|
|
| 2300 for kvart ko dyrt eller billigt? |
|
|
Ja som overskriften siger, er 2300 kr for en kvart ko dyrt eller billigt? Min kæreste informerede mig lige om at han forresten har købt en kvart ko, for 2300 kr, for mig lyder det fuldstændig sindsygt mange penge, men nogen idé om hvor meget kød vi kan forvente at modtage?
-Jane
Regulator Complete sælges ved Aalborg
www.hms4life.dk trailerlæsning og problemløsning i nordjylland Hvorfor betale for Windows når styresystemer fås bedre og ikke mindst gratis. Ubuntu
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg mener.. |
|
|
at jeg fik omkring 80 kg, de gange jeg har fået en kvart ko i fryseren. Det er flere år siden efterhånden og dengang gav jeg vel små 2000 kr, mener jeg, så nej, det er ikke dyrt efter min mening. Det er vel ikke min nevøs Bassen I skal have i fryseren - I bor vist i nærheden af hinanden 
Mvh Line Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lyder.... |
| Forfatter:  |
Mette J |
| Dato:  |
01-06-2008 11:34 |
|
..vist til at være en ok pris 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kvart ko |
Gitte (Tyran) |
01-06-2008 11:59 |
|
tja.. det er vist normal nok pris hvis ikke man kender den lokale kødpusher godt. ..jeg plejer at kunne få ½ko til den pris, men så betaler jeg også slagtningen. (500kr)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kvart ko |
|
|
Det kommer helt and på hvad det er for noget kød, vi sælger selv Hereford kød det tager vi 50 kr kg for og der er mellem 60-70 kg i en kvart, så det er jo noget dyre ind de i kan få. så mit svar er at det er super billigt hvis det er fra en kødkvægs race. eller er det en meget passende pris Bettina
Venlig hilsen Bettina Heartbeat føl i vente, føllet er til salg. Dejlig heste ejendom til salg kontakt på 51326566
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er lige |
|
|
det er lige lidt mere end jeg plejer at give for en kvart økologisk ko. der kommer lige omkring 60 kg skal du regne med. men du kan da godt regne med at grunden til det koster lidt mere er at du får den fryser klar? hvad race er det? for det spiller jo også ind på prisen.
Længe leve Karma loven Hoppeføl/åring købes. pinto eller paint.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forskelligt |
|
|
Det kommer an på hvilken slags ko det er, hvor mange kilo, er det øko og bliver det udskåret/pakket?
Mvh. Annette ~Fjordhopper tilbydes bedækning med ~ ~Dukat halsnæs. Læs mere på min præsentation~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja.... |
|
|
Alt det ville jeg så også godt vide men eftersom jeg blev temmelig overrasket og lettere irriteret over min kæreste pludselig sprængte den bombe at vi forresten lige får en kvart ko, ja så er han blevet rigtig børnesur og nægter at svare, eller også kan han ikke lige huske det  Det er jo også åbentbart to måneder siden han sagde ja-tak.
-Jane
Regulator Complete sælges ved Aalborg
www.hms4life.dk trailerlæsning og problemløsning i nordjylland Hvorfor betale for Windows når styresystemer fås bedre og ikke mindst gratis. Ubuntu
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jane...... |
|
|
Haha han har vel sagt ja i den bedste mening, fordi han troede du ville blive glad Det ville jeg i hverttilfælde blive, hvis det var min mand som rent faktisk interesserede sig for hvordan maden kom fra butikken til fryseren (fnis). Han kan vel ringe til sælger og spørge, eller har han også glemt hvem sælger er? 
Mvh. Annette Fjordhopper tilbydes bedækning med Dukat Halsnæs. Læs mere på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, det kommer |
|
|
helt an på hvad race koen er, hvor gammel den er og hvor parteret den er. Men ville ikke selv være overrasket over prisen. MVH Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi giver |
|
|
40 kr pr. kg for Limousinekalvekød. Det er udskåret, pakket i poser og med mærkater på, så man kan se, hvad der er hvad. Dog kommer al farsen i én stor pose, så den fordeler vi selv i mindre poser.
Nu med hundepension www.123hjemmeside.dk/hundepension
Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem... Nu med en længe ventet blomst i maven. Termin d. 101008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
....ikke så langt fra mig ved jeg at man kan købe noget hereford og limousine kød til 30 kg/kg og så er det hele skåret ud som man ønsker det.
Mvh Nina Nielsen * Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forskel på kød... |
|
|
Der er vel også foreskel på, hvor fra koen kødet kommer??
Kilden. mor til Lea 02.05.06 og med termin 03.12.08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nogle der |
HeidiZ |
01-06-2008 18:42 |
|
ved hvordan man får kontakt til steder hvor man kan købe 1/4 ko? For når man tænker på, at bøffer nemt kan koste 60 kr for 300g, og hakket oksekød 40 kr for 500g - så er det da møg billigt. Men man skal vel også lige være sikker på, at man får noget af det gode Mørbrad osv.
-HeidiZ  The trust between horse and rider creates a unique partnership ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HeidiZ... |
|
|
Her omkring hvor jeg bor er der mange mindre landbrug der nærmest skilter med at man kan købe det. ? Ellers kan man vel også kører forbi et sted med kødkvæg og være frisk og måske banke på og spørge hvad de skal ha for dén ko 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| da jeg købte |
|
|
en kvart ko fik vi 60 kg for 45 kr pr kg ialt 2700 så jeg vil sige at du har fået det billigt du bør være glad for alle de penge du spare i forhold til hvis du køber det i buttiken tak ham og gør ham glad han har gjort en god handel hilsen helen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de kære dyr |
|
|
jeg vil også mene det er billigt.. mine forældre sælger limousine kød. der er det dog lidt dyrere, omkring 5000 for kvart, og det vil vidst sige omkring 100 kilo (arghh, tror jeg??), så vist jeg husker, men det er også dælens god kvalitet, pakket og det hele.. - og dyrene, det har haft et godt liv, hvor de er blevet kløet bag ørene og det hele.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Omkring |
|
|
40-50 kr. pr. kg.(slagtet) er vist meget almindeligt....
Zamangah Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|