Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Køb af føl.
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 10:46

Hejsa...

Jeg håber nogle kan give mig et par fif og gode råd. .Da jeg gerne vil købe mig et lille føl fra i år. .

De gange jeg har købt ny hest, har jeg købt en voksen hest, hvor man afgjorde en del når man sad af ryggen af den.. Men hvad gør jeg nu? For de små føllebøller er jo slet ikke til at stå for . . Ser en del på afstamning, gerne hvis jeg kan ser både mor og far.. men hvad mere? Den jeg skal ud at se er kun 7uger.

Maria

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 11:22

kig om følle er nysgerrig og kontakt søgende og vigtigt om den står ordentligt på sine ben.

Jeg kigger også på moderen hvordan er hun over for mennesker og andre heste for hun præger jo følle.

sidst men ikke mindst kig dig omkring i stalden kig de andre hestes boxe og evt foderstand.ser der ordentligt ud.

pøj pøj med følkiggeri...

Mvh Mona

Stald Dyrhøj

Ny Rapid hestetrailer udlejes efter aftale.Post nr 8410

Kontakt profil eller på 29899156.

0
0
Svar på denne tråd

Ham her købte jeg sidste år......
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 15:04

Og det var kærlighed ved første øjekast !

Jeg havde forholdt mig til race - oldenborger, da jeg ønsker en hest med et godt og samarbejdsvilligt sind. Det måtte også gerne være en race, som fylder noget massemæssigt/kropsligt.

Forældre - moren og far selvfølgelig kåret. Faderen med egen præstationer i form af aldermæssig med i dressur. Har lavet en del gode føl i sin første årgang. Mor o.k. kåret, og med en efter min mening helt skøn overlinie og hals. Mor har avlet gode afkom, både kårings- og ridemæssigt.

Eksteriørmæssigt tiltalte den bette skid mig - en god bagdel, stærke lige ben og gode hove. Skønt udtryk, og super smukke aftegn, god forventet farve.

Interiør - meget fornuftig og nysgerrig. Ikke sådan at skræmme. Tog alt nyt i stiv arm. Meget lærenem.

En gangmaskine er han ikke - men ganske fin skridt med godt overtråd, alm men meget taktfast trav, udemærket galop med god balance.

Og så var prisen også fin efter min mening.

Han er i dag en dejlig og skøn hingst på 1 år - og han er så nem at omgåes.

Nogen gange kunne jeg ønske, at han var lidt mere "vågen", så man kunne tage nogle superlækker show-off billeder. Men til gengæld er det jo skønt at han ikke "dør" hver gang han ser noget nyt, og at han er nem at håndterer lige meget om det blæser og stormer eller regner og sneer.

Og som jeg så også tænker på, så er det nok meget fornuftigt at mit første føl er en god rolig fætter, så han ikke vokser mig over hoved, og gør mig bange for at håndterer ham.

At der så også er dage, hvor man står og kigger ud på folden og tænker - hvad i al verden er det for en grim fætter man har købt. Og hvor han nogle dage ligner en vingeskudt and når han galoppere efter sin kammerat - ja det må man tage med - dejlig det er han.

Billeder af ham, som han ser ud nu som 1 års, kan du se på min præsentation.

MVH Charlotte

Der var en, der var to, der var tre - Medoc, Nimmer og Piv.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 16:51

hej

se efter hvordan føllet er , er det nemt at omgås. tjek besntilling og afstamning det giver gerne et praj af hvad det er for et føl. spørg indtil med fodring af moderen,smed til den lille osv.

mvh.Liselotte

Dansk varmblods heste sælges

2 hoppeføl efter midt west ibi light

1 hingsteføl efter midt west ibi light

2 stk 3 års vallakker efter Midt west ibi light.

www.123hjemmeside.dk/hegnsly

0
0
Svar på denne tråd

Køb af føl.
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 11:18

Tak, for de godt råd og fif... glæder mig som en skør til at se en dejlig lille Shire hoppe på lørdag .. Jeg vil prøve at have det helt i mine tanker.

Hvordan med Handelsundersøgelse af et føl? Er det noget i får lavet?

Maria

0
0
Svar på denne tråd

Handelsundersøgelse
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 21:52

Det fik jeg på Guy da jeg købte ham som 9 måneders...

Hun undersøgte bl.a. hans ryg, hals, øjne, så på hans tænder. Og så fik hun også set ham i skridt og trav.

Knus Krestine

Med Kataniegårds Golden Guy OG Jolly

-Nu ER det med Freja, men uden FREJ;(

0
0
Svar på denne tråd

Har selv
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 22:13

Købt et føl fra i år:

Det var også kærlighed ved første blik

Jeg har gjort som alle nævner, og så har jeg fået en dyrlæge til at kigge på ham, som han står nu, og hun skal se på ham igen inden han skal hjem til oktober:O)

Held og lykke;O)

Karoline

May your life be like a wild flower,

growing freely in the beauty and joy of each day!

0
0
Svar på denne tråd

køb af føl
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 09:59

Tak, for jeres fine hjælp...Var nede og se hende i går og jeg var solgt ... hun var SÅn fin, og det eneste hun gerne ville var bare at snakke og nusse .. så det kunne ikke værre bedre... dejlig...

Så hende måtte jeg bare eje.. Så går det bare 4mdr.. og så skal hun jeg til mig....

Maria

0
0
Svar på denne tråd

Hej FruØ.
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 19:25

Kender du flere af din slags, har også måske 2 føl til salg.

Det er ganske vist oldenborg fuldblod. Hvor de er begge er 75%.

Mvh. Lotte

Dejlig oldenborg hingst sælges, se mere på www.staldmiller.dk Købes:hoppeføl/plag eft. Uffe Korshøjgård. Mail venligst.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider