|
|
| Sindsyge hestepriser |
| Forfatter:  |
teamoases |
| Dato:  |
05-06-2008 22:29 |
|
Jeg skal da lige love for at hestepriserne tager himmelfart. Der forlanges rask væk mellem 30.000 og 40.000 kr for en hest som i mine øjne måske "kun" er 10.000-15.000 kr klassen. Ikke fordi der er noget glat med hesten, men helt ærligt? Det kan da godt være ejerne tror de har verdens vidunder, men hvad med lidt realitetssans ?
Team Oases Professional Horse Care: Hestepension: Hestevelfærd og adfærd Hestevikaren Prof. Horsecare: Hesteejernes eget vikarbureau Horseconsult: Rådgivning http://www.teamoases.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
nu lige så tit det er køberne der mangler realitetssans.. det er dyrt at avle heste.. så tager man en unghest på 3-4 år, uden fejl, jamen så har den jokostet en del at lave og de penge skal jo ind igen ellers gider ingen avle.. Snakker vien 10 års der intet kan og har et par små fejl, ja så er det en anden sag.. der kan man ikke få det ind den har kostet..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du har helt ret |
teamoases |
05-06-2008 22:36 |
|
men der er da nogle salgsannoner som ikke lige matcher hest og pris 
Team Oases Professional Horse Care: Hestepension: Hestevelfærd og adfærd Hestevikaren Prof. Horsecare: Hesteejernes eget vikarbureau Horseconsult: Rådgivning http://www.teamoases.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kunne.. |
|
|
godt tænke mig at høre, hvilken type hest det er du mener køber forlanger 30 - 40.000 kr. for og som kun bør koste 10-15.000
Mvh Line Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har tænkt præcis det samme |
Pernille (nu uden heste) |
05-06-2008 23:08 |
|
Jeg synes du har helt ret... Jeg har siddet og luret lidt rundt omkring og er chokket tit!!! F.eks. står der billedsmuk dressurhest i annoncen 30.000 kr- så går man ind og kigger og så er der en ikke køn, langhalset, muskelfattig ikke redet hest, som på billederne bliver redet helt forkert  Jeg synes det er over halvdelen af annoncerne som er helt urealistiske! Og jeg tror på ingen måde de bliver solgt til priserne - det bliver ihvertfald ikke med mig som køber!!! Jeg vil ikke sætte nogen eksempler ind, da jeg ikke gider hænge nogen ud, men hvis man kigger rundt omkring så er det hurtigt man selv kan finde sådan en. Fordi en hest koster meget at avle og have, betyder det ikke at hesten stiger i værdi. Hvis jeg f.eks. køber en 6 årig hest og har den i 3 år, så betyder det jo ikke at hesten er steget i værdi, selvom jeg har postet mange penge i den - hvis hesten ikke er blevet bedre eller noget - ja så bør/kan man heller ikke tage mere for den. Jeg er ligeglad om folk prøver det - jeg går bare væk fra annoncen - men jeg har da også tænkt meget over det her emne du tager op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| priser |
FjelaSpirit ♥Bølle♥ |
05-06-2008 23:53 |
|
vi har en fred. hoppe til salg for 18000 kr og ved rette køber kan prisen forhandles,ganske vist er hun for tyk og kræver en rutineret rytter men prisen gør at folk tror at der er noget galt med hende når nu hun ikke koster mere, enten er det hestehandlere der henvender sig eller folk der starter med at forhandle hende ned uden at have set eller prøvet hende og mange useriøse henvendelser. vh kitt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn. |
Nanna ♥Chopin♥ |
06-06-2008 00:33 |
|
det kommer jo helt an på hvilken gruppe hest der snakkes om. da jeg skulle sælge min idiotsikre ponyhoppe, med god uddannelse, smuk, utroligt blid + stævnevant osv. nogen mente hun skulle koste 7.000 - men størstedelen mente 20.000 - hun havde hverken stamtavle, hun kunne være lidt smågnaven (ret 'hoppet', men aldrig 'ond') lidt krudt i r*ven og havde aldrig haft føl - ps. hun var heller ikke renracet. Der ville mange sikkert vurdere hende til under 10.000, men hun blev beset for derefter at blive hentet efter en uges annoncering. Min unghest har ingen fejl, ren i røngten, godt gemyt, god stamtavle, god højde og kunne en del på trods af kort uddannelsesforløb. intet fulgte med, kun ham og hans grime. folk mente endda at jeg fik ham meget billigt, han kostede ca. 60.000 +- man må betale for gode heste, det må man vel indse, for hvad kan man gøre`?
Nanna Hold dine venner tæt -Hold dine fjender tættere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til kitt |
06-06-2008 00:40 |
|
Jeg synes det er smadder svært at danne sig et billed ud fra din annonce. I min verden er 18000 kr mange penge og skal jeg ud og bruge dem, så vil jeg gerne have noget godt for pengene = en hest der lige er mig! Jeg har faktisk set din annonce i går, men der er så mange annoncer og selvom din hest ikke er dyr i forhold til mange andre, så synes jeg man kommer til at hoppe nemt over den hvis det er en "bedste ven" man leder efter. Jeg synes der mangler nogle detaljer om hesten, dens gode og mindre gode sider, mere om hvad den før har lavet og dens personlighed. Og selvfølgelig kan man bare ringe, MEN med alle de annoncer der er sortere man groft og så fanger den bare ikke så meget - og så er der måske mange af dem tilbage som har dollartegn i øjnene og bare vil lave nogle penge på en hest - det er ikke noget ondt eller surt - bare fordi jeg læste din annonce tidligere og faktisk både tænkte om der var noget galt med den (pga manglende detaljer, ikke prisen). Der er mange alm. heste, så skal man have folk ud er man næsten nødt til at give den fuld skrue i annoncen - ikke med løgn eller latin selvfølgelig, men virkelig forklare hvorfor dette lige er hesten. Igen, det er ikke for at blande mig eller nedgøre din annonce, men bare tanker fra en "annoncelæser" som du måske kan bruge. Så vil jeg da også gerne nævne, at når jeg en dag skal have en pru, ja så betaler jeg gerne mange mange penge for den - HVIS pris er realistisk i forhold til hesten. Hvis min kommende drømmehest koster 60-80000 kr, så finder jeg gerne de penge - men så skal det sørme ikke være en alm hest, alm af bygning, alm i gangarter, sød og rar - nej, så skal det være en der er pengene værd!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6600000000 tegn. |
Nanna ♥Chopin♥ |
06-06-2008 00:45 |
|
kit: uden at ville være ond eller noget, så tror jeg at useriøse mennesker + hestehandlere henvender sig, fordi den ikke 'kan noget' den er 10, altså ikke ung. trænger til træning, og ja..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalalalal |
|
|
Tænk dog på hvor stort et arbejde der ligger bag i det hele taget at tilride en hest til LC.... Desuden så bør man have i tanke at priserne på hestehold OGSÅ stiger... Når foderpriserne stiger, samt strøgelse/grovfoder osv så koster det mere og mere at holde hesten ved foder og pleje. Også er det kun naturligt at prisen på heste OGSÅ stiger.. Jeg har en veninde som har en hest til salg. Selv om hun har skrevet hvad niveau den er på samt prisen ringer folk alligevel og spørger " Kan den changere og gå piaffe?" Svar: "NEJ" " også vil du have 30000kr for dyret" HALLLOOO Nogle gange så fatter købere altså ikke at dygtige heste IKKE kan købes for slik. Ponyer er generelt dyrer ens heste... Desuden så er avlere jo også pressede. Som skrevet priserne på foder og strøgelse osv osv stiger og stiger og stiger... Kan man så forvente andet end at prisen på en hest/pony OGSÅ stiger??? Jeg mener det er købere der skal få lidt virkeligheds sans. Men aldrig en en regl uden undtagelse. Men generelt så syns jeg hestepriserne er helt fair for tiden...
Det er så nemt at sige hesten er fræk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til nanna |
06-06-2008 01:01 |
|
Jeg forstår godt hvad du mener og selvfølgelig skal man sælge hesten for det den er værd og det man kan få for den!!! Og der er jo desværre folk der er frække nok til at kommentere prisen og vil have den foræret... Det er ikke dem jeg mener. Hvis du kigger på annoncer rundt omkring, så vil nogen have måske 40.000 kr, for en hest der ikke rigtig kan noget, er dårligt sat sammen, redet forkert (hvis man kigger på billederne), aldrig har vist nogen resultater, ikke har nogen gang, er lidt vild og som måske heller ikke er redet og uden afstamning osv. Det er helt vildt!!!! Jeg kunne godt finde på at købe en utilredet plag til mange penge - MEN så skulle den være noget specielt og ikke bare en "alla rideskolehest-agtig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| underligt |
|
|
Jeg synes der er både billige, dyre, og rimelige heste, men der er mange som jeg synes er.. knap så tiltalende, og derved synes jeg de er for dyre, for i mine øjne er de ikke dét værd som de står til. og så er der mange hvor der f.eks står: går til biddet i alle gangarter. og på billederne går hesten så og bider sig selv i bringen synes generelt bare mange af annoncerne virker enormt useriøst, især dem af meget dyre heste, hvor der ikke er billede, eller et fold billede/hovedbillede, osv. Man kan kigge maaaange annoncer igennem uden at blive fristet, synes jeg.. Mvh Sandra
Med Ridedyrene Monty og Champstar <3 Tequila & Medina, i er SAVNET! <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til sandra |
06-06-2008 01:04 |
|
Formuleret godt Tror egentlig det var det jeg selv ville ha skrevet, hvis jeg havde kunne formulere det sådan- jeg er vist træt og sengeklar hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forresten... |
|
|
Er det ikke utopi at tro man får en hest ekstrem meget ud over det sædvanlige for 60 - 80000kr? Helt ærligt? skal man have en hest med gangarter som siger spar 2 og udseende som man kun drømmer om. mens den samtidig er velreddet til M klasser eller "bare" LA. nåårh ja.. Så er der stamtavlen.. Den skal jo også med. Den skal være glad HELE tiden også skal den have stærke hove, blank pels og aftegningerne kan man selv vælge og forme... HALLO? Så er 80000kr INTET! Ja undskyld mig. Det tager både tid OG penge at unddanne en sådan hest. Skal man have hesten til beridder i et x-antal måneder koster det også bare kassen... Måske omkring 2000kr i opstaldning så er der arbejdsløn, forsikringer, stævner, osv andet. Det kræver altså en hel del at få en hest frem på den måde. Ja personligt så har jeg fået min hest EKSTREMT billigt. fordi jeg startede som part og fik ikke den ærlige historie. Jeg kom til skade og efterfølgende måtte jeg SELV starte forfra med hestens tilridning osv. Da ejer ville sælge pressede jeg hende i pris. Som om HUN skal tjene på det arbejde JEG lagde i hesten. Mens hun kom hver anden måned og striglede dyret.. Så stod jeg der med besværet (også glæderne). Ja jeg tillod mig at presse prisen fordi jeg SELV havde betalt ikke kun part men også for ordenligt foder (den fik kun havre) samt ordenligt udstyr, jeg brugte flere måneder på at tilride osv osv osv... Ikke at hesten i sig selv måske blev så meget billigere. Men det gik op med arbejde og penge jeg i forvejen havde lagt i den... købere synes jeg idag ofte er useriøse. Det er også det jeg hører hos dem jeg kender som har heste til salg. Ja der er undtagelser, men jeg må indrømme jeg synes det er MEGET få...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn. |
Nanna ♥Chopin♥ |
06-06-2008 01:14 |
|
ex: en veninde købte en dejlig dv hest med super stamtavle, fine gangarter, flot pels, utroligt smuk, øvelsesstærk, lærenem, altid sød og rar, LA6 går den. til 150.000 - 9 år en anden veninde køber en M hest, (hun tog vidst det første og d et bedste pa utålmodighed. suk) - kønt hoved, resten af kroppen er bygget helt forkert. den kan ikke rigtigt strække ud i øgninger, men laver bare høje knæløft. den er 13 år gammel, stamtavle er intet at prale af. da hun købte den var den radmager. den bider, sparker, angriber i boksen. den har da fine gangarter, men ooverhovedet intet udover det sædvanlige. anmærkninger i røngten. ikke særlig øvelsesstærk, 'dårligere' end andre LA heste, 80.000 kr. så kan man selv vurdere hvem som er blevet r*vrendt lidt her.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til dala |
06-06-2008 01:16 |
|
Altså jeg har ikke sagt at det skal være en på super højt niveau, eller med SUPER gangarter eller guddommeligt smukt udseende... slet ikke det jeg mener.. Og egentlig synes jeg ikke det er hestene i de høje priser der er sat højt - det er mere de til 30-40-50.000 kr. Hvis jeg skulle give så meget for en hest, så skulle den ikke være grim, have meget triste gangarter, ikke have stået stille i x antal år eller måneder, går helt forkert på de billeder der er i annoncen. Selvfølgelig koster gode heste penge!!! Klart, jeg er enig - synes bare der er mange "ikke gode heste" der koster "gode hestes priser." Som jeg også skrev tidligere så vil jeg gerne betale for min kommende hest - men der er en del annoncer jeg bare ville ryste på hovedet af - og heste jeg ikke kan tro de får solgt til prisen eller noget der ligner. Men heldigvis er der også mange realistiske mennesker, som kræver en rimelig pris og det bliver sådan en jeg en dag køber an hest af 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalalalal |
|
|
Selvfølgelig findes der nogle som mener de skal tjene kassen på hesten som intet kan... Jeg taler blot ud fra de mange erfaringer jeg kender til. Flere jeg kender oplever at mulige købere ringer og spørger om det ene og det andet og til sidst er de uforskammede og mener at en renracet hest som trolds alt går lc kun bør koste 10000kr. tjaa. Jeg hører nok ALT for tit om købere som er uforskammede. Hvis man er i bunden.. altså lad os sige 10000kr. ja det er hvad travheste ligger på... Ja okay... lidt under faktisk... Men jeg synes måske en kasseret traver til 7000kr er meget godt udgangs punkt for at sætte et billede af hvad de forskellige hest i forskellige prisklasser skal koste. en ting man dog OGSÅ skal huske er at smag og behag er forskellig. Selvfølgelig er der nogle standarter. F.eks en hest som har stejl skulder eller er høj bagtil er sjældent sagen for ret mange. Et eksempel kan være mig selv. Jeg er for 6 mdr siden blevet hjernevasket af en fjordhest til at ELKSTE fjordheste. For 6 mdr siden ville jeg aldrig give mere end et balle halm for sådan et kræ. Idag ja så er jeg ved at købe ALLE fjordheste jeg ser som kun er sat til 3500kr. Ja vel er den på billedet smurt ind mudder og den er kun en plag. Men med mit nye kendskab og min viden om den stigende interresse for racen så er det jo KUP... en sådan mudder indsmurt plag som ligner en forvokset teenager kan jeg pludselig se potientiale i. Ja selv så har jeg da tænkt mig at tage omkring 30000kr og muligvis mere for min fjordhest om 1-2 år hvis jeg da overhovdet vil sælge. For nogle er det fuldstændig sindsygt at skulle købe og sælge en fjordhest ( ) Til SÅ mange penge... Men i dette tilfælde drejer det sig om HVEM der ser og leder... Forstå du lidt hvor jeg vil hen? Hvad der er skidt og møg for en person kan være guld og lykke for en anden.. igen aldrig en regl uden en undtagelse. Der findes jo nogle som mpske har arvet en hest og bare vil tjene penge og ingen forstand har på heste også vil sælge en hest til overpris. Men alligevel tror jeg det er MEGET sjældent at den pris vi ser egentlig er så gal som vi først troede...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helt enig med trådstarter |
|
|
jeg synes også tit det er vanvittigt hvad folk vil have for deres heste. en af jer skriver: prøv at tænk det store arbejder der ligger i at tilride en hest til LC. ja, det er sandt, men hvorfor skal andre betale for at nogen har redet som hobby? for vi har vel heste for hyggen/sporten/hobby objektet i det? det er klart at prisen stiger med uddannelses niveauet, men står man nu og egentlig gerne bare vil ride i skoven, så er det jo så som så med hvad uddannelse man vil betale for?
Længe leve Karma loven Hoppeføl/åring købes. pinto eller paint.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traalal |
|
|
Hvis man bare vil ride skovture er der jo slet ingen grund til at kigge på heste som er reddet til LC vel?  Desuden så findes der jo mennesker som opkøber ungheste og tilridder dem og sælger dem videre for mer pris.... ALLE heste stiger i takt med uddannelse sådan er det bare. Havde jeg en hest jeg skulle sælge. Men som jeg samtid startede stævner på og fik reddet den fra LC til LB fra den blev sat til salgt til den var solgt ville jeg også hæve prisen. Det er kun fair. Desuden så glemmer man at ALLE udgifter i forbindelse med hestehold stiger og stiger... Så når avlerne pludselig skal have 5000kr mere for at føl så er der nok en grund til dette.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fik prisen |
|
|
jeg er igang med at sælge min 4 års hoppe. jeg har fået prisen. der var en del herinde fra der ikke mente det var den rette pris. men jeg har fået en reel pris for en reel hest.
mvh hilsen NICOLE masser af dejlige marsvin unger til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nanna ♥Chopin♥ |
|
|
Hvis begge parter er tilfredse med handlen, så er ingen blevet røvrendt.... At man ikke selv ville betale samme pris, for samme hest, betyder ikke, at din veninde er blevet røvrendt.... Det er jo hendes valg.... Og hvis hun følte sig snydt, så havde hun vel gjort noget ved det.... Selvfølgelig koster det, at avle og uddanne gode og dygtige heste, og en del avlere er jo også momsregistrerede.... Det betyder så, at de også skal betale ca. ½ delen af prisen til skattefar....
Zamangah Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| til dala |
06-06-2008 10:13 |
|
... Hos alle racer kan der være nogle gode eksemplarer som koster og så er det jo lige meget om det er shetter, fjord, DV osv. Jeg skriver jo at det (i mine øjne) er fint at betale for kvalitet - og så kan det jo være forskelligt om det er den ene eller den anden race man leder efter.... Jeg skriver om de heste der ikke er kvalitet (i mine øjne). Hvis vi, som du selv, tager fjordhesten som eksempel, så kan man købe en flot og godt redet fjordhoppe, kåret i 1 klasse for 25.000 kr - det synes jeg er en fin pris. Så kan du købe en fjord, uden papir eller med en ret uintressant afstamning, som ikke er særlig pæn og uden for racens standard som næsten ikke er redet og som intet kan (eller måske vil kunne pga bygning) til 15000 kr - sådan en pris synes jeg er helt i vejret... Et fjordføl efter gode 1 kåret forældre som er godt sat sammen og lovende - det gav jeg gerne 10-12.000 kr for... Men et fjordføl efter ikke instresante forældre, uden papir til 6000 kr synes jeg er helt i vejret. Så det jeg mener er ikke heste der har kvalitet (og kvalitet er for mig vurderet ud fra det jeg synes er kvalitet personligt). Jeg synes heller ikke at 15000 kr for en sød, flot og rolig traver er meget - men jeg synes 12000 kr for en ilter halvtosset traver som ikke har udseendet med sig er meget... Så jeg snakker ikke om at hestene er dyre, men at der er meget "skrammel" som folk tror de kan tage guld og grønne skove for.. Men igen - det genere mig ikke - jeg har bare svært ved at tro at folk vil betale den pris for mange af de heste. Jeg har selv i slutningen af 2006 og 2007 solgt to fjordheste. Den ene en skøn vallak efter gode forældre. Han var rigtig smuk, ufattelig rolig at ride alle steder, han kunne rides gennem kbh, han ville kunne gå fin dressur men jeg har bare redet skovture, distance og sådan noget - han blev sat tilsalg på 26.000 kr og var solgt på under en uge. Den anden var en fjordhoppe, rigtig sød, rolig og stabil på tur men med god fremdrift, efter gode forældre og klart med udseendet med sig - hun blev solgt til første køber på et par dage til 19000 kr - begge uden udstyr. Vallaken blev solgt til primært skovtur, men de ville gerne have en flot og rolig vallak - man kan jo godt ønske sig kvalitet selvom man ikke rider på en bane.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja pernille... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
06-06-2008 10:32 |
|
hvad så med avlshopper? Der betaler du jo for at den har stamtavlen og kan avle - min havde ikke været redet rigtig siden før den indgik i avlen. Jeg gav knap 50,000 inkl en dressursadel af et alm godt mærke. Hun havde lige fået føl 6 måneder før da jeg købte hende og var selvklart ude af form. jovist har jeg lagt penge til undervisning og meget arbejde i selv at få hende i form - men nu står jeg så også med en 11 års hoppe der har gået LA klasser herhjemme før hun kom i avl, hidtil har folet 3 fine hoppeføl, er ret nem at få ifol, har fine gangarter med 20 cm overtråd i skridt+ indundertråd i alle gangarter, selvbæring, kan de høje øvelserrchangement,passage,galopp paradeegalopp etc). Hun kan rides udelukkende for sæde og lår og en ringfinger aka sytråd fortil og bærer sig selv - og trods hendes opmærksomme temperament er let ridelig og elsker at arbejde. (og helt ærligt hvor mange gennemsnitsheste kan lave skridtpirouetter bare man spænder lårmusklen? min kan hvert fald) Ja vist mangler hun musklerne til at gå mere end noget LA1-2 lige nu (jeg har været ret skadet óg har ikke redet seriøst) - men øvelsesstærk det er hun og musklerne og bæringen kommer jo gradvist. Og nå ja - nu er jeg springrytter men alle jeg kender siger man ikke kan klage på hendes stamtavle  Og jeg må nok erkende at jeg ikke havde sat hende til 40,000 hvis hun skulle sælges - JA hun kan være hoppe med stort H - men de heste der kommer "langt" er altså også tit dem med opmærksomt temperament(såfremt de er ridelige forstås). Nå men dette indlæg var ikke for at forherlige min hest for hun har også sine fejl og jeg er langt fra toprytter - men jeg synes købere er dybt urealistiske i mange tilfælde - en hest som hende ville jeg faktisk regne med ville koste en del. dermed ikke sagt at nogle sælgere ikke også er det  Ps til de af jer der kommenterer min hest ud fra billederne på min præs vil jeg lige sige at de er forholdsvis gamle og ikke just viser hende som hun er nu 
Xoco82 & Davina Stud.theol >>>Det er ikke Gud, der skubber os ned fra pinden, men han griber os inden vi rammer jorden<<< Velgående dressurhoppe udlånes til privat ridning/avl se annonce på hestens profil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalala |
|
|
Pernille Det er jo det jeg mener... Selv om du måske ikke mener det er kvalitet så er der andre som gør det... Det er nemlig en smags sag. Jeg synes f.eks at din eksempel om fjordheste føllet med uinterressant afstamning til 6000kr ikke er helt hen i vejret... Så alt i alt så er heste priser noget som folk individuelt kan mene om er fair eller ikke fair... Der er ikke et skema hvor man kan sætte hestene ind i også se hvad de skal koste. Heste er nu en gang ikke biler eller mælk. Det er et levende væsen som kan præges i alle retninger. For nogle er det deres børn også er værdien usigelig. Så selv om nogle mener den ene hest er sat til salg til en helt sindsyg pris så er det ikke sikkert at det er rigtig. I andres øjne vel og mærket. For hvis der er købere til denne type hest i pågældene prisklasse ja så har hesten også den pågældende værdi. I virkeligheden så er heste jo ikke bare et vare. Det bør det i hvert falde ikke være.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo det |
|
|
nu er det lang tid siden jeg sidst var på kig efter en hest.. min gl blandings hest lucas gav jeg 5ooo for i 97, han ku rides og det var det .. men dejlig hyphest .. idag får du ikke meget hest for de penge.. er ved at købe en 5 års belgier for 11000.. han er ryttervant og det er det .. men igen dejlig hyp hest .. kort sagt: alt er steget i pris, ergo stiger "bund" priserne på heste osse .. logik.. selv om jeg er ved at skvatte ned af stolen når jeg ser en ponnie til 120000 ku jeg få et mindre hus for her nede ggg..
" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "
citat Garfield
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja, nu har jeg jo læst lidt i denne tråd og kan se der er meget delte meninger om hvad en fair pris er. Jeg er da interesseret i at høre jeres mening om min slagsannonce, for den har været på i 2 mdr. og jeg har kun fået 2 useriøse henvendelse ang. udlån, hvilket jeg ikke er interesseret i og det står også i annoncen. Annoncen kan ses på min præsentation klik på Frejdig Nordskov. Synes I min hest er urealistisk i pris? Hvad gør i springer min annonce over?
Sagde Ditte
Velredet 14 årig blandingshoppe sælges - godt junior allround emne - se præsentation for yderligere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Musse-pigen |
06-06-2008 12:03 |
|
Enhver hest kan altså gå LC... Så det er der altså ikke noget særligt ved.... Men som jeg har sagt før i en anden tråd, og gentager nu: Hver so synes bedst om sine grise = Dermed ment... Nogle gange er købere urealistiske... Og andre gange er det sælger.. Har du valgt at avle heste, så burde du også være bekendt med, at det er sjældent, du kan tjene på det... "jamen, jeg skal jo have mine udgifter dækket"... Altså, bare fordi du avler en hest efter gode forældre er det jo ikke ensbetydende med, at føllet bliver godt.. Det glemmer folk bare... Ligesom købere vil have en 9-års med kapacitet til det hele, men den må kun koste 35000 kr... Måske en anelse urealistisk.. Jeg kender en, der har sat hendes hoppe til salg nu.. Den kan ingenting, er tilredet, har været sat i fol, men der kom intet føl.. Og den forlanger hun 85000 kr for.. Se det synes jeg er urealistisk... Stamtavle eller ej.. Den er 5 år.. Jeg synes 45000 havde været mere realistisk....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heste priser |
|
|
Synes slet ikke priserne på heste er dyre, tænk hvad det koster at holde hest pr måned, jeg giver ca. 3000,- pr måned bare for at holde hest og det er uden dyrlæge regninger, så selvfølgelig har man en max pris men hånden på hjertet at købe hesten er billigt i forhold til at holde den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Midnight-s |
06-06-2008 12:22 |
|
eks: man har en avls hoppe, lægger et føl i den, koster ca 17000, dertil kommer div. dyrlægeregninger frem til hoppen er erklæret drægtig, beløb ca 5000. godt foder pleje og pasning af hoppen til føllet kommer, ca 1000 pr md altså ca 12000 Føllet kommer uden koplikationer, 3år med pasning og pleje 1000+ 500 til dyrlæge og 200 til smed hver månede som minimum = 61200 dertil kommer prof tilridning a 5000 kr mdr i min 3 mdr 15000. Det giver et samlet regnestykke på:110200 kr i den pris er der ikke taget højde for smed til hoppen eller hoppens indkøbspris. Men som i kan se koster det nemt 100000 kr før hesten er fyldt de 3 år og er klar til evt salg. Men ja nogle priser er helt hen i vejret, andre er såmend realistiske nok.
Karoline May your life be like a wild flower, growing freely in the beauty and joy of each day!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Diddlou ♣Frejdig og Malle♣ |
|
|
Din pris er urealistisk høj,så det er nok årsag til at du ingen hendvendelser for. For det første er det en middelstor hoppe af gammeldags type,hun er kraftig overvægtig,og ligner mest af alt en pony. Hun har en "høj" alder i forhold til det hun kan,og så er hun uden papir.. Du kan altså ikke bevise hun er efter Weinberg. Derfor er en pris på 35.000 kr noget der ligner 15-20.000 kr for høj. Man kan altså få meget hest for 35.000 kr,der både er yngre og større end din,som kan det samme også med fuld afstamning. Generalt synes jeg ikke priserne er for høje. Dog synes jeg tit når priserne så er for høje,så er det må halv dårlige heste,der med ikke sagdt at det er de heste til 40.000 som burde koste 10-15.000 kr,som en anden siger. Heste koster det de koster,og hvem siger også at alle skal have råd til at købe en hest???
Nu med Swarowski føl født d.18 maj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smlmea |
|
|
Jeg kan tildels følge dit synspunkt! Jeg vil dog lige sige, at hun IKKE er kraftigt overvægtig! Hun er kraftigt bygget og en smule ude af form lige nu, men hun ser bare sådan ud. Hun bliver fodret meget nøje efter at hun ikke skal blive overvægtig. At sætte hende 15-20.000 kr. ned er helt ude af billedet, det er en bund stabil og velredet hest som vil kunne lære meget fra sig til f.eks. en juniorrytter. Jeg er selv af den opfattelse, at man ikke rider på papirerne og det siger mig ikke noget om de er der eller ej. En hest med papir kan være lige så meget skrammel som en uden. Nej, det er ikke en hest der kommer til at gå M, men en hest der, trods du mener hun ligner en pony, får rigtig mange beundrende bemærkninger på stævnepladserne og har mange gode år endnu på klubniveau.
Sagde Ditte
Velredet 14 årig blandingshoppe sælges - godt junior allround emne - se præsentation for yderligere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke dyrt |
|
|
Jeg synes nu heller ikke priserne er så vanvittige igen, det er mere det med folks ærlighed omkring hvad hesten reelt kan og er, det kniber med - tit overvurderer folk hestens kunnen totalt, og hvis den kan lave et enkelt changement, er det pludselig en M dressurhest. At nogle heste/ponyer er redet forkert, det er jo så bare ærgreligt for mange af de - ellers gode - heste der er til salg. Man ser mange smukke, smukke heste der bare "vender forkert" i ryggen, men som stadig koster prisen, for ejerne mener jo nok selv at de er redet korrekt. Hvis man har en ung I'er-pony der går til top-mål omtrent, let redet i dressur og viser talent og lærevillighed, har god, taktfast gang, springer 140 i løs, smart og med godt eksteriør, super helbred og ren i røntgen, og med et godt hoved/gode nerver, skal man så ikke også have prisen for den? Også selvom den endnu ikke har været prøvet så meget af grundet alderen? Jeg synes også man får meget for pengene tit, hvis man "bare" skal have en hest og ikke er så pivet med hvad den er blandet sammen af. Mange sjove blandinger sælges billigt, bare fordi de ser lidt anderledes ud, men måske er det en super hest til hobbyrytteren der vil ride et par klubstævner. Jeg så en oldenborg/nordbaggeblanding som nærmest lignede en stor, brun nordbagge, men den havde gået LB dressur og LC spring, og så ganske fornuftig ud på billederne. Prisen var noget de fleste kunne være med på. Og endelig, hvis man er klar til at bruge 3-4000,- om måneden på at HAVE dyret, hvad er der så i vejen med at give 100.000,- for en hest, hvis den er præcis man man drømmer om og måske lige til at gå ud og starte stævner på?
Så er der kun een langhårs-mut tilbage fra kuldet!
Løvedhoved-kaninunger udsolgt, men nye på vej 
Opdræt af sort, hvid og blå løvehoved samt marsvin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til Ditte |
06-06-2008 14:28 |
|
Jeg synes det er en fin annonce - gode billeder og god beskrivelse af hesten. En smuk hest i øvrigt. Jeg synes også prisen er fin. Måske kunne du istedet for at skrive at der kunne følge udstyr med, skrive uden udstyr og så sætte hende ned til 29.500 kr. Synes tallet psykologisk virker meget mindre og så selvfølgelig være fast i din pris og skrive at folk kan købe udstyr med for en mer´pris, så havner du omkring samme beløb alligevel, men hesten virker billigere  Til Davina: Jeg synes ikke der er noget galt i at købe en avlshoppe til de penge - for så er hesten nok ikke sat helt dumt sammen og man kan lave sig et par gode føl eller ride hesten op til noget dressur eller hvad man nu vil. Det kunne jeg som selv finde på - nu skriver jeg godt redet fjordhoppe, fodi fjordheste er en del billigere end mange andre racer, så hvis jeg havde 25.000 kr kunne jeg nemt finde en sød 1. klassekåret hoppe, som både kunne rides og lave gode føl. Jeg er godt klar over at hvis det er en DVér eller Oldenborg eller anden stor hest der er godt sat sammen (med eller uden papir) så er det andre priser vi snakker om. Jeg synes ikke man skal sælge en god hest under prisen af hvad den er værd og jeg har intet problem med at skulle ud at give penge for en evt. kommende hest - overhovedet ikke. Jeg synes, som jeg også skriver ovenover, at det er mange gode heste til rimelige priser, MEN jeg synes altså også det er en del "skrammel" som folk tror de kan få alverdens for. Jeg vil dog sige at jeg kunne aldrig finde på at ringe til nogen og sige at jeg ikke synes den var så meget værd - jeg ville da bare takke pænt nej - måske ville jeg sige at jeg ikke ville give så meget HVIS jeg havde prøvet den og kendte den - men jeg ville sørme sige det på en pæn måde. For hvis folk kunne sælge til andre til en større pris- ja så ville det da være dumt andet. Ja - en hest er ikke en ting eller varer, men jeg ville aldrig give f.eks. 20.000 kr over prisen for noget jeg ikke synes var det værd - heller ikke selvom det var en hest jeg var vild med. Jeg synes ikke mine krav er urealistiske - og jeg trot bestemt heller ikke jeg får problemer med at finde en kommende hest MEN jeg vil ikke give overpris - og det synes jeg nogen forlanger. Det er heldigvis deres sag...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
En hest/pony er det værd den bliver solgt til. Hvis ikke den bliver solgt, er den nok ikke pengene værd. og hvis den bliver solgt er den pengene værd uanset hvad andre siger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| priser på heste |
06-06-2008 14:33 |
|
Og egentlig tror jeg en del af os er enige.... Nogle argumenter for at gode heste ikke skal sættes for billigt.. Andre for at dårlige heste ikke bør sættes for højt.... Jeg synes at mange af de tråde hvor folk skriver "hvad er min hest værd" - der synes jeg faktisk at folk er enormt hårde og skriver meget små priser til hvad de er værd. Jeg ville ønske vi kunne diskutere nogle specifikke annoncer, men det er bare ikke muligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn. |
Nanna ♥Chopin♥ |
06-06-2008 15:16 |
|
Zamangah: nu har jeg udeladt nogen detaljer af hensyn til køber og sælger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| solgt til prisen |
|
|
hej både og det koster at avle..jeg har fået et par stykker vurderet af jer hnér og i mente at prisen var alt for høj.. men de blev solgt til prisen mvh.Liselotte
Dv heste sælges 1 hoppeføl efter midt west ibi light 1 hingsteføl efter midt west ibi light 2 stk 3 års vallakker efter Midt west ibi light. www.123hjemmeside.dk/hegnsly 2 føl er solgt 2 tilbage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Lene G |
teamoases |
06-06-2008 21:23 |
|
Jeg vil ikke nævne noglede omtalte annoncer, men det er nogle steder hvor pris og hest ikke hænger sammen. Set udfra helhedsindtryk af billede, tekst og pris. Fx. kan nævnes en annonce, hvor ser et billede af en tynd hest uden muskeltur og uden specielle evner og stamtavle. PRIS 32000 KR 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som kommende avler |
|
|
Har lige set en hest til 185000kr, en hoppe der stod på en mark. Det gav jeg altså ikke. Og jeg vil heller ikke give 45 tusind for en hoppe af middel afstamning, der aldrig har været ifolet, men sælges til avl på grund af en skade. Det er da træls for ejeren at hesten har fået en skade og ikke kan rides men som avler kan jeg ikke bruge det ridning der er lagt i hesten til noget, med mindre den har nogle gode resultater bag sig. Og så har man iøvrigt det, at hesten ikke kunne holde til ridning, at tænke på. Det er godtnok risikabelt at avle på sådan noget. Er hesten hoppen ud af præstations afstamning, er sagen en anden, men hvorfor tror folk mon at man som heste avlsinteresseret er helt vild for at købe deres skadede heste? Så man forsøger at sælge en skadet hest til samme pris som den ville koste "hel"? Det forstår jeg ikke? Monica nu er tøsen jo ud af præstations afstamning, har vist hun kan holde OG laver super føl. Så du ved jo hvor hun ender når hun skal i avlen igen he he! 
Hvil i fred Steve Irwin Daisy 04/06-1997-05/01-2005 Billig lejebolig med tilladelse til hund søges i Brønderslev eller Hjørring se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De meget billige |
Illum |
07-06-2008 08:30 |
|
Der ikke kan rides eller ikke kan holde, de skulle slagtes og slet ikke sælges. De ødelægger jo det rigtige billede af hvad en sund og holdbar hest koster. Jeg mener det er utopi at tro at en skovtures hest der kan RIDES hver dag, i ALLE gang arter, skal være skolet i minimum LA (grundridning)gerne mere, skal koster under 45.000- 55.000 kr. En skovturs hest er IKKE er øg der har mus og spat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ditte.. |
|
|
Det da muligt du mener at en pris på 20.000 kr er udelukket,men i det du ingen hendvendelser har fået,er det altså noget galt med prisen,for det er som regl den der skræmmer kunderne væk. Også vil jeg altså ikke kalde en hest der går LA for lærehest,den kan jo kun selv det grundlæggene. Og selv om hun bliver fodret efter ikke at blive overvægtig,så det ikke det samme,som at hun ikke kan blive det. Nogle heste kan leve på en sten. Min forældre har en fjordvallak,som får 300 g lavkalorie foder og vitaminer,og ca. 5 kg wrap,og han er altså overvægtig på den diæt,så det kan altså lade sig gøre. Jeg synes jo din hest er et meget godt eksempel på,at folk har en urealistisk forstilling,om hvad de kan få for en middelmådig hest,der ikke rigtig kan noget. Netop det der blive diskuteret her. Og hvorfor sprøger hvis du ikke kan lide svaret?? Og hvis papirene er så lige meget,hvorfor så nævne at hoppen er efter Weinberg,nu når du heller ikke kan bevise det??
Nu med Swarowski føl født d.18 maj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Helt enig med Illum . Hold op hvor er der mange heste der ikke skulle sælges men slagtes. Den holning "bare en skovturs hest"  Angående salgsannoncen der henvises til. Beskrivelsen er alt for lang. Da jeg havde læst det halve, gik jeg videre. Så er jeg lige forbavset hver gang jeg læser "forbeholder" mig ret til at vælge mellem købere. Hvorfor skriver i det ??? Det jeres hest i må da sælge den til hvem i vil ??? MVH Hanne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I må meget gerne |
|
|
diskutere min hest Firkløvers Elvira -bare I gør det lidt sobert . Billeder og beskrivelse er under hendes navn, og hun står til 25000. Hun har været til salg i nogle måneder nu, og sælges kun pga. tidsmangel, da jeg har 3 små børn og en anden unghest. Er jeg en af de helt urimelige sælgere....? Synes selv hun er en lækker hest, og har et kanon temperament. Har også fået en nogle henvendelser -men nogle ret useriøse. Flere vil gerne låne hende, andre vil HEEEELT VIIILD gerne købe hende, men har ikke råd osv osv. Det synes er useriøst! Hvorfor henvende sig på en hest som man ikke har råd til alligevel?
Mvh. Betina Smuk og dejlig 3 års DV/PINTO hoppe sælges -se præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For billig en hest? |
|
|
Jeg har også kigget annoncer igennem for at finde ud af hvilket prisleje vores lille hoppe skulle ligge i for at blive solgt. Det er sørme svært, for hun har højden lidt imod sig, og nok også alderen. Men vi har haft hende i 3 år, og der er hun blevet brugt mest til skovture og har også været opstaldet, så datteren har kunnet få undervisning på hende. Og det er rigtigt, at en skovturs hest IKKE bare er en "tulle-hest". Ja, man kan da bare skridte en tur i skoven, og så er det jo bare en "tulle-hest" man behøver. Men vil man mere, skal den jo være udholdende i det mindste og ikke have skader i sine ben, der gør at den går usikkert. Jeg er sikker på, at hvis man ville lægge lidt arbejde i vores hest, ville hun blive en god stævnehest, måske ikke i M dressur, for hun har masser af udstråling og temperament, men har ikke været brugt til stævne, mens vi har haft hende. Så det har været svært at prissætte hende. Og det er slet ikke sikker på at prisen er rigtig. Men vi er da godt klar over, at hun ikke kan sælges til 30 - 40.000. Men vi vil jo heller ikke sælge hende FOR billigt, og det har ikke noget med prisen at gøre, men seriøsiteten i henvendelserne. Hendes temperament harmonerer ikke med rideskole, for hun er en decideret en-mands/kvindes hest. Men byd gerne ind med kommentarer. Hun ses på præsentationen.
Mvh Annette Dejlig lille hest (hoppe) til salg. 156 stg. 9 år. Se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annoncer |
|
|
Diddlou: Er enig med Hanne, din annonce er for lang, man opgiver halvvejs igennem, der er alt for mange detaljer. Betina: Jeg tror faktisk at din hoppe er for billig! En dejlig hest, måske lidt for tung men ellers dejlig og så synes jeg 25.000 er for lidt. Hvis jeg var på udkig efter en 3 års hoppe ville jeg ud fra billederne og beskrivelsen tænke, hvad er det hun IKKE fortæller, hvad er der galt siden den kun står til 25??? Anette: Den er svær... Nu ved jeg ikke hvad I har sat den til, men umiddelbart tænker jeg ml 20-25.000. Bedømt ud fra billederne er hun en sød, lidt almindelig hest, overbygget og med lidt underhals så derfor ville jeg give omkring 20 for hende.
Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ibn... |
|
|
Jeg har lige aktiveret Frejas profil på min præsentation. Det troede jeg egentlig at jeg havde, men jeg er ikke så proff i de dele. Vi har sat hende til 15.000 uden udstyr og til 18.000 med ALT udstyr.
Mvh Annette Dejlig lille hest (hoppe) til salg. 156 stg. 9 år. Se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annette |
|
|
Fornuftig pris, også i forhold til hendes niveau ridemæssigt pt. Held og lykke med at få hende solgt.
Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
ShahXhibitor ♥Mirco♥ |
07-06-2008 12:51 |
|
Personligt har jeg lige købt en OX-hoppe på 1 år til 20.000. Det synes jeg er en fair pris. Og min Dsp på 156 cm og 8 år og kun tilredet, er til salg til 18.000 med evt nedslag til rette køber. Nogen mener han er for billig andre mener han er for dyr, men det er jo et spørgsmål om man kan se potentialet i ham.
Med Venlig Hilsen Ina Brøndum Oliver 16 08 03 Lukas 04 04 06 Silas 21 07 07 MIRCO SÆLGES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prisen skræmmer |
|
|
Den med at det er prisen der skræmmer køberne væk, holder ikke altid. Tit er det jo hesten der skræmmer køberne væk, fordi den ikke lever op til kravene, men stadig er sat til en standard pris. Nogle gange fatter folk bare ikke at lave annoncer, eller de ved ikke selv hvad det de skriver på, betyder. Eksempelvis ser man mange der sætter eksempelvis LA eller M niveau på i både spring og dressur, for den er jo sådan rimelig god til begge dele, men når folk så læser at hesten ikke har været redet i et halvt år, at den ikke har gået stævner med pågældende ejer der har haft den i 2-3 år, ja så griner man lidt af det der LA eller M niveau og klikker videre til næste hest. For når folk kan skrive noget så forkert på som at hesten går M, når den slet ikke går stævner og ikke er stævneklar, ja hvad har de så ikke osse overdrevet/fortiet/ikke forstået, hvad der nu end er sket. Og så er det egentlig lige meget om hesten koster 35000,- eller 150000,- hvis den slet ikke er det der står, den er - DET skræmmer en køber, uanset på hvilket pris- og ambitionsniveau man nu kigger efter hest. Alderen har også noget at sige. Hvor gammel er hesten, og hvor mange år kan man forvente at den kan bruges til det den sælges til? Hvis en hest er 18 år gammel kan man bare ikke forvente samme pris som for en 6 årig, der kan det samme. Generelt synes jeg unghestene sættes alt for billigt, de har jo om nogen tiden for sig, hvis ellers folk passer ordenligt på dem. Hvis man sætter en ordenlig pris på sin unghest, er der da en chance for den bliver solgt til nogen der også har råd til at tage sig godt af den. Og ja, at folk vil have 30.000,- for en hest der ER gået i stykker, det er da at risikere hesten bliver brugt til ridning alligevel. Hvis folk skal give 30.000,- for den vil de vel også have noget for pengene, bruge hesten til noget... Og det er jo ikke alle heste der er egnede til avl, bare fordi de har brækket benet 
Så er der kun een langhårs-mut tilbage fra kuldet!
Løvedhoved-kaninunger udsolgt, men nye på vej 
Opdræt af sort, hvid og blå løvehoved samt marsvin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De der.... |
|
|
Synes at 50-100.000+ (alt efter talent og udstråling) for fx en veluddannet LA-hest på 5-10 år, eller 40-70.000+ for en god unghest med fremtid i, er for meget - de har tydeligvis aldrig prøvet at avle og opfostre gode heste på kvalitetsfoder, og med gode forhold. Den slags koster - langt mere end man forventer. Så nej - jeg mener bestemt ikke hestene er for dyre i dag. Tværtimod så synes jeg avlerne tjener for lidt i forhold til det de ligger i deres heste! Milla
Min elskede Basse - nu den smukkeste stjerne i natten! ! Frøsanggård - knabheste med fremtid!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor skal jeg som rytter...... |
|
|
Betale for at en avler laver noget halvdårligt til middelmådigt ? Jeg regner heller ikke med at avleren vælger at sælge et superduper føl til "standard-prisen", fordi "en rytter skal jo have en chance for at købe et godt føl billigt, og prisen er sat efter hvad det koster at producerer" ? Jeg har det sådan, at jeg mere respekterer de proffe avlere, som sælger billigt/slagter de føl og hopper som ikke lever op til den kvalitet de ønsker at stå for. Det vil de færreste hobbyavlere så sjovt nok ikke.......... Jeg kunne i princippet jo nok også købe en smækkerlækker 3 års, som virkelig har potentiale, hyppe rundt på den i et par år, hvor den ingenting lærer, og så sætte den til salg. Men de færreste vil nok betale opstaldningprisen, smedeprisen, dyrlæge, foder m.m. for to år, oven i den oprindelige pris, når nu kræet kun er nusset rundt på skovtur og lidt LC-niveau. I min verden er al hobby-virksomhed - ridning eller avl - ikke noget man forventet tjener penge på. Nok nærmere noget man bruger en hel del penge på, uden at få dem igen andet end i glæde og fornøjelse.
MVH Charlotte Der var en, der var to, der var tre - Medoc, Nimmer og Piv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er bare glad |
|
|
for der er nogle der ved hvad det koster at avle en god hest. har solgt en 2års til 40.000,- og en 3 års til 50.000 (ikke tilredet) og der var mange der var interesseret. og jeg syntes bestemt ikke de var dyre. Nej tværimod for jeg har intet tjent på dem. Og ja det er da mange penge, men det er det også at holde hest med alt indebære. og ALT er steget i dk her de sidste par år. og derfor syntes jeg bestemt også priserne på hesten skal følge med.!ellers ville folk hurtig holde op med at avle gode heste. 15.000 for en hest? ja jeg ville sige en blandingsføl uden papir til den pris. en god skovturshest omkring 25.000 osv...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestepriser |
|
|
Som avler vil man jo altid have mest muligt for ens afkom, da avl i forvejen er en underskuds forretning. Når jeg laver et afkom står bedækningen mig i ca. 10.000-15.000 kr, derudover koster et fravænnet føl mig ca. 1200 kr. pr. måned incl. foder, smed og rutinemæssige dyrlæge besøg. En tre års hest står mig derfor udgiftsmæssig allerede i ca. 50.000 dertil kommer uforudsete dyrlæge regninger og evt. ridning. Som avler må man dog også have selvkritik på ens afkom for faktum er, at nogen gange er ens afkom ikke er mere værd end 30.000 - 40.000 som tre års - nogen gange mindre. Tilgengæld er der jo så også de tre fire-års heste som kan sælges for 100.000 eller derover. Men jeg synes at der tiltider mangler selvkritik fra avlernes side når de pris sætter deres heste, da man ofte kigger på udgiften fremfor den pågældende hests kvlaiteter og mangler..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Ja så kan jeg forarge jer alle nu  Ham her står til små 100000  Ja et stk. åringshingst - ganske enkelt perfekt i alle henseender, og sælges han ikke til prisen skal gud da forbyde at nogen får lov at køre hjem med ham til 25000.  Så "come on" hit me 
Hilsen Camilla www.ac-arabians.dk 2 stk. 3 års ox hingste sælges 1 års ox hingsteplag sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg kan |
Illum |
12-06-2008 10:58 |
|
Ikke bliver forarget. Men jeg er jo også den der betaler over 40.000 og op til 250.000 for en hest til skovtur. Så det forarger ikke mig.
Illum En SUPER smed,kan IKKE gøres op i penge !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa............ |
|
|
Nete Langhoff : Ja det er bestemt ikke billigt at avle. Og da jeg er forholdsvis ny som avler,og syntes det har været meget svært at sætte pris på mine afkom. For det er jo ikke sikkert køberene syntes man har vidunder afkommet som man oftes selv syntes.  Og selvom man invistere i en DH hoppe er det jo ikke sikkert hoppen kan avle let sælgelige afkom. der er utrolig mange "kedelige" brune heste som er gode afkom men de forsvinder simpelhen i den store mængde af DV heste. Jeg har en DS hoppe efter Michellino kåret med 7 i helhed. og indtil vidre har hun lavet nogle smukke og velgående afkom. og det har vist sig vi har nemt ved at sælge hendes afkom. så jeg sætter nok prisen op på de næste afkom efter hende. Så som avler må man sætte fingeren i vejret og finde ud af hvad prisen og hvor mange købere der er til ens afkom. og ikke mindst være realist!! Jeg fik feks afvide af den dyrlæge der lavede handelsundersøgelsen på min 2 års til 40.000 at han kunne godt have kostet 50.000 suk! men jeg vil hellere sætte mine heste en anelse for lavt her i starten. og så forlange en million hehe Camilla (AC-Arabians) Sikker en lækkerbuks , ser mange arabere i den prisklasse. det kan være man skal skifte hesterace 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| elsker denne |
|
|
debat! Jeg tror, at der er rigtig mange, der taler forbi hinanden, bla. fordi, der er forskellige opfattelser af, hvad en "dyr" hest er - og hvilken priskategori man skal op i, før den overhovedet kan kaldes dyr. Men grundlæggende må "dyr" vel betyde, at pris og kvalitet ikke stemmer overens - om det så handler om forskellen på 10.000 og 35.000, eller i klassen, hvor man begynder at dele millionen op. Jeg synes personligt, man ser både voldsomt dyre og billige heste i begge ender - faktisk er det sværest at vurdere midterstykket, hvor folk vil have 85.000 for en LA hoppe på 10 år på 164 cm. Er det dyre? Tja, med en dygtig rytter kan den måske snige sig op på M niveau, og så er det vel ikke dårligt? Og omvendt kan den være dårligere end en tilredet 5års. Grundlæggende synes jeg MIk27 sagde det korrekt; hesten er værd, hvad køber vil betale for den - og hvis køber synes, en LC hest er et kup til 50.000, tja, så var det vel ikke for dyrt. Heste er jo desværre ikke ligesom f.eks. et mejeriprodukt, hvor man kan sammenligne fedtprocenter, litermål osv. fra forskellige producenters, og finde den bedste pris. Derfor duer "avl er dyrt" argumentet heller ikke i mine øjne; Man producerer jo ikke et i forvejen kvalitetsbestemt produkt, så hvorfor betale mange penge, for noget der ikke er det værd? Hvis man ikke er en dygtig avler, tjener man ingen penge - ligesom alle andre virksomheder. Så ja og nej - der er sikkert mange urealistiske bud derude, ligesom der er mange, der søger efter guldet. Det eneste man kan gøre, er at tage ud og kigge 1000 gange, så ender man nok med den helt rigtige, til den helt rigtige pris.
Mangler du seriøs dressurtræning til din hest eller pony? Gratis! Se præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| benzin... |
|
|
Det er de stigende benzinprisers skyld... Man skal jo få pengene et sted fra... Nej pjat. Jeg synes også at "almindelige" og "mellemgode" heste er kommet op på et urealistisk niveau. Jeg synes derimod at man kan få rigtig rigtig meget hest for fx 100.000-150.000 men jeg ville ikke give 50.000 for en der ikke kan komme længere end middelssvær og dermed slet heller ikke for en "alm" selom den er DV med de rigtig forældre, den rigtig blis osv.
Priserne er på vej alt for højt op!!!
STIT 77 Min mening er min egen Gesten 4H Pony købes: Se præsentation. BLIV DIG SELV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Priser...... |
|
|
Det er en uendelig debat. For alle bliver aldrig enige om priser og det er jo lige meget om det er en hest, bil eller hvad. Det er jo også forskelligt hvilken hesteracer vi kan lide og overhovedet vil give penge for. Igen er det an på hvad vi skal/vil bruge den til osv. Jeg ville aldrig give en rød femøre for en traver, tinker, blandinger m.f. Men giver gerne prisen for den rigtige DV, fuldblod, holsterner eller hannoveraner med papir. Og jo måske en araber eller Friser. Men det er jo smag og behag hvad man kan lide og hvad man vil betale for det. Men der er bare nogle køber, der vil have det hele for det halve eller mindre. 
Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene Dejligfjordhest sælges. 9år. Ifol med Mosegårdens Kejser. Bengal eller Abyssiniere killing/ungkat købes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
jeg syntes også priserne er blevet uendelige høje, men jeg syntes at det er ALLE heste. Om det så er skovtur,dressur el spring,men det jo klart når market er som det er, hvorfor så selv sælge sin hest billigt?? Og hvis man skal have en god hest,jamen så koster det.Men man kan også sige som mange andre siger, så er det dyrt at have hest og avle dem, og priserne på foder,hø og div er også røget i vejret.Så det ene med det andet. Jeg kan da ærlig talt godt ærge mig over at jeg solgte min forrige pony for så lav en pris som jeg gjorde, jeg kunne sagtens ha fået ihvertfald 5000 mere for ham... Da jeg tjekkede priserne på ligende ponyer nogle dage efter. Så kunne jeg såmænd godt forstå han blev solgt i løbet af 3 dage. Så igen, hvis folk ikke har travlt med at komme af med deres hest, så kan de ligeså godt score hvad de nu kan.
blev mor til dejlige maddie d.24/5-08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|