Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Din mening....
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 13:26

Min dejlige svigermor gik bort for lidt over 2 år siden. Hun døde desværre af kræft.

Hendes mor(min mands momor) har ALTID sagt lige præcis det hun mener. Hun er en dame på 78år, men meget frisk.

Mens min svigermor levede var mormor til at holde ud, da sviger sagde noget til hende, når hun var FOR strid.

Da jeg ventede den først, blev der ikke sagt tillykke, men hvad har du dog gjort?!

Da min svigermor var tæt på døden, blev jeg gravid med nummer 2. Svigermor var den første der fik det afvide. Vi vidste godt at det ville blive hårdt for hende. (det var ca 2mdr. før hun døde)

Mormors kommentar til det; kunne i ikke godt have ventet?!

Da min svigermor døde, var det selvfølgelig et meget hårdt slag for mormor og morfar. Det er aldrig sjovt, at skulle sige farvel til sit barn, uanset hvor gammel man er.

Men for mig var det rent udsagt et heldvede. Mormor blev SÅ ond, og ALT var min skyld. Jeg bed det i mig, for jeg vidste at hun var uendelig ked af det(de havde kun min svigermor)

Men jeg fik så mange slag over næsen af hende, at selv min svigermors veninde, som hjalp til med at planlægge begravelse, trak mig til siden, og sagde at det var SÅ flot at jeg bed det hele i mig, for hun var godt nok strid.

Min mands søster var på det tidspunkt kun 19år, og hun er lidt af en primadonna. Så alt hvad hun siger eller gør er altid det rigtige i mormors øjne. Så alt skulle være for hendes skyld. Morten min mand trak sig fuldstændigt ud af det, og lod også Mia bestemme hvad der skulle ske til begravelse, og hvem der skulle arve hvad.

Mia boede på det tidspunkt hjemme, så hun følte jo at hun havde retten til alt.

Da bedemanden kommer, og vi snakker om hvad der skal ske til begravelse osv. kommer vi også ind på hvad der skal stå i dødsannoncen. Bedemanden remser op hvem den er fra, og siger også svigerdatter. Straks siger mormor at der ikke skal stå fra svigerdatter, jeg kan jo ikke være svigerdatter, da vi jo ikke er gift behøver jeg at sige, at det var en svær kamel at sluge??

Det var ikke kun hende der havde mistet, jeg havde mistet min svigermor, og min søn sin farmor. Vores ufødte søn, ville aldrig lære sin farmor at kende. Jeg var mindst lige så ked af det, som hun var!

Nå, men tiden gik og det blev nov. hvor Mia skulle holde fødselsdag hos mormor og morfar, da hun ikke selv kunne overskue det.

Mens vi spiser spøger jeg, hvad de har af palner omkring jul. Mormor siger ikke så meget. Jeg spørger om de har lyst til at holde jul sammen med os. Mormor siger nej, for Mia har ønsket en stille jul, med KUN mormor og morfar??!!

Altså hvad med hendes bror og nevøer?? har de ikke ret til at holde jul med deres oldeforældre??

Jeg blev noget stram, men det er jo ikke"min" famillie, de må de ski selvom. Men jeg var dødskuffet over at de valgte deres oldeforældre fra.

Sidste jul fik vi samme besked!

De klager over at de ikke ser nogen, men det er ALTID os der skal tage initiativ, de ringer ALDRIG.

William(vores den ældste) har ikke rigtig noget forhold til dem, da han ikke ser dem så tit. Men mormor ynder at prikke til ham, og han gider hende ikke. Gider ikke sidde ved hende osv.

Til Williams fødselsdag sidste år, kunne hun heller ikke dy sig for at drille ham. William sagde flere gange at hun skulle holde op, men hun fortsatte. Tilsidst blev han sur, og sprakede ud efter hende. Hun blev selvfølgelig HELT hysterisk, og råbte op om at vi havde et møguopdraget barn. Da blev jeg sur, og fortalte hande at så kunne hun lade han være!

Hun har båret nag over det lige siden, og fortalt alle, at jeg ikke kan lide hende, og at de ikke er ønsket i "vores" famillie, og at jeg opdrager vores barn til at spytte og sparke efter hende.

Når Mia inviterer til noget(min mands søster) så er det KUN ham der bliver inviteret. Morten har dog sagt fra overfor hende, og fortalt at hun må respektere at han også har en familie, og at han ikke kommer uden den. Men hun fortsætter med kun at inviterer ham, og siger at hun har behov for at snakke KUN med ham, og at hun ikke kan rumme os alle!

I fredags blev William 4år, så om lørdagen har vi inviteret alle, til boller, lagkage, mad osv. Vi blev 28 til spisning, så der var noget at se til. De de ankommer, står jeg i køkkenet, de går lige forbi mig(momor, morfar, Mia samt en ny kæreste, som jeg ikke kender) og går ud i haven.

Tænker at de nok ikke har set mig, men at de nok finder mig igen, når de har givet Williams deres gave. For det er vel almindelig høffelighed at sige hej til værten??

Det gør de bare ikke....jeg beder Morten sige til folk at de kan sætte sig. De henvender ikke sig en eneste gang til mig.

Min mor sætter sig på et tidspunkt over til dem, jeg er igen i køkkenet, for at gøre klar til grillmad og aften.

De rejser sig og siger til min mor, at hun må have et godt liv, for de er åbenlyst ikke ønsket, og at de ikke kommer mere. De går hen og giver Morten samme besked, og derefter går de??! igen uden at sige farvel til deres oldebørn eller mig.

Jeg er så sur vred og ikke mindst skuffet over, at de kan finde på at tillade sig dette. De er gæster i MIT hus, de vælger ikke at hilse på mig, og jeg bliver pænt ignoreret. Mia tager en fremmed med ind i MIT hus, uden at præsentere ham.

De er de eneste der ikke kommer ind i køkkenet og siger hej, tiltrods for at de går lige forbi mig.

Jeg har det sådan, at denne gang skal hun ikke slippe så nemt. Jeg har gang på gang bidt ting i mig, for Mortens og drengens skyld. Men denne gang har jeg fået nok.

Jeg overvejer meget kraftigt at skrive et langt brev til dem. Jeg vil under INGEN omstændigheder blive gjort til det sorte får.

Jeg har aldrig sagt eller gjort noget for at såre dem.

Hvad ville du have gjort?

Hvis du har læst med så langt, og ville komme med dit imput, så ville jeg blive glad. Men gerne i en pæn tone

Mvh Jane

www.sullawasi.dk

Fantastisk 1èr pony sælges se præs. (JAVA)

Lækker velholdt brun stübben springsadel sælges, monteret 5000;-

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 13:35

Jeg havde da godt nok bedt dem om at tage sig sammen, og kunne de ikke respektere at jeg var en del af familien, så kunne de pænt blive væk.

Jeg er imponeret over alt det du har måtte finde dig i, det var der nok ikke mange der ville/kunne

/DarkAngel

Bevar Grisen! www.heste-nettet.dk/forum/1/1656549/ 1656549/

Hesteviskeren (film) sælges.

0
0
Svar på denne tråd

frygtelig familie
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 13:36

du printer det du som du har skrevet her, og sender til dem... fatter de ikke at de er på den gale vej så vil jeg forslå at du dropper al' kontakt til dem.. hvorfor spilde resourcer på mennesker der ikke værdsætter og respektere dig?

I' m me.... and I'm perfect...

Nu med cabriolet og vind i håret... :-)

jeg vil have sommer, sommer, sommer og sommer......

0
0
Svar på denne tråd

Nøøøj...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 13:52

Jeg ligger i næsegrus beundring for din englestore tålmodighed!

Det med brevet er både en god og en dårlig idé.

Den er god fordi du kan "komme til orde" uden at blive overset eller overfuset og brevet kan de læse flere gange og måske kan det sætte skub i en hjernecelle en eller to?

Dårlig fordi de garanteret er indendørs Danmarksmestre i at læse mellem linierne og få det ud far brevet, som de ønsker.

Jeg var bare flyttet til et andet land for at slippe for dem...

0
0
Svar på denne tråd

svært..
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 14:00

hejsa,

jeg er også ret imponeret af hvor længe du har holdt ud. Jeg er ikke sikker på jeg kunne klare det. til dig.

Ellers har jeg ingen gode råd, desværre. Hvad med bare at lade være med at kontakte dem? Så må de komme til jer, hvis de vil.

Synes godt nok de er vildt uopdragne i deres opførsel.

Hilsen

katarina

Mor til det dejligeste hjertebarn (HLHS)

Beatrice

Vores historie

www.duclos-julsdorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ignorer dem
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 14:05

Kan du ikke ignorere dem og blot lade dem leve deres liv og du jeres, hvis din kæreste vil se dem må han køre til dem, der er grænser for hvad man skal finde sig i...

Og at din søster kan finde på at opføre sig sådan også, nej, jeg ville sætte dem stolen for døren... forbyde dem adgang til mit hjem.

MEN hvis du har overskud til at ringe til dem, eller endnu bedre tage hen til dem (uanmeldt) og stil dem direkte spørgmål om hvad du har gjort dem.

Fortæl dem hvad du føler, og har følt alle årene, pak det ikke ind i vat.

Det er meget synd for jeres børn at de ikke lærer deres bedsteforældre at kende, men de skal dælme heller ikke lære at det er ok at opføre sig sådan.

De bedste hilsner

Tina ;)

Sommerhus sælges --> I tilstandsrapport står flg.: Husets tilstand er over middel

NU med show jakke syet af Gitte Ahlfeldt

0
0
Svar på denne tråd

Åh ja, den kære svigerfamilie :o)
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 14:09

Det er rigtig svært at give andre råd ... Især når man kun har en version af sagerne, nemlig din, og ellers overhovedet ikke kender til jeres famile eller noget andet.

Man skal ikke finde sig i at blive trådt på, men man kan som voksne mennesker måske snakke om tingene. Jeg tænker jo der må ligge en dybere grund til din mands mormors væremåde/vrede. Forestil dig en bane med et net i midten, f.eks. en tennisbane. Du og mormor står på hver sin side af nettet. Kommer du over på den anden side, er du gået ind over mormors grænser. Det kan være ubevidst, således at du ikke aner hvad du har gjort galt, men prøv at snakke med hende uden at du bevæger dig over på hendes banehalvdel. F.eks. kunne du måske sige at du er rigtig ked af I er kommet helt skævt ind på hinanden, for du syntes det er så dejligt at familien kan mødes og hygge sig allesammen. Derved er du blevet på din egen banehalvdel istedet for måske direkte at side: "Hvorfor kan du egentlig ikke lide mig?" Der vil du på forhånd have truffet en beslutning om at mormor vitterligt ikke kan lide dig, og du kan jo have tolket forkert. Vælger du at gå over på mormors banehalvdel, så må du udvise empati og f.eks. sige du rigtig godt kan forstå hun er ulykkelig over din svigermors død, og det må være en svær situation for hende. Her giver du din empati til kende, men du giver hende ikke ret i at hendes opførsel i dit hus er i orden. Beslutter du dig for at konfrontere hende med det, så husk tonefaldet. Hvis din kæreste f.eks. siger til dig: "Du ved jo jeg elsker dig, skat" i et irriteret tonefald, så tror du jo ikke på ordene.

Det var lige en tanke herfra, for det var sådan jeg ville tackle det. Håber ikke jeg har udlagt det som om det er dig, der er skurken i dramaet, for det har på ingen måde været min mening. Held og lykke med det, jeg håber for jer alle at det løser sig.

Trakehner-hoppeplag fra 2007 e. præmiehingsten Summertime sælges

www.stutteri-montana.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 14:09

Tina ☻Matthia☻: Det er ikke hendes søster, men hendes mands søster (hendes svigerinde), og bedsteforældrene er oldeforældre til hendes børn ;)

Hvordan er morfaren ellers? Kan du ikke snakke med ham om hans kone?

/DarkAngel

0
0
Svar på denne tråd

lad være...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 14:11

... at bide det i dig.

Sig til når du føler dig trådt på - ellers bliver folk bare ved med det. Og mormor lyder da godt nok som en bidsk type - hun må være et meget ulykkeligt menneske at kunne være så bitter og ubehagelig overfor sin egen familie.

Det lyder som om du har været ALT for tålmodig og accepteret for meget vrøvl fra både mormor og svigerinde. Stil nogle krav til dem, så vil det blive respekteret mere end hvis du er en dørmåtte de kan tørre fødderne i.

Men du må altså selv lidt frem i skoene! Hvis du ser at mormor "driller" din søn så han bliver så frustreret at han ender med at reagere voldsomt - så er det din (og drengens fars) opgave at standse det FØR det kommer dertil. Både for at sætte grænser overfor mormor OG for at vise jeres dreng at I er der for at beskytte ham når nogen træder over hans grænser. Han er for lille til selv at beskytte sig imod den slags.

Selvfølgelig er det forskelligt efter hvor man kommer på besøg - men specielt med en fra den lidt ældre generation (mormor) og med en ny gæst i huset (svigerindes kæreste) mener jeg at man som værtinde måske bør holde lidt på formerne.

Jeg ville også undre mig lidt hvis jeg kom på besøg hos nogen og så værtinden blev i sit køkken og ikke reagerede på min ankomst. og jeg ved godt at man kan være i gang med noget - men så kan man jo lige stikke hovedet ud bagefter og hilse.

Ansvaret for at forholdet mellem familiemedlemmer går galt, ligger sjældent udelukkende hos den ene part. Og sommetider skal den man altså sluge nogle gevaldige kameler for at undgå at det går helt galt.

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 14:18

JEG SYNES GODT NOK DE ER UOPDRAGNE! Jeg synes det lyder rigitg godt med et brev, jeg synes også det er flot af dig, at du ikke er flippet totalt ud over deres opførelse!

Jeg synes mormor lyder som om hun ikke synes du er god nok til hendes barnebarn, men det er jo ham der vælger hvme han vil dele sit liv med, og kan hun ikke acceptere at han har valgt dig, må hun jo vælge ikke at ses. Det synes jeg du skal skrive i brevet til hende, og det samme til jaloux lillesøster, men at du kan leve med at de ikke vil se dig, men at de ikke skal lade de3t gå ud over dine sønner!

Held og lykke med det hele

Kærlig hilsen Maria

To ponyer efterlyses, Pinto, 10 år, Kazan ca. 142 stang

New Forest, Heart Queen, ca. 14 år, ca. 144 i stang

(Der er billeder af dem begge på min præs.)

0
0
Svar på denne tråd

Dark-Angel
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 14:20

Argh nu har ham Alzheimer været der igen...

De bedste hilsner

Tina ;)

Sommerhus sælges --> I tilstandsrapport står flg.: Husets tilstand er over middel

NU med show jakke syet af Gitte Ahlfeldt

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 14:22

Jeg synes du er en rigtig god svigerinde og svigerdatter.

Til gengæld synes jeg din mand er en vatnisse. Det er hans familie der ikke kan finde ud af at opføre sig ordenligt og lader det gå ud over hans lille familie.

Det er da ham der skal ha fat i dem og høre hvad der foregår - og fortælle dem, at før de kan give en undskyldning, bliver de ikke inviteret igen.

Han må ski da træde i karakter.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 15:00

Tak for fordi at i har givet jeres besyv med;-)

Nu har mormor bare ALTID været sådan, det var dog mindre gralt da svigermor levede. De ser ex. ikke deres søn, og har ikke gjort det i rigtig mange år.(de ser dog hans datter)

Morfor tør ikke sige noget til hende, da det er hende der har bukserne på!

Han bakkede engang mig op, da vi diskuterede noget. Men det skulle han ikke have gjort. Hun bad han om at HOLDE KÆFT, for han skulle ikke udtale sig om noget han ikke havde forstand på.

Mormor bliver uvenner med mange, de har et sommerhus tæt på hvor vi bor. Men naboerne snakker de ikke med mere, da mormor blander sig i ALT, og hun er langt fra diplomatisk, når hun siger sin mening.

Så det er altså ikke kun mig der får prygl.

Jeg har MANGE gange sagt til min mand at nu er det slut, og nu skal han sige noget til hende. Men ja han er en vatnisse, han er konfliktsky så det basker(det må jeg leve med, han er jo trods alt min mand, og far til vores børn, men så kan han så mange andre ting )

Men når jeg har banket hårdt i bordet, og siger at nu er det nok, og NU siger jeg noget til hende, har han bedt mig lade vær` for hans skyld. Morten er skilsmissebarn, så for han er sammenhold i familien vigtig. De er ikke så meget famillie tilbage, på den side. Så det har jeg valgt at respektere.

Jeg har kun fortalt den korte del af historien, kunne godt skrive meget mere....men det ville blive alt for langt, også var i nok tabt på halvvejen

Men mormor og Mia ville også have agtindsigt, da de var sikker at Morten havde arvet flere penge end Mia. Da svigermor døde mente de at Morten skulle betale husleje for Mia, tiltrods for at der var en forsikring der gik ind og dækkede huslejen....Mia fik 50.000 mere end Morten da hun var hjemmeboende...

jeg kunne blive ved....

Men kender i det?? denne gang skal hun bare ikke have lov at te´ sig, og så på sit oldebarns fødselsdag!

Nu føler jeg at nu er nok, nok og det skal hun vide?!

DE HAR jo meddelt at de ikke vil se mig mere, men det er bare ikke sådan det skal være, det skal være MIG der beslutter at de ikke skal komme i MIT hjem?!

www.sullawasi.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 15:12

"mente de at Morten skulle betale husleje for Mia" Ehh var hun ikke 19? Ergo gammel nok til selv at betale husleje.

Hvis de ikke ønsker at træffe dig mere, har de da ikke noget at gøre i Jeres hjem.

/DarkAngel

0
0
Svar på denne tråd

Jane....
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 15:26

Hvis jeg var dig, så ville jeg invitere Mia, mormor og morfar over til en kop kaffe hos dig og Morten så I kunne snakke tingene igennem og få sat ord på de ting som tydeligvis nager jer allesammen. I må finde ud af om forholdene skal opretholdes eller om der skal cuttes nogle bånd.

Jeg ville selvfølgelig sørger for at gøre det en dag hvor ungerne ikke er hjemme, hvis der nu skulle komme nogle optrin.

Sørg for at være godt forberedt. Ha skrevet ned hvilke episoder du vil tage op til diskussion og hvad du helt præcist ønsker skal ændres. Og meld naturligvis 100% ærligt ud til dem hvad formålet med mødet er.

Så kan de jo tage det eller lade være. Ønsker de at tage imod, så må I jo finde nogle gode kompromiser så I kan finde ud af at holde hinandens tilstedeværelse ud - om ikke andet, så for din mands skyld. Hvis ikke, så må jeres veje jo skilles og I må holde op med at invitere dem til fødselsdage osv. Med 28 spisende gæster, så lyder det ikke ligefrem som om I har behov for at de er der.... men hvad siger Morten til hele affæren? Du skal jo være sikker på at han ligesom vælger dig og børnene hvis det kommer til en konfrontation.

Jeg må indrømme at med den opførsel, så havde jeg cuttet dem for længe siden. Jeg havde ikke inviteret dem og jeg havde sparet mine børn for de sorger som tarvelige mennesker kan give dem.

Jeg har selv været barn midt i sådan en familiefejde og jeg blev gang på gang skuffet over min farmors opførsel. Så meget at jeg til sidst ikke gad snakke med hende mere. Det gik desværre ud over min farfar, som jeg idag ikke har et særlig godt forhold til trods vi egentlig begge to ønsker det.

Min farmor døde for lidt over 2 år siden. Jeg snakkede ikke til hende i 10 år og jeg blev væk fra hendes begravelse.

Jeg håber end ikke for min værste fjende at blive sådan skuffet over ens eget kød og blod, for det er bare pisse hårdt. Kan godt forstå at du er i vildrede.

Men husk nu på.... Ingen skal pisse på op og ned af dig uden selv at få våde fødder!

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 15:31

jeg havde givet den gas for længst og gerne foran andre så de havde kunnet høre mine specifikke ord- så mormor ikke havde kunnet lave ordkløveri ud af noget i det alle havde hørt mine ord!! Jeg fatter ikk du har ´kigget stiltiende på indtil nu. For at sige det rent ud så virker det da som om den k'lling lever for at træde på andre og negøre dem, samt arbejde på selv at få melidenhed fra andre fordi det altid er andres skyld det hele.

Skriv det brev til hende- med de ord der står her på hn- har du mere at tilføje som du skriver, så tilføj det. Derefter kan du vølge mellem to ting- anten at mene nok stadig er nok og ikke ville ha med dem at gøre. Eller at give dem en chance. Uanset så lad hende det vide.

Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes

Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 16:06

Ja, jeg fatter godt nok heller ikke, at du har holdt ud så længe.

Hvis det var mig, så ville jeg aldrig invitere dem igen. Aldrig. Og hvis de blev utilfreds med det, ville jeg forklare dem hvorfor det var blevet sådan.

Alt dette har stået på alt for længe, og jeg tror ikke din mands mormor er til at snakke fornuftig med.

Jeg ville spare mig selv for mere pineri, og cutte al forbindelse til dem. Og hvis I bliver inviteret til dem, kan din mand jo selv tage afsted, hvis han har lyst. For du har jo tydeligvis heller ikke lyst til at se mormor igen.

Føj for en opførsel Hende gad jeg ikke bruge 2 sekunder på.

Hest sælges

www.guloggratis.dk/dyr/heste/heste/ hoppe/annonce/2825204

Medlem af "smårytternes" klub
0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 16:31

Nej jeg sys godt nok der til tider her på hn er nogle der kan komme med nogle MEGET (mildt sagt) væmmelige historier om hvordan andre/familie/svigermødre o.lig. kan finde på at behandle disse stakkels mennesker. At i holder dem ud! Jeg forstår det simpelthen ikke. Det er da selvpineri af groveste grad at lade sig behandle således. ØV! siger jeg bare. Dumme gamle dame for jeg helt lyst til at sige.

Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes

Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 17:19

Morten siger, at han ikke gider bruge mere tid på det. De har valgt, og de ønsker kun at skabe en konflikt der ikke er der. Han sagde også til mig, at man ikke selv vælger sin familie, og der er grænser for hvor meget man skal finde sig.

Han havde endda ringet til dem, inden han skulle til usa i 14dage. Han havde bedt hende om at "opføre" sig ordenligt. Hun lovede ham, at det skulle hun nok, men det kunne hun jo så ikke holde.

Jeg tror at han gav hende et sidste chance i lørdags, for han ved godt, at jeg har fundet mig i rigtig meget fra hendes side.

Jeg orker sådan set heller ikke at se dem, Morten har rykket mig mange gange for hvad der skulle ske til Williams fødselsdag. Men jeg har bare ikke haft lyst til, at der skulle holdes noget. Så de blev også først inviteret en uge før....

Men jeg føler også, at for at jeg ka ryste det af mig og komme vidre, så er jeg NØD til at konfrontere dem, og sige fra, og fortælle HVORFOR at jeg gør det.

Jeg sagde til Morten i lørdags at de ALDRIG var velkommen her mere, og skulle vi til noget familie tamtam hvor de også kom, blev jeg og drengene væk. Han sagde det var okay, men jeg kunne høre han var skufftet.

Mortens far ser jo selvfølgelig stadig Mia, men mormor og morfar bliver også altid inviteret.

Det er selvfølgelig surt at det skal gå udover min svigerfar og hans kone. Men de har valgt mig fra....

www.sullawasi.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tænkte..
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 19:02

nu mere på, at hvis I blev inviteret hjem til mormor, så kunne du blive væk.

Hvis I skal noget et andet sted, hvor mormor også kommer, kan du jo tage med. Hvis hun så bliver grov, kan du stille og roligt fortælle værten, hvorfor du tager hjem før tid.

Ja, så bliver skylden jo sådan set lagt over på mormor, men skylden er jo også hendes.

Så kan du jo se, hvad alle de andre siger til det

Måske mormor får røde kinder

Hest sælges

www.guloggratis.dk/dyr/heste/heste/ hoppe/annonce/2825204

Medlem af "smårytternes" klub
0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 20:35

også trykket på min "ignorer"-knap, og givet dem lige så lidt opmærksomhed, som de sender den anden vej....

Vi har enkelte gange haft en her på matriklen, der ikke har ment at det var nødvendigt lige at sige "hej".... Det har så resulteret i, at vi kan ende i en forsamling, hvor resten af selskabet er stukket andre veje, og aldrig mæle et ord til hinanden.... ...

Virker nok en smule sært, men så er man da sikker på, at man ikke har generet hinanden... Og hvis du så er så heldig, at mormor føler sig generet (på trods af, at du jo intet gør), så er det jo bare skønt.... Ris til egen bag...

Zamangah

Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1

0
0
Svar på denne tråd

gipson
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 21:36

Husk på at det er dem som går i små sko der får mest ondt i fødderne.

Hvis jeg var dig, så ville jeg dukke op til alt familiekomsammen - for dine børns skyld!

Det var et helvede for mig at min far ikke "gad" tage med til div fødselsdage bare fordi han ikke kunne med min farmor. Ligeledes plagede det jo unødigt på mine kusiner og fætre fordi han ikke kom til deres familiefødselsdage. Når hun så mødte op og han ikke gjorde, så havde hun frit lejde til at fortælle alle at hun var en ren helgen og at det var min far den var helt gal med så bliv endelig ikke væk. Tag med. For børnenes skyld i det mindste.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider