|
|
| Der foregår noget underligt!! |
|
|
Ja, som overskriften lyder, så foregår der noget underligt i den skov, som ligger ved mit opstaldningssted. For et par måneder siden gik jeg og min hest en tur ned i skoven. Skoven er ikke ret stor, og har tidligere været brugt til motorcrossløb. Der er en bred sti hele vejen rundt med små bakker. Dejligt sted at træne muskler på ens hest. Nå, jeg gik altså nede i skoven, da jeg pludselig hører nogle grene brække. Jeg kigger i retningen af lyden, og kigger derefter på min hest, for at se hendes reaktion. Hesten står HELT stiv af skræk og stirrer. Jeg kigger igen ind i skoven, og ser et stort/mørk skikkelse komme løbende skråt imod os. Det var for stort til at være et rådyr. Jeg skyndte mig at vende om, og hesten blev mere og mere bange. Vi satte begge to i løb, og løb alt hvad vi kunne hjem til stalden. En af de andre piger fra stalden, har ligeledes set en stor og mørk skikkelse nede i skoven. Igår havde jeg så en veninde med ude hos hesten. Vi beslutter at gå en tur ned til skoven. Da vi når derned, ser min veninde et rådyr- eller resterne af det. Der var ét lår tilbage med hud og kød på. Resten af kroppen var væk. Det er ikke en skov, hvor man kan gå på jagt, da den er så lille og ligger opad en motorvej. Vi undre os meget, og er lidt utrykke ved situationen, så vi skynder os væk. Vi (de andre piger i stalden og jeg) har ligeledes set et par flænsede puder ligge i skovbunden  Jeg aner virkelig ikke, hvad der foregår dernede... Synes det er en smule skræmmende, og tør ikke gå derned længere. Det er ærgerligt, at det ellers er en god skov. Har I noget bud på, hvorfor der ligger et lår fra et rådyr og flyder på stien? Normalt tager man da hele byttet med hjem, hvis man har skudt det, eller hvad? Vil ikke noget særlig med dette indlæg, bare fortælle om vores underlige oplevelser 
Sascha & Sani Cheval Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uden tvivl |
|
|
så må det være en varulv! 
Michelle Hvis du er positiv ser du løsninger. Hvis du er negativ ser du fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hehe, ja uden tvivl. Eller en bjørn  Ej, men det er nu helt seriøst, at der foregår noget underligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Hvilken skov er det? (: For jeg har jo hest super tæt på Sani, så ville da lige høre (; Men, det er godt nok underligt (;
ღ Comet ღ Comzi Comza Jump up. Jump long.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu ved jeg ikke |
|
|
hvor i landet du bor, men det er ca tre måneder siden der blev kørt en ulv ihjel 300 km syd for den danske grænse. Måske er de endelig vedt tilbage..
Fjordhest er bedst! Mor til Naia født d 4-1-06 Bøger til ssa udd købes! skriv pb/mail.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan du ikke... |
| Forfatter:  |
LineFedders |
| Dato:  |
05-06-2008 17:44 |
|
henvende dig til skovfoged, kommune eller skovens ejer og fortælle om jeres mærkelige oplevelser? Mvh Line
Distancenovicerne Askari & Line, og Pompadeur - højtelsket ædemaskine
"Everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there" - Tina Dickow
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ufffff...ville |
|
|
nok kontakte den ansvarshavende til skoven.. MVH Dorthe
Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år, ikke at have mange heste på få år. Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby. Se billede på mit HN. Øremærke nr. ZGO383 Dusør gives
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kikikikik |
Bianca ♥Capetown♥ |
05-06-2008 18:52 |
|
Ej hvor ulækkert- nej har jeg ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skræmmende |
Iben ♥Lykke♥ |
05-06-2008 20:27 |
|
Kan godt forstå at du/I synes det er uhyggeligt... Får helt kuldegysninger, bare af at læse indlægget Som de andre skriver, så prøv at kontakte kommunen, eller ansvarshavende af skoven  Mvh Iben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eller også.... |
|
|
...Kan det være at puderne er blevet smidt af nogle børn, efter de har haft brugt dem i en leg. Rådyr"køllen" kan være rester fra et selvdødt dyr, og som andre dyr så har været ved at spise af. Den sorte skikkelse kan jo være så meget. -Et rådyr der har set større ud grundet din og hestens angst, en mand er har gået tur(Evt. med hunden) eller andet levende der kunne knække grene. Man kan jo nemt ophidse hinanden, når man sådan bliver bange, så måske er det alligevel ikke helt så mystisk . -Men som andre skriver, så kan du jo kontakte de ansvarlige for skoven, så de kan se nærmere på sagerne.
Hilsen Anima. Genial MB-MA springhest sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja........ |
|
|
Da det gik kuk i nettet får i en kort version: Undersøg det! Det kan være alt fra en hamløs mand til en vild ulv! Tror nu mest på at det er en løs hund. Men undersøg det! Kontakt måske lokal politiet og få dem til at undersøge det! Jeg takker af igen 
Hannah R. Nu med pletten Lejsa! Bukkespring på den aller første ridetur. Im in love! Oo' Noget der klapper - Rid en knabber
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
uhh.. jeg hører til dem som er nemme at skræmme og slet ikke kan holde gyserfilm ud med alligevel SKAL se dem. min veninde og jeg ledte også efter opstaldning på et tidspunkt og ville lige op at kigge på en gammel stald i hasselager (jylland) vi vidste så bare ikke at den var lukket.. da vi så er der kommer jeg i tanke om at min gamle veninde engang fortalte mig at laden var hjemsøgt af den forhenværende ejer som havde hængt sig der. det gik fra at være en harmløs gammel efterladt gård til det vildeste spøgelses sted.. vi var jo også sikre på at vi kunne høre alt muligt og at menneskene som boede omkring vidste alt muligt der var sket der, men ikke fortalte os det.. ^^ det jeg vil frem til er at man kan tænke sig til rigtig meget, når man først er oppe at køre.. når det så er sagt kan jeg sige at jeg aldrig skal tilbage til den stald og jeg nok aldrig ville tage tilbage til den skov du beskriver.. dog ville jeg aldrig turde at tage i skov alene da jeg generelt synes det er der alle de farlige mennesker holder til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
Coysen |
05-06-2008 21:56 |
|
Det lyder meget underligt og utroligt spooky!  - jeg har også lige læst på Hestegalleri at der er en der har set et los-lignende dyr? Og losser lever ikke frit i DK!
Med væmli' hilsen Aja - læs ikke mellem linjerne! Der står ikke noget - og hvis der gør, er det alligevel for småt til at kunne læses!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MichelleB |
Tine85 |
05-06-2008 22:05 |
|
Jep jeg er også sikker på at det er en vareulv 
M.V.H Tine ***Vær dit eget ikon*** (") (") ('.' ) (")-(")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det sker |
|
|
jo at der er dyr der slipper løs så det kan jo være et dyr fra et sted der er sluppet løs men det tror jeg nu ikke så ville i have hørt om det men snak med dem der står for skoven hilsen helen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ulv.... |
Louise ♣Lerano♣ |
05-06-2008 23:07 |
|
Jeg var også ganske sikker på jeg så en ulv for en mdr tid siden. Den var for stor til at være en ræv og den løb på den der "ulve facon". Efter som her er 900ha skov er der rig mulighed for at gemme sig som ulv Nåh men her for leden var jeg ude og køre. Og ganske tæt på hvor jeg har set "ulven" kører jeg forbi et hus hvor der ved indgangen sidder en kæmpe ulve-lignende hund. Det var sikkert bare den der var på skovbesøg. Så tror nu ikke det er hverken varulv eller noget andet "overnaturligt".
Louise & Stald Kelon´s Lerano
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det var der |
|
|
det var der også i en skov, hvor jeg red i, da jeg var ung. Altså det samme - underlig form, der løb rundt, rester af vildt forskellige steder. I dag tænker jeg, om det har været en hund, der har spist vildtet efter det har været skudt? Dengang mente jeg også, det måtte være en ulv  Lone
Jeg keder mig, derfor er jeg her  Healing tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vildsvin |
slikglad |
06-06-2008 08:41 |
|
ja vildsvin lever jo nu frit i danmark igen og dem bryder heste sig ik om hilsen jette
opstaldning af heste tilbydes lille ridehal til vinter, fold, i natur skønne omgivelser store bokse på 3x4, tæt på kruså den heldige ejer af 5 mini muler og den glade ponyrytter mor kan man være mere ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tak for alle jeres svar og erfaringer  Selvfølgelig kan der være en ganske naturlig forklaring på det hele. Vi har redet en del i skoven, men der har ikke været nogle problemer før. Denne skikkelse jeg så, stod jeg "længe" og kiggede på, da jeg ikke kunne se, hvad det var. Det kom løbende i ret høj fart og skråt imod mig. Den var nok kun 20-30 meter fra mig, men det gik så hurtigt, at jeg ikke kunne se, hvad det var. Min hest og jeg ser ofte rådyr, ræve osv. og dem er hun ikke bange for. Men, denne gang var der noget, som hun ikke var tryg ved. Jeg ved faktisk ikke, hvem der ejer skoven. Tror det er Kolding Kommune. Skoven ligger ved en gammel losseplads. Man skal igennem "lossepladsen" for at komme til skoven. Comet (Team Soco): Skoven ligger oppe ved stalden, hvor Sani står. Kender du den gamle losseplads? Det er dernede bagved.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad så med en... |
|
|
Stor grævling??? de løber altså på en scary måde synes jeg...!! elsker sådan spooky noget he he.... kom endelig med en opdatering når du finder ud af hvad det kan være....
En GoD TrEkAnT Er Da BeDrE EnD En OnD CiRkEl MeDlEm Af T.A.S ( TiDlIgEr AnOnYmE SpYtTeRe)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I må da... |
|
|
have lavet et skjul oppe i et træ (og så håbe på det ikke er et kattedyr) så I kan lure hvad det er:) Jeg ville nok høre ejer af skoven (hvis det er kommunen, må det være teknisk forvaltning) om de ved hvad det kan være. Evt. ringe til politiet og høre om de har meldinger om et bortløbet dyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kolding |
Broget Ko |
06-06-2008 16:42 |
|
er da ikke så langt fra Givskud er det?  Ihh det er spændende hvad det er!
Mvh Louise og Skjalda Er lige flyttet til Lolland, hø og venner søges!
Dyreværnsloven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bzz Bzz |
|
|
Jeg tror helt klart, at det er en kanibal-mand  Ej, det er godt nok spændende - Kan I ikke tage en hel masse på ekspedition i skoven og opklare mysteriet? Synes vi fortjener at vide, hvad det er, da vi jo er lidt (læs MEGET) nysgerrige 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er... |
MaFilaNoir |
06-06-2008 17:23 |
|
flere gange været et los ligene dyr rundt omkring i danmark.. kan da huske at en blev indfanget her på fyn for et par år siden og den var IKKE stukket af fra en zoo eller ligende.. der har da også været en Elg svømmet fra sverige til sjælland som blev kørt ned af et ic3 tog ved ringsted for nogle år siden... ved sq ikke lige hva det kan være men jeg havede sq også taget benene på nakken hvis noget løb mod mig som jeg ikke kunne se hva var.
Søger med lys og lygte en passer til min dejlige Fila! hun står i Ørbæk. skriv privat for mere info 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nej, Kolding er ikke så langt fra Givskud  Jeg skal godt nok ikke ned og ligge på lur i den skov. Det er jeg en for stor kylling til  For at det ikke skal være løgn, var der for nogle år siden en del, som havde set en los i en skov her i Kolding Der blev ligeledes fundet rådyr, som var dræbt af noget, som ihvertfald ikke normalt lever i de danske skove. Jeg skal lige se, om jeg ikke kan lokke kæresten eller min far med derned en dag, så vi lige kan undersøge tingene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmmmm |
|
|
hun skriver at det er for stort til at være et rådyr og så er der en der foreslår at det kan være en ulv puhaa ulvene er store i danmark når de så endelig kommer . kan i ikke få forældrene med på en skovtur, i kan evt bruge svigermor til lokkemad for at den skal komme frem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halløj.. |
|
|
Ja, det lyder meget uhyggeligt! Snakkede med min far - og han siger at der har været mistanke om en ulv i Sønderjylland. Leder lige nu efter artikler for at se om der er noget om snakken stadig. Men en ulv kan vandre omtrent 60 km om dagen - og eksperter siger det er blot et spørgsmål om tid før der kommer ulve fra Tyskland til Danmark. Prøv at gå en tur med nogle venner, gå helt stille, find jer evt. et sted hvor I kan sidde i skjul og iagtage. Led efter fodspor - det er dog lidt svært nu når det er så tørt. Hvis I finder store hundelignende fodspor, kan det være den unge ulv de har snakket om - men selv eksperter har svært ved at skelne imellem hunde og ulve spor. En ulv angriber MEGET sjældent mennesker, kun hvis de er syge, truet eller meget desperat sultne. Held og lykke - bare der skete sådan noget spændende herovre, jeg ville nyde det  Link til en artikel: www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/ 21/063035.htm?rss=true
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svigermor... |
|
|
Og har I ikke en svigermor der egner sig til lokkemad, må I endelig sige til. Så må I låne min  I kan evt. sætte lokkemaden et sted hvor I også kan have et overvågningskamera op. Så kan I sidde på tryg afstand og lure hvad det er der lusker rundt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Rådyr blir syge og dør. Ræve og grævlinge er glade for sådan et kadaver. I kolding sidder en mand og fortæller sin kone om, - at sidst han og hunden var ude og gå tur i skoven, var der en pige og en hest der flygtede gennem skoven, da de så ham.  Man skal huske at drikke rigeligt her i varmen - ellers kan man se syner. 
Hilsen fra Pony-mor. Livet er for kort til - Ikke at vælge sine kampe med omhu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lyder som en ægte gyser |
Astrid ♥asterix♥ |
06-06-2008 18:23 |
|
uha...lyder som en god gyserbog. men jeg ville da blive skide bange hvis det var mig. hm..tror måske det er et dyr, men altså måske skulle i få det undersøgt rigtigt, uden hest altså. hvis du finder ud af noget mere, hvem det er måske. så plz lav et indlæg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pony-mor |
pjemm |
06-06-2008 18:25 |
|
Haha, sjovt nok gik min bøv af en hest fuldstændig i panik i går da vi mødte en mand med vandrestave, solbriller og en huskylignende hund. Snurrebasser og flugtforsøg i høj fart, der gik fuldstændig en klap ned for ham. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skove.. |
|
|
Skriv når du ved noget  Så jeg og Ljómalind ikke er i livsfare når hun kommer hjem om ca en uge fra hingst. Vi ride MEGET tit i denne skove... Vi må jo heller holde os væk hvis der er stadigvæk noget underligt i skove.
Hilsen Christine Lykkelig ejer af 3 dejlig islandskeheste Ljómalind frá Skídbakka II Asi fra Troldskov Blómi fra Engholm 1 år Isl. unghingst til salg. Far Ríkhardur frá Blesastödum. Skriv til mig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| haha ... |
|
|
haha pony mor kan lige se det for mig.. hvis der var et menneske må vedkomne have set sådan ud  og ellers er det jo spændende at se hvad du finder ud af .. - husk kameraet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg så en grævling den anden aften i skoven da vi var et par stykker ude at ride.... Det knasede pludselig helt vildt inde mellem træerne men vi kunne ingenting se og pludselig kom en stor grævling løbende over stien..... Hestene gloede noget og det gik så stærkt så jeg næsten ikke opdagede noget andet end at det var pænt stort og muligvis gråt  Jeg har redet i den skov i 10 år og har aldrig set sådan en før,men masser af rådyr... Måske det har været en grævling du så??? 
Ejer af: Oldenborg - Kasmir. Fuldblods araber-OX - AC Taher Marah. Kig ind på www.ac-arabians.dk (salg af ox,anglo og palomino). R.I.P. Yucca pige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eller en løøøve |
|
|
Jeg synes, den rigtig fede spekulation ligger lige for. Prøv lige at læs: Det ligger tæt på Givskud! Hallooo: Er jeg den eneste, der tænker LØØØØVE! (Årh, det ku' være farligt!)
Yours Truly :-) ÆlleBælle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tnker |
AmigoCjn |
06-06-2008 22:35 |
|
Jeg tænker lidt mht. alle de "gode" forslag nogen kommer med: Ulv, Los, Grævling, Rådyr, Elg mv. Det er vist ikke ret normalt at et dyr i dén kategori frivilligt vil løbe DIREKTE IMOD en pige og en hest! En hest er sgu et stort dyr, ingen af ovennævnte rovdyr kan/vil nedlægge sådan en alene... Sååå, ja Løve, Varulv eller nyt mystifystisk rovdyr  Ej, er ret spændt på hvad du finder ud af. Og du kan LIGE VOVE PÅ at lade det ebbe ud i sandet! Vi vil vide hvad det er - uanset om det er en mand med en hund, en ulv eller et pindsvin! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sikke mange der følger med i det her  Jeg er normalt ikke en person, som tror på alt muligt overtroisk, men mere den naturlige forklaring. Jeg har bare ikke helt kunne forklare, hvad det var, jeg så dernede... og jeg er ikke den eneste, som har set det. Det med rådyret, kan jo sikkert bare være en ræv, som ikke har kunne spise op  Skuggi: Ja, du rider jo ret ofte nede i skoven. Måske skulle vi alle sammen gå derned en dag? Jo flere jo bedre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| uha uha |
|
|
Sådan en gyser fortælling her mens solen er på vej ned tør jeg nu ride i skoven i morgen?!?! ja det er godt nok en skov i nordsjælland, men nu får jeg jo helt traume  Jeg tror det er den afskylige snemand som er faret vild!  Eller en varulv, som ikke kan kende forskel på nat og dag  Nej , jeg ved det ikke, men jeg tror jeg havde gået vildt i panik hvis jeg var dig, og jeg ville have mareridt flere måneder efter, jeg egner mig IKKE til den slags, og jeg ville være den sidste som var modig nok, til at lægge mig på lur  Men jeg er RIGTIG nysgerrig efter at høre, hvad det egentlig var, når der kommer lys over sagen...! Mvh Sandra
Med Ridedyrene Monty og Champstar <3 Tequila & Medina, i er SAVNET! <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg var derunde idag, og overvejede meget kraftigt at går alene i skove som Sascha nævnt, så jeg kan se hvad der er for noget. Men droppede det alligevel, jeg venter heller en dag vi kan følges derunde, jo flere mennesker er bedre.
Hilsen Christine Lykkelig ejer af 3 dejlig islandskeheste Ljómalind frá Skídbakka II Asi fra Troldskov Blómi fra Engholm 1 år Isl. unghingst til salg. Far Ríkhardur frá Blesastödum. Skriv til mig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med |
|
|
et krondyr? De er ikke bange for heste og mennesker og det er jo ikke sikkert, at de ødelagte puder og det døde rådyr har noget, at gøre med den ukendte skikkelse?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Boogieman.. |
|
|
Ja eftersom jeg også kommer fra Kolding, så er jeg også vildt nysgerrig efter at høre, hvad det er. Men det er jo slet ikke sikkert "det" er der mere. Men hvis du så noget komme løbende skråt imod dig, så tvivler jeg nu på at det var en mand, der var ude at lufte sin hund  Synes bestemt I skal tage et kamera eller videokamera med I skal da bare tage afsted en flok, men husk at være stille.. shhhhh  Carina
- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det her |
|
|
bliver starten på det nye "the Blair witch project" 
Fjordhest er bedst! Mor til Naia født d 4-1-06 Bøger til ssa udd købes! skriv pb/mail.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Argh.. |
|
|
Er alene hjemme og sidder nu og ryster  Det lyder slemt, det forstår jeg ikke lige helt  Håber du finder ud af det 
Søger part - i Holbæk på privat gård Jeg er 14 år, og har gået til ridning i 6 år. Er ca. 1.66 cm. Hvis du vil høre mere så send en mail eller sms til mig milo-natur@hotmail.com - 27369041
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da |
xtiny |
10-06-2008 16:29 |
|
Den fynske Løve, der er taget på sommerferie. (Det var en stor gul GD, som folk altså så som en løve!) Var der ikke også engang nogen historier om en puma i det jydske ved Kolding? Hvad du har set- er umuligt at vide, det kan være hvad som helst. Men ræve tager rådyr og gerne ådsler, og de bringer byttet hjem til ungerne. Så det kan være, at en ræv tabte rådyrkøllen af skræk, da du og hesten kom. Eller også var det sådan en her: da.wikipedia.org/wiki/ Chupacabra_%28kryptid%29
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ Dan Greenberg Hattedame med strik, kat og briller...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vegetar eller hva? |
Nanna ♥Miyavi♥ |
10-06-2008 17:06 |
|
Jeg tror at det er en vampyr. Ej måske en kronhjort har hørt at de godt kan finde på at angribe heste, men det med låret passer så ikke så godt. kronhjort er da vegetarer eller hva? 
Som du råber i skoven får du svar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har ikke været i skoven siden sidst. Så intet nyt der  Det er godt nok nogle sjove ideer, der er kommet. Låret fra rådyret, har sikkert intet at gøre med "skikkelsen". Synes bare det var underligt, at den lå lige der midt på stien... og så kun låret. Men ja, vi må lige se, om jeg ikke kan lokke nogen med derned en dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Eva *Aslan* |
10-06-2008 21:49 |
|
Lyder meget meget underligt!!
Med venlig hilsen evA med sine skimler Aslan og Onegin jo flere skimler jo bedre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes.... |
|
|
...det lyder koloenormt spændende det du her fortæller og du må love at komme med en opfølgning...så vi kan få opklaret hvad det er der huser ude i skoven.  Hvis jeg havde boet i nærheden kunne jeg måske godt overtales til at tage med derud, men det gør jeg jo desværre ikke 
Andelslejlighed sælges - Nybolig, sagsnr.: 3150611 Tøj sælges - se præsentation Livet er fedt, men vi lever det for lidt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fy for den |
|
|
Fik helt gåsehud..... Men mon ikke det er et krondyr. det er da det mest sansynlige syntes jeg. glæder mig til at læse mere...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Havde.. |
|
|
Havde du boet tættere på mig, kunne det sagtens havde været mig der rakkede pustene og stønnende rundt i skoven. Jeg træner nemlig hårdt på at komme i form. Jeg har min ene franske hotdog med og han både prutter, bøvser og snorker, så det kunne være larmen. Kh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Camilla Hougaard Nielsen |
10-06-2008 23:22 |
|
Ejj puha, det er da godt nok spændende  Sikke en gyser historie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bortkommen hund |
Kiki |
11-06-2008 00:13 |
|
Måske det kunne være en bortkommen hund. Hvilket også ville passe med at den opsøgte menneske og hest. Altså fordi den er vandt til mennesker og regnede med at få hjælp. Men hvem ved. Håber da ikke det er er hund, så han den været der længe nu. Medmindre andre har fundet den. Men det kan jo være meget forskelligt. Men en hund kunne jo også have spist af et selvdødt rådyr + være sat af med nogle puder.
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvis det havde været en hund, så havde den nok indhentet mig. Jeg stod "længe" og kiggede på "skikkelsen", da jeg bare ikke kunne hitte ud af, hvad det dog var Men, da hesten blev mere og mere bange, så smittede det jo af, og vi skyndte os derfra. Vi gik først, og så blev det til løb. Alle mulige tanker flyver jo rundt i hovedet på en 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gyser.... |
|
|
Ja det er da helt spændene! Det ender med at vi slet ikke kan ride i skoven i Danmark pga. farlige, mystiske væsner, ulve fra tyskland og klægerne der dræber i flok  ej hvis der kommer noget nyt bliver vi nød til at høre det 
Nath, Sisse og Fønix
Der findes lige så mange holdninger som mennesker 
Mangler du en at ride tur med og bor du i nærheden af postnummer 8541 - så skriv:D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Drøn Spændene!! |
Roksi 1 |
11-06-2008 09:56 |
|
Forstår dog ikke den med svigermor.. - man kan sku´da ikke lokke noget frem med en svigermor?!?  Jeg bor midt i en skov og bliver også af og til skræmt at "underlige væsner" - noget der ligner levende træer eller buske.. Nogle gange sniger de sig gennem gårdspladsen , helt stille!.. Andre gange ligger de på lur i skovens mørke, enkelte sidder i træ toppe højde, kun for at VENTE ... UUHHH... PLUDSELIG siger det BAAANG!!! og den rare jæger kan gå hjem fra pursh med en buk til fryseren . Der kunne måske være tale om en krybskytte i "din" skov, dem findes der desværre mange af. Han er måske blevet overrasket og derfor ikke fået hele byttet med hjem. (det skulle være ganske normalt at de brækker og parterer dyret i skoven, så den er nemmere at transportere) Jeg ville kontakte skovens ejer og fortælle din historie.
Mette Gl. egetræspisestue mm. sælges tjek præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
Helene ♥Speedy♥ |
11-06-2008 10:00 |
|
Hilsen Helene Som desværre ikke rider på ponyen Chanell mere :-(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| roksi.. |
AmigoCjn |
11-06-2008 10:09 |
|
Roksi ja, og ham krybskytten så lige et godt bytte i en pige og endnu bedre: HESTEBØFFER :D:P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ræve unger |
Heidi ♥Indigo♥ |
11-06-2008 11:33 |
|
Det lyder som om der er en sulten ræv i jeres lille skov. De har unger og er sultene og ungerne slæber alt lige fra papri til puner rundt. Mon det ikke har været en skygge eller et stykke rådyr i løb som er blevet lige så bange som jer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tja, det er ikke godt at vide, hvad det var, jeg så. Det er muligt, at det var et rådyr, men synes bare det virkede AAAALT for stor, og mørk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved det! |
|
|
Det er da en af de undslupne næsebjørne fra Vranderup. Den har spist et lille dådyr(pånær det ene ben), og derfor var den blevet så stor  Carina
- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gedesuger |
|
|
Jeg holder på at det var en af dem som Xtiny linker til . gyyyssss, send den ikke til sjælland. tanja
DEN ENESTE FORSKEL DER ER, OM DU KØRER 110 ELLER 140 KM I TIMEN ER AT NÅR DU KØRER 140 KOMMER DU HURTIGERE FREM TIL ULYKKESTEDET
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sdr. Bjert |
louise obel rasmussen |
11-06-2008 21:41 |
|
Ja jeg er opvokset i en lille by syd øst for Kolding tæt ved den statsskov hvor der gik rygter om en los. Dog var skoven hjemsøgt af krybskytter, så jeg hælder mere til den forklaring i dit tilfælde. I må på ekspedition, ren Bubber og Bs.
MVH Louise Part i den dejligste islænder Intet er som duften af hest. Arkitekt MAA, hestetosset og ikke mindst mor til to dejlige unger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hehe, hvor er I bare sjove.... Næsebjørn fra Vranderup  Jeg skal nok holde jer opdateret, når/hvis jeg finder ud af noget mere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| noget nyt |
AmigoCjn |
24-06-2008 17:16 |
|
Hvad så - er du blevet spist siden vi ikke hører noget? ;D:D:P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdatering |
hestelove »Strandholmens maskott |
08-07-2008 11:21 |
|
AmigoCjn: jaa noget kunne tyde på det... Nu vil vi snart høre en opdatering 
Pyrus --> Fjordhesten med et hjerte af guld Black Bacardi<3 Det perfekte føl Blackie og Prins - Maskotterne Mit dejlige føl<3 Nåede aldrig at se dig leve Black Morgan. The sun will always shine on you
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
ja tak- en opdatering er da på sin plads 
Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs. Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet intet midt imellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kksksksksk |
|
|
Det lyder spændene med mystifystiske væsener i skoven.. Men hey.. mange er kommet md forslag om ræve, ulve los osv... men sagde du ikke at det underlige væsen var meget større end et rådyr??? Det er rigtigt at der er undsluppet en næsebjørn fra Vranderup Østergård. Jeg går derude. Men en næsebjørn er altså ikke ret stor, mindre end en grævling Så den kan ikke passe med en stor mørk skikkelse.. Men lad os endelig høre mere fra din oplevelse! Noget nyt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| tilslutter mig |
|
|
Jeg vil også sige at du måske har set et Krondyr, den største hjorteart i DK. den lever bla. i midtjylland. Krondyr i brunst i Jægersborg Dyrehave Se videoklip i wmv-format (høj, 49 mb) Se videoklip i wmv-format (lav, 6 mb) Videoklippet er produceret af HHE/Hans Henrik Erhardi for Skov- og Naturstyrelsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jysk puma.. |
Gitte (Tyran) |
26-08-2008 17:33 |
|
den ovenomtalte "jyske puma" var en afrikansk serval som kom til DK for at bo hos Maria Ploug i 1971, og sidenhen i 1976 til Kolding, hvor den boede indtil 1984 hvor den døde. -så det er altså ikke den der er på spil her .. men der er jo mange ting det kan have været. -måske en blotter?.. så ville JEG ihvertfald være blevet ræd og flygtet hvis jeg var sani 
mvh. Gitte 2års NF/fjord 1'er pony sælges, tømmekørt, og med potentiale som børne/dressurhest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spooky... |
|
|
uhh.. spooky.. Håber da ikke det er en løs hund som slår de stakkels rådyr ihjel. Nå men lige for at få en ting på plads: VILDSVIN lever IKKE frit i Danmark, kun i reservater. Det sker at de slipper ud, men i det tilfælde har man (i følge min far og lillebror) udrydelses pligt. Altså har man en riffel, og tegn selvfølgelig, har man pligt til at skyde dem. Lige pt. har vi nogle her på egnen som er sluppet ud et sted fra. Der er så bare sket det at en af søerne har fået små grise ude i fri natur- derved betegnes smågrisene som vilde vildsvin ( ) og må kun skydes i en bestemt sæson, MEN der er stadig udrydelses pligt på dem. Følger med i tråden og håber I får fanget varulven eller hvad det end er som skræmmer dig og din hest fra vid og sans 
A good horse is never a bad colour. mine dejlige "ponyer" Katinka og Thor. <3 *Akademisk*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmmmmmmmm |
|
|
nu kunne det altså godt være tid til en opdatering ? Hvad enten du har fundet ud af noget eller ej, er jo helt vildt spændt ....
Venlig Hilsen Sarah Med KASMIR RUGHOLM og GLOBAL SPIRIT, de 2 kommende stjerner  Nu også med vidunder Spejlrefleks kamerar, Canon 450 D !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da.... |
|
|
.... en YETI! Det kunne være man skulle skrive en pb til Sascha, så hun bliver opmærksom på at tråden stadig lever? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
jeg ahr sendt en pb til hende nu... Hi hi...
Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs. Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet intet midt imellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jamen dog, havde slet ikke opdaget, at I stadig holdt gang i tråden  Jeg har desværre ingen opdatering til jer. Jeg tør simpelthen ikke gå ned i skoven alene. Jeg kan ikke lokke de andre med, de tør heller ikke. Vi er en flok kyllinger 
Sascha, Sani Cheval og Halimah ox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Sascha (Sani og Halimah ox) |
Carina Gøttler ♥Caprilli♥ |
27-08-2008 18:58 |
|
Ja jeg har det på samme måde som Mia-musen .. Du kan ikke bare oprette sådan en tråd, gøre os hammer nysgerrige, og så ikke komme med en opdatering  Så ned i skoven med dig, inden det mystiske væsen forsvinder..
Mvh Carina Gøttler . Termin d. 17. februar 2009 . {som ligner sin mor, og er stolt af det!} R.I.P Lille Pax (2007) og Carsten Junior (2008)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hehe.. Hmm. Hvad med at I tager med mig ned i skoven? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sascha (Sani og Halimah ox) |
Carina Gøttler ♥Caprilli♥ |
27-08-2008 20:40 |
|
Jeg er frisk  - jeg kunne godt bruge lidt spænding !
Mvh Carina Gøttler . Termin d. 17. februar 2009 . {som ligner sin mor, og er stolt af det!} R.I.P Lille Pax (2007) og Carsten Junior (2008)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
nu er det jo desværre nok ikke her i nærheden ellers skulle jeg glædeligt ha taget med da... Hi hi... Je ger kun en kylling når jeg er alene... Weeee
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Vi laver da bare en fællestur ud til Sani og Halimah (så kan I også møde dem irl) og så går vi skoven alle mand eller kvinder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| ahr...den hopper vi jyder ikke på |
|
|
de der youtube links er da fingerede  Nej du, jeg forstår ikke et hak spansk, men det lyder som om Blair witch project er kommet til de spansktalende lande, og nogen synes det kunne være sjovt at komme på YouTube.. Det første er da også bare plat, det er med garanti fikset på computeren, der findes altså ikke hekse der kan flyve Eller hekse der ikke kan  Men altså, det lyder da interessant med det skov-monster, jeg kommer gerne og går med en tur i skoven - og jeg kan også tage min hund og min intetanende kæreste med  Hørte faktisk for noget tid siden (i dette år) at der var set ulvelignende dyr i sønderjylland i udkanten af en skov, de gik i en større flok og var spottet af flere forskellige personer uafhængigt af hinanden. Så hold os endelig opdaterede. Det er ellers en god idé med en HN-ekspedition, måske vi kan få BS Christiansen med 
Come back for just one moment Your star looks bright I'm still wondering why your time here on earth was so short and I can't seem to get it right you'r still missing in my life
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| marvin |
|
|
Det ved jeg da udemærket godt, prøvede bare på at skabe stemning.  Men der findes faktisk hekse i dannmark fks Dannie Druehyld. Frygter lidt for at der er kommet ulve i danmark, bare de ikke kommer i slagsmål med vores hunde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
LoonaMadigan |
30-08-2008 16:23 |
|
Mine forslag til hvad det kunne være (seriøst)  Den bestøvlede kat eller Big Foot????
Knus Anne Snart i Hong Kong for at se ParaOlympisk ridning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hekse. |
|
|
Nadja "der findes altså ikke hekse der kan flyve Eller hekse der ikke kan ." Du har vist ikke mødt min ene nabo . tanja
DEN ENESTE FORSKEL DER ER, OM DU KØRER 110 ELLER 140 KM I TIMEN ER AT NÅR DU KØRER 140 KOMMER DU HURTIGERE FREM TIL ULYKKESTEDET
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hehe, god ide med BS Han må da kunne nedlægge det monster, som render rundt i vores skov  Hvis der er nogen, som er seriøst interesseret i en skovtur en dag, så må I lige sige til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
jeg er interesseret- men igen så ligger det vel lidt langt væk fra mig uden kørelejlighed mv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan |
poppelgaard |
31-08-2008 14:15 |
|
da sagtens være et vildsvin. Jeg mener at de så småt er begyndt at krydse den Tyske grænse. Og som en skrev længere oppe så sker det også at de slipper ud fra fangeskab. Men den er stor og mørk(næsten sort)og kan sagtens æde et dødt rådyr og et par puder. Sidst men ikke mindst: de fleste heste er bange for svin.
Mvh.Nissen. Ejer af tre skønne ponyer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uuuuuuhhhhhh |
Rikke conradsen ♥Gáska♥ |
31-08-2008 19:34 |
|
spændene nu da der er så meget snak om bs kunne det så ikke have været dolph der var ude at lede efter ham den høje herre og kan kun give de andre ret lad os få en opdate
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HN Ekspedit |
|
|
Kom der så en HN ekspedition afsted og klarlagt beviserne Oder was??? 
Venlig hilsen Christina
Små fødder sætter dybe fodspor...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nej, det blev aldrig til noget  Vi har faktisk ikke rigtig været nede i skoven siden. En af de andre piger i stalden + en veninde så ligeledes noget i skoven en dag, og så droppede vi at ride der 
Sascha Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside: www.sh-foto.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej altså |
|
|
Det var ikke det du skulle skrive.. Havde godtnok håbet der var en logisk forklaring, så er det mindre uhyggelig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spooky skov |
|
|
Sjovt denne tråd er kommet op igen. Jeg kan huske, jeg læste den for at par år siden og tænkte, at det lød nøjagtigt som en skov, jeg red i som ponyrytter for næsten 25 år siden. Og sørme om ikke det er den. Nu tror jeg ikke på, at der findes hverken varulve eller andre skræmmende væsner, men jeg kan fortælle at allerede dengang havde skoven et ry for at være uhyggelig. Der er et eller andet over den skov, som jeg aldrig har følt andre steder hverken dengang eller i dag. Jeg har redet der mange gang alene, men har også skyndt mig ud af skoven nogle gange, fordi jeg ligesom fornemmede noget. Jeg har siden tilskrevet det, at jeg ikke var ret gammel, og det derfor godt kan føles utrygt at færdes alene i en skov. Det har nok også været det, i kombination med, at der gik en historie om et mystisk sumphul i skoven, hvor der engang var druknet en hest. Jeg så aldrig det såkaldte sumphul, så tvivler stærkt på at det overhovedet eksisterede, men det var nok til at vi ponytøser aldrig kom i en bestemt del af skoven, hvor det efter sigende skulle være. Nu tror jeg ikke på det overnaturlige, men det er da lidt sjovt at skoven her så mange år efter stadig har et ry som værende spooky. Mht. lossen så var det vedr. Stenderupskovene at der gik disse rygter. Dette er vist efterhånden også omkring 25 år siden. Den her omtalte skov ligger ved Seest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg har ellers redet meget i andre skove, og altid synes det var hyggeligt og skønt. Men ja, denne lille skov er der noget mærkeligt ved! Som om man bliver overvåget eller noget i den stil. Det jeg så den gang, har jeg stadig ikke kunne finde nogen forklaring på. Det løb inde mellem træerne, hvor der ikke er sti, og så skråt imod mig og Sani. Det var højt og mørkt. Tvivler på rådyr eller ligende, da Sani ikke normalt er bange for dem. De går ofte rundt på folden eller marken op ad foldene. Så dem er hun vant til. Lige pt. er Kolding Kommune ved at rode rundt nede i skoven. De er ved at dræne området, grave mv. Så har ikke mulighed for at tage ned i skoven pt. Lamos ?lobri?: har du redet i samme skov? Det var da lidt sjovt 
Sascha Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside: www.sh-foto.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uhhhhhh |
|
|
Har netop læst hele tråden igennem, og hold da op hvor det løb mig koldt ned ad ryggen da jeg læste det første.. uhhh, godt det ikke var mig men alligvel bliver man jo nyrgerrig. var det mørkt siden du ikke helt kunne se hvad det var som kom imod dig, tænker om hvis det var en hund eller noget hurtigt ville det jo næsten have indhentet dig og et menneske ville vel kalde hvis det kom imod en for at opnå noget.. du skriver der også er andre som har set og oplevet noget underligt i den omtalte skov, hvordan er deres oplevelser? mvh rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skoven,,, |
|
|
Mvh. Nielsen. For where your treasure is, your heart will be also.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det var ikke mørkt, da jeg var nede i skoven den dag. Så vidt jeg husker, så var det midt på dagen. Grunden til, at jeg ikke kunne se, hvad det var, var fordi det løb inde mellem træerne. De andre der har oplevet noget mærkeligt dernede, har ligeledes set skikkelser, de ikke lige kunne se, hvad var. Skoven er IKKE ret stor. Det tager 15 min. at ride hele vejen rundt, og så ligger den lige ud til motorvejen. Det er en gammel motorcross-bane.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spændende |
Miss-Joye |
27-10-2010 13:23 |
|
Nøj hvor spændende.. Ærgeligt at jeg sidder i Silkeborg og ingen bil har, ellers havde jeg startet bilen og kørt afsted med mit kamera under armen. Blair witch eller ej, det har fanget min opmærksomhed  Så hvis nogle vil på mission i den der skov, og kører over Silkeborg, så count me in jeg vil gerne med, og er ikke sådan lige at gøre bange... Nogen der har adressen ??? (hvis man nu skulle låne sig til en bil, for at tage på opdagelse derude)
Mvh Henrietta Joye & Skálmar frá Skeggsstöðum & Ægir fra Toftdal & Freyja frá Akureyri & Stjarna frá Gili med Prímus fra Toftdal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skoven.... |
|
|
Har en gang mødt en pervers mand nede på naturstien, da jeg kom ridende på min pony. Han gav sig i hvert fald tilkende, så ham er det ikke  Sascha: Jo jeg har færdes meget i det område. Vi var en flok veninder, der havde vores ponyer gående på græs nede ved åen i slutningen af 80'erne. Der var endda et par af mine veninder, der lånte folden, der ligger/lå inde i skoven, men jeg har aldrig hørt dem snakke om noget mystisk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Enormt spændende tråd. Jeg tænker lidt. Dyr løber forskelligt. Hjorte hopper, hunde og grævlinge galopperer og mennesker løber på to ben. Kunne du ikke se om det løb på 4 eler to ben, og hvordan det løb?
Mvh. Lykke "If it's not a walker, it's just a horse" *If love alone could have saved you, you never would have died* R.I.P I'm Gold and Dangerous! Skilte til dyr laves HER Tennessee Walking Horses sælges HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hvis der er nogen, der stadig er friske på på en opdagelsestur i skoven, så skriver I bare  Lamos ?lobri?: Der kan man bare se Så er du jo ret kendt i området. Gold and Dangerous *Dixie*: Det jeg så, hoppede ikke som en hjort. Det løb hurtigt og ligeud. Om det havde to, fire eller flere ben, aner jeg ikke Det gik så stærkt, at jeg blot så denne sorte skikkelse og hesten var i panik/Stiv af skræk ligesom mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en grævling.. |
|
|
er altså ikke et voldsomt stort dyr. Så det ville ikke være mit gæt 
Jeg tror det er voldemort der ar været ude og smaske rådyrblod i sig 
Mvh. Nielsen. For where your treasure is, your heart will be also.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skrammende! |
|
|
Hej HN, Jeg er den anden opstalder i stalden, og jeg og Sascha har nærmest stalden ''for os selv''.. - men for omkring 1-2 år siden, var jeg og min grandkusine i den ''spooky'' skov med min gamle hest. Vi red to på hende. Men da vi er kommet ind i skoven, og er kommet 30-40 meter ind, og lige er kommet ned af en lille bakke, kigger jeg til højre side, da jeg kan høre en smule ''uro''.. Jeg ser så en mand på omkring de 40-50 år side op af et træ, han sidder somom han sov. Det gjorde han dog ikke, fandt jeg ud af.. Han tog hovedet op, men kiggede ikke på os, men til den anden side - jeg sagde til min grandkusine, Maria:'' MARIA, VI SKAL VÆK, NU!'' - Hun så først manden da jeg sagde dette til hende. Manden havde nogle få ''sprøjter'' ved siden af sig.. Jeg ANER ikke hvad dette var, men det er muligt han var psykisksyg? - Men jeg vender så Jasmin, som min hest hed, rundt med det samme, og SKYNDER os hjem. Vi kommer så travende op til stalden, hvor Sascha er, og fortæller hende hvad der er sket. Jeg bryder mig IKKE om at ride i skoven mere, eller andet. Det kan også være ubehageligt at være i stalden engang imellem.. Det skal også siges at jeg også for omkring 1-2 år siden, red inde på ridebanen, og ved siden af ridebanen 30 meter væk ca. er der en masse træer/buske hvor det er meget meget tæt.. Jeg høre der en ringetone, og jeg bliver ufattelig bange, og går helt i chok, efter 20-30 sekunder stopper denne ringetone igen.. Det er en MEGET ubehagelig situation 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er med på |
|
|
den med varulv. Sørg for at tage godt med hvidløg om halsen når i går derind hi hi hi hi.
Jack Russelterrier til avlstjeneste Stambogsført i DJRTK.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nvjkfhvjfhvj |
|
|
louise (white-bo): Hvis der lå sprøjter ved siden af manden har han højst sandsynligt været stofmisbruger.
NUMSEFISKEN Equito's Litote En balanceret diæt = en kage i hver hånd
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Louise: Dejligt du lige ville dele historien Jeg kunne ikke lige huske, hvad det var, du havde set dernede i skoven. Jeg håber lidt, at det bare var en mand jeg så, dengang. Men, hvorfor skulle han løbe inde imellem træerne i stedet for på stien Og hvorfor i det hele taget løbe? Jeg gør da ikke noget  Ak ja, det er ikke godt at vide, hvad det var, jeg så dengang. Men, der er nok en naturlig forklaring på det. Som Louise også skriver, så kan man godt føle sig lidt overvåget derude nogle gange. Især når det er mørkt og man er alene. Ikke i stalden, men udenfor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
FRYGT EJ!! jeg har forklaringen lige her: det er Edward & co fra Twilight filmene  - men bare rolig, de spiser kun dyr 
"Man skal altid starte fra bunden. - Ja - undtagen når man skal lære at svømme!" - Storm p. "Jo længere man præker for ungdommen, des ældre bliver den - og så er det for sent!" - Storm p. La Petite & Wirago i er mine stjerner!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
anna ?WA?: ja, det giver jo meget god mening 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sascha |
|
|
Ja, jeg føler mig også utrolig meget overvåget når jeg går udenfor ved stalden, og det er mørkt.. Det bryder jeg mig godt nok ikke om 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Så sent som idag, rendte der en mand rundt nede ved skoven. Hestene blev pludselig MEGET opmærksomme, og Halimah rendte rundt og fnyste! Jeg fik så øje på denne her mand i hættetrøje. Han gik lidt frem og tilbage, satte sig ned, rejste sig og forsvandt så ind i nogle buske. Hestene kunne ihvertfald ikke lide ham! Aner ikke, hvad folk laver dernede, for der er vitterligt ingenting udover lidt træer og bunker af jord 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
ej spøg til side.. har kigget en del på den her debat, og når der er en der siger "stofmisbruger", "hættetrøje" osv, så tænker jeg bare; lås jeres udstyr godt inde 
"Man skal altid starte fra bunden. - Ja - undtagen når man skal lære at svømme!" - Storm p. "Jo længere man præker for ungdommen, des ældre bliver den - og så er det for sent!" - Storm p. La Petite & Wirago i er mine stjerner!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Naturlig forklaring |
|
|
Nogle mindre, lettilgængelige naturområder, har lettere ved at tiltrække lyssky affærer end andre. Jeg tror, det er dét, der sker i denne skov. Jeg ser så en mand på omkring de 40-50 år side op af et træ, han sidder somom han sov. Det gjorde han dog ikke, fandt jeg ud af.. Han tog hovedet op, men kiggede ikke på os, men til den anden side - jeg sagde til min grandkusine, Maria:'' MARIA, VI SKAL VÆK, NU!'' - Hun så først manden da jeg sagde dette til hende. Manden havde nogle få ''sprøjter'' ved siden af sig.. Jeg ANER ikke hvad dette var, men det er muligt han var psykisksyg? Sandsynligvis en stiknarkoman. De befinder sig i en helt, helt anden verden efter et fiks, og der er ikke noget mystisk i, at manden kigger til siden i stedet for at kigge på hesten + rytterne. Jeg håber lidt, at det bare var en mand jeg så, dengang. Men, hvorfor skulle han løbe inde imellem træerne i stedet for på stien Og hvorfor i det hele taget løbe? Jeg gør da ikke noget  Har han været bange for at blive afsløret i sit forehavende, hvad det så end har været, er det ikke ret mystisk, at han er flygtet ind i skoven i stedet for at følge stien. Det skal også siges at jeg også for omkring 1-2 år siden, red inde på ridebanen, og ved siden af ridebanen 30 meter væk ca. er der en masse træer/buske hvor det er meget meget tæt.. Jeg høre der en ringetone, og jeg bliver ufattelig bange, og går helt i chok, efter 20-30 sekunder stopper denne ringetone igen.. At der er meget, meget tæt, underbygger en teori om, at mere eller mindre lyssky folk "holder til" i det lille skovstykke. Den slags kan virke ret skræmmende, hvis man ikke har oplevet det før. Og husk, at hestene aflæser jeres rektioner. Er I bange7nervøse - bliver hestene det også. Har I talt med politiet? Det kan være at de kan bringe jer et skridt nærmere om, om det lille skovstykke er tilholdssted for visse folk. Jeg ville også sørge for at låse min ting inde... Jeg tror dog ikke, at de vil gøre jer eller hestene noget. Det er ikke derfor, de holder til i det område.
Salvia Don't let go Never give up, it's such a wonderful life The thing women have yet to learn is nobody gives you power. You just take it.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ekspedition, jat ak... |
|
|
så opdagede jeg først tråden... Jeg bor ikke så langt væk og er helt med på en opdagelsestur.. -dog skal vi være mere end to eller have hunde eller heste med, for jeg er en KYLLING 
Livet er ikke for de svage -og kan også være hårdt nok for os andre ind imellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvornår skal vi afsted? |
nicille |
10-12-2010 12:30 |
|
Har læst hele tråden og er mere end parat til at putte hunden og mig selv i bilen og køre en lille tur til Kolding. Vi må da snart finde ud af hvad det "mystiske" er. Jeg er så klar til lidt skovtur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tage på skovtur |
|
|
Hej Alle, Nogle som ville med i skoven og kigge? Mig og Sascha tør jo nok, når der går flere med.. Nogle som er friske til at komme til Kolding, og gå på ''jagt''? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| nuuuuuuuuuuuuuuu |
|
|
har i fundet ud af noget 
Heller være lille og frisk end STOR og doven ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lars Bom |
Ditte ♥KimberleyK♥ |
10-12-2010 15:53 |
|
Jeg tror det er Lars Bom! Han løber rundt med hættetrøje inde i mellem træerne har jeg selv set...I den der fantastiske mobilreklame 
Med venlig hilsen Ditte Bertelsen Med palominohoppen Kimberley Krystal - en rigtig dame!
Hvis dit liv var en film, ville du så se den?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er nok |
|
|
en ræv og dens unger der har set et rådyr som var død af sygdom der er mange rådyr der dør naar de ikke kan få mad og skyggen det må have været en kronhjorte han de er mega store men kan godt forstå dig uhyggeligt er det i hvert fald. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Dem der er interesseret i en lille "skovtur", kan I så ikke lige skrive, hvornår I kan? Så kan I også møde hestene, når vi nu alligevel er ved det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 489888 |
|
|
fed tråd, sikke mange bud,kan det være klux klux clan ( kan ikke stave) der er på spil igen, det passer meget godt med hætter. Hvis det er varulve ved jeg ikke om hvidløg hjælper, men er det varmpyre, så virker det sikkeret, husk bly kuglen:  Gid jeg kunne komme med, men bor for langt væk. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er frisk |
|
|
det kunne da være lidt hyggeligt med et lille lokalt "find Nemo" træf her op til jul, hvad med næste weekend hvis ellers vejret er til det? dvs den 18/19 december? Jeg kommer fra Vojens og kan godt tage nogen med på vejen:-) Mvh Naja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg rejser "desværre" på ferie lørdag d. 18.. Så det skal nok være derefter (efter d. 26 december) eller engang i næste uge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mistænkt |
|
|
Jeg kan hellere ikke næste uge, men derud over så er der vidst ikke de vilde planer. Jeg er fra hobro, hvis nogle kommer forbi mig. Må man medbringe kamra til at fotografere de heste der? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overkskrift |
|
|
er det ved kolding? så kunne jeg da også godt tænke mig en lille "ghost-hunt" - i'll bring the "støvsuger"  har heller ikke de vilde planer ud over juleaften og nytår+1jan self bor i 6740 bramming hvis nogen vil køre med forøvrigt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gåsehud! |
|
|
Tja hvis der er narkomaner i skoven er der højst sandsynligt også hunde, som oftest ikke bliver holdt i snor og nok ikke får det vilde mad så måske de er begyndt selv at jage, hunde går jo fatisk fra det de ikke æder hvis de fanger vildt;) så jeg holder på narkomanernes hunde;)som nok ikke alle er lige pålidelige så fornuftigt træk at stikke af, det havde jeg klart selv gjort, mest for hyppens skyld dog, på enmands hånd sku man ku klare en hund, der er underærnæret, men ryger den på hyppen er det jo en helt anden snak. En anden ting jeg tænkte på når nu der skal være noget overnaturligt i det;) Hvad med den druknede hyps spøgelse, ku det mon så ikke være den der så dig og hesten og tænkte "WWWWIIII VENNER?"  ej jeg ville ikke bryde mig om at ride i en skov hvor der er narkomaner, jeg havde klart ringet til politiet og skovfogde, de vil da vist også helst gerne ha dem væk fra offentlige steder, hvor fredelige de så end måtte være, det vist noget rent politisk:) men forståeligt nok! Hvis jeg kunne ville jeg da gerne komme og med glæde slæbe min dræberhest med og jeg mener dræberhest, hun dræbte en shetter forde den fulgte hende konstant i røven..småkage og den faldt død om, løse hunde på folden ryger hun lige lugt på og sære mennesker går hun også direkte efter uden tøven hehe så har vi sku da en vagthund med der vil noget. men hvis det er en løs broget ko....så er det altså hyppen der stikker af de er åbenbart lige en tand for farlige, spicielt hvis de siger muuuhhhh, de ku jo finde på at æde hende;) håber i finder synderen, ønsker jer en go jagt herfra:) MVH mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fdghjjjdxgt |
Kijofreg |
13-12-2010 13:15 |
|
"den druknede hyps spøgelse"??? Synes ærligt talt, dén var lidt usmagelig, dén kommentar! Bortset fra det, så holder jeg mere på, at det bliver en "Find Holger-tur" end en "Find Nemo-tur"! 
Med venlig hilsen Anne Sofie Jørgensen tinkerhoppeføl fra 2010 sælges blandingshoppe fra 2009 sælges ifolet tinkerhoppe fra 2006 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Dejligt at så mange er friske.. Og ja, kamera må meget gerne medbringes  Kan I ikke lige skrive en privat besked til mig, så kan I få mit nummer. Så er det vidst lidt nemmere at aftale nærmere. Men indtil videre ser det ud til at folk kan mellem jul og nytår? Mht. narkomaner, så tror jeg ikke, vi har sådan nogle dernede. Jeg har aldrig set nogen som sådan. Der var på et tidspunkt nogle unge fyre, der kørte derned, stod og talte mv. og så kørte de igen. Måske de handlede med noget. Jeg har dog haft fat i politet, der sagde det var fint, jeg lige holdt øje. De kørte også selv ud forbi et par gange. Men disse fyre stod dog på pladsen foran skoven... Altså ikke nede i skoven. Nu er kommunen igang med at lave den gamle losseplads dernede om til noget natur-sti-halløj. Så håber det med tiden kan blive et fedt område, hvor vi igen tør ride 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
splitfire ?dragon? Helt igennem unødvendig kommentar!
Vh Anja. R.I.P min elskede Ozzie. <3 Du er nu den smukkeste stjerne på himlen <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Splitfire |
|
|
splitfire ?dragon? - ØV hvor jeg håber du har total dårlig smag i munden nu!!!! Magen til tankeløs kommentar at komme med .- føj 
En fantastisk Irish Cob efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash -' Med ros og tålmodighed kommer man længst '- www.odenserideudstyr.dk ' '
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm,..... |
|
|
undskyld mig, men jeg kan altså ikke lige se det usmagelige i den kommentar.... Det kan godt være det bare er mig, men jeg synes det er noget mærkeligt at hidse sig op over..!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
h rosenkilde så er det nok bare dig!
Vh Anja. R.I.P min elskede Ozzie. <3 Du er nu den smukkeste stjerne på himlen <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lllllllllllllll...llllllllll |
|
|
Ville du bare synes det var super duper fedt, hvis det var din hest som var fundet død for ganske få dage siden???? 
En fantastisk Irish Cob efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash -' Med ros og tålmodighed kommer man længst '- www.odenserideudstyr.dk ' '
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
Kijofreg |
13-12-2010 19:13 |
|
...jeg synes i hvert fald det er usmageligt at gøre grin med en hest, som lige er død på meget tragisk vis, især når dens sønderknuste ejer har sin daglige gang på HN. Hvis det var min hest, der lige var død og fik sådan en kommentar med på vejen, ville jeg i hvert fald blive meget, meget ked af det! Man gør simpelthen bare ikke grin med noget så alvorligt!
Med venlig hilsen Anne Sofie Jørgensen tinkerhoppeføl fra 2010 sælges blandingshoppe fra 2009 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et andet forslag |
|
|
I skriver så meget om narkomaner, men nu ved jeg ikke hvor mange af dem der realistisk bor i en skov i nærheden af Kolding...!? Mange af de soldater der har været udsendt har svært ved at vænne sig til livet som civil igen. Få af dem er mentalt så skadede at de ikke længere kan leve i den verden vi lever i. Derfor er der flere af dem der tager ud og bor i skoven. Jeg hørte en udsendelse på P1, at det skønnes at der i DK bor 40-50 soldater i skovene. Det synes jeg er mange. Om han er harmløs ved jeg ikke, sandsynligvis, men han har nok brug for hjælp. Mie
Mor til dejlige Elias 8/8-2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så vidt.... |
|
|
jeg ved er den hest i denne tråd ikke den samme som den, der på forfærdelig vis, var gået gennem isen på sin fold for nogle dage siden! Det er jo heller ikke sikkert at splitfire ?dragon? har læst den tråd??? Jeg fandt lige det indlæg hvor en akriver at der GIK HISTORIER... Læs det stykke med "fed" Det er altså ikke samme hest..... Det er tragisk det der er sket, men vi kan ikke alle sammen lade være med at skrive om noget der måske lige er sket for en som kunne misforståes eller lign. Forfatter: Lamos ?lobri? ( Præsentation) ( Skriv besked) Dato: 26-10-10 13:26 Sjovt denne tråd er kommet op igen. Jeg kan huske, jeg læste den for at par år siden og tænkte, at det lød nøjagtigt som en skov, jeg red i som ponyrytter for næsten 25 år siden. Og sørme om ikke det er den. Nu tror jeg ikke på, at der findes hverken varulve eller andre skræmmende væsner, men jeg kan fortælle at allerede dengang havde skoven et ry for at være uhyggelig. Der er et eller andet over den skov, som jeg aldrig har følt andre steder hverken dengang eller i dag. Jeg har redet der mange gang alene, men har også skyndt mig ud af skoven nogle gange, fordi jeg ligesom fornemmede noget. Jeg har siden tilskrevet det, at jeg ikke var ret gammel, og det derfor godt kan føles utrygt at færdes alene i en skov. Det har nok også været det, i kombination med, at der gik en historie om et mystisk sumphul i skoven, hvor der engang var druknet en hest. Jeg så aldrig det såkaldte sumphul, så tvivler stærkt på at det overhovedet eksisterede, men det var nok til at vi ponytøser aldrig kom i en bestemt del af skoven, hvor det efter sigende skulle være.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sthszthfyhfxyjh |
Kijofreg |
13-12-2010 19:42 |
|
Nej, okay, den havde jeg overset. Jeg håber det var dét, der blev refereret til. Jeg har ellers læst hele tråden igennem, men må indrømme jeg ikke kunne huske det dér. Hvis det er dét, så giver det altså også en hel del mere mening at skrive det. Nogle af os har vist bare ikke tænkt på ret meget andet end stakkels Anja og Ozzie de seneste dage. Og så tror man automatisk, det er dét der refereres til. Beklager, hvis det var en ganske uskyldig kommentar om en helt anden druknet hest.
Med venlig hilsen Anne Sofie Jørgensen tinkerhoppeføl fra 2010 sælges blandingshoppe fra 2009 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hvis det var det der blev hentydet til, så undskylder jeg selvfølgelig også. Håber nogen forstår hvorfor jeg reagerede sådan...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Anja: Forstår godt din reaktion. Det er kun helt naturligt efter det der skete med din skønne hest. Mht. sumphul, så har jeg ikke set sådan en dernede. Vi har dog også kun redet på stien (den gamle motorcross-bane). Jeg har fået en henvendelse fra en der gerne vil med. Kom frisk alle sammen, og send mig en privatbesked, så vi kan få arrangeret en lille tur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Noget nyt |
|
|
Er der egentlig sket noget nyt i denne sag?  Har man fundet ud af noget, eller er der sket nye mærkelige ting?
Mvh Natascha Django er mit livs kærlighed!!! Nogle tårer tørrer aldrig... Tjek Tina Nielsens hjemmeside: tornadoranch.dk og book din uge i westernridelejr nu
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Har lige læst hele tråden igennem og opdagede først nu, at den er fra sidste år!  Fortæl, tog i på udflugt?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| noget nyt |
|
|
Ih denne tråd tænker jeg altså tit på og nu må jeg høre, noget nyt? 
Mvh Natascha den lykkelige ejer af: Django og My Last Heartbeat. Nogle tårer tørrer aldrig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| peeps.. |
|
|
hallo, har nemo spist trådstarter..?  flere år eller ej, jeg er stadig voldsomt nysgerrig 
Somewhere in time's own space There must be some sweet pastured place Where creeks sing on and tall trees grow Some paradise where horses go, For by the love that guides my pen I know great horses live again.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Tænk at der stadig er liv min tråd  Men nej, intet nyt. Og dog... Der vandrer en hjemløs mand rundt i område ved stalden/skoven nu. Han siger INTET og forsvinder ind i buksene, når vi kommer. Om det er ham, der var på spil for nogle år siden, ved jeg ikke 
Sascha Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside: sh-foto.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Igen kom denne tråd op, lige som jeg skulle til at sove! Det bliver svært nu  Ej det er altså stadig uhyggeligt. Og forresten vildt sjovt at tråden dukker op af og til, den holdt mange af os i spænding  Men godt at høre i ikke er blevet spist endnu 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|