Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Indskud i U klasser. Frækt
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 12:24

Sidder og surfer lidt rundt på de forskellige distrikter, for at planlægge hvornår den står på stævne..

Nu har jeg så lige meldt til et stævne på fyn, meget tæt på hvor vi står, samt det er min gamle klub, og nogle fine stævner de holder.. Nå men det er jo så sagen udvedkommende..

De tager for deres U-klasser 100,- for start, hvilket jeg syntes er ualmindeligt frækt, da man ingen mulighed har for at få dotering, ved evt placering.. Jo kan godt vælge U-klassen fra, men vil jo også gerne ride 2 klaser på en dag, når vi nu er af sted!!

Har så været på Dalby rideklubs hjemmeside og tjekke deres stævner, da jeg gerne vil derover og ride, de tage sørme hele 35 kroner for en start i en U-klasse, hvad eg syntes er yderst rimeligt.. Viller gerne give mere, sådan skal det skam ikke være, men at nogle klubber tager samme start for en U-klasse som en alm med dotering, syntes jeg skisme godt nok er frækt.

Da det jo ikke er helt billigt at trisse rundt til stævner..

Er det bare mig der er sur og tvær, eller har andre tænkt over det samme??

Med Venlig Hilsen

Vickie

Nu ejer af

Toftegaards Creline

Fremtiden kommer af sig selv..

Men det gør fremskridtet ikk!!

0
0
Svar på denne tråd

Det er helt op...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 12:43

til klubben at bestemme hvad de vil tage for en U-klasse og jeg har erfaret at det er meget forskelligt.

I "min" klub plejer vi at tage 80 kr. for en U-klasse.

35 kr. er godt nok billigt, hvis man ser på hvad der er af udgifter til hver klasse.

Rosette koster 35 kr. pr. stk. mener jeg.

Så er der udgifter til dommer og banebygger som også er steget for nyligt.

Mvh Bibi

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 12:50

Bibi.. Jeg er enig med dig i at der er udgifter til klassen som de 35 kr ikke vil kunne dække, også derfor jeg skriver jeg gerne vil give mere end det, men syntes bare at det er urimeligt at tage samme beløb for en U-klasse som for en såkaldt alm klasse. Men det er jo så min holdning..

Og ja det er op til klubben selv at bestemme hvad de tager i indskud! Syntes dog bare stadig det er frækt, da det helt sikkert er en klasse som de tjener mange penge på at afholde!!

80 kr kunne også gøre det...

Med Venlig Hilsen

Vickie

Nu ejer af

Toftegaards Creline

0
0
Svar på denne tråd

indskud...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 12:57

ja det er lidt frækt...

jeg tror at vi plejer og tage 60-70 kr for U/B0 klasserne..

som du siger så er der ingen dotering - kun sløjfer (dem går der til gengæld ofte mange af)

Hilsen Trine

Den der spørger er kun dum en gang - den der ikke spørger er dum hele livet

Med part på smukke røde Mulan

www.enghoejs-ponyclub.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 13:03

Ang sløjferne, så ja der ryger ofte en del, også derfor jeg mener at det er okay at tage noget mere end fx Dalby så gør. Da der jo stadig er andre udgifter der skal dækkes.. Helt fair.

Men ændre stadig ikke på jeg føler mig lidt taget ved næsen!!

Med Venlig Hilsen

Vickie

Nu ejer af

Toftegaards Creline

0
0
Svar på denne tråd

Uklasser
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 13:08

Hej

100 kr er vel nok meget alm.. Arbejdet er jo det samme, med at lave bane. Og vil man ikke betale og støtte den givne rideklub, så lad dog være at melde til der

knus lene

Skovkatte-killinger med med stamtavle sælges

www.123hjemmeside.dk/hogerstedets- skovkatte

http://www.lenes3d.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 13:17

Lene.. Ja det er samme besvær, men de har stadig ingen udgifter ud over til dommer og banebygger, og evt hvad hjælpere får gratis for at hjælpe!!

Ingen dotering til såkaldte vindere

Med Venlig Hilsen

Vickie

Nu ejer af

Toftegaards Creline

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 13:20

Og nu er det skam ikke fordi jeg er på præmiejagt, da min lille hystade og jeg bare er ude efter lidt erfaring, og derfor er U-klaserne netop en godt valg til dette. For at få erfaring og fejl i lidt billigere klasser, og så være med om præmierne når vi er klar til det!

Med Venlig Hilsen

Vickie

Nu ejer af

Toftegaards Creline

0
0
Svar på denne tråd

Dyre U-klasser
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 13:47

Jeg er så ikke enig i, at U-klasserne ikke koster penge for klubberne at afholde.

Der går oftest mange flere sløjfer til end der gør i en tradionel klasse, hvor der "kun" er 1,2,3 og øvrige placeringer ved mange starter.

Dommeren skal stadig have sine penge, det samme skal banebyggeren - og for dem betyder det intet at det er en U-klasse!

Du synes det er urimeligt pga der ingen mulighed er for at opnå dotering. Ok - men i min klub (og i rigtig mange andre) er vi så heldige at være "begavet" af sponsorer som giver gaver, og det har jo ingen indflydelse på stævnet´s økonomi. Ergo er en U-klasse faktisk DYERE for os at afholde end en alm. grundet forbruget af sløjfer.

Noget helt andet er så, at jeg synes at kr. 100,- for en start generelt ER for dyrt til et klubstævne.

Vi har ligget på kr. 60,- i mange år, og har netop sat det op til kr. 75,- grundet stadigt stigende omkostninger forbundet med stævnerne.

Noget overskud skal der være, og det skal også være til at føle på. Det er et kæmpe arbejde som klubberne laver når der arrangeres stævner.

Mvh

Linda

"Stævnearrangør"

Værelse udlejes i bofællesskab - Postnr. 2765.
Mulighed for opstaldning af hest på nabogården. Se præsentation for mere info :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider