Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

what to do?(udlån eller...)
Forfatter: 
Dato:  28-05-2008 08:25

Ja så blev det min tur til at overveje udlån

For at gøre en lang historie kort blev min hest opsagt i onsdags kun 1 måned efter vi flyttede ind. Officiel begrundelse er at hun endnu ikke faldet til efter 4 uger.

Da jeg sagde i telefonen FØR vi sagde OK til boksen at hun godt kan boks-stresse lidt ved flytning men det aftager med tiden(har dyrlægens ord for at det ikke er hverken arveligt eller "smitsomt") undrer jeg mig jo over denne udvikling.

Men de vil altså ikke give hende tiden, i min verden er 4 uger ikke alverdens tid for en hest at falde til når den har svært ved forandringer. hun gør det ikke hvis man står uden for vinduet og kigger ind, først når hun opdager en i stalden.jeg har også tilbudt boksgardin til hende men uden held.min part bakker mig op og forstår heller ingenting.

Jeg har SÅ ondt af min hest der ikke har nemt ved flytning men er ved at falde godt til i flokken og nu skal flytte igen

Og stakkels min part som lige er startet på hende og det går super godt med de to.

Nå men dette var ikke for at svine stalden til så videre i teksten - nu er det vigtige så: hvad nu?

Jeg har søgt efter ny boks i nærheden - Det skal være i nærheden af nuværende stald(dragør) da jeg ikke ønsker en ny part til hende og jeg vil kunne cykle.

Jeg har fundet 1 sted og skal se det idag - stedet har ikke det bedste ry har jeg hørt men man skal jo ikke tro alt hvad man hører så ser det men nuværende stald troede jeg ikke at noget kunne gå "galt" (det var jo et lille selvpas sted, har altid stået store fuldpas steder) og det kunne det jo så alligevel.

Så en del af mig tænker at jeg måske hellere skal sætte hende til udlån med det samme i håb om at finde en sød placebo-ejer der vil elske hende ligeså højt som mig?

Man hører godt nok mange historier, men man hører jo sjældent når det går godt, og jeg startede selv med at låne hende og købte hende så.

og så risikerer jeg ikke at hun igen skal flytte i sommer hvis noget skulle gå galt med et evt nyt sted - og måske er stedet jo slet ikke noget.

Men vil man kunne finde en låner til hende?

Hun har fine gangarter, af super dressur blod, er et nussehoved og ret øvelsesstærk i mange af de samlede øvelser men mangler musklerne til den høje samling da hun har været en del år i avlen og vi først rigtigt er igang med lidt øvelser nu.

Hun kræver en rytter der kan ride for lår og sæde - men kan man det kan hun samles og udføre diverse øvelser for lille hjælp. hun kan rides på tur alene/sammen med andre i alle gangarter for løse tøjler og har fået 3 fine hoppeføl.

Hun springer fint og forsigtigt med god kapacitet men pga jeg har haft nogle skader er vi ikke kommet så meget videre.

Hun er opmærksom i temperamentet uden at være varm, og let ridelig men kræver en blid omgangstone og ikke nogle pludselige voldsomme bevægelser ved opsadling osv., og forståelse for hendes mulige flyttestress.

Fold hverdag, smed/dyrlæge og ordentlig undervisning(hvis hun skal bruges til "seriøs" ridning og ikke avl/tur) samt at jeg kan se hende når jeg vil er et krav medmindre låner er en rytter med dygtighed udover det sædvanlige.

Hun vil i første omgang være til udlån 1 år med mulighed for forlængelse men det vil ikke være mhp køb.

Hvad mener I, ville det være muligt?

Jeg er helt til rotterne over situationen så jeg håber på Jeres respons

Xoco82 & Davina

Stud.theol

Boks søges hurtigst muligt gerne Dragør-området !

-Med superparten Louise og stjernehesten Davina!

0
0
Svar på denne tråd

Boede du tæt på mig.
Forfatter: 
Dato:  28-05-2008 15:45

ville sådan en hest være velkommen her.

Ser ingen problem i en hest der har det på den måde, men desværre er der mange, der tror at det smitter lige som kværke.

MOBBEN IMC.
Er du ven eller fjende- du får min ærlige mening alligevel.
Men min dør er altid åben.
0
0
Svar på denne tråd

inger...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2008 19:52

åh ja - der er desværre lige lidt langt*S* og ja det er nemlig det, folk tror at det nærmest er en luftbåren virus

Jeg så på stalden idag og både sted+ ejer var utrolig meget mere positivt end sit omdømme og hendes stresseri ville intet problem være og hun ville få en boks der var noget større end hendes nuværende - og med heste på begge sider, har en teori om at hun stresser mindre når hun ikke er i en hjørneboks da det jo var helt væk det gamle sted - men om det bare er i mit eget hoved er jo ikke godt at vide men forsøget er jo det værd hvis det er

Men jeg er stadig ikke kommet videre mht hvad jeg skal gøre, er stadig i tvivl og har jo også en part at tage hensyn til

Mener du det ville være realistisk med udlån når hun stresser ved flytning hvis det skulle komme dertil?

Xoco82 & Davina

Stud.theol

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2008 20:25

rigtig gerne høre Jeres mening om hvad I tror I ville gøre eller evt har gjort for at sikre jeres hest bedste vilkår i lignende situation

Her er følgende options som det ser ud nu: (mulighed 1 og 2 er kun løst på idebrættet, dog er mulighed 1 mere gennemsnakket)

Jeg bruger hende selv i gennemsnit til 2-4 ture pr måned og ellers hygger jeg om hende,går tur med hende og evt træner lidt fra jorden

1) udlån til min bedste veninde der har interesse for avl, vil passe og elske hende som sin egen - bor i nordjylland men jeg ville snildt have økonomi til at besøge hende og Tøsen 2 gange pr måned af kortere/længere varighed og evt tage en tur på hende.

udgifter: evt forsikring inkl sygeforsikring hvilket jeg påregner at tegne snart.

2) udlån til seriøs dygtig rytter herfra HN jeg dog kun "kender" via MSN men efter hvad jeg kan høre har vi samme syn på både kravet om foldforhold og træningsmetoder. Hendes veninde der evt også skal ride er tidligere GP rytter og hendes potentiale og talent i de højere øvelser kan udnyttes så snart hun får musklerne.

Da hun står i samme område er det ikke svært at se hende når jeg vil og følge udviklingen.

udgifter: evt forsikring inkl sygeforsikring hvilket jeg påregner at tegne snart.

3) opstaldning på det ganske nydelige sted jeg så idag.

min part vil være den der rider hende seriøst, mens jeg rider ture 2-4 x pr måned alt efter hvor meget tid osv jeg har. Dette vil ca koste mig 1700 pr måned i faste udgifter inkl smed, dertil kommer evt buskort på knap 500 hvis ikke man cykler de 15 km hver vej varje däg.

boksen er større end nuværende og stalden lys og rummelig - en stor ulempe er at hun pt ville skulle gå alene på jordfold(med heste på anden side af begge hegn dog) hvilket jeg ikke er tilhænger af trods stråfoder da jeg mener den sociale kontakt er vigtig.

Bonus: kan selv pusle og pudse så tosset jeg vil om min skat og stå for Louise og hendes træning - dette kræver jo så samtidigt en del tid fra min side.

Ja jeg er virkeligt i vildrede, jeg vil MEGET gerne høre hvad du ville gøre set fra hestens tarv. vil kun det bedste for min lille pige

Ovenstående er naturligvis kun kort forklaret og som sagt er 1 og især 2 udelukkende hypotetisk - 3 kan i princippet realiseres den dag imorgen.

Xoco82 & Davina

Stud.theol

0
0
Svar på denne tråd

udlån eller ej
Forfatter: 
Dato:  28-05-2008 22:48

Jamen for pokker da, det har jo hele tiden været meningen at du selv skulle være i tøsens liv ;) så hvorfor så drastisk at udlåne, bare fordi i har havnet hos nogle "hmmm" -

Du har jo muligheden for at flytte til bedre vilkår - så for mig er det eneste rigtige for både dig og hest åbentlyst klart :) Flyt hende.. og hold hende selv :) :) ikk søs

knus

Mange hilsner fra Monica

En rigtig hest - har 4 ben og en hale

GLOBUS CLIC DRESSURSADEL 32" SÆLGES,

NÆSTEN NY (skriv PB for mere info)

Billede er på vej til præs

Medlem af HN´s NCIS fanklub :)

0
0
Svar på denne tråd

søs...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2008 23:16

det drastiske ligger jo i at der er en deadline hvor jeg skal være væk uanset om jeg kan lide det eller ej.

det er bare *meget* langt fra min mentalitet at lade min hest gå alene på jordfold - jeg føler simpelthen ikke det er at tilgodese hendes tarv at all.

Xoco82 & Davina

Stud.theol

0
0
Svar på denne tråd

Jordfold
Forfatter: 
Dato:  28-05-2008 23:31

Ja ok, det havde jeg da ikke lige set - at det var alternativet

:( - men der må da være andre gode steder i radius ikke så langt væk, specielt nu, hvor mange er ude på græs rundtomkring...

Jeg håber du hitter en løsning som gør at du stadig "har hende"

Mange hilsner fra Monica

En rigtig hest - har 4 ben og en hale

GLOBUS CLIC DRESSURSADEL 32" SÆLGES,

NÆSTEN NY (skriv PB for mere info)

Billede er på vej til præs

Medlem af HN´s NCIS fanklub :)

0
0
Svar på denne tråd

Tror altså sagtens
Forfatter: 
Dato:  28-05-2008 23:42

du kan låne hende ud på trods af hendes "problem"

Hvad sker der hvis hun kommer til et lille sted hvor der ikke er så mange mennesker=uro.

Og hvordan med at ride og omgås hende i forbindelse med flytning?

Hvis ikke der er problemer i omgangen med hende tror jeg godt der kan findes en låner til hende.

Men ja det er en drastisk beslutning. For en evt låner skal jo osse kunne stampe en staldplads op på kort tid og du ska nå at kunne danne dig et billede af vedkommende.

Håber det bedste for dig og din hest.

Hest lånes. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

Hej - hvis det
Forfatter: 
Dato:  28-05-2008 23:49

var min hest så ville jeg vælge at låne hoppen til veninden - det lyder som om du har tillid til hende og de forhold hun vil byde hesten. Det betyder jo ganske meget synes jeg.

Hvis det er det du bestemmer dig for er det dog vigtigt at få snakket alle detaljer igennem med veninden så I ikke ender med at blive uenige ved eventuelle problemer

Held og lykke.

MVH Janni

Den heldige ejer af en

meget økonomisk hest

hvad angår

foder !

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 05:59

Jeg ville også låne til din veninde som du har tillid til. Så har du noget tid at løbe på og hesten kan gå og hygge sig!!!

Jeg har selv stået i Dragør og synes ikke der er særlig gode forhold til hestene, da der er meget lidt jord i området i forhold til heste. Hvis din hest har tendens til at stresse, så er en lille jordfold da ret øv :-( Så hellere til det store grønne jylland ;-)

Det ville jeg gøre og så slipper du også for store udgifter hver måned og ved at hesten bliver passet på og hygger sig...

Hilsen Pernille.

0
0
Svar på denne tråd

pernille...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 08:57

jeg havde også DÅRLIGE erfaringer med amager men lige de steder jeg har haft i kikkerten og står nu er helt okay mht jord

Det med min veninde bliver desværre nok ikke en realitet alligevel som det ser ud nu - så nu er der kun den hypotetiske 2er eller 3(alene på jordfold) tilbage

Nå må vel tjekke om mulighed 2 overhovedet er en realitet

Søs: det er det der problemet - der er faktisk ikke så mange steder lige i mit område (hvor parten ville kunne flytte med) med frie pladser.

Og jeg vil faktisk rigtig gerne beholde parten da hun bare er fantastisk til hende.

Kan godt være jeg kunne finde sommergræs men hun skal jo ind til efteråret, og jeg vil ikke have hun så skal flytte igen

PN-dominiki: Der er ingen problemer med ridning osv, det eneste der har været er lidt stress på staldgangen hvis hun har stået inde alene. Hun kan sagtens rides tur alene men hun stresser (det her sted hvert fald) til tider meget over at være inde alene, lidt bedre går det hvis hun fx står uden for ved striglebommen og kan se altin

Men hun arbejder velvilligt under rytter og er let ridelig bare man kan sin grundridning for lår og sæde

TAK for jeres svar alle sammen

JHL: bare rolig - der skal kontrakt på ALT lige meget hvad

Xoco82 & Davina

Stud.theol

0
0
Svar på denne tråd

Udlån...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 09:47

Jeg tror bestemt ikke det vil være et problem at udlåne en hest, som din.

At den stresser ved flytning vil låner jo være klar over og vil derfor tage hensyn til det. :-)

Som flere andre siger er det vigtigt at få alt på kontrakt for begge parter, så man undgår misforståelser og uheldige episoder. Og det er vigtigt man samarbejder, så begge parter stadig føler sig sikre.

Da jeg lånte Victor var jeg meget opmærksom på at holde ejeren opdateret i alt. Både ved at skrive, ringe og sende billeder så hun kunne følge med. Hun var til hver en tid velkommen til at besøge - skulle hun se ridning ville jeg dog godt lige have et kald, så jeg var sikker på jeg var i stalden når hun kom. Hun var også til hver en tid velkommen til at komme og hoppe på nakken af ham og mærke efter hvordan det gik med ridningen. Det har været meget vigtigt for mig (som låner) at vi samarbejdede og kommunikerede godt omkring hesten, for at være sikker på der ikke var noget der gik galt.

Mener helt klart at der er gode muligheder for en hest som din (Den kan jo meget og har en god alder) - især hvis du er villig til at sende den længere væk - herovre i Sønderjylland har vi f.eks. supergode fold-forhold for hestene.

Spørgsmålet er jo hvad du kræver af en låner?

Chris - nu uden Klumpedumpen (aka Koldmosens Victor)

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er meget
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 10:22

vigtig at du har tillid til låner. Jeg står osse i den situation at jeg gerne vil låne en hest, og selvom jeg mener at jeg tilbyder heste en yderst optimal tilværelse så har folk jo hørt om så mange det er gået galt for at de simpelthen har svært ved at tro på hvad man siger. Og det kan jeg godt forstå. Et er jo at sende sin guldklump væk noget andet er at sende den så langt væk at man ikke kan se til den jævnligt.

Jeg har endnu ikke rettet henvendelse på udlånsheste på Sjælland fordi jeg ikke tror på at folk vil sende deres hest så langt væk. Men på den anden side så er DK jo ikke større end at man jo faktisk kan komme til den anden ende i løbet af ca 6 timer.

Hvis jeg var dig og havde en hest som din ville jeg nok finde et sted som her hos mig hvor hesten blev redet og når den ikke gik under rytter gik på fold sammen med få andre. og der kommer ikke andre end ejeren og måske 2 andre. Så hesten virkelig får noget ro. Vi må bare erkende at heste er forskellige, at det er et stort dyr som man ikke bare taler til fornuft.

Jeg kan godt forstå du er meget usikker på hvad du skal for følsomme heste er altså ikke bare nogen man sender et hvilket som helst sted hen.

Mener selvfølgelig ikke at du skal sende hende til mig men stedet som sådan tror jeg ville være rigtig godt for hende.

Hest lånes. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

PN dominik
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 16:22

tak for dit svar

Altså jeg tror ikke selve antallet af heste betyder noget, det gamle sted hvor hendes stress helt forsvandt var jo et sted med 30 heste, hvor hun gik på fold fast fra 8-12 om vinteren (der var desværre ikke mulighed for mere da alle heste jo skulle nå ud) og med den samme gruppe på 6-10 hopper som hun også gik på døgnfold med. da der var skiftehold på vinterfoldene stod hun aldrig inde alene men sammen med alle hendes tøsevenner i flokken .

der var faste "ritualer" i hendes hverdag dvs morgenmad,fold,wrap og boks hvile, ridning eller lign, aftensmad, wrap

Jeg tror at det der er vigtigt for hende er at hendes rammer bliver så faste som muligt, dvs ikke som nu hvor hun bare kommer ud på et "vilkårligt" tidspunkt mellem 9 og 12 og ind om aftenen og fodres forskellige tider også.

Christine: Jeg har langt fra besluttet noget endnu - men du lyder da hvert fald som den perfekte låner mht kommunikation

det er blandt andet sådan noget jeg ville lægge vægt på - for jeg indrømmer blankt at jeg ER pylret med hende,både fordi hun er mit hjertebarn

(og fordi jeg nok næppe får råd til en hest af hendes kaliber, der både kan "høj" dressur, har fin gang OG er en eminent avlshoppe/føllemor og nussehoved, og så let ridelig igen - præster har ikke den højeste gage hvis jeg ender i det erhverv )

udover at låner naturligvis og selvklart tilbyder hende minimum 5 timer fold i vinterhalvåret og selvfølgelig MEGET gerne mere og med andre heste samt at hendes generelle tarv tilgodeses, smed når det er tid,sadelmager,dr.dyr tilkaldes hvis nødvendigt osv

Derudover ville jeg lægge vægt på at låner fra start var indforstået med at jeg ikke ville kunne love at udlån var mhp køb en dag - jeg er nemmelig ret så sikker på jeg aldrig ville kunne sælge hende

Xoco82 & Davina

Stud.theol

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 17:27

beslutter dig for udlån, skal du sørge for at kunne se til hende ret jævnligt.

Har haft udlånt min hoppe i et par måneder, og jeg fik en misrøgtet hest hjem, der i løbet af den korte tid var begyndt at tære af muskelmassen, til trods for hun var lidt sommertyk, da hun blev sendt af sted. Desuden havde hun kværke, skab og en gang kolik

Det var ikke sjovt for mig og meget synd for Luna.

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Nu med en længe ventet blomst i maven. Termin d. 101008

0
0
Svar på denne tråd

marcipangris...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 17:56

præcis derfor ville jeg mindst se hende 2 x pr måned (hvis jylland) og mere hvis det var tættere på.

OG jeg ville have kontrakt på alt så en så grim situation som du beskriver ville stå låner for regning om jeg så skulle hyre en advokat.

Stakkels dig og stakkels din hest

Xoco82 & Davina

Stud.theol

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 18:12

fornuftigt. Især skal du passe på din hest, når hun er så følsom. Tror absolut ikke, det vil være et problem at få hende udlånt.

Jeg havde ikke skrevet kontrakt, da Luna bare skulle bedækkes og være hos låner i 2 måneder. Så skulle hun tilbringe vinteren hjemme hos mig og afsted til låner og få sit føl.

Heldigvis var det tæt på, hvor jeg bor, så jeg kom jævnligt og kiggede til Luna. Da det var tid til, at Luna skulle komme hjem, var der pludselig 1000 undskyldninger for, at det ikke lige kunne lade sig gøre dén dag.

En måned senere end aftalt kom Luna så hjem i miserabel tilstand. Jeg var rasende, og havde jeg været hjemme den dag, låner afleverede Luna, tror jeg, jeg havde stukket hende en på lampen. Mig, der ellers er så rolig og fattet.

Nå, en lang smøre... Der, hvor jeg vil hen, er, at en kontrakt ikke forhindrer, at din hest bliver behandlet dårligt. Du skal selv holde øje med hende. Kontrakten kan lappe på sårene bagefter, men det bedste er jo, at hesten ikke lider overlast.

Nu med hundepension

0
0
Svar på denne tråd

marcipangris
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 22:25

sikke en historie . hvor må låner have grim smag i munden!

Og nej skulle det ende med udlån vil jeg da naturligvis gøre alt for at undgå hun lider overlast, hun er jo mit et og alt

Til alle: jeg har nu faktisk kun mulighed nr 3 -eller at oprette en låne annonce tilbage.

Ville I "tage til takke" med at jeres hest skulle gå på ene fold (m stråfoder og med kig til andre heste) indtil 1.juli hvis ikke der kommer en hun kan gå med?

Elller ville I med det samme kaste håndklædet i ringen og låne ud?

Håber meget på nogle objektive råd da jeg stadig er i voldsom tvivl og er nødt til at tage en beslutning meget snart.

Dels for hestens skyld - og fordi jeg har tonsvis af eksamenslæsning som bare ikke bliver til noget FØR jeg har fundet en løsning på det med hesten

Xoco82 & Davina

Stud.theol

0
0
Svar på denne tråd

Helt kynisk
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 22:55

vil jeg sige: Du har påtaget dig ansvaret for din hest, og det er du nødt til at leve op til. Dermed mener jeg at hvis ikke du har mulighed for selv at passe den så må du få andre til det. Og jordfold er ikke et begreb for mig og mine heste. Og jeg mener osse at den fysiske kontakt mellem heste er meget vigtig.

Summasumarum: Jeg ville låne den ud for en periode og så kigge til den jævnligt. Det kan jo osse være du kan finde en avler ud over din veninde evt en hingsteholder der kan trække et føl på den mod pasning og opstaldning.

Mange gange held og lykke til dig og din hest.

ps. det største ansvar ved at påtage sig ejerskabet af dyr er jo osse de svære beslutninger, så dig for at overveje om andre kan give din hest bedre betingelser end du selv kan for en periode.

Hest lånes. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

Men vil
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 23:21

det ikke være for stor en belastning for hesten at skulle flyttes flere gange, når hun nu er så længe om at falde til?

Hvorfor skal hun gå for sig selv?

Jeg synes egentlig ikke, der er noget i vejen med jordfolde, bare der en god tildeling af godt grovfoder.

Min bekymring ville gå på den manglende sociale kontakt med andre heste. På den anden side vil det kun være til d. 1. juli.

Jeg ville ikke udlåne, men jeg har jo også en dårlig erfaring.

Nu med hundepension

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 23:34

for svar.

PN: hvordan undgår du jordfold om vinteren når græsset er frosset? bare nysgerrig

Som Marcipangris har jeg heller ikke noget mod jordfolde hvis der er grovfoder (hvilket ville være en selvfølge i min verden).

Og ja du har ret det ER mit ansvar - og jeg prøver at tage det så godt på mig som jeg kan problemet er jo bare at jeg jo senest skal forlade stalden efter 1 måneds opsigelse og jeg pt ingen andre udveje har end den stald - der er intet andet ledigt i nærheden.

jeg har jo netop i april flyttet hende tættere på så jeg havde tid til hende næsten hver dag (før tog det 1½ time, 40 km hver vej med bus/tog, nu tager det 15 km hver vej ca 45 minutter med bus eller cykel ). Men havde ikke lige set det komme hun ikke fik den tid der er nødvendig da stalden kun har et godt ry, min part har redet der i 2½ år

Marcipangris:

Forstår vist ikke helt hvad du med denne sætning

>>>vil det ikke være for stor en belastning for hesten at skulle flyttes flere gange, når hun nu er så længe om at falde til?<<<

Altså om hun flyttes til et sted på Amager eller fx til en låner i jylland, er det jo stadig 1 flytning bare med længere transport?

Hun ville skulle gå alene da der pt kun er heste i løsdriften og så 3 unge vildbasser på en anden fold som jeg(og staldejer) ikke synes hun skal lege vildt med Indtil der kommer flere heste eller de lukkes på græs sammen 1.juli ville hun derfor skulle gå alene på (jord)fold med stråfoder og kig til andre.

Jeg er i denne forbindelse ligeglad med det er jordfold men den manglende sociale kontakt er netop det jeg tænker på.

Xoco82 & Davina

Stud.theol

0
0
Svar på denne tråd

Det, jeg
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 23:43

mente, var, at hvis hun skal udlånes, skal hun vel flyttes hjem til dig en gang igen.

Nu med hundepension

0
0
Svar på denne tråd

marcipangris..
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 23:52

nåeh sådan

Ja det er også der jeg har mine tvivl

for udlån skulle af samme grund MINDST være 1-1½ år og gerne mere netop for hendes skyld.

Om 1-2 år håber gemalen og jeg at kunne "etablere" os enten på et lejet (ubegrænset tid) eller købt hestested så hun vil kunne ende sine dage der med sin sidste følle som så forhåbentlig ville blive hendes "afløser" som ny ride/avlshoppe mens hun går på pension.

Så der ville hun jo en dag skulle med anyways

Problemet er jo også om evt låner har økonomien i orden - for har låner ikke det og pludselig vil opsige aftalen skal hun IGEN flytte jo.

Mange lånere HAR jo råd til de faste udgifter og det ekstra(eller KAN tage sig råd) men har blot ikke råd til at erlægge en større sum for at købe en hest - men problemet er jo at ¨gå uden om de mindre realistiske lånere og man så må tage hende tilbage efter fx ½ år

Og man kan vel næppe være så fræk at få¨lov at se låners budget

(min kæreste er uddannet i finansiering,regnskab og budgettering og vi går meget op i stabil økonomi herhjemme)

Xoco82 & Davina

Stud.theol

0
0
Svar på denne tråd

Nu er Monica
Forfatter: 
Dato:  30-05-2008 00:02

Nu er Monica nok det mest ansvarlige menneske, hvad heste kender, og hun vil 110% hvad der er bedst for hendes skønne hest.

At der ikke lige kan rives en løsning op af hatten er døduretfærdigt , men som nævnt, så tror jeg tøsen kan klare en måned uden selskab. Men det ved vi jo ikke.

Kram

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Billig lejebolig med tilladelse til hund søges i Brønderslev eller Hjørring se præs.
0
0
Svar på denne tråd

Mine heste
Forfatter: 
Dato:  30-05-2008 10:38

går på græs fold uanset vejret. Selvom der er frost er der jo stadig græs. Det er kun når der er sne de skal arbejde for selv at finde det. . Og i Isslag kommer de ikke ud. Det er en af fordelene ved at have køer. Der er jo græs hele vejen rundt og vinterfolden som hestene går på er på 11 ha, den kan to heste ikke jo ikke løbe op i smadder vejr. Sådan har vi græs hele året.

Hest lånes. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2008 19:07

PN: tak for info

Jeg er så netop blevet oplyst af min dejlige veninde om at heste ikke tager skade af frossent/rim fyldt græs hvilket jeg troede

alle:

Jeg er sådan set nok kommet frem til at jeg vil forsøge at finde en låner til hende (ja vag formulering men skal vænne mig til tanken)- det bliver hårdt og jeg har haft et par tudeture ved tanken om at se hende køre væk i en trailer møgsituation at det skulle gå således - men jeg kan ikke trylle en ny staldplads frem af ingenting, og er nødt til at sætte hende først og jeg synes det vil tilgodese hendes tarv bedst på længere sigt -som sagt hun er min højtelskede soulmate og jeg har valgt at have hende, så JEG må tage de beslutninger der skal, også de ikke sjove.

Samtidig vil det give mig tid til at hellige mig mit studie lige så meget som jeg ønsker, og så når hun kommer tilbage må hun enten stå på fuldpas i cykelafstand eller måske vi har vores eget til den tid.

Jeg takker mange gange fra input fra de folk der har skrevet i tråden og hører gerne fra folk der kan leve med min ubetingede og evt uanmeldte "klappe-give-gulerod"-rettighed, hvis de mener at de er den rette for hende og ville kunne tilbyde min dejlige Tøs gode forhold, en masse tid og kærlighed for min. 1 år og gerne længere

- og hvis det er i umiddelbar nærhed af Kbh så hun ikke skal flytte så langt er det selvfølgelig et plus men ingen krav.

PS: Billeder på præsentationen er ikke update, hun har meget mere bæring nu men får først de nye billeder om nogle dage.

MissGreen: Hold da op - tak for de pæne ord ved virkelig ikke hvad jeg skulle gøre uden dig,håber vi snart ses

Xoco82 & Davina

Stud.theol

0
0
Svar på denne tråd

foldtid
Forfatter: 
Dato:  30-05-2008 21:49

hejsa,

ved godt du har taget din beslutning, men vil alligevel komme med mit valg. Hvis det kun er en måned det drejer sig om, og hun kan se andre heste, ville jeg lade hende blive. Ikke optimalt, men tror alligevel nok hun skulle klare det.

Det sker jo for mange heste, at de må gå alene af forskellige årsager. PT har vi en i vores stald, som gør det pga seneskade. Han går så på folden lige op af de andre, så han ikke skal føle sig alene. Det går fint.

Så hvis det er ellers er et sted du er glad for og hesten trives, ville jeg gøre det.

Held og lykke med evt udlån.

Hilsen

katarina

Mor til det dejligeste hjertebarn (HLHS)

Beatrice

Vores historie

www.duclos-julsdorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

så....
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 16:57

er der sør'me en "rotte" i fælden

Ja undskyld udtrykket - men der er en pige som lyder rigtig fornuftig som skal se hende imorgen

Nu må vi så se om Tøsen kan lide hende, ja og omvendt om Tøsen nu også er noget for hende

Kryds fingre tak

Xoco82 & Davina

Stud.theol

>>>Det er ikke Gud, der skubber os ned fra pinden, men han griber os inden vi rammer jorden<<<

Velgående dressurhoppe udlånes til privat ridning/avl

se annonce på hestens profil

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder da
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 18:34

utroligt dejligt for jer. Håber det lykkedes for dig og din hest.

.....Udtalte Pia!

Ha´en god dag

0
0
Svar på denne tråd

PN.......
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 21:17

Jo tak

- pigen var super sød og forstående - Tøsen stressede lidt under klargøring da hun jo blev taget ind alene og de andre var på fold - og hun klarede det rigtig fint af en første gang. hun vil gerne prøve hende igen og lære hende bedre at kende så det er dejligt

(Jeg tror iøvrigt at hendes stress ogås er kommet af det lille sted, at hun har følt stalden lidt for tom med kun 3 andre heste- der kom igår to nye heste (=fuld stald) og her til aften stod hun bare SÅ pænt og roligt )

Nu må vi så se - nu håber jeg Tøsen får smigret sig i kridthuset næste gang hun prøver hende

Kryds lige fingre for at jeg har fundet en potentiel kommende super-låner

Xoco82 & Davina

Stud.theol

>>>Det er ikke Gud, der skubber os ned fra pinden, men han griber os inden vi rammer jorden<<<

0
0
Svar på denne tråd

Vi krydser
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 21:24

hvad, der krydses kan.

Bare det lykkes, og din fine hoppe kommer til at trives.

Nu med hundepension

0
0
Svar på denne tråd

marcipangris...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2008 07:39

jo tak - at se hende så tilfreds igår har hvert fald bekræftet mig i at jeg fremover vil undgå alt for små stalde med en meget lille flok til hende

Pigen skal prøve hende igen onsdag og har allerede meldt ud at hun er meget interesseret og at Davina havde temperament og fremgang efter hendes hoved - så det er jo skønt hvis det bliver til noget

Xoco82 & Davina

Stud.theol

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider