Jamen dog, sikke dog en herlig dag at vågne op til.
Kl var 5:45 , da herman begyndte at vrinske, for nu kunne han da godt tænke sig at komme ud på folden.
Selv om det da er meget hyggeligt, at ha hypperne lige udne for soveværelses vinduet, ja så er det ikke det aller smarteste, når man har en herman i stalden og heller ikke, når man har en føllebølle, der efteraber alt hvad herren i huset foretager sig.
Først starter hermn, med lidt grynten, hovede er godt ude af hans vindue og der står han så og spejeder, for med det samme han kan se en af os, bevæge os inde i gangen, ja så starter han med et lidt højere toneleje og der´, får han så hjælp at sin lille sammensvorne. Føllebøllen, kommer så hend til sit åbne vindue, og der står han så, med sit lille søde hoved og vrinsker i vilden sky. han mener åbenbart, at herman skal ha hjælp.
Men sådan en lille spæd føllestemme, tjaaa, den kan nu godt være rimeligt skinger og virker bedre end mange vække ure.
Men nu er de lugget ud og freden er igen oprettet. staldkattene ligger ude på bænken og morgen hygger. De nyder den dejlige sol og varmen og nattens skænderier, er glemt og alt er fryd og kun hygge.
Resten af huset sorver længe og det får de også lov til idag.
For i aften bliver lastbilgaragen jo indvaderet af over 70 unge mennesker, som kommer for at fejre lisa og hendes venindes 18 års fødelsdag.
Et fint nystøbt guld, havepavillon og siderne fra et kasseretr festtelt, borde og stole, fadølsanlæg der er sat til og med fadøl parat til at tappes, et køleskab der er fyldt med kolde sodavand og fryseren proppet med isterningsposer. Blomster grene pryder siderne og spande med duftende blomster grene, der sender en helig duft rundt i lokalet. Dugene liggerparat og lys og servietter er der også sat frem. Et fetslokale er det hele omvendt til og indbyder til mange timers herlig fest og ballade.
Nu mangler der kun, maden, musikken, gæsterne og så skal der eller fetse til den lyse morgen.
Ihh hvor jeg glæder mig, det bliver bare rigtigt hyggeligt og jeg har taget ørepropper med hjem fra arbejdet, for de bliver uddelt, til de naboer der ikke kan sove i nat. For nu skal her knagmer være fest så hele laden ryster og danser med hele natten.