Skrev for en lille uge siden, at jeg skulle til jobsamtale via. telefon. Nu må jeg hellere følge op på den historie, for den endte da ret kedeligt.
Jeg søgte job ved Sonofon som servicekonsulent. Et job der ikke kræver de store faglige talenter og der var 15 ledige stillinger, så gode muligheder for job.
Jeg starter med at sende min ansøgning via et link fra jobnet, hvor jeg vedhæfter mit CV.
Man skal så videre igennem en alm. IT viden test og en skrivetest, som tager ca. 1 time alt i alt.
Jeg bliver så ringet op et par dage efter, at de syntes min test var rigtig god og de gerne vil lave et telefoninterview, hvor jeg igen skal gennem en tale/skrivetest, for de kan se om jeg både kan snakke med kunden samtidig med, at jeg bruger computeren.
Det tager over en time, hvor vi først gennemgår mit CV og derefter laver testen.
Konsulenten siger så, at det er rigtig godt og jeg skal til en personlig samtale med henblik på ansættelse d. 16. Fedt, for jeg har ingen job eller skole pt. så jeg er rigtig glad og glæder mig allerede.
Jeg kommer så til den personlige samtale, hvor vi ENDNU engang gennemgår mit CV + snakker om div.
Jeg vil så få endelig (?) besked dagen efter.
Dagen efter ringer de igen og siger jeg ikke får jobbet, fordi jeg har haft for mange skift i mine tidliger CV blev gennemgået.
FØJ jeg føler mig dælme snydt. Jeg har brugt over 3 timer på div. test og samtaler bare for at få af vide, at jeg har haft for mange jobs? Hvilket de jo udemærket kunne se, da de modtog min ansøgning.
Blev godt nok noget harm da de ringede. En ting er, at jeg ikke får jobbet. Men nu har jeg jo sagt nej til et andet job, fordi jeg troede jeg var ansat.... ØV