Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad er det der gør, at man bliver
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 22:34

ved med at starte de lave dressur klasser og opnår top point hvergang i stedet for at prøve sig selv lidt af og starte højere niveauer??

Jeg tænker på klasser som LC - altså virkelig begynderklasser..

Mvh

Gitte-Mor

Tera/feb-05 og Lian/dec-07

Pony vallak købes

Kanon lækker broget hingst med

fantastisk temperament tilbyder naturlig bedækning

0
0
Svar på denne tråd

Tryghed
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 22:39

kort og godt...

Det er ikke vindene der styrer din sejllads,

men måden hvorpå du sætter dine sejl...

(Kinesisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

Tja..,,
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 22:39

Det kan jo være,

at man har en unghest?

at man ikke er klar til næste niveau, selvom man mestrer det nuværende?

at man har nerver?

at man er glad for programmerne?

at man ingen moral har?

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

Kan det.......
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 22:41

...egentlig ikke være ligemeget..... det står da alle frit for?

Jeg har så lidt konkurrence-gen, så jeg ville nok gøre det samme, bare for at blive bedre til dét jeg kan .... og så tryghed ja.......

Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?

0
0
Svar på denne tråd

Fejhed....
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 22:43

Jeg synes ikke det er tryghed, det er nærmere fejhed.

Hvad er det der får 5 store drenge til at rotte sig sammen og tæve en mindreårig? Det er da heller ikke tryghed.

Man skulle blive nemmere udklasset, skulle man

Mvh. Annette

Fjordhopper tilbydes bedækning ved

fjordhingsten Dukat Halsnæs FJH 718.

***Aflønnet rytter til Dukat søges ***

nær Jerslev/Kalundborg.

Læs mere på min præsentation under Dukat Halsnæs.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 22:46

Nu kan man vel, hvis man vinder hver gang, ikke blive ved med at starte LC-klasser for så er man vel udklasset.

Jeg skal da blankt indrømme at jeg til mit næste stævne påtænker at starte et par LC-klasser på min nye hest.

Har for en krig siden redet LA-klasser på min gamle hest.

Så derfor vælger jeg at starte der også gå frem derfra, har ikke lyst til at ligge for hårdt ud når det vel snart er 10 år siden jeg sidst har startet, og også mange år siden jeg har redet virkelig seriøst..

Det kan vel være pga. tryghed, jeg vælger så at kalde det manglende rutine fra min side pt. :)

- Men synes skam heller ikke det er fair hvis der er personer der eks. blir ved med at starte hvis det er tydeligt det er langt under niveau..

Nu med den dejlige Pyrus <3

Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag!

0
0
Svar på denne tråd

????????
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 22:48

Jeg rider western og her har vi regler for beginner klasser vi udklasses efter point. Er det ikke sådan ved jer?

Det ville tvinge nogle til at komme vidre, for må da indrømme at det aldrig er rart med nederlag, men nogle gange er det trods alt dem man lære af og gør at man kommer vidre. Hvis man alligevel "bare" bruger det til at teste sig selv, kan det vel egentlig være lige meget hvilket niveau man tester ud fra??

mvh

Annette

0
0
Svar på denne tråd

klasser...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 22:53

nu er det jo sådan med LC klasser at det er klubklasser... Oftest er der udklasningsregler me det er umuligt for stævnearrangørerne at tjekke om ekvipagerne er udklasser..

Faktisk skriver man som rytter under på at man overholder udklasningsreglerne fra propositionerne - det der nok mange der ikke overholder...

Så længe at DRF ikke registrer klubresultater er det desværre umuligt at følge op på hvorvidt folk er udklassede - det er op til folks egen samvittighed....

Hvis man har startet LA engang er det efter min mening ikke fastlagt at man så ikke må starte LC... det afhænger af EKVIPAGEN!!!!

Hilsen Trine

Den der spørger er kun dum en gang - den der ikke spørger er dum hele livet

Med part på smukke røde Mulan

www.enghoejs-ponyclub.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nogle ryttere
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 23:58

Nogle ryttere er vel bare rosettesamlere. Og så er det vel ligegyldigt i hvilke klasser de får dem. Er det let at rage til sig i Let C klasserne, ja så bliver de vel ved.

Men det gælder jo kun ved klubstævner, for ved distriktstævner bliver der jo ført kontrol med placeringer og om man bliver udeklasset.

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

Er det ikke.......
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 00:05

....gået op for nogen at det måske ikke kun handler om at vinde???????

Nu er stævner jo altså bare den eneste mulighed for at blive bedømt for det man kan......

Undskyld....mit manglende konkurrence-gen igen

Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?

0
0
Svar på denne tråd

niveau
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 01:58

Jeg troede nu heller ikke der blev snydt med det, men det gør der måske....

Umiddelbart synes jeg LC niveauet i hesteklasserne er enormt højt generelt, i forhold til at der står det er for heste og/eller ryttere der ikke har så meget rutine.

De fleste jeg har oplevet - kan langt mere end der kræves for klassen.

Jeg vil næsten sige, at når hesten kan øvelserne til en LA, er den ved at være klar til at kunne vinde en LC

0
0
Svar på denne tråd

tjaeh..
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 09:55

Nogle gør det for rosetter - andre gør det for at sikre hesten en ordentlig uddannelse.

Hvis man står med en unghest som har vundet og redet placeringer hjem hver gang den har startet, men rytteren føler ej den er klar til at hoppe videre?

Er det også forkert?

Jeg vælger at stole på rytteren har styr på det, og vi ikke har så mange roset-jægere i DK - foruden det kan jo også være ligemeget, for ingen rider jo får at vinde?? ;)

Rhea & Don Alfredo

- Tidligere med Amiro

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:05

Jeg har lige meldt til stævne d. 15. og til trods for at jeg rider alle øvelserne til de små LA'er, har jeg meldt til i lc1 og lc2.. Jeg gider simpelthen ikke ride LB'erne så har besluttet sammen med min ridelærer at jeg bare skal ride Lc til jeg er lidt stærkere i øvelserne, og så kan jeg gå i gang med LA.

Jeg har desuden aldrig vundet en lc-klasse, men er dog blevet placeret hver gang..

Så det er vel meget fair? Eller?

Signe og prinsessen Nellie

-

Jeg elsker dig og jeg har et problem med det.

- Bu 06/07 <33

Nellie søger en halvpart i 8600!!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/110055/2/

0
0
Svar på denne tråd

Eller...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:16

Eller også er det bare dem der taber til de dygtige og rutineret ryttere der får ondt i r'ven over at de ikke er bedre?

Hvis man har nogle ting man syntes skal på plads inden man rykker op i næste klasse, så bestemmer man da selv om man vil blive i den lavere klasse indtil man er helt klar til den næste, det kaldes at være grundig.

du starter jo heller ikke tour de france hvis ikke du selv syntes du gjorde det godt nok til post danmark rundt?

I skal lade være med at være så mobset bare fordi i eller jeres børn ikke vinder selv, så kan man jo tænke over om det i virkeligheden er dem der brokker sig over at de andre bliver ved med at vinde der er nogle dårlige konkurrence mennesker.

Tag hjem og træn videre og bliv lige så gode.

Reglen om udklasning er der jo for det samme, og hvis i oplever de har vunder klassen for mange gange går i bare op og siger de i dommertårnet, så skal de udklasse dem.

P.S jeg er langt fra konkurrence rytter og har aldrig stået på hverken den ene eller den anden side, men står nu nogle gange og små griner lidt på sidelinien når dem der taber er fulde af fordomme over for vinderne uden at vide grunden til hvorfor de har startet klassen

Rikke - nu uden sparky (med Nynne)

I'm not scared of dying, I just don't want to

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg hverken er mopset eller konkur-
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:32

konkurrencemennesker spørger jeg såmændt bare sådan "all-round".

Mvh

Gitte-Mor

Tera/feb-05 og Lian/dec-07

Pony vallak købes

Kanon lækker broget hingst med

fantastisk temperament tilbyder naturlig bedækning

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 12:16

Jeg kender en, som kun startede LC1 og det gjorde hun til 4 stævner i træk. Og det var fordi hun ikk gad rykke op til de andre klasser. Det var så ministævner hun startede, men alligevel var det p*sseirriterende Og hun fik en 1. plads hver eneste gang!

Hilsen Helene

Som desværre ikke rider på ponyen Chanell mere :-(

0
0
Svar på denne tråd

Og så var der...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 12:36

Mig og min skønne unge hyp, der blev lokket til at starte skridt-trav til ministævne han må egentlig kun gå championat, men fik lov at være med så vi ku prøve det med stævne.. Og selvom jeg er en erfaren rytter der har startet la klasser på distriktsplan, og hesten har ret stor kapacitet, så tabte vi nu til de kære små der var med, for det var nu ret farligt med mennesker overalt der klappede...

Jeg synes man som rytter skal sørge for at hesten får en god oplevelse, men jeg synes også man skal sørge for at man får noget udfordring! Hvor fedt er det alligevel at kunne sige man har vundet lc1? eller skridt-trav for den sags skyld hi hi..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider