) jeg har haft mange gode oplevelser på ryggen af shetterne, eneste forhindring, må være meget lange ben

Karoline

May your life be like a wild flower,

growing freely in the beauty and joy of each day!

0
0
Svar på denne tråd

hvad puttede de så i de der
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 12:01

sidekurve på shetterne i kulminerne.. ???

vat..???

Med TOSSEhilsner fra

Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

SE HER:

www.internationalhestetransport.dk/

Rytter til Rino søges: Forhør på 27848079

0
0
Svar på denne tråd

tjaaaaaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 12:01

det siges jo at de snildt kan bære 100 kg... så jeg ville godt lade dig få lov var det min afdøde Pegesus som målte 110 i stg.

Nu kan man godt gå hen og blive alt for hysset vedr vægt og heste... Husk nu at heste er stærke dyr, og de godt kan bære et menneske, det er os mennesker der har gjort vores tam heste til noget skravl...

Jillow

Kig forbi mit forum

http://www.himmelliv.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 12:02

HN-politiet kommer ikke efter dig skingur når det drejer sig om store ryttere til små heste.

Det er vist meget få herinde der mener, at man kan blive for stor til heste/ponyer.

Selv er jeg ved at trimle ned af stolen, når jeg ser hvad nogen byder deres heste og ponyer at slæbe rundt på.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

0
0
Svar på denne tråd

Jillow
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 12:37

Nu skal man jo også huske på, at heste som udgangspunkt slet ikke er bygget til at ride på...

Jeg kunne aldrig drømme om at sætte mig op på mine shettere når de engang er gamle nok til blive redet.

De bliver kørt til med vogn. At gøre dem ridevant derefter burde ikke være så svært med et barn når de kender komandoerne osv.

Hvorfor er det lige at de små shettere skal slæbe rundt på jer? Ja undskyld jeg spøger, nu får jeg nok høvl...

Lad du nu ham græsse i fred på skovturen og find en hest på din egen størrelse...

Venlig hilsen Linda, Højballe, Mr. Bowie, Spirit, Raki og ????
Armbånd af hestehår, unikt og smukt
Forhandler af rideudstyr fra CHESSMAN og Plejeprodukter fra EKHOLM se mere på www.rytterbixen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Uden at gå...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 14:09

ind i maraton diskussion vedr. rytter vægt kontra heste størrelse, vil jeg hævde, at du uden skrupler kan sætte dig på ryggen af den omtalte shetlænder....

Ligefrem ride den, er nok at presse citronen, men at lade den bære 60 kg. i kortere intervaller er fuldt forsvarligt, hvis du spø'r mig.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

kgjflkjgflkgjfg
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 14:43

Her er jeg på min hoppe Thilde som er 100 cm høj - hun er en af de kraftigt byggede shetlændere og også til den noget for gode side...

Jeg er 169 cm høj og vejer 50-52 kg og jeg synes selv, at jeg er temmelig meget for stor....

Har dog også vinteroutfit på...men alligevel.

Dog virkede hun godt tilfreds og glad for, at blive brugt lidt...

Ville da gerne hvis jeg kunne skridte nogle ture på hende, da jeg ikke selv kan gå ret langt og hun kunne godt bruge motionen...men jeg er godt nok noget i tvivl med mig selv om hvorvidt det vil være forsvarligt!?!

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 14:44

Der er altså meget forskel på en shetlænder på 85 cm og en på 100 cm.

En dyrlæge sagde engang til mig - så længe ørerne er fremad, så nyder de det.....

Hop du roligt op en gang i mellem, hvis den ellers er i passende huld og har god muskulatur....

God lille tur

MVH.

Betina

Avl af stambogsførte shetlandsponyer

se mere på: www.stutteri-lyngholm.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 14:48

Hvad "skader" mest?

At sætte et uerfaren barn op på en utilredet shetlænder, eller at sætte en erfaren rytter op på en utilredet shetlænder?

;D
"Jeg er den mælkesnitte, der venter på dig."

[Citat: Sovsehund aka AnnSofieDK]

0
0
Svar på denne tråd

Ridning af shetlænder
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 15:00

At man som 50-60 kg sidder lidt på en shetlænder eller skridter et par min, (hvis hesten er rask, godfoderstand osv) tror jeg ikke skader..

Men at ville smide 90 kg på en shetlænder det er da helt hen i vejret..

0
0
Svar på denne tråd

Cacao & Traum
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 17:46

Jeg sætter mig da jævnligt op på min shetlænder og den ser ikke ud til at have taget skade af det endnu - jeg vejer ca. 70 kg.

Min anden shetlænder - der desværre døde af hjertestop sidste sommer - tilred jeg da også, selvom jeg var for "stor" til ham.

Med væmli' hilsen Aja

- læs ikke mellem linjerne!

Der står ikke noget - og hvis der gør, er det alligevel for småt til at kunne læses!

0
0
Svar på denne tråd

halløjsa
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 17:57

Hvordan kan du overhovedet tænke den tanke.

Jeg synes det er dyrplageri.

Mvh

Michelle.

Skovturshest købes.Skal kunne rides ud alene.

mindst 163.

0
0
Svar på denne tråd

shetlændere
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 18:25

jeg mener godt man kan skridte ture på en shetlænder hvis man ikke vejer ´100kg.. de gamle kulmine ponyer blev også redet frem og tilbage af fuldvoksne mænd, fordi det var mest praktiskt.

..er det så også synd når en 100kg's rytter rider islænder?.. de er begge knap så høje, men jeg vil våge den påstand at en shetlænder til enhver tid lige så godt kan holde til 70kg end en hvilken som helst sporty pony på 120

mvh. Gitte (& Tyran).

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 19:08

Hold da op!

Fordi man bedrev, hvad vi idag ville kalde dyrplageri i kulminerne før i tiden, er det agumentet for, at man som voksen kan sætte sig op på en shetlænder idag.

Det er da spøjst.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

0
0
Svar på denne tråd

Gitte....
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 19:59

Ved godt man risikere hug for det, men ja jeg synes også det er synd hvis man vejer 100 kg og rider islænder..

Men selvfølgelig kan en islænder på fx 140 cm bære en del mere end en shetlænder på 100 cm..

Og jeg mener heller ikke en rytter på 70 kg bør ride fast på en sporty pony på 120 cm..

Forstår lige som pony-mor heller ikke hvorfor man går ud fra hvad folk gjorde for 50 eller 100 år siden, der gik man jo ligesom ikke ret meget op i dyrevelfærd..

0
0
Svar på denne tråd

shetterridning
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 21:11

Jeg synes nu også sagtens, at du kan sidde på ponyen, uden at den tager skade af det. Selvfølgelig er det ikke hensigtsmæssigt decideret at ride på den, men hvis ponyen ellers er udvokset og i ordentlig stand, så sker der da ingenting ved, at den bærer på en måske lidt tung rytter i kortere tid.

Jeg har i øvrigt redet en del på vores shetlandspony, selv om jeg da også er for stor - og jeg har da haft indtryk af, at ponyen har syntes det var sjovt. Men alt med måde selvfølgelig ;-)

Wildly & Hannibal

Besøg os på vores hjemmeside!

medlem af AWR

Candyfloss forever!
~~~~~~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

0
0
Svar på denne tråd

Manden fra England?
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 21:27

Og så var der lige manden på 80 kg som red 80 km på en shetlænder inden den overhovedet begyndte at vise træthedstegn.

En gammel udsendelse omkring shetlænderen fra 19??

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 21:49

Hvorfor er det i vil ride på dem?

Træk dog en tur med dem eller kør dem til...

Syntes ikke det er fair at de små ponier skal slæbe rundt på voksne og er enig med de andre, bare fordi man har gjort noget tidligere gør det ikke nødvendigvis handlingen rigtig...

Som jeg skrev tidligere i indlæget, så er heste ikke bygget til at blive redet på!

At vi så gør det alligevel er en anden ting, men man må også være fair omkring hvad man forlanger af hestene...

Nej, din shetter tager formentlig ikke skade af at du sætter dig på den, men kan ikke se det skulle være nødvendigt?

Hvis du sørger for at opdrage den og træne den på lange liner, så burde det ikke være et problem at få en mindre pige til at hjælpe med at ride den et par gange.

Shettere er jo flinke af natur, nok derfor de finder sig i så meget... desværre!!

Venlig hilsen Linda, Højballe, Mr. Bowie, Spirit, Raki og ????
Armbånd af hestehår, unikt og smukt
Forhandler af rideudstyr fra CHESSMAN og Plejeprodukter fra EKHOLM se mere på www.rytterbixen.dk
0
0
Svar på denne tråd

det kan godt
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 22:03

Bare et lille indskud:

Heste blev ikke skabt til at blive redet, men det har vi avlet dem til.

(humans are gods...)

Hilsen Tea

Nu med part på

Funi -rød islænder

&

Hansi -Gotlandsruss

0
0
Svar på denne tråd

Helt ærligt!
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 22:16

Hvorfor i alverden er det så vigtigt at komme op på den pony??? Find dog én der passer i størrelsen i stedet, hvis du vil ride! Ponyen kan godt bære dig, men det er da ingen fornøjelse for det og jeg kan ikke se nogen som helst god grund til, at du skulle ride på den. Argumentet med at den så er "klar", når der skal et barn op på den holder slet ikke. Almindeligvis er der ingen problemer med at gøre shetlændere ryttervante og du kan jo ikke lave øvelserne korrekt på den alligevel med dine lange ben!

Stutteri Nørkær

Ministutteri med avl af shetlandsponyer!

Lige nu to skønne hoppeplage (helsøstre til salg)

Forventet stg. h.h.v 85 og 90 cm

0
0
Svar på denne tråd

Bambambam
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 22:17

Hold da op en masse forskellige meninger..!!

Jeg sys godt du kan ta en tur... ingen tvivl om det :)

Jeg er en ret stor pige.. og jeg red da en lille hyggetur på hvad.. 10 min på en shetlænder engang og han NØD det... løb afsted med ørerne fremme.. rigtig glad for det så... Og jeg vejede vel også de der.. 80-85 kilo dengang...

Det var bare lige en tur på marken i grime og hurtigt skridt..

jeg synes at så længe hesten ikke lider overlast og ryggen hænger osv.. så go for it..!! Så længe du ikke rider på den 1 time dagligt..

Mange synes også jeg var for stor til den ponyhingst jeg tilred.. jeg er 170 høj og vejede 80+ kilo dengang... hingsten var spinkel og 135... han fejler INTET og han bliver 10.. dvs det er 6 år siden...

Der mener jeg også at det er bedre at sætte en rytter op der kan ride, som måske er lidt tung og for stor, end et barn der kan blive smidt til månen fordi hun/han ikke er erfaren nok!!

***Melanie***

Som søger rolig parthest et par gange om ugen nær Åbenrå

0
0
Svar på denne tråd

Presley
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 22:50

Du kommer nok til at stole på din egen mavefornemmelse

Umiddelbart vil jeg heller ikke tro at ponyen tager skade, men hvis der ikke er en årsag til at sætte sig op, så tror jeg ikke jeg ville gøre det...

Jeg kan sommetider blive bekymret over at sætte mig op på de små islændere på 125 cm, selvom jeg "kun" vejer 62 kg og er 178 cm høj... Og det selvom jeg er inkarneret islændermenneske med 11 års erfaring i miljøet og har set ryttere på mange mange kilo ride rundt på tilsvarende dyr uden at de så ud til at være belastede af det.

Man skal huske at shetlændere ligesom islændere har en meget høj smertetærskel og sjældent viser at de har ondt før det er rigtigt skidt...

Mange hilsner fra Sine

Haflinger til salg!

Where do we go nobody knows
Don't ever say you're on your way down, when
God gave you style and gave you grace
And put a smile upon your face

~Coldplay~

0
0
Svar på denne tråd

Delte meninger
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 22:19

Der er godt nok delte meninger :)

Nogen skriver også at det er synd jeg vil ride på ham og at jeg skulle finde mig en ridehest i min egen størrelse - det viser bare de ikke har læst startindlægget ordentligt.

Han er også under tilkørsel, og det er det jeg vil bruge ham til.

Om folk synes det er OK eller ej, blev jeg vist ikke så meget klogere af her, men tak for svarene :)

- Heidi

~Pingu~

-It's a scientific fact.

Homer Simpson

0
0
Svar på denne tråd

Ja delte meninger vil der altid
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 22:38

Være og denne disskusion har været oppe, at vende flere gange, jeg har derfor tilladt mig at springe alle de andre indlæg over, så gentager jeg andre, så undskyld

Generelt er en shetlænder stærk, men der er forskel på hver enkelt individ, så derfor vil det altid være en skønssag fra shetlænder til shetlænder

En hest der ikke kan klare vægten, vil gå i knæ og nægte at gå.

En hest der har svært ved at klare vægten, vil gå med små skridt og meget møjsomligt.

En hest der har en vægt der er i overkanten for dens formåen, vil ligesom snuble og for at forhindre det, vil den sætte farten op med forbenene og bagbenene vil forsøge at følge efter.

En hest, der ikke reagerer men kan gå pænt frem, frit og ubesværet har ikke for meget vægt på, MEN selfølgelig skal man tage hensyn til at dens muskler ikke bliver overanstrengt, når det er en utilredet hest

Så prøv dig frem

Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening og går ind for kildekritik

0
0
Svar på denne tråd

i kulminerne
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 12:00

bla.. bla.. er der nogle af jer - dem af jer der kommer med denne udtalelse- der ved om de tog skade? Hvad var deres gennemsnitlige levealder? Tror i de mennesker der arbejde i kulminerne tænkte på ponyernes ve og vel? Eller tror i bare at man brugte små ponyer fordi der var plads til dem i de små gange...?

Det er lidt en plat udtalelse at komme med syntes jeg.

ElseG: hvis du "uden at tænke" over det ville smide 90 kg på en så lille pony, så tvivler jeg faktisk på om du overhoved kan tænke...

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

Bøger til ssa udd købes!

skriv pb/mail.

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op.......
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 12:07

90 kilo på en shetter

Det ville min lille puttegris på 1 m godt nok ALDRIG komme ud for. Hun bar min datter uden vanskeligheder på små skridtture til hunvejede omkring 58 kilo - men decideret ridning på hende ville i min bog stoppe ved en rytter på over 45 kilo.

Min store, kraftige ishest på 145 cm bærer max 85 kilo - hvilket han absolut ingen vanskeligheder har ved. En mindre eller mere spinkel ishest skal selvfølgelig have en mindre og mere passende rytter.

Hilsen May-Britt.

www.mbneumann.dk

0
0
Svar på denne tråd

kammertonen tak :D
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 12:19

selv om vi er uenige kan vi vel stadig tale/skrive pænt til hinanden :D ..

kan personlig se sagen fra begge sider..

kan ikke se hvad skade en 10 min skridt tur på den ku skade.. skader kommer som regel kun ved vedvarende forkert brug af dyrene... de fleste ponnier er stærke og seje, hvilket gør dem egnede til kørsel osv.. de nordiske racer ( russ, nordbagge, døle, islændere osv) er alle små men uhyggelig stærke og viljefaste.. er overbevist om at de ville sige fra hvis byrden blev for stor.. især når den er i trygge hænder og ikke er kuet på nogen måde..

men kan osse sagtens se at det ikke er det optimale for en shetter at slæbe rundt på en voksen.. det må være rimelig akavet og balancen bliver jo derefter.. akute "snuble" skader kan nok nemmere opstå..

men da det er din ponnie, gør du hvad du selv føler er godt for den :D .. du kender den bedst, ved hvad den kan og ikke kan..

go weekend folkens :D

ps der regner :D juhu!! græs på marken igen :D

" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd

tja, herinde
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 12:48

på HN mener nolge (NOGLE), at det først er syndt hvis ponyen/hesten ligger med hvert ben, ud i de 4 verdesnhjørner.

hmm, men hvis den nu har ørene fremme imens, så er det vel fordi den nyder det?

vil man ride, køber man sig en ridehest, og laver ikke overgreb (ja, jeg sys det er mishandling), på en pony, hvor man vejer halvdelen af ponyen.

Hilsen Søde Julia,

2 ROSKILE FESTIVAL Billetter sælges. 3200 kr ialt, eller giv et bud, er villig til at forhandle

"Var Christian Bale 15 år yngre, skulle han giftes med mig" <3<3

0
0
Svar på denne tråd

Sidde på ham
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 18:05

Sjovt som folk i indlægget bliver ved med at snakke om at ride på shetlænderen - jeg mener bare sidde på ham - mens han græsser :) Ingen ridning, det kan han vist ikke klare med de bittesmå, unge ben og den utrænede ryg.

Jeg snakker bare om at sidde på ham, mens vi holder nogle små græspauser på vores gåture. Det vil aldrig blive mere end 10 minutter.

Han er forøvrigt ikke min pony, så jeg vil også først sætte mig op på ryggen efter en snak med ejeren, om hvad hun mener.

Dog skulle jeg personligt mene at en trænet shetlænder på en meter, godt kan bære ca. 60 kg i 10 minutter :) Tænk hvad islændere slæbere rundt på af store mænd i timevis, uden at tage den mindste skade. Shetlænderen er trods alt verdens stærkeste race - ikke at jeg vil udnytte dem af den grund, med det gamle: "kan bære en mand på 100 kg!"... men dog huske at den ikke er lavet af porcelæn, men avlet til arbejde.

I sidste ende kommer det dog ud på om ponyen kan lide det :)

Mvh Heidi

~Pingu~

-It's a scientific fact.

Homer Simpson

0
0
Svar på denne tråd

1 2 3 4 5 6
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 19:31

Håber jeg kan sige det her ud at bliver overfladt.
Men jeg rider altså tit (1-2 måske 3 gang om ugen) på min 2 shetlænder. Jeg veje 50 kg og er 168.
de er 103 og 108

De har ikke taget skad. De er glad være gang.
De elsker at få sadel på og de slå selv over i galop.
Hvis de ikke har lyst så skridt vi bare.

Sara

Med ponyerne
Tiki, Erik og Lukas

Søde, meget kældene mohair geder sælges.
Går sammen med heste. Kan bruges som selvskab.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider