Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

donere hest til løvemad- how?
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 23:18

Min mors hest skall afsted til de evige græsmarker, og vi har talt om at sender den afsted som løvemad- efter den er skudt.

Men hvem kontakter man og er der nogle krav der skal opfyldes (udover hessten ikke må være proppet med medicin ogl.)?

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

Bøger til ssa udd købes!

skriv pb/mail.

0
0
Svar på denne tråd

zoo...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 23:34

Kontakt din nærmeste zoo, ved ihvertfald at Odense zoo arrengere alt ting (de henter hesten og afliver den....)

Med Venlig hilsen Liv Nielsen.

Fuldblods heste sälges! Se Profil!!!

0
0
Svar på denne tråd

løve mad
Forfatter: 
Dato:  07-06-2008 00:56

da vi skulle ha aflivet vores plag valgte vi at donere hende til giveskud zoo.

de kom ud til stalden og skød hende med boldt pistol og afblødte hende.

altsammen meget udramatisk, hun døde med munden fuld af gulerødder.

de var virkelig dygtige og behandlede min dejlige plag med respekt hele vejen igennem også da hun skulle op på ladet af bilen.

hvis jeg nogen sinde igen skal aflive en hest ringer jeg til giveskud igen.

så ring til din nærmeste zoo nogen komemr selv og hente mens andre skal du køre hesten til.

Hilsen

Christina

American Quarter Horses 4 life

0
0
Svar på denne tråd

også givskud zoo
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 11:05

hej...

vi donerede også til givskud løvepark

Det var igennem løveparkens dyrlæge - som hører til i Vejle (Dyrlæge Pedersen på stadionvej)

Det var utrolig Udramatisk - overhovedet ikke slemt.

Har oplevet aflivninger ved dyrlægen som har været mere dramatiske....

Og de der var ude - kom fra det slagterhus som plejer at levere dyr til zoo'en og de var bare så søde og kærlige over for vores lille shetlænderkræ...

100 kg vejede hun - så i stedet for at betale ca. 800 kr. for en aflivning ved dyrlægen - fik vi 125 kr. og gjorde nogle løver glade.

Jeg har det meget bedre med denne løsning - fremfor at tænke på hvad daka ville have brugt hende til.

Og slagterne tog hende med med det samme - fremfor at have hende liggende i flere dage før daka får taget sig sammen til at kigge forbi.

Hvis jeg har flere heste som ikke har været fyldt med medicin før aflivning - så vil jeg klart vælge denne løsning igen.

Hilsner fra Dianna c",)

~~~~~~~~~~Med shetmulerne Mini, Liv og Lucca!~~~~~~~~~

:-) og en lille ny føllebebs....

stævnejakke str. 40 sælges - skriv PB.

TOGVOGN BORTGIVES - I må få den for at fjerne den!

0
0
Svar på denne tråd

hvordan nu
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 11:45

hvis hesten er chip mærket?? kan de så stadig bruge den til løvemad??

0
0
Svar på denne tråd

Det kan de ikke
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 11:53

Det kan de ikke - for så får løverne chippen galt i halsen....

Det mener jeg ikke, for hvis hesten er chippet har den fået noget medicin hvor den så ikke må bruges til foder...

De bedste hilsner

Tina ;)

Sommerhus sælges --> I tilstandsrapport står flg.: Husets tilstand er over middel

0
0
Svar på denne tråd

Bare fordi..
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 14:16

Bare fordi at hesten er chippet behøver den ikke have fået alverdens medicin.

Den behøver faktisk ikke have fået noget medicin overhovedet.

-Sabrina:D

Jeg rider Fjordboller, & Haffelaffer..

-Og jeg er Stolt af det..!

0
0
Svar på denne tråd

jamen hva
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 15:48

gør man når det er et krav at heste skal være chippet??

der blev holdt chippedag på min rideskole, da det var blevet en lov at alle heste skulle chippes.

men så kan samtlige heste i dk jo slagtes.

Hilsen Søde Julia,

"Var Christian Bale 15 år yngre, skulle han giftes med mig" <3<3

0
0
Svar på denne tråd

orientering
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 01:39

Bare sådan til almen orientering, så man ved hvad der sker inden udfodring til løverne. I hvert fald på sjælland...

så får elever, både dyrlæge-studerende og andre studerende fra LIFE, lov at åbne hestene inden de bliver hakket i stykker og serveret for løverne. Det skal man tage med i overvejelserne, om man godt kan affinde sig med at de kommer en tur forbi der, og bliver splittet ad i atomer.

Man kan sige, de mærker jo ingenting, når de først er skudt.

Fotografering, webdesign og grafiske løsninger

www.ad-edition.dk

Se fotos fra Trakehner-begivenheder

og de fleste fynske hestebegivenheder.

0
0
Svar på denne tråd

ad- edition
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 07:46

det kan vi godt leve med. Det er jo for at rigtig godt formål!

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

Bøger til ssa udd købes!

skriv pb/mail.

0
0
Svar på denne tråd

AE edition
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 09:07

ja jeg må også sige det kan jeg godt leve med. min hest er jo død, og hun er idet mindste ikek blevet til sæbe eller lignende som ikke er noget jeg vil bryde mig om, hun er gået ind i livets cirkel og selv hendes død endte som noget positivt, både som oplevelse og det at hun blev løvefoder ( vi valgte så at takke nej for penge for vores plag)

jeg har haft en grim oplevelse med aflivning af min store hest med sprøjte, og efter oplevelsen med giveskud ja så kommer mine heste i fremtiden til giveskud, det er helt sikkert.

professionel håndtering og en erfaren mand fra giveskud som virkelig håndterede det hele på en stille og rolig måde, min hest nåede slet ikek at fange hvad der skete og bum så var hun væk, virkelig en god måde. min hest der blev aflivet med sprøjte kæmpede imod sprøjten i lang tid og kastede sig rundt og var meget meget bange og jeg ville ønske jeg havde vidst på daværende tidspunkt at man kunne donere til løveparkerne.

så kun ros til giveskud her fra og det er absolut ikke sidste gang en af mine heste skal den vej når det er tid til at sige farvel.

Hilsen

Christina

American Quarter Horses 4 life

0
0
Svar på denne tråd

Givskud
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 13:28

Jeg har netop sidste tirsdag være i givskud Zoo med en lille og meget gammel hoppe som skulle aflives ! Jeg ringede derud, efter at have fået nummeret af dyrlæge Pedersen, Vejle, og vi aftalte at jeg selv kom ud med hende. De var utolig søde og nussede om min lille hoppe og vi snakkede en del om hende og om hvor god en lille pony hun var......hun fik masser af dejlig grønt græs og var overhovedet ikke stresset eller bange! De gav hende god tid til at nyde græsset og trak hende derefter stille og roligt ind og aflivede hende. Hun blev ikke slagtet, men lagt hel ud til løverne og det har jeg det fint med ! Jeg fik god til til at tage afsked med hende og er ikke i tvivl om at mine andre heste skal samme vej når deres tid kommer !!

MVH Vipse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider