Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kampsport/kickboksning
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 10:59

Jeg har altid rigtig gerne ville gå til kickboksning og/eller en kampsport som f.eks. kung fu eller kenpo.

Da den hest jeg de sidste par måneder har redet står skadet, står jeg pludselig med en del mere fritid end jeg plejer. Godt nok har jeg eksamener der skal læses til, men....

Min genbo på kollegiet fortalte så, at han ville begynde til kung fu igen efter et par års pause. Så jeg fik lige lokket en hjemmeside ud af ham. Og mindsandten om man ikke kan træne både kung fu, american kenpo, kickboksning m.m. Og så for kun 100 kr. pr. måned - se, det er nice!

Men jeg ville såmænd bare høre om der er andre der går til, eller har gået til, nogen af disse ting? Var det hårdt/sjovt/etc? Og hvad for noget tøj skal man træne i?

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.

0
0
Svar på denne tråd

anne..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 16:12

Anne kunne du ikke finde noget lidt mere fredeligt, ellers skal vi jo til at passe på hvad vi siger til dig :P

Lars
Det eneste du kan være resten af livet er dig selv, så hvorfor ikke være det med det samme.??
0
0
Svar på denne tråd

Overvejer
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 16:13

Min lillesøster vil også lokke mig med til noget boksning - faktisk også gennem en ven på et kollegium :)

Meeen nu må vi se, jeg forholder mig skeptisk :D

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 17:12

Jeg har tidligere bokset, men holdet blev desværre nedlagt for knap 2 år siden.

Det er virkelig hårdt når man kommer som utrænet, især sjipningen var slem i starten. Men det kick man får bagefter er det hele værd!

Jeg brugte bare almindeligt træningstøj, altså shorts og en t-shirt samt et par gode sko. Husk håndklæde og vand!

God fornøjelse :)

Heste- og børnebøger sælges!

Se præsentation for mere info

- Uden Lakaj... Sov godt du smukke - jeg savner dig!

0
0
Svar på denne tråd

Skøn træning
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 18:36

Jeg har trænet lidt af hvert...Taekwondo, karate, alm. boksning, judo og kickboxing.

Sjipning er mest til boksning og kickboxing - sindssygt effektivt, men hårdt.

Man skal bare have behageligt tøj på, som man kan røre sig i, når man er begynder. Senere kan man så købe dragt, hvis man er til de asiatiske kampsporter.

Jeg var vild med træningen, men nok også blevet ret afhængig af det. Jeg stoppede fordi jeg lidt for ofte blev så opslugt af træningen, at jeg overtrænede med diverse fibersprængninger, skinnebensbetændelse og monster-ømme muskler som resultat. Har ofte været nødt til at tage smertestillende piller dagen efter træning

Og så fik jeg mulighed for at ride igen efter en pause, så hestene blev mere interessante.

Men du skal i hvert fald være sikker på at starte et sted, hvor du får grundig instruktion i teknikker. Jeg har en gang set en pige forvride sit knæ, fordi trænere ikke lige havde tid til at forklare hende hvordan hun sparker rigtigt.

Og så skal man nok også tage stilling til, hvordan man har det med at blive ramt. De fleste hestetosser er jo vant til en del knubs, men det kan være ret grænseoverskridende at få et slag eller spark i hovedet...Og det risikerer man altså, når man træner kampsport

/Trine og Hallech

"Shagya-araberen er en juvel i europæisk hesteavl!" - Citat: Dyrlaegevagten.dk

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 22:14

Tusind tak for alle jeres svar

Lars: Det var da også det der var meningen

Helena H: Puha - mig og sjipning har aldrig været de bedste venner. Men så kan det være at jeg måske skulle "smugtræne" lidt inden jeg starter. Men det er også lidt det "kick" man får ud af træningen jeg er efter. Gik engang til jiu-jit-su - ikke så hårdt, men nøøøøj hvor jeg elskede det!

ahrensberg: Hvis jeg kender mig selv ret, så bliver jeg nok også lidt afhængig af det - elsker at bevæge mig, og kunne noget som ikke alle kan.

jeg har kigget lidt på nettet, og de har umiddelbart "noget at have det i" - en del resultater, forskellige arrengementer osv. Men der er 14 dages prøveperiode, så regner med at jeg kan lurer dem af på den tid. :)

Jeg har heldigvis ikke noget imod det "voldelige" aspekt. Som du siger, er man som hestetosse vandt til en del knubs. Og fra min tid til jiu-jit-su og andre sportsgrene jeg har afprøvet, har jeg da også fået indkasseret mig blå mærker, forvredet fødder, hævninger og hvad der ellers følger med :P

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 23:02

Næ, men min veninde, har gået til kickboksning.

Hun sagde det var hårdt, men en god måde at komme ud med sin vrede på. Hehe.

;D
"Jeg er den mælkesnitte, der venter på dig."

[Citat: Sovsehund aka AnnSofieDK]

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider