Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

købere og "deres" priser (hest)
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 14:02

Hej

Så kommer man hjem og tænder computeren og så er der en mail fra en som er interesseret i vores hoppeføl som vi har til salg, hun er efter elitehingst og god afstamning på morsiden også .. et godt føl.. Så står der om det er urealistisk at byde 15.000 kr for hende for hun havde jo langt at køre fra Falster.. det skal siges at hun står annonceret til næsten det dobbelte... jg kan så kun glæde mig over at lige hende her er solgt, mangler kun t få ordnet det praktiske, der for har jeg ikke lige fået slettet annoncen endnu.

Men er det bare mig eller tror folk at de kan få ting forærende

mvh.Liselotte

Dansk varmblods heste sælges

2 hoppeføl efter midt west ibi light

1 hingsteføl efter midt west ibi light

2 stk 3 års vallakker efter Midt west ibi light.

www.123hjemmeside.dk/hegnsly

0
0
Svar på denne tråd

hvad stod...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 14:22

føllet til?

Synes nu også 15,000 er ret lidt for et godt føl men hvis nu det havde været en hest til 20,000 er der jo nogle der prøver at presse prisen

Men det er sandt, jeg fik også et bud på min hoppe på 30,000 kr det er noget mindre end jeg gav for hende da hun gik som avlshoppe og skulle rides op igen

Xoco82 & Davina

Stud.theol

>>>Det er ikke Gud, der skubber os ned fra pinden, men han griber os inden vi rammer jorden<<<

Velgående dressurhoppe udlånes til privat ridning/avl

se annonce på hestens profil

0
0
Svar på denne tråd

Hehe, går den så går den!
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 14:24

Jeg har faktisk haft budt 50.000kr. for en hest, der var sat til 125.000kr.

Fjolset her tænkte: "Går den så går den!"

Jeg fik faktisk en besked fra sælger en måneds tid senere, at hvis jeg var interesseret, så var jeg velkommen til at kontakte hende.

Men nu kan jeg så godt se, at den hingst du vælger til dine hopper, at så dækker 15.000kr. jo knapt nok inseminering og dyrlæge... Og i min verden, så er der ikke ret langt fra 15.000kr. til 30.000kr. når det gælder hestekøb. Så må man spare op lidt længere tid!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 14:29

hej

Føllet stod i prisklassen 20-30.000 kr som det er delt op på horse, at hun så kostede i den dyre ende, det kunne hun jo selvfølgelig ikke se.. men man kan da ikke forvente at få så godt et føl til den pris ..det er i orden at presse prisen men man skal også være realistisk

mvh.Liselotte

0
0
Svar på denne tråd

bud er...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 14:38

Helt fint. Men af respekt for sælger syntes jeg personligt at bud inden man har set hesten, er helt til grin og respektløst over for sælger...Jeg har også givet bud på hesten langt under salgspris, hvis sælger selv efter min mening har skudt langt over målet.Så det jo op til sælger at takker nej, man kan jo heldigvis ikke gennemtvinge et salg

0
0
Svar på denne tråd

En hest er præcis det værd...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 14:42

... som en køber vil give for den!

Jeg kan godt forstå, at man som seriøs avler som minimum gerne vil have sine udgifter dækket. De fleste af os er nok godt klar over, at ønsker man hurtige, nemme, lettjente penge, at så er det nok ikke avl af heste man skal slå sig på :-D

Jeg kan sagtens finde på, at afgive et bud uden at have set en hest, hvis hesten ligger lidt over mit budget. Der er ingen grund til at spilde hverken min eller sælgers tid, hvis jeg kommer og ser hesten og derefter står og krejler om prisen - hvis sælger står klippefast på den angivne pris!

0
0
Svar på denne tråd

1324564
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 14:50

hej

jeg har ikke noget imod bud men seriøse bud.. jeg er ikke ude på at score kassen men sælge for hvad føllet er værd.. jeg kan kun glæde mig over at min callissa er solgt til en sød pige.

mvh.Liselotte

0
0
Svar på denne tråd

Liselotte...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 15:06

Så vidt jeg husker bød du også på min hest, til langt under det den kostede, og fik den ;)

Så det er vel ikke altid urealistisk?

Malle

- med Honeyburst/Raja :D

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 15:17

hej

så vidt jeg husker bød jeg den reelle pris af hvad hun var værd 3000 kr under.. det er der forskel på ....Jeg vil gerne indrømme at jeg før har budt på heste hvr de er annonceret til en anden pris, men aldrig til den halve pris, for det mener jeg er useriøst..

Og selvfølgelig går den så går den... men som avler er det svært at tage det alvorligt

mvh.Liselotte

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 15:29

så lige at jeg vil forsvare køber her. For det er altså en ulempe med de opdelinger inde på Horse.dk som du selv nævner. Når specifikt dit føl står til en pris på mellem 20-30 så kan den jo lige så godt koste 20 og så er det da ikke useriøst at byde 15.

Når jeg har kigget på heste har jeg osse kigget i kat. 50-75 selvom jeg da helst ikke vil give 75 for en hest. Men som grænsen jo er så er der jo osse nogen til 50 i den kat. Og så kan det jo være at man kan få den længere ned.

I kan altså bare skrive i teksten den reelle pris . Jeg er sommetider blevet helt arrig når jeg har ringet på en der i følge beskrivelsen kunne koste 50 men så siger sælger at den koster 65. Så et eller andet sted synes jeg at den slags ann. er med til at spilde på køber og sælgers tid.

.....Udtalte Pia!

Ha´en god dag

0
0
Svar på denne tråd

det er...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 15:34

så derfor jeg ikke kigger/sælger hest på Horse - jeg irriteres grænseløst over den opdeling af priserne og man så ikke kan se om hesten koster 51.500 eller 74.900 kr

- for der er immervæk en slat penge til forskel i min verden

Xoco82 & Davina

Stud.theol

>>>Det er ikke Gud, der skubber os ned fra pinden, men han griber os inden vi rammer jorden<<<

Velgående dressurhoppe udlånes til privat ridning/avl

se annonce på hestens profil

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 15:35

hej

hvis hun havde budt 20 var jeg ikke blevet fornærmet for det er jo i den kategori hun står i .. men det kan da godt være at jeg bare skal skrive pris fremover.. så er man fri for disse useriøse bud fremover.. nej det er man nok alligevel ikke ,nogle vil jo lige prøve om man kan presse prisen

mvh.Liselotte

0
0
Svar på denne tråd

Useriøse tilbud
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 15:40

eksisterer jo ikke kun ved hestehandel , så dem tror jeg ikke du slipper for.

Og hvis den HAVDE kostet 20 er det da ikke realistisk at betale 15.

Så jeg giver dig ikke ret i at det var useriøst. Du kunne jo have svaret nej tak men så have prøvet at handle hende op. HVIS den havde stået til 20. Men det gjorde den jo ikke.

.....Udtalte Pia!

Ha´en god dag

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 15:44

hej

der er ikke noget at handle om når føllet er solgt, det er mere princippet i at byde det halve af hvad hesten koster.. det var det der var til diskussion

mvh.Liselotte

Dv heste sælges

1 hoppeføl efter midt west ibi light

2 føl er solgt 2 tilbage

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 15:58

Nej det er ikke kun dig. Køber idag vil dårligt nok betale det halv at det prisen er. Hende der lånte Kikki mente at 10000kr. var rigeligt og mange penge, selvom hun stod til min. 25000kr.

Jeg har også en Stubbensadel til salg til 4800kr. Der var en der skrev og sagde hun ville give 2000kr. Gider de lige mand. Det er jo ikke nogle gavebod.

Ang. horse.dk har man jo lov til at skrive den nøjagtige pris i teksten.

Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene

Dejligfjordhest sælges. 9år. Ifol med Mosegårdens Kejser.

Mønstre søges til at fremvise min hoppe til kåringen d. 4. okt. i Vallensbæk.

0
0
Svar på denne tråd

Nårh ja..
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 17:47

..men hvis man ikke ellers kan få solgt, hvad end man nu vil sælge, så kan de penge man så kan få sagtens være bedre end slet ingen ting - med mindre man har tid, råd osv. til at beholde slagsvaren indtil der er nogen der vil give prisen. Heste er jo f.eks. heller ikke gratis at opstalde, fodre på osv.

Der er jo ingen der tvinges til at sælge. Og det vil vel altid være sådan, at sælger synes at køberne sætter for lave priser og vice versa, right?

Egentlig synes jeg, at det er okay at folk byder - det gør vel dårligt nok ondt at takke nej. Lad det dermed ikke være sagt, at jeg ikke har forståelse for, at det er træls, når folk ikke vil give prisen.

Venligst Anne

annedelasson.dk

"Man maa kunne se paa Hesten, at den befinder sig vel, og man maa ikke paa Rytteren kunne se, hvor vanskelig Opgaven er." / V. Müseler

0
0
Svar på denne tråd

Et ...........
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 19:31

Et er at folk gerne vil have lidt nedslag i prisen, men noget helt andet er når de giver urelisistike små bud på under det halve af købers salgspris. Altså flere tusinde kroner og som regl fordi folk bare ikke har flere penge sparet sammen lige på det tidspunkt.

Et par tusinde vil/kan jeg da godt forhandle om og det kan andre sikkert også, men ligefrem skære det halve væk eller mere af salgsprisen. (10-30.000kr. eller mere) Nej gider i lige.

Så må i sku spare noget mere sammen eller finde en anden hest/pony til billigere penge. Og jeg sælger ikke noget bare for at sælge og komme af med den.

0
0
Svar på denne tråd

I øvrigt......
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 19:37

gav jeg 45000kr. for min fuldblodshoppe ifolet med en fuldblod. Ja sindsyg høj pris for en fuldblod, men det hele værd selvom hun mindst har kostede mig 15000kr. i dyrlæge og nok det samme i foder, tilskud, smed osv. (Uden opstaldning på 3000kr. mdr.)

Hvis det ikke er nogle der vil give min pris for Kikki. Ja så er det ikke den rette køber til hende.

Men jeg har fundet en og jeg venter så meget jeg nu kan på hende. Hun er pt. på SU men gør sit for at skaffe pengene eller bare et depositum. Hun er nemlig skudt i hende. Og hvis du er forelsket i en hest vil du også gerne grive prisen for den også selvom prisen evt. Er for høj.

0
0
Svar på denne tråd

blabla.....
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 20:32

der er jo også mange købere, der trods mange år med heste, ikke altid har beskæftiget sig så meget med hestekøb. For slet ikke at tale om, hvordan prisen på samme hest snildt kan variere rigtig mange tusinde kroner alt efter, hvem der skal sælge den.

Faktisk så siger du jo selv, at hun spørger til om det er realistisk - mon ikke det kunne tænkes, at hun faktisk ikke vidste, hvad der var realistisk. Jeg kunne godt have fundet på at stille det spørgsmål, for jeg ved godt nok heller intet om følpriser, og det er da supersvært at sammenligne med andre føl til salg.

Nu netop på horse, hvor der som nævnt er nogle p***** irriterende prisindelinger kan det godt være ret svært at være hestekøber

Er det derimod tydeligt, at hesten har en pris på 30.000, så vil jeg godt være enig i, at det da er spild af tid at spørge - men ellers så synes jeg faktisk, at det mest normale må være at spørge, hvis man er i tvivl.

- Katten

Michellino'er kan og vil!

TANZ

min dygtige lille dressurbasse (:

hvor der er vilje, er der en vej

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 21:10

når køber jo tilsyneladende IKKE kunne se at føllet kostede 30.000 og IKKE 20.000 så er det som en skriver på ingen måde urealistisk at byde de 5000 under prisen.. man har jo lov til at spørge ... :)

Der er da en del føl efter elitehingste med god afstamnning på modersiden, så det er da ikke noget specielt for lige netop det her føl..

Min elskede Wolle er gået bort. Smerten er ubeskrivelig ;-(

Soya elsket og savnet R.I.P dejlige hest!

0
0
Svar på denne tråd

pris på føl
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 21:51

jeg tror ikke det er unormalt med den slags bud. Kender en som lige har fået prisen ned fra omkring de 40.000 kr. til 20.000 kr. fpr en meg fin hoppe. Så det kan lade sig gøre at forhandle om prisen Et er hvad du mener dit føl er værd, noget andet er HVAD du kan få for det. Lige nu er der tusinde af føl til salg, så hvis man ikke kan forhandle prisen på et føl, går man nok videre til næste føl i rækken af salgføl.

I vil nok opdage en del stavefejl med tiden, da jeg lider af en smule ordblind/ordforvirring.

Så i må bære over med mig :-)

0
0
Svar på denne tråd

forhandle
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 22:25

Jeg kan kun sige jeg er enig, jeg havde en gang en fin kat 1 pony til salg, 5 år, LA spring og dressur, stod til 50.000, hvorefter jeg får en henvendelse hvor der hånligt står hvorfor den dog koster 50 når den ikke har præsteret noget som helst, og at damen byder 25. Det synes jeg godt nok var en smule provokerende, ja går den så går den, men med den tone på, havde hun sku ikke fået den, om så hun havde budt 100.000 :-) hvis der er noget jeg ikke kan klare, så er det sku sådanne købere.

Men nu synes jeg så¨også hun var grov, at beskylde min pony for ikke at kunne noget, når den som 5 års kunne gå LA spring og dressur

Nå, men går den så går den, og realistiske bud er OK, og hvis man skal sælge sin hest på Horse.dk, så er det en super idé at skrive den reelle pris i teksten :-)

Mvh Sandra

Med Ridedyrene Monty og Champstar <3

Tequila & Medina, i er SAVNET! <3

0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 17:41

Folk må gerne spørge om prisen er fast, men det er i min verden dybt useriøst at begynde at handle/byde før hesten er fremvist! Hvis det er afgørende for dem om min hest koster 5000 mindre, så skal de slet ikke have den.

(Undskyld formuleringen, håber det giver mening)

Emilie Watson
Egocentreret blondiebabe
-Og stolt af det!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville da
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 18:21

mene at det osse kan handle om 5000-. Hvis ikke sælger kan sætte 5000 ned er det da ikke sikkert at jeg har råd til at købe den selvom jeg gerne ville have den. Men har man sparet eks 45000 sammen er der da langt op til 50000. For at have de 5000 til hesten skal der jo tjenes 10.000. Det er altså mange penge at tage ud af en løn. Så hestekøbet kan måske trække både 2-3 mdr længere ud. Det skal man jo osse tænke på som sælger, at det ikke bare er uforskammethed at man ringer. Jeg synes tit at det lyder som om at folk skal have råd til at give nøjagtig det der forlanges for har man ikke råd til det så har man sikkert heller ikke råd til at passe den efter købet, og det synes jeg er en træls tendens. For mig tæller hver tusse ihvertfald. Jeg skal jo selv betale og tjene pengene. Man skal jo osse betale husleje og andet. Hvis ikke sælger er interesseret i at sætte prisen ned er der jo ingen grund til at tage ud og kigge og prøve og derved spilde både egen og sælgers tid.

Når man så har prøvet hesten, kan man jo altid prøve at handle sælger længere ned. For et er jo at sælger eks ville gå ned fra eks.50 til 45 noget andet er jo om køber så osse synes at hesten stadig er 45 værd eller kun 39-40 eller 42.

Derfor er priser på heste jo så træls for et er hvad man selv synes man sælger noget andet er det jo hvad køber forventer at kunne få for sine surt tjente spareskillinger.

Måske lidt groft stillet op, men overdrivelse fremmer jo som bekendt forståelsen.

.....Udtalte Pia!

Ha´en god dag

0
0
Svar på denne tråd

5000kr.
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 20:27

Kan jeg forholde mig til.

Men en hest til feks. 50000kr. og at en køber så kun vil give 20-25000kr. eller mindre. Det er simplethen for meget.

Jeg ville ikke sætte min hest så meget ned om jeg så skal betale for opstaldning eller ej. Vi andre har jo også brugt penge på hesten og skal tjæne lige så mange penge som køber for at "få/købe" noget og har jo også købt hensten på et tidspunkt.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 20:41

min veninde fik engang pruttet en hest ned fra 250.000 til 100.000 hun ville dog ikke have hesten, for den havde en forkert farve, behøver jeg at fortælle, at jeg stadig ikke forstår hendes frasortering af heste?..

Nanna

Hold dine venner tæt

-Hold dine fjender tættere

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider