Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Venter på dyrlægen :(
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 10:21

Hej ænder.

Jeg sidder her og venter på dyrlægen, totalt deprimeret. Han har hostet lidt i en periode men i dag var det altså bare galt. Han har ikke rørt sit morgenfoder overhovedet, kan ikke lokkes til at spise andet end en lille bitte smule hø og når man longerer så hoster han meget. :(

Så nu har jeg altså ringet til dyrlægen. Min klatøjede hest, skal lige tjekkes for noget må være galt.. :(

Totalt trist.

0
0
Svar på denne tråd

mit gæt
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 10:29

er lungebetændelse, det er typisk for årstiden..

krydser fingre for din hyp.

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge..
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 10:35

Årh jeg kender det alt for godt.

- Det kan godt lyde som lungebetændelse.

Held og lykke med din hest.

Kærlig Hilsen Camilla

Ejer af araber hoppe

- til døden os skiller

0
0
Svar på denne tråd

mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 10:42

DET er altså sært, for Charlie ville heller ikke have morgenmad! Han var frisk da jeg red i går aftes, her til morgen stod han bare og flehmede af mig istedet for at gå ind i boksen, selvom jeg stod og puttede müsli i.

Da han så kom derind tog han en lille mundfuld og stod bare melankolsk og tyggede sådan lidt adspredt. Han plejer at dunke hovedet i og tage ½ kg i munden mens det står til alle sider når han tygger. 40 min. tog det ham at spise, der plejer at gå 3. Ingen feber men så mat ud i øjnene.

Men nu går han da og gumler græs ligeså lystigt.

Men det kan da godt være det uvante regnvejr i går har taget pippet fra dem og givet en let forkølelse. Eller også synes han jeg trænger til en ekstra regning fordi der ikke er mere wrap, men kun græs, müsli og frøgræs. Som om jeg ikke lige har betalt dr. Dyr 6000 kr. i sidste uge for diverse...

:Pia

Hesterelateret ferieunderholdning søges!

*

HYGGELIGT SOMMERHUS SÆLGES

*

Smuk hunkat søger nyt hjem - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

1233456
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 16:11

Ja, så faldt dommen, som jeg frygtede var der tale om allergi. Han har hostet on-off ikke sådan voldsomt eller noget men nok til at jeg alligevel blev bekymret og ringede til dyrlægen. Så nu har han fået binyrebarkhormon :( - det var mor ikke glad for - og noget pulver til at putte i fodret til de næste 6 dage. Og så høet blev vandet.

Det er også bare det dumme staldklima.. Det er ikke specielt godt.. De går på jordfold med adgang til stråfoder, men ridebanen er bare helt ekstremt støvet - og det er vores fold desværre også.

Det er bare rigtig meget øv. Nu får han lige fri en dag eller to og så må vi jo lige se hvordan det hele udvikler sig.

Og så må han bare i en løsdrift her i løbet af sommeren. Det ville være rigtig godt for ham at gå i løsdrift. Det er jeg meget sikker på.

Så må han vænnes til løsdrift inden det bliver alt for koldt og så må han gå ude hele vinteren. Det er nok alligevel det bedste alternativ jeg kan byde ham. :(

ØV!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider