Igår aftes da vi kørte hem fra Bilka via Brabrand, lagde jeg pludselig mærke til en fugl på vejen.
Af det man nu når at se med 30km/t over bumpene syntes jeg den trak vejret, og lå på siden.
Jeg nævnte det for Michael men han havde ikke set noget, de næste par bump hjemad snakkede vi lidt om den, at det var synd den skulle lide/ligge der og blive kørt over.
Det endte med at min samvvittighed ikke kunne bære bare at køre hjem så vi vendte om, for at se om den nu rent faktisk var levende eller ej.
Vi kom tibage til den, nu i Michaels side i bilen jo den var god nok den lå og blinkede og trak vejret.
Da vi havde et par biler efter os kørte vi (igen) videre for at vende igen igen.
Da vi kom retur var den (endnu ikke) blevet kørt over trods dens placering på vejen. Så jeg kørte hen til den og åbnede døren og fiskede den indenbords.
Michael sad så med den hele vejen hjem.
Vel hjemme tjekkede jeg dens vinger og ben, samt hovedet.
Umiddelbart fejlede ingen af tingene noget, den holdt vingerne pænt lukket på ryggen og den klemte fint med fødderne.
Dog holdt den det ene øje lukket og væltede om på siden lidt efter den var blevet sat.
Nå jeg kreerede et bur til den for at se om den klarede natten over. Den trængte måske til at sunde sig lidt jo.
Der blev dækket op med havregryn og hørfrø
og vand 
Imorges var den så bare HELT på dupperne og hoppede rundt i "buret" og væk fra os når vi kiggede til den! 
Den havde spist næsten alle hørfrøene også.
Så nu er den næsten lige blevet sluppet fri og den fløj fint afsted!
Hvor er det bare dejligt!
Et billede - og hvem ved hvad det er for en fugl?
En sanger af en art?