Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

ØV man føler sig snydt - job.
Forfatter: 
Dato:  05-06-2008 13:24

Skrev for en lille uge siden, at jeg skulle til jobsamtale via. telefon. Nu må jeg hellere følge op på den historie, for den endte da ret kedeligt.

Jeg søgte job ved Sonofon som servicekonsulent. Et job der ikke kræver de store faglige talenter og der var 15 ledige stillinger, så gode muligheder for job.

Jeg starter med at sende min ansøgning via et link fra jobnet, hvor jeg vedhæfter mit CV.

Man skal så videre igennem en alm. IT viden test og en skrivetest, som tager ca. 1 time alt i alt.

Jeg bliver så ringet op et par dage efter, at de syntes min test var rigtig god og de gerne vil lave et telefoninterview, hvor jeg igen skal gennem en tale/skrivetest, for de kan se om jeg både kan snakke med kunden samtidig med, at jeg bruger computeren.

Det tager over en time, hvor vi først gennemgår mit CV og derefter laver testen.

Konsulenten siger så, at det er rigtig godt og jeg skal til en personlig samtale med henblik på ansættelse d. 16. Fedt, for jeg har ingen job eller skole pt. så jeg er rigtig glad og glæder mig allerede.

Jeg kommer så til den personlige samtale, hvor vi ENDNU engang gennemgår mit CV + snakker om div.

Jeg vil så få endelig (?) besked dagen efter.

Dagen efter ringer de igen og siger jeg ikke får jobbet, fordi jeg har haft for mange skift i mine tidliger CV blev gennemgået.

FØJ jeg føler mig dælme snydt. Jeg har brugt over 3 timer på div. test og samtaler bare for at få af vide, at jeg har haft for mange jobs? Hvilket de jo udemærket kunne se, da de modtog min ansøgning.

Blev godt nok noget harm da de ringede. En ting er, at jeg ikke får jobbet. Men nu har jeg jo sagt nej til et andet job, fordi jeg troede jeg var ansat.... ØV

***DP Horses***

v. Maria Pejtersen og Michael Dahl

www.dp-horses.dk

Mor til Mikkel d. 3-4-07 kl. 11.25

www.dahlpejtersen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mange jobs
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 10:25

Nu ved jeg ikke hvordan du laver dit CV, men sørg for kun at skrive de tidligere jobs på der kan være relevante for det job du søger.

Hvis du fx søger på kontor, er det fuldstændig ligegyldigt, om du har arbejdet 2 andre steder som gartner....

Det lærte jeg på jobsøgningskursus og det begrænser ofte hvor mange jobs man så oplyser at have haft...

Mvh Maria

Imellem sort og hvid er der en masse farver

En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd

MariaO
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 10:33

smart trick

Xoco82 & Davina

Stud.theol

>>>Det er ikke Gud, der skubber os ned fra pinden, men han griber os inden vi rammer jorden<<<

Velgående dressurhoppe udlånes til privat ridning/avl

se annonce på hestens profil

0
0
Svar på denne tråd

cv....
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 12:15

Ærgerligt med jobbet. Kan godt forstå du føler dig snydt efter at have brugt tid på det.

Mht. til at udelade ting på sit cv, så synes jeg det er en rigtig dårlig ide.

Jeg har siddet og kigget ansøgninger igennem og ansat personale, og hvis der var for mange huller i cv'et, så var det ikke sikkert personen kom til samtale, for hvad havde ansøgeren lavet i de huller??

Mit eget cv er temmelig langt, på trods af jeg kun lige fylder 30 i år, og jeg har da alligevel formået at få et job ved Mærsk.

Og en af grundene tror jeg faktisk er fordi jeg altid har haft job siden jeg var 15, og til tider 2 eller 3 forskellige, og alle er skrevet på mit cv.

Så det er min personlige mening, at det er en dum ide ikke og skrive alt på sit cv.

Hilsen
Louise

Thilde... du vil altid være i mit hjerte..
Til minde om Odin. Vi ses på den anden side af regnbuebroen.
R.I.P 20/8-07
0
0
Svar på denne tråd

de har behandklet mig på samme måde
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 12:52

efter de indledende samtalder der kom jeg også til en individuel samtale hvor hende konsulenten stod og peppede mig op til først. hun dagde flere gange at jeg roligt kunne regne med at blive valgt.

men nej. 2 dage senere ringer de og siger nej.

den måde de kører de ansættelses forløb der på er skide uværdig for voksne mennesker!

Længe leve Karma loven

Hoppeføl/åring købes. pinto eller paint.

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg må da
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 15:49

indrømme, at jeg føler mig godt og grundigt r*vrendt, når de faktisk siger til en at man er ansat

Maria O: Jeg vil have rimelig mange huller i mit CV, hvis det ikke bliver taget i kronologisk rækkefølge.

***DP Horses***

www.dp-horses.dk

www.dahlpejtersen.dk

0
0
Svar på denne tråd

irahbek...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 16:43

ja det kan jeg så godt se - men nu tænker jeg jo mere på studiejobs - det er jo ikke unormalt at studerende nogle gange har "huller" i CV'et

Xoco82 & Davina

Stud.theol

>>>Det er ikke Gud, der skubber os ned fra pinden, men han griber os inden vi rammer jorden<<<

Velgående dressurhoppe udlånes til privat ridning/avl

se annonce på hestens profil

0
0
Svar på denne tråd

Huller.....
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 18:14

Det var bare hvad vi lærte på jobsøgningskursus for at udelade det urelevante... Har lært det flere steder, og synes selv det virker logisk fremfor et alenlangt cv med en masse urelevant på...

Mvh Maria

Imellem sort og hvid er der en masse farver

En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd

Uværdigt...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 19:57

For voksne såvel som unge. ;-)

Det er meget vigtigt at man bliver behandlet ordentligt ved jobsamtaler, uanset om man er uegnet eller velegnet :-)

Jeg husker, at det ikke er første gang man hører om en tarvelig arbejdsgiver.

Jeg vil give dig helt ret i, at de jo må have læst dit CV inden du skulle igennem alle de tests - at du også har sagt nej til et andet job er bare dråben.

Men jeg må indrømme at jeg slet ikke forstår idéen med de tests du skulle igennem ?:-) Nu arbejder jeg selv ved Telia som Advisor, og jeg var til en times samtale, hvorefter jeg omgående fik af vide, at jeg var "ansat".

Jeg skulle starte 3 uger senere, men hos os lægger man ud med en 3 uger lang uddannelse, der ender med en eksamen.

De 3 uger var egentlig de kritiske, for hvis man virkede ligeglad og/eller ikke mødte op, var løbet kørt.

Eksamen skulle sådan set også beståes, men jeg bestod nu ikke i første omgang, og kom først op igen et par uger senere og bestod med glans efter 2 uger i marken :-)

For mig, var det faktisk en udmærket måde at gøre det på, for jeg fik en fornemmelse af jobbet i de 3 uger, og de fik en fornemmelse af mig som medarbejder.

Jeg er der da endnu, 8½ måneder senere, så jeg må sige at jeg er meget glad for det. Det kan da være at du skal søge uopfordret hos os - afhængig hvor du bor selvfølgelig.

Held og lykke, ellers :-)

Vickie

The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web

The piano keys are black and white

but they sound like a million colours in your mind

0
0
Svar på denne tråd

hvis jeg var dig
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 20:59

så vill jeg tage tyrene ved hornene og ringe dem op og sige hvad du har skrevet her....

De så jo dit CV allerede inden alle samtalerne

Har du ikke mod til at ringe til dem, så ville jeg maile chefen

Hilsen
Sanne
Søger min gamle hest Frk. Liva. Skimmel hoppe på 165 cm. og 8 år. Måske står hun nær Holbæk. Billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Sanne...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 21:41

De har et konsulentfirma til at ansætte folk og hive dem gennem de ulidelige tests. Men fik også tilbudet om, at jeg kunne få en nærmere uddybning omkring mit CV, men for mange jobs er vel i deres øjne for mange jobs?

Nu vil jeg hellere bruge noget krudt på, at se om jeg ikke finde noget andet arbejde :)

***DP Horses***

www.dp-horses.dk

www.dahlpejtersen.dk

0
0
Svar på denne tråd

hihihi...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2008 21:43

kender flere der har været hvor du er nu, brugt oceaner af tid på div. tests osv for derefter at gå "tomhændet derfra...min kæreste søgte også et job hos dem og var igennem det samme som dig for så at få atvide at jobbet kunne de ikke tilbyde ham da han ville komme til at kede sig....whaaat

nåååeh ja derfor han søgte det...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider