Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

lus :/ hjælp!
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 14:39

Hej alle sammen ! :)

er der nogen af jer som har nogen gode ideer til hvordan man hurtigst muligt kommer af med ens lus? det er fordi min kusine har rigtig tit lus. og tit når vi så får besøg af hende, kæmmer vi hende, men så bliver det ikk gjordt lige så tit der hjemme, så der kommer hurtigt mange igen ! :(

så hvis der er nogen af jer som har hørt noget, eller prøvet noget der var godt og let, må i meget gerne skrive! håber på svar! :)

Hilsen Emilie.

0
0
Svar på denne tråd

der er IKKE noget der er let med lus !!!
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 14:49

vask og kæm hver anden dag. Og gør det grundigt. Ellers er du tilbage på nul tid.

Og så be' din kusine om at holde sig væk indtil hun forstår at det ikke er acceptabelt at overføre snyltere til venner, bekendte og familie....

KH:)

Annette

rigtige piger rider hver dag

0
0
Svar på denne tråd

kusine...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 15:06

Hvor gammel er din kusine - det lyder da som om at i skal have fat i hendes forældre...!!

Først vasker i hende i luseshampo (den fra matas er god) så kæmmer i hende. sådan fortsætter i i flere dage til der ikke er flere lus at finde..

Herefter kæmmer man i hver dag op til 14 dage fordi der stadig kan være æg som ikke er klægget, og selv om man har vasket i lussemiddel kan disse sagtens overleve!!

Al tøj, huer, hatte, børster, hår elastikker, sengetøj, lagn, ALT skal enten vaskes, i fryseren ellers koges (alt efter hvad det er) Og husk at hver gang i har brugt tættekammen skal den koges!!!

Lus er ikke bare lige til at komme af med!!!

Ninkamus - Lotte

"Love is like the wind you can't see it but you can feel it"

www.Ninkamus.dk - Min hjemmeside om kaniner - tag et kig det skader ikke :)

0
0
Svar på denne tråd

Jo, man kan komme af med dem
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 17:38

Vi har været SÅ plagede af lus, siden ungerne startede i skolen, og har prøvet ALT uden held.

Men så fandt vi Hedrin - købes i Matas. Man fordeler det i håret og lader det sidde hele dagen/natten og vasker det ud - vupti, lusene er væk. Efter en uge gentager man behandlingen (der er nok i flasken til 2 gange langt hår) for at tage dem, der var æg ved første behandling.

Den ene gang var vi uheldige at få igen fra en veninde kort tid efter, men nu kendte vi jo kuren, og derefter har der ikke været flere. Vi koordinerede så med resten af klassen, så alle blev behandlet hen over et par fridage.

Annette; det er vel lige hårdt nok at udelukke kusinen fra det "gode selskab"? Det er vel forældrenes ansvar?

Yours Truly
:-) ÆlleBælle :-)

0
0
Svar på denne tråd

Bekæmpelse af lus
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 17:48

Der er kommet en ny metode at bekæmpe lus på. Min venindes lillesøster blev behandlet på den måde. Det er et middel fra apoteket, der hedder Hedrin. Man tager det i håret om aftenen og vasker ud næste morgen. Dette gentages en uge senere. Midlet er baseret på silikone, der lægger sig om hvert hårstrå og hver lus, så lusene simpelthen bliver kvalt.

Heldigt, at jeg studerede manualen så jeg kan give lidt viden fra mig

Hendes lus kom igen nogle måneder senere, og samme behandling blev brugt. Derefter har de ikke været der.

0
0
Svar på denne tråd

synes du skal prøve
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 18:05

tee tre oil... er perfekt til lus, dog lidt fedtet men VIRKER perfekt....

kan købes i matas...

Elsker mine heste !!!

;-) Mvh Cille79.

SPRIT NYE ASOS JEANS SÆLGES. Str M-38... !

0
0
Svar på denne tråd

lus...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 18:12

Vil absolut ikke anbefale tee thre oil - det kan fremkalde allergi.

Den eneste måde man slipper af med dem er ved at kæmme kæmme og kæmme...

Og så at klippe håret ned til max 2 cm - men det vil pigerne nok ikke gå med til

Hilsne

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Hedrin....
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 18:36
Hejsa...

Med 2 piger på 8 og 10 år, begge med langt hår er lus et velkendt problem.

Det eneste vi har fundet som virker med sikkerhed er Hedrin.

Det er som sagt silikone baseret og lægger en hinde over hår, lus og æg. Det er altså ikke gift baseret og derfor heller ikke noget som lus kan blive resitente over for.

Det virker hver gang hos os, husk at behandle igen en uge efter første behandling.

Husk også at vaske sengetøj, puder, tæpper, håndklæder, tøj osv, lægge evt. bamser, dukker med langt hår osv i "karantæne" i en pose langt væk fra børn i et par dage, så er evt lus deri også døde.

Første gang vi prøvede Hedrin var den mindste i børnehave og den største i skole. Der havde vi stort set været plaget af lus i et år. Uanset hvad vi brugte af midler fra Matas, apotektet osv så kom lusene tilbage inden for 1-2 uger. På det tidspunkt var det et generelt problem i skole/børnehave. Lige indtil alle blev anbefalet at købe Hedrin, så forsvandt problemet stort set i løbet af 3 uger, og der gik næsten et år inden at problemet opstod igen.

Idag tjekker vi pigerne en gang om ugen, finder vi lus eller er vi det mindste i tvivl får de en behandling med Hedrin med det samme. Resultatet er at vi nu ikke har haft problemer med lus i over 1.5 år...

Så jeg kan på det varmeste anbefale Hedrin.

Jeg har set at der også er kommet en ny elektrisk kæmmekam som udgiver meget små stød som vi mennesker ikke kan mærke men som skullle dræbe lusene øjeblikkeligt. Hvor godt den virker ved jeg ikke da vi ikke har prøvet den.

--
Kristoffer
0
0
Svar på denne tråd

lus...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 18:53

Hedrin fra Apoteket er faktisk også et produkt, som sundhedsplejersken på min skole anbefaler, da det kapsler lusene inde, så de bliver kvalt. Ikke noget med kemiske stoffer, som de er resistente overfor. Forebyggende kan man få noget shampoo hos mange frisører. Der hører en spray til, som man kan bruge de dage, hvor håret ikke bliver vasket. Det er noget blåt shampoo med en elefant på.

Jeg vil også sige, at I må have fat i forældrene og tale med MEGET store bogstaver til dem. Stakkels pige. Til sidst vil ingen jo lege med hende - heller ikke i skolen.

Karina

Flotte Gabor støvler sælges.

Se min præsentation for billeder. Interesseret? Send mig en PB.

0
0
Svar på denne tråd

Hedrin...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 19:02

Camilla døjede også meget med lus og de var nærmest umulige at komme af med til trods for at jeg kæmmede hende to gange om dagen. I et halvt års tid kæmpede vi simpelt hen for at holde hende lusefri. Jeg læste så om Hedrin i lokalavisen og det måtte afprøves. Og vupti så var lusene væk. Og vi har ikke set nogen siden, hvilket er snart 2 år.

Jeg har dog hørt at det kan være lidt udtørrende/generende for hovedbunden, men vi har ikke haft problemer med det.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 19:03

jep, Hedrin er super. Lus forlader sjældent hovedbunden og fiser ikke rundt i sengetøj og deslige, de hopper heller ej. Sengetøj, puder, bamser og andet sjovt, kan med fordel sættes i sorte sække i 48 timer, og så er alt garantigaranteret dødt.

Har man ikke Hedrin ved hånden, kan man gøre håret vådt, og derefter klaske det ind i balsam, hvorefter man kæmmer det. I det hele taget er det vigtigt, at al hår er vådt når man kæmmer, idet lusen "passificeres" når den er våd...den kan ikke bevæge sig. Vælges balsammetoden, skal der kæmmes HVER dag i 14 dage til de sidste nymfer er udklækket.

Hilsen Lusefængeren fra Hjerting Skoles SFH, der har kæmmet langt over 500 børn i tidens løb

Connie vs Zeppelin

0
0
Svar på denne tråd

hårfarve...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 21:53

de få gange jeg har haft lus så køber jeg en hårfarve eller to, nu da jeg har langt hår, og farver det, så let er det at slippe af med dem :) de dør på stedet..

Rikke L.

hvad kan ikke har i hovedet har man i benene

Scandinavia elite models -

Har du hvad der skal til ?

0
0
Svar på denne tråd

hej hej hej
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 07:16

vi har nu aldrig haft problemer med tee tre oil.... så vidt jeg ved kan ALLE produkter fremkalde allergisk reaktion.....

ligeledes kan hedrin osse fremkalde allergisk reaktion sååå... ;)

Elsker mine heste !!!

;-) Mvh Cille79.

SPRIT NYE ASOS JEANS SÆLGES. Str M-38... !

0
0
Svar på denne tråd

frontline
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 07:23

køb en gang spray frontline, det virker i lang tid, og ungerne overlever det :)

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 18:54

mange tak for hjælpen alle sammen!

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 20:40

jeg er pædagogmedhjælper og har i den sidste uge været i en børnehave der har reglen der hedder; kæm dit barn søndag og hvis du finder noget, så giv lusekur - hvis alle gør dette er børnehaven lusefri mandag og der burde ikke være så mange problemer..

det er noget alle institutioner burde indføre.. såvel som skoler..

-Stephanie

Med Bassebabyen Bandit og en ½ Mussepige Caliopi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider